PDA

View Full Version : Akoustische Amp?



Simoon
18 februari 2008, 18:19
Hay!

Ik ben een muzikant die nood heeft aan een goede akoustische amp!!
Ik heb nu een woodpecker van 15 watt en om eerlijk te zijn trekt het op NIETS!
Dus welke boxen raden jullie mij aan?
Een liefst niet te hoog budget =)
Het moet ook dienen om op te treden in een groep!

Grtz

Eko
18 februari 2008, 21:24
Daar gaan we weer. Als je de zoekfunctie had gebruikt was je waarschijnlijk het weekend bezig geweest met lezen, maar goed.
Er is een hele range versterkers voor acoustische gitaren. In een bandsituatie kun je zelfs zonder als het moet. Plug in de mixer et presto!
Als stand alone of eigen versterker heb je er meer aan als je je budget aangeeft. Een Roland AC60 kost rond de 400,- en levert voor dat geld een goed geluid. Een Schertler Unico kost meer dan het dubbele en levert ook eerlijk gezegd minimaal 2 x zo goed geluid. Er zijn er nog veel meer maar zonder je wensen en budget is het niet te doen.
Kwaliteit kost geld. Naarmate je harder wilt klinken zonder vervorming gaat de prijs wel omhoog.

guitartub
20 februari 2008, 08:24
Is natuurlijk helemaal waar, overigens is er op het gebied van de akoestische gitaarversterking zat keuze in allerlei prijsklassen. Wordt dus ook weer een verhaal van uittesten en kijken wat jij binnen jouw budget het mooiste vindt.

fransoos
20 februari 2008, 08:53
maak zelf gebruik van een Ibanez TA35; voor het geld dattie kost een heel bruikbare amp.
luid genoeg voor kleine optredens en stil genoeg voor thuis.
heeft echter geen antifeedback voorziening. ( mis ik ook niet ).
checkum eens uit zou ik zeggen.

Wizz
20 februari 2008, 13:26
AER Alpha, AER Compact 60, AER Domino, afhankelijk van je budget. De Compact 60 is mi het meest "bang for the buck" . Ze klinken erg "recht", dus iedere tekortkoming van gitaar èn gitarist komt genadeloos uit de speaker...
Voor mindere gitaren en dito gitaristen is de Roland waarschijnlijk meer geschikt, voor een beetje klasse-gitaar vind ik hem echter een beetje jammer : Het verschil tussen een Taylor en een Crafter wordt wel èrg subtiel, op zo'n Roland.
Schertler is mi vergelijkbaar met AER, maar is wat prijzig en wordt dacht ik niet in winkels verkocht, alleen rechtstreeks, en dat is toch altijd een beetje lullig als je ooit aanspraak op garantie moet maken.

Wizz