PDA

View Full Version : The Mars Volta in 013



rickert
19 februari 2008, 02:29
WIE GAAN?!?!?!?!!

Ikke wel! Zin an...

Luke-wannabe
19 februari 2008, 09:52
Woot misschien ga ik ook wel..! Alhoewel.. Net kaarten voor pinkpop gekocht..

Fuhgawz
19 februari 2008, 12:16
Yeah ik heb al kaarten! Maareh, was er niet al een topic over?

bass blom
19 februari 2008, 12:24
wanneer is dat? ik vind dat ook een heel spannend gezelschap :D

rickert
19 februari 2008, 13:41
Ow sorry, topic niet gezien! Kan misschien samengevoegd worden? Het is 6 maart al, ikwist het niet en ben al tijdje "fan" van ze, sprong zowat uit mn naadje toen ik zag dat ze zo snel al komen en dat er nog kaarten zijn haha! Wel beperkt aantal kaarten nog, dus als je wil OPSCHIETUHHHHH!!!

Metal Chick
19 februari 2008, 14:50
De naam komt me bekend voor, maar ik heb even geen idee wat voor muziek ze maken. :satisfie:

rickert
19 februari 2008, 14:58
Intelligente teringherrie. Go YouTube!

bass blom
19 februari 2008, 14:58
De naam komt me bekend voor, maar ik heb even geen idee wat voor muziek ze maken. :satisfie:

lekker maf :D
http://nl.youtube.com/watch?v=xRDG9GKb-TM

Fuhgawz
19 februari 2008, 15:16
Ik vind dat filmpje dat op de 013 website staat ook wel cool:

http://nl.youtube.com/watch?v=r8YLDb2hiLU

Veekeren
19 februari 2008, 15:41
lekker maf :D
http://nl.youtube.com/watch?v=xRDG9GKb-TM

Hmm... Omar op een viool.. ben benieuwd of hij dat live ook doet. Ik ga het zien iig!

rickert
19 februari 2008, 15:59
Hij neemt gewoon Frusciante mee, die heeft toch geen tour nu.











Hoopik, maar zal wel niet:D

B_2_the_a
19 februari 2008, 16:25
ik is aanwezig!

Bram+
19 februari 2008, 22:00
Woot misschien ga ik ook wel..! Alhoewel.. Net kaarten voor pinkpop gekocht..
Valt niet bepaald gelijk toch? :D

De kaarten zijn in ieder geval al een tijdje binnen. Toch alweer een paar jaar geleden dat ze in de buurt waren, maar nu helaas niet in Paradiso.

Giels
19 februari 2008, 23:06
Bij mij is het zo dat door mijn kaartje voor Pinkpop ik helemaal geen geld meer over heb, dus ik kan niet naar the Mars Volta :(.

rickert
20 februari 2008, 03:19
“John’s our secret weapon,” Rodriguez-Lopez says. “He’s always willing to allow me to utilize him in whatever way we want. On this record, he learned and memorized, down to the nuances and the odd way of picking, certain solos that I did, and turned them into parts. He would learn an entire solo in like 40 minutes and then double it, perfectly. That’s a sound you can’t get by just stereo-imaging a solo; it’s a different hand playing the guitar. So on the record, generally when you hear a guitar solo on the left, it’s me. On the right, the same exact solo is being played, but it’s John.”

Kim Wilson
20 februari 2008, 08:06
Bij mij is het zo dat door mijn kaartje voor Pinkpop ik helemaal geen geld meer over heb, dus ik kan niet naar the Mars Volta :(.
Dus, 3 dagen Pinkpop op een droogje en slapen in de openlucht?

Luke-wannabe
20 februari 2008, 10:16
“John’s our secret weapon,” Rodriguez-Lopez says. “He’s always willing to allow me to utilize him in whatever way we want. On this record, he learned and memorized, down to the nuances and the odd way of picking, certain solos that I did, and turned them into parts. He would learn an entire solo in like 40 minutes and then double it, perfectly. That’s a sound you can’t get by just stereo-imaging a solo; it’s a different hand playing the guitar. So on the record, generally when you hear a guitar solo on the left, it’s me. On the right, the same exact solo is being played, but it’s John.”
Dat is zo fakking vet...!

rickert
5 maart 2008, 11:35
Morgen!!!!!!!!!!!!!

B_2_the_a
5 maart 2008, 12:05
hell yeah, ben nu wel ziek :S
ik heb geen zin om "pull a veekeren" te doen

(ziek worden en concert missen, werchter 2007 en qotsa vorige week)

Veekeren
5 maart 2008, 17:50
hell yeah, ben nu wel ziek :S
ik heb geen zin om "pull a veekeren" te doen

(ziek worden en concert missen, werchter 2007 en qotsa vorige week)

Hahahaha, ja, hernia, griep, ik ben net zo'n wandelend lijk soms :D

Ik ben er in ieder geval morgen bij, dat is zeker... Maar beterschap dude, concerten missen is niet lauw ;)

B_2_the_a
5 maart 2008, 18:47
de keeltyfus is vervangen voor een soortgelijk voel als een kater (maar dan zonder de pret ervoor)

Dirkdewaard
5 maart 2008, 19:12
Ik ben helemaal zenuwachtig, iedereen zeuren over led zeppelin bla bla bla

The MARS VOLTA bij ons in nederland!!!!

(Geen idee hoe ik terug ga komen maar dit moet ik mijn kinderen vertellen later!!!! Iemand slaapplaats voor 3!?!?!?)

rickert
5 maart 2008, 21:41
Ik zeg ienieminiemeeting in 013?

Mithrandir
5 maart 2008, 22:36
Ik ben er ook bij, mocht ik een van jullie tegen komen dan zeg ik vast wel even hoi.....

Ik heb er wel echt heel veel zin in, TMV stond echt boven aan mijn lijstje met must-sees! Ik hoop dat ze een goeie dag hebben en er een vette show van maken.

rickert
5 maart 2008, 23:30
Ik moet de dag erna 7uur beginnen :sneaky:

Dirkdewaard
5 maart 2008, 23:35
Als ik om 2.04 uur de trein heb, ben ik op 6.11 uur thuis.




49 minuten later ben jij weer aan het werk :)

rickert
5 maart 2008, 23:55
Wat een fijn idee :sneaky: :sneaky: :sneaky:

B_2_the_a
6 maart 2008, 10:27
yeah
today is de day


koppijn is weg, keelpijn is weg... alleen nog een dikke slijm hoest!

hoesay hoesay!

rickert
7 maart 2008, 01:13
Zo, Rickje is weer naar de typhus. Wat een show, wat een feest, wat lang! 3 uur lang nonstop knallen. Ik heb eindelijk eens een setlist gevangen, ghehe. Nu nog es een plectrum:p Gauw slapen, morgen 7uur werken:D

Fuhgawz
7 maart 2008, 01:26
HAHA, ik heb lekker TWEE plectrums gevangen!! :P Van Omar eentje waar in gesneden is om een soort van grip er in te maken en een dikke witte, ik denk van de bassist. Maar inderdaad wat een feest die drie uur lang, alleen maar knallen, geweldig!

rickert
7 maart 2008, 01:27
Ben jij klein en kaal?

Fuhgawz
7 maart 2008, 01:42
Nou mijn kaalheid verberg ik meestal door een puntmuts te dragen.. ;) Nee ik ben 1.80 en heb een volle bos prachtige donkerblonde haren. En gewoon lucky wat betreft dat Omar plectrum. Die andere strooiden ze met bosjes na afloop.

Mithrandir
7 maart 2008, 02:05
Geweldige show, wat een energie en wat weten ze hun muziek live goed te brengen! En gewoon 3 uur op volle snelheid spelen met een klein intermezzo waarin Asilos Magdalena en The Widow werden gespeeld. Cedric zong goed, tijdens dat intermezzo zelfs erg goed vond ik en de band was retestrak. Ik had een paar keer dat ik de intro/tussenstukjes wat te saai en repetetief vond en de effecten iets te overmatig gebruikt werden. Maar ach, kniesoor die daar op let.

Vette set ook trouwens, goeie mix van Deloused, Amputechture en Bedlam in Goliath en wat is Day of the Baphomets ook een heerlijk nummer, de perfecte afsluiter.

rickert
7 maart 2008, 08:37
Nou mijn kaalheid verberg ik meestal door een puntmuts te dragen.. ;) Nee ik ben 1.80 en heb een volle bos prachtige donkerblonde haren. En gewoon lucky wat betreft dat Omar plectrum. Die andere strooiden ze met bosjes na afloop.
Ik stond recht voor omar, met maar 1 iemand tussen mij en het hek, vandaar!

Maar wat mith zegt, er zijn echt maar weinig bands die dat kunnen volgensmij. 3 uur lang voluit knallen! Vette set en indd de intro's af en toe wat lang. Gelukkig is het niet al te druk nu op m'n werk, ben nog bestwel naar de kleute :satisfie:

B_2_the_a
7 maart 2008, 10:09
Ik stond ook aardig goed,
tegenover de oost europeese toeterman (z'n bijnaam: boris)

het was inderdaad 3 uur knallen maar maar 4 stiltes ofzo, wel hufterig dat die gasten rechtsvoor tijdens dat akoustische stukje JUIST roken gingen blazen..

Maar ik heb enorm genoten!


Heenweg: een uur om vanaf rotterdam west uit rotterdam te komen (na feyenoord zegmaar, brug over)... dan nog 45 min om in tilburg te raken

terugweg: 50 min (nah 60, maar dat kwam door de mac)

oftewel: het was erg druk op de heenweg!

rickert
7 maart 2008, 12:09
Ik stond ook aardig goed,
tegenover de oost europeese toeterman (z'n bijnaam: boris)

het was inderdaad 3 uur knallen maar maar 4 stiltes ofzo, wel hufterig dat die gasten rechtsvoor tijdens dat akoustische stukje JUIST roken gingen blazen..

Maar ik heb enorm genoten!


Heenweg: een uur om vanaf rotterdam west uit rotterdam te komen (na feyenoord zegmaar, brug over)... dan nog 45 min om in tilburg te raken

terugweg: 50 min (nah 60, maar dat kwam door de mac)

oftewel: het was erg druk op de heenweg!
Heenweg indd stervensdruk, precies de tijd dat iedereen uit z'n werk komt indd. Ik ergerde me er ook aan dat er mensen toch gingen roken. Uberhaupt dat er gerookt werd, terwijl er duidelijk aangegeven en gevraagd was dit niet te doen voor Cedric. Je stond wel vlakbij me! Ik stond recht voor Omar!

B_2_the_a
7 maart 2008, 17:25
ik stond ook gewoon de hele avond te roken hoor,

maar die gasten rechtsvoor waren wel klootzakken!

heb je de geweldige danser nog gezien? rond 1.90, breed... kale kop.. nekhaar van zeker 15 cm...?
Dat was ook de idioot die klompen het podium op gooide!

rickert
7 maart 2008, 17:28
Nee niet eerder gezien, die kwam met z'n zweterige paplijf langs mij om die klompen erop te pleuren. Ik zat er net helemaal in, was echt in staat die klomp voor zn muil te slaan, wat een dwarrel!!!

Ik begin trouwens schijt en schijtziek van mobieltjes en camera's tijdens concerten te worden. Sta je lekker te kijken, denkt zo'n mongool met een VGAcam in zn telefoon het voorrecht te hebben voor je te staan met het irritante lampding hoog boven zich uit:s Pleur toch op joh! Of gewoon mensen die de hele avond voor je staan, steeds met die kutdingen omhoog.

Tupelo
7 maart 2008, 18:00
Ik begin trouwens schijt en schijtziek van mobieltjes en camera's tijdens concerten te worden. Sta je lekker te kijken, denkt zo'n mongool met een VGAcam in zn telefoon het voorrecht te hebben voor je te staan met het irritante lampding hoog boven zich uit:s Pleur toch op joh! Of gewoon mensen die de hele avond voor je staan, steeds met die kutdingen omhoog.Ik ook eigenlijk.


Of groepen mensen die je vies staan aan te kijken wanneer je rookt.
Of springers, dans prima, maar ga niet zo dom staan springen, er zijn gewoon mensen met geen motoriek en die moeten zichzelf daarvan bewust zijn.
Of biersmijters, fluiters, van die lui die aan een stuk door door een stuk heen keihard in je oor staan te fluiten.
Vrouwen die vragen of je hun tassie vast wil houden, haha.

Concerten zijn prima gelegenheden om jezelf te irriteren. :D

rickert
7 maart 2008, 18:01
Nja als de artiest vraagt om rookvrije zaal vind ik best dat je daar respect voor mag hebben. Ik heb me stuk gedanst gister! Voordeel van TMV is dat je vaag kan bewegen wat je wilt, valt toch niet op bij de zanger:p Maar die camera's... ow jongens!

B_2_the_a
7 maart 2008, 18:06
ik heb ook wel 5 fototjes gemaakt met m'n telefoon, maar de kwaliteit was dermate kut dat ik maar gekapt ben, was meer als test!
m'n maat heeft met z'n iphone wel een stuk meer foto's genomen, ook als test (net nieuw)

maar het is inderdaad een excuus om gek te doen!!!!

B_2_the_a
7 maart 2008, 18:14
Ik ook eigenlijk.


Of groepen mensen die je vies staan aan te kijken wanneer je rookt.
Of springers, dans prima, maar ga niet zo dom staan springen, er zijn gewoon mensen met geen motoriek en die moeten zichzelf daarvan bewust zijn.
Of biersmijters, fluiters, van die lui die aan een stuk door door een stuk heen keihard in je oor staan te fluiten.
Vrouwen die vragen of je hun tassie vast wil houden, haha.

Concerten zijn prima gelegenheden om jezelf te irriteren. :D

vieskijkende mensen: rook in de gezichten blazen DUH
springers: niets mis mee zo lang er geen hinder van is (gebroken tenen?)
biersmijters moet je maar naar guus meeuwis sturen (evenals fluiters en orenfluiters)

vrouwen moet je gewoon te grazen nemen ;)

B_2_the_a
7 maart 2008, 18:16
en rick,
ik heb je wel zien staan volges mij :P

rickert
7 maart 2008, 18:36
Kan best, grote dikkert met tas om waar de jas doorheen ging, en grijs shirt aan! Kan bijna niet anders als je bij die blazer stond:p

Dirkdewaard
7 maart 2008, 20:38
Het was fantastich, wat een geniale band is dat zeg.
Leuke zaal ook.

B_2_the_a
7 maart 2008, 20:42
Kan best, grote dikkert met tas om waar de jas doorheen ging, en grijs shirt aan! Kan bijna niet anders als je bij die blazer stond:p

tjah
ik stond dan links achter je, zwarte trui (afgeknipte mouwen) en een zieke kop :D (hele tijd hoesten hoesten hoesten)

Dirkdewaard
7 maart 2008, 20:48
Ik was die gast die in de rij/ingang stond te praten met die klompen kerel. :cooler:

B_2_the_a
7 maart 2008, 21:27
Ik was die gast die in de rij/ingang stond te praten met die klompen kerel. :cooler:

was wel een aardige gozer :) kon wel ff goed met hem lachen!
waren wij de enige die het opviel hoe erg die gozer zweette en daarnaast natuurlijk z'n matje :P

Dirkdewaard
7 maart 2008, 21:36
was wel een aardige gozer :) kon wel ff goed met hem lachen!
waren wij de enige die het opviel hoe erg die gozer zweette en daarnaast natuurlijk z'n matje :P

Het is een vreemde maar aardige kerel. Hij komt uit zuid-afrika en werkt bij een bedrijf dat flitspalen ontwerpt(?) en maakt. Een tijdje terug zag hij voor het eerst klompen en besloot ook op klompen te gaan lopen..........

Heel gevarieerd publiek trouwens, emo kindjes, muziek liefhebbers, wannabe's, de gitarist van kane (valt misschien in de vorige category) ouwe rockers, dames ect ect. Veel zwarte brillen en strakke broeken. Ik viel niet op met mijn zwarte Dolce&Gabbana bril iig.

Ik stond versteld van de controle die de gitarist had over zijn instrument. Drummer was goed, maar niet echt dynamisch. Hard en snel.

B_2_the_a
7 maart 2008, 21:44
hehehe :)
respect voor die gozer :) alleen niet dat ie met de foute palen bezig is!


gehalte emo's en soortgelijke meuk was erg hoog,
zag wel een hoop bekende gezichten (paar oud collega's)
omar was inderdaad leuk bezig :) drummer ook, maar inderdaad de dynamiek mist

B_2_the_a
7 maart 2008, 22:33
http://youtube.com/watch?v=waQ6oDUZR1k

yeah

rickert
8 maart 2008, 01:55
Die omar is echt awesome. Inderdaad zeer gevarieerd publiek. Jammer dat ik die gitarist van Kane niet gezien heb:p Er stond een dude voor me die fokkin veel op roger van intwine leek:D

B_2_the_a
8 maart 2008, 01:58
zo speciaal is dennis ook weer niet hoor :P
Z'n bril past wel bij de gemiddelde bril int publiek

rickert
8 maart 2008, 02:08
Khad m onder z'n reet willen schoppen voor z'n mislukte slashimitatie in die nieuwe clip.


als ik aan gister terug denk heb ik nog steeds een heerlijk gevoel:D Weer schudden met dat lijf! hahaha. Als ze nog es komen ga ik zekerrrr weer.

B_2_the_a
8 maart 2008, 02:32
:)
ik heb een oud collega van me paar weken terug youtuup filmpje laten zien, vond ie zo kick, zijn we maar gegaan, nu op msn komt ie maar met meest obsecure filmpjes van die gasten aanzetten :P
zucht

comfused
8 maart 2008, 19:05
hier wat foto's ..

http://www.comfused.be/files/pic_scaled/622.jpg

http://www.comfused.be/files/pic_scaled/621.jpg

http://www.comfused.be/files/pic_scaled/630.jpg


meer op: www.comfused.be (http://www.comfused.be/pic.php?location=files/pic_small/1/50/)

rickert
8 maart 2008, 19:22
Vet!!!!!!!!!!

B_2_the_a
8 maart 2008, 21:15
wat ik was vergeten
de backdrops waren echt kick! de lamp op de drumfill overigens ook!

rickert
9 maart 2008, 00:51
Zeker leip, jammer dat die 2e niet helemaal goed zichtbaar was (bovenaan zaten vette koppen maar die zag je alleen van vooran geloofiK):D

B_2_the_a
9 maart 2008, 01:45
die 2e was goed zichtbaar hoor :)

rickert
9 maart 2008, 16:57
Nee, er waren nog koppen bovenaan die je alleen vanaf vooraan zag. Hing zelfs half een lichtrail voor:p

B_2_the_a
9 maart 2008, 17:00
daar stond ik ook 8-)

Luke-wannabe
9 maart 2008, 17:44
http://www.comfused.be/files/pic_scaled/622.jpg]
Die gitaar komt er bij mij ook nog een keer in. Gas!!

Zingt die zanger nou door een Sennheiser 421?? Of hoe dat ding ook alweer heet.

rickert
9 maart 2008, 19:05
Inderdaad erg vette gitaar. Geen idee wat voor een mic, het likt iig op een huge tampon.

bass blom
9 maart 2008, 19:07
441? http://www.coutant.org/md441u/index.html

B_2_the_a
9 maart 2008, 19:11
met veel witte tape ;)

Whiplash
9 maart 2008, 19:20
Het was inderdaad een erg goed optreden en ik ben de volgendekeer zeker aanwezig!

ook nog wat gefilmd:

Goliath (deel 1)
http://youtube.com/watch?v=6bGqud0OmX8

Goliath (deel 2)
http://youtube.com/watch?v=gXFFmoHXe5U&feature=related

Luke-wannabe
9 maart 2008, 20:47
441? http://www.coutant.org/md441u/index.html
Nee deze lijkt het wel op:

http://www.bluedogaudio.com/blog/wp-content/uploads/2007/08/sennheiser-421.jpg

bass blom
9 maart 2008, 21:02
das de 421 ja.

ik heb er 1 die kocht ik van een oorlogscorrespondent, flink gehavend maar werkt nog prima :D

http://www.hetgelegevaar.nl/senntape.jpg

B_2_the_a
9 maart 2008, 21:08
pfff
microfoon met een geschiedenis?

bass blom
9 maart 2008, 21:17
pfff
microfoon met een geschiedenis?


nou, ik kocht hem van een gast in een jongerencentrum, waar ik met mijn bandje geinterviewd werd.
30 jaar geleden, als eerste antwoord op een vraag zei ik, is die microfoon te koop?
ja, na het interview, 50 gulden :D

en onlangs nadat ik hem hier in recording postte heb ik afgesproken het verhaal aan te passen hahaa!

en nog onlangser heb in zijn aansluiting gerestaureerd.

http://www.hetgelegevaar.nl/oorlogsverslaggever.mp3

B_2_the_a
9 maart 2008, 21:57
whahaha
klinkt goed :)
solderen blijft kut ;)



maar is het een goeie live microfoon, en is hij stevig? Gezien het feit cedric er nogal veel mee gooit en rondschopt

bass blom
9 maart 2008, 22:11
whahaha
klinkt goed :)
solderen blijft kut ;)



maar is het een goeie live microfoon, en is hij stevig? Gezien het feit cedric er nogal veel mee gooit en rondschopt

hehe, nou, wat je ziet daar, dat gooien en schoppen heb ik niet gedaan :D
ik heb hem vooral met plakband mishandeld bij ontbreken statiefklem.

B_2_the_a
9 maart 2008, 22:28
dat zag ik ook wel een aantal x gebeuren, cedric was zo aant rondzwaaien met z'n statief dat de micro eruit vloog :P

Ritch
10 maart 2008, 12:17
Waarom konden ze niet wat meer in 't noorden spelen :(

B_2_the_a
10 maart 2008, 12:23
omdat de 013 relax is? (en ze zo ook de belgen mee konden pakken)

frusciflea
10 maart 2008, 13:03
Wat een te gekke show was het. Week ervoor was ik ook al bij de show in Zürich (26 feb.) en daar bestond het publiek met name uit studenten, die er voornamelijk als zoutzakken bijstonden... en daar leek Cedric zich aan te irriteren omdat het wel iets meer mocht zijn, zo liet hij blijken. Tijdens de rest van de show vond ik hem ook niet zo uitbundig als voorgaande shows... Maar dat was in Zürich.

Nu Tilburg... Cedric enorm uitbundig! Wat een geweldige show, al was het voor 90% exact dezelfde show als in Zürich (daarbij ook de impro's en alles behoorlijk gelijk aan), verschil was de akoestische set die in Zürich mistte en het gemis van Meccamputechture... Maar wat was ik blij dat ze deze set speelden... Ik vond het zoooo geweldig in Zürich, dat ik in Tilburg maar al te graag weer die geweldige set wilde horen!

Twee vriendinnen van mij mochten backstage, die heb ik na de show nog opgewacht, omdat ze mee konden rijden met mij... En ik was rond 1:30 nog niet weg uit Tilburg. Omar en broer Marcel zag ik al snel de bus in verdwijnen en later kwam die blazer nog naar buiten. Ik vroeg hem of de meiden nog binnen waren, maar hij deed gek genoeg of ik er niet was... (er zat een hek tussen, dat wel). Later kwamen de meiden naar buiten, waarbij de drummer ook nog even bij het hek kwam en hij wel praatte :)

Ook Cedric was iets verderop, overduidelijk in hogere sferen :) (maar het is sowieso een heel aardige gast, liep hem eens tegen het lijf in Rotterdam)

Nu hopen dat ze enorm snel weer terug naar NL komen... Het begint een verslaving te worden... de 2 shows in 2 weken smaak naar zoveel meer!!!

Bram+
10 maart 2008, 16:08
omdat de 013 relax is? (en ze zo ook de belgen mee konden pakken)
Stonden ze dit jaar niet in de AB dan? En zo relaxed vind ik 013 ook weer niet.

Ik vond wel dat ze het publiek erg op de proef stelden. Sowieso door dat 'rookverbod' (en vervolgens rook ik nog steeds overal groentesticks) en doordat ze drie jaar zijn weggebleven, maar vooral omdat ze zo lang van stof zijn, vooral tijdens jams en solo's. OK, het hoort bij de band, maar ik zou het niet erg vinden als ze af en toe iets vlotter door nummers heen zouden spelen. Zo technisch begaafd is Omar nou ook weer niet dat het de hele tijd interessant blijft m.i. en het was ook redelijk repetitief wat ze deden.

De set was ik niet super-enthousiast over, veel van de laatste twee albums, die nou niet bepaald mijn favoriete albums zijn. De tour is natuurlijk deels ter promotie van Bedlam dus dat snap ik wel, maar Amputechture vind ik toch een redelijk suffe plaat. Viscara Eyes en Asilos Magdalena zijn wel mijn twee favoriete nummers van Amputechture, dus die vielen gelukkig wel mee.
Toch had ik liever wat meer van de eerste twee (of drie, met Tremulant erbij) gehoord. Dat was de vorige keer natuurlijk stukken beter, want toen waren Amp en Bedlam er nog niet en officieel was Frances The Mute toen nog geen eens uit, hoewel iedereen die inmiddels wel gehoord had via internet.

B_2_the_a
10 maart 2008, 16:16
Stonden ze dit jaar niet in de AB dan? En zo relaxed vind ik 013 ook weer niet.

Ik vond wel dat ze het publiek erg op de proef stelden. Sowieso door dat 'rookverbod' (en vervolgens rook ik nog steeds overal groentesticks) en doordat ze drie jaar zijn weggebleven, maar vooral omdat ze zo lang van stof zijn, vooral tijdens jams en solo's. OK, het hoort bij de band, maar ik zou het niet erg vinden als ze af en toe iets vlotter door nummers heen zouden spelen. Zo technisch begaafd is Omar nou ook weer niet dat het de hele tijd interessant blijft m.i. en het was ook redelijk repetitief wat ze deden.

De set was ik niet super-enthousiast over, veel van de laatste twee albums, die nou niet bepaald mijn favoriete albums zijn. De tour is natuurlijk deels ter promotie van Bedlam dus dat snap ik wel, maar Amputechture vind ik toch een redelijk suffe plaat. Viscara Eyes en Asilos Magdalena zijn wel mijn twee favoriete nummers van Amputechture, dus die vielen gelukkig wel mee.
Toch had ik liever wat meer van de eerste twee (of drie, met Tremulant erbij) gehoord. Dat was de vorige keer natuurlijk stukken beter, want toen waren Amp en Bedlam er nog niet en officieel was Frances The Mute toen nog geen eens uit, hoewel iedereen die inmiddels wel gehoord had via internet.

dat zelfde commentaar had een oud collega van me dus ook!

Bram+
10 maart 2008, 16:42
dat zelfde commentaar had een oud collega van me dus ook!
Ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die het voor de volle honderd procent een interessant concert en interessante jams vonden. Aan de andere kant zijn er ook mensen die volledig kritiekloos naar Bedlam kunnen luisteren en dat kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen.

Als TMV (en met name Omar Rodriguez) zich eens laat helpen aan die sonische incontinentie van hun, dan zouden ze nog wel eens een interessante plaat kunnen maken en dito concert kunnen geven, maar het ontbreekt nu een beetje aan maat en nuance. Met Frances The Mute hebben ze op zich laten zien dat ze het kunnen, maar het kan zeker nog beter.

frusciflea
10 maart 2008, 17:30
@Bram+: Ik vond het dan wel voor de volle 100% als een totaalplaatje een erg interessant concert (helemaal omdat ze met 8 man de nummers enorm goed live voortbrengen), maar wat betreft de jams kan ik het wel met je eens zijn. Ik vond het heerlijk, maar soms inderdaad net iets te herhalend.

Daarnaast ook dat de jams in feite in mijn ogen niet echt jams genoemd kunnen worden, omdat de jams grotendeels gelijk waren aan vorige week en voor mij is een jam toch telkens een improvisatie zonder echt vooraf het ingespeeld te lijken hebben. De intro's van de nummers (waarbij Omar vooral loops gebruikte en daaroverheen speelde) leken nieuw voor het live-gebeuren, maar toch was het exact hetzelfde als in Zürich.

Maar goed, het is maar waar je voor gaat he :) Al denk ik dat als je 10 shows van TMV in 2 weken zou zien, dat je het wel zat wordt :P Het was dat ik in Zürich ook op vakantie was :) Als ze nou de set eens wat meer variëerde per show had ik ze graag nog meer deze periode willen zien.

Day of the Baphomets vond ik overigens ook super! Heerlijk nummer! (overigens ben ik wel iemand die alle albums + EP voor de volle 100% te gek vind :))