PDA

View Full Version : Tokai Les Paul voor 650 euro, goede deal?



Horus
10 februari 2003, 19:30
...nu zeggen jullie natuurlijk: direct kopen! maar de kopen verteld me dat de lak is vervangen en er andere elementen in heeft gezet en het logo er ook af is geschuurt. Hmmm, niet helemaal kosjer klinkt dat vind ik. Hij heeft de oude elementen nog wel dus die kan ik d'r wel bij krijgen maar hoe weet ik nou of het een echte is? Ik ga hem natuurlijk wel uitproberen maar misschien heeftie wel gewoon een Samick geschuurt ofzo, weet ik veel. Bouwjaar heb ik hem net over ge-emailt, hoop dattie dat weet.

En zijn die ouwe tokais veel beter dan de nieuwe?

sash
10 februari 2003, 19:35
Ouwe Tokai's waren wel beter ja, maar voor 800 Euro kan je mijn Gibson LP Studio overnemen :smile:

Swan
10 februari 2003, 19:41
lijkt me nogal duur

Jay Cal
10 februari 2003, 19:44
Ik heb een mid 80ies Vester uit dezelfde fabriek als de Tokais (Fuji Gen Gakki). Ik zou de mijne niet willen ruilen voor een spiksplinternieuwe LesPaul Custom o.i.d.
Ik vind de kwaliteit van deze gitaren ver boven die van gibson staan en zeker als je nar het prijskaartje kijkt. Ik heb de mijne in absolute nieuwstaat gekocht (zelfs geen riemkrassen op de achterkant) voor 550 euro en het is de op 1 na beste koop uit mijn collectie. als ik jou was zou ik er voor gaan (mits in aanvaardbare staat).

greetz!

FragDaddy
10 februari 2003, 19:45
ik vind het een eng verhaal.

die elementen vervangen is geen probleem, dat zou ik waarschijnlijk ook hebben gedaan.

alleen het goed opnieuw lakken van een gitaar is erg moeilijk. dat zou je zeker niet doen bij een tokai. vooral omdat die 'van nature' een hele fijne lak heeft.

als je dan met het kaalmaken het logo eraf weet te schuren is er helemaal iets mis..
Ik zou hem niet kopen. gewoon omdat het net zo goed een goedkopie samic of een andere wazige kloon kan zijn. ook al speelt ie goed.

650 euro is gewoon veel te veel voor zo'n afgeragde en verminkte tokai is gewoon teveel. koop dan die mooie gibson les paul studio van sash ofzo. hebbie een echte gibson.

Horus
10 februari 2003, 20:15
het feit dat ik maar 700 euro heb werkt ook wel mee aan mijn beslissing :wink: ik wil nog wel wat overhouden.

Bedankt voor je aanbod sash maar die willik nie en kan ikook nie betalen. Ik ga denk ik voor een nieuwe of tweedehandse Epiphone Les Paul Standard/Custom en dan laat ik d'r Seymour Duncans inzetten. Weet het, geen Gibson ofzo maarja, ik ben nog maar net 18 en heb nu al voor meer geld in mijn slaapkamer staan dan menig andere student.

sash
10 februari 2003, 20:23
Dan zou ik zeker gaan voor een epi lp custom. Met SD's erin is het ook een supergitaar.

Horus
10 februari 2003, 20:50
Is een Epi LP Custom echt beter dan een Epi LP Standard? Heb nu een zwarte Epi LP Standard en vind hem, mwoa, wel goed ding opzich maar ik heb een hekel aan zwarte gitaren dus daarom wil ik een ander. Wat is het verschil tussen een Custom en een Standard (afgezien van de elementen want die ga ik dus toch vervangen)?

Neals
10 februari 2003, 20:52
Epi mjah, er zijn zat alternatieven, zoals een ibanez musician of een washburn

Horus
10 februari 2003, 20:58
Ibanez heb ik nix mee, sorry, kan ik niet uitleggen maar is gewoon niet mijn merk. Washburn, geen idee eigenlijk. Zijn die goed?

michielv
11 februari 2003, 13:09
Op 2003-02-10 20:15, schreef Horus:
het feit dat ik maar 700 euro heb werkt ook wel mee aan mijn beslissing :wink: ik wil nog wel wat overhouden.

Bedankt voor je aanbod sash maar die willik nie en kan ikook nie betalen. Ik ga denk ik voor een nieuwe of tweedehandse Epiphone Les Paul Standard/Custom en dan laat ik d'r Seymour Duncans inzetten. Weet het, geen Gibson ofzo maarja, ik ben nog maar net 18 en heb nu al voor meer geld in mijn slaapkamer staan dan menig andere student.


Als je nog effe doorspaart: ik heb nog een prima-deluxe The Heritage Firebird met standaard al Seymour Duncan hummers d'erin en Schaller hardware d'erop. Is te koop voor 850 en die wil ik nog wel langsbrengen ook bij serieuze interesse. Dan heb je een veel betere gitaar dan een epi ...

SchaapOpJeHoofd
11 februari 2003, 13:25
Beetje funky verhaal inderdaad. Weet je trouwens of het een Japanse (lees: goede) of een Koreaanse (less: beetje Samick-achtige) is?

FTI
11 februari 2003, 16:32
Effe doorsparen zou ik zeggen. Ik krijg het gevoel dat je echt een Gibson wilt. Nou dan even de riem ietsjes strakker trekken en doorsparen. Koop gewoon een 2de handse Gibson LP. Ik heb een cherry sunburst zonder krassen/mankementen ooit voor 1500,- "gulden" gekocht. Er bestaan wel koopjes dus blijven zoeken.

fti

John P
12 februari 2003, 18:39
Voor zo'n 'bewerkte' Tokai, als het al een Tokai is, krijg je bij inruil niks meer. Als de verkoper hem zo bij een muziekhandel zou aanbieden, mocht-ie blij zijn met 100 euro! Als-ie nou origineel was lag de zaak heel anders. Of je moet vallen op het geluid, anders niet doen!

Sicky61
12 februari 2003, 22:45
Beetje para horus?Je kunt er beter gewoon ff op spelen.De meeste oude tokai's zijn overnieuw gelakt en hebben andere elementen gekregen.Maar de bodie en de hals zijn top van die les pauls.Waar staat ie te koop?

Lacrymosa
12 februari 2003, 22:51
Ik zou het hele zaakje niet vertrouwen hoor.

gewoon idd even doorsparen voor een gibson, ik weet het, je moet je GAS bevredigen, maar als je ff doorzet dan kan je zo scoren dat je voorlopig niets meer nodig heb (met voorlopig bedoel ik een maand of 2....in mijn geval....heheh :wink: )

CheerS!!

Sicky61
13 februari 2003, 15:25
hey horus?horus....is dat die witte op de gitaarmarkt?