PDA

View Full Version : Wah --> Volume Pedaal



hugo123
18 februari 2008, 18:02
Kan ik mijn wah pedaal ombouwen tot een volume peedaal, kan iemand mij dan een schema geven, en als ik dan de input aftak nar een extra input, kan ik dat dan als tuner out maken??
ik gebruikm mijn wah toch vriujwel nooit, het is niet mijn effect, en hij werkt niet helemaal perfect!

hugo123
18 februari 2008, 19:31
Ik ga nog iets "proberen"
Ik heb een schemaatje van een SHO kunnen vinden, en dioe ga ik ook maar maken, aleen waar zorgen de 2 potmeters eigenlkijk voor, dit is een schema met een volume potmeter en een ....potmeter, een SHO is toch eern buffer, anders bouw ik nog het verkeerde.

Valoosj
18 februari 2008, 19:37
Een sho is hoogst onbruikbaar als volumepedaal. Ik heb de volumepedaal gebouwd van tonepad.com. Die werkt goed. Een sho gaat heel slecht klinken, want dat ding kraakt als je aan de potmeter draait, en dat is eigen aan het ontwerp.

hugo123
18 februari 2008, 19:41
Nee, het zijn 2 verschillende projecten
ik verbouw mijn wah in een volumepedaal, en ik wil ook een sho bouwen, snap je?

EDIT: ik heb dit schema:http://img111.imageshack.us/img111/2420/schema3raxu0.th.jpg (http://img111.imageshack.us/my.php?image=schema3raxu0.jpg)

aad
18 februari 2008, 19:51
[QUOTE=hugo123]Nee, het zijn 2 verschillende projecten
ik verbouw mijn wah in een volumepedaal, en ik wil ook een sho bouwen, snap je?

EDIT: ik heb dit schema:http://img111.imageshack.us/img111/2420/schema3raxu0.th.jpg (http://img111.imageshack.us/my.php?image=schema3raxu0.jpg)

Die 5K potmeter is om je werkpunt in te stellen. Hiermee kun je 'm laten clippen tegen de gnd. (bijvoorbeeld). dit kun je voorkomen door er een stopweerstandje in te zetten.

hugo123
18 februari 2008, 19:54
IK dacht dat een SHO een buffer was, het is toch juist de bedoeling om een buffer niet te laten clippen, of ligt dit aan mij?
En als ik nou die potmeter weglaat en het volume wel laat, werkt de SHO dan nog??

hugo123
18 februari 2008, 21:49
Een sho is hoogst onbruikbaar als volumepedaal. Ik heb de volumepedaal gebouwd van tonepad.com. Die werkt goed. Een sho gaat heel slecht klinken, want dat ding kraakt als je aan de potmeter draait, en dat is eigen aan het ontwerp.
Er zit in een volumepedaal toch helmaal geen elektronica, ik dacht dat je gewoon je input aan de switch bevestigd en dan de ene uitgang van de switch naqar de outpuyt stuurt en de andere door de potmeter en ook terug naar de output, of klopt dit niet??

Valoosj
18 februari 2008, 23:05
Das waar. Dan heb je een passieve volumepedaal. Mijne is actief. En de SHO is een booster, geen buffer, al kan je m zo wel gebruiken. Kijk maar eens op youtube naar zvex super hard on...

hugo123
19 februari 2008, 15:20
Dat komt nog beter uit, want ik heb ook nog een booster nodig!
Maar jij had toch ook een buffer gemaakt, welkk schema was dat dan??

Valoosj
19 februari 2008, 15:39
AMZ Jfet buffer. Gewoon googlen, je vindt het vast.

hugo123
19 februari 2008, 16:23
Ik snap iets niet aan het volumepedaal wat ik bouw, die potmeter heeft 3 'POOTJES' en ik heb maar een draadje namelijk signaal wat er heen gaat, hoe moet ik dit aansluiten, het is een hot potz potmeter!

hugo123
19 februari 2008, 19:49
...?
Soory dat ik zo ongeduldig ben, maar ik wil morgen graag verder, nu nog ff blokken;)

hugo123
19 februari 2008, 21:52
http://img111.imageshack.us/img111/2420/schema3raxu0.th.jpg (http://img111.imageshack.us/my.php?image=schema3raxu0.jpg)
Zijn de condensatoren hier allemaal elco's of niet, en die diode; 1N757(wat is dat eigenlijk) kan ik niet kopen bij nwetone waarin kan ik die vervangen?

alvast bedankt!
EDIT: heeft iemand een ander schema van de SHO met footswitch en een led, zoals Valoosj die maakte?

hadv
19 februari 2008, 22:18
0.1 uF = 100nF is geen elco maar een ongepolariseerde condensator
die 1N757 is gewoon een zenerdiode 9,1 volt, half watt. Kun je overal kopen. (al is een half watt een beetje overdreven voor een audio schakeling)

hugo123
19 februari 2008, 22:34
Bedankt, kan iemand die potmeter verduidelijken, en waar een led+footswitch moeten komen, ik heb alles volgens mijn schema besteld, dus l9iever mijn schema aanpassen tenzij de waardes hetzelfde zijn :chicken:

Valoosj
19 februari 2008, 22:55
Auke heeft een mooie pcb layout gemaakt, ik heb m niet zo bij de hand, maar wat je nodig hebt is dit

5K lin potmeter
2x 10M weerstand
100K weerstand
5K1 weerstand
2x 1N914 of 1N4148 (ponq moet hier maar zeggen welke juist, maar beiden zijn nagenoeg dezelfde, dus maakt niet veel uit)

10uF elco
0,1uF capacitor
BS170 transistor.

Het pcb'tje kan je via mij of Ponq wel bekomen. Ik heb er in alle geval nog een op reserve liggen, en kan er zo nog hopen bijmaken.

hugo123
20 februari 2008, 12:46
Auke heeft een mooie pcb layout gemaakt, ik heb m niet zo bij de hand, maar wat je nodig hebt is dit

5K lin potmeter
2x 10M weerstand
100K weerstand
5K1 weerstand
2x 1N914 of 1N4148 (ponq moet hier maar zeggen welke juist, maar beiden zijn nagenoeg dezelfde, dus maakt niet veel uit)

10uF elco
0,1uF capacitor
BS170 transistor.

Het pcb'tje kan je via mij of Ponq wel bekomen. Ik heb er in alle geval nog een op reserve liggen, en kan er zo nog hopen bijmaken.

Ik wou hem gewoon via een experimenteer printje maken, kan dit niet, zit op die pcb ook een footswitchen een led??
Zop ja kan je me er een opsturen?

Valoosj
20 februari 2008, 13:14
In die print zit enkel het effect zelf. Footswitch en led sluit je aan zoals gewoonlijk.

hugo123
20 februari 2008, 13:39
ooh, dat snap ik, maar dan maak ik hem dus niet true bypass, want ik weet niet hoe dat werkt met zo'n 3dpt, ik maak hem dan met zo'n switch met 6 contacten 3 voor het ledje en 3 voor het signaal doorsturen, even over die pm;) ik weet hoe een baantjes print werkt maar ik snap dat niet van die tekentjes wat een elco ofzo moet voorstellen, ik gebruik liever een echt schema, zoals dat wat ik hier liet zien;)! Maar toch bedankt allemaal, valoosj kun jij nog uitleggen hoe ik de potmeter moet aansluiten om mijn wah om te bouwen tot volumepedaal, ik heb wel wat dingen gelezen op internet maar dat werkte niet:(

Valoosj
20 februari 2008, 14:03
Ik zal even snel uitleggen hoe true bypass moet dan.
Dit is je switch.

147
258
369

De schakelaar wisselt tss boven en onderkant.

Aan 2 hang je de input, aan 5 de output (de 2 jacks dus)
3 en 6 verbind je gewoon. Aan 1 hang je de input van het effect, en aan 4 de output van het effect. 8 Ground je, en led hang je aan 7.

Van die potmeter weet ik het zelf niet zeker, maar heb ik je daar mn idee al over gegeven.

En in die layout staat er toch duidelijk R1,R2,... dat zijn weerstanden. C1,C2 zijn capacitors. Die ronde zijn elco's, aan een kant zijn ze ook ietsje donkerder, dat is je min. Diodes zijn voorgesteld met een D, en hebben een streepje zoals een echte, en transistoren kan je ook niet naastkijken.

hugo123
20 februari 2008, 18:08
Ik had de potmeter dus toch goed aangesloten!Maar de potmeter is kapot:(
Welke potmeter(zo goedkoop mogelijk) moet ik nu gebruiken??En de schakelaar is ook kapot, kan ik die gewoon vervangen door een dpt schakelaar die ik hier heb liggen die dingen met 3 lugs.

hugo123
20 februari 2008, 18:11
Als iemand nog zo'n potmeter heeft liggen----Pm please

Dirk_Hendrik
20 februari 2008, 19:07
Een hele stapel... maar die kraken allemaal. Met dat soort pots is het echt veliger om even te sparen en een nieuwe te scoren.

hugo123
20 februari 2008, 19:36
Oke hoe het er nu aantoe gaat, ik moet wachten tot volgende maand voor mijn zakgeld, dus het volume pedaal staat stil:(
Ik heb alle onderdelen voor de SHO besteld, maar weet nog steeds niet waar dfie 2 pots voor staan, de ene voor volume maar de andere..??
IK heb ook de spullen voor mijn buffer besteld, maar daar heb ik geen behuizing voor:(
Ik heb wel een behuizing voor de SHO maar als daar geen 2 pots inpassen (naast elkaar) welke kan ik dan weglaten??
En natuurtlijk een plaatje experimenteer print banen!
Wish me Luck!
Ik hoop dat ik alles in de vakantie(volgende week) heb!

M Kactus
21 februari 2008, 08:49
En de schakelaar is ook kapot, kan ik die gewoon vervangen door een dpt schakelaar die ik hier heb liggen die dingen met 3 lugs.
3 beentjes kan geen DPDT zijn. Double Poles Double Throw = 2 dingen die elk op twee manier geschakeld kunnen worden = zes pootjes. En zo'n DPDT kan je gebruiken om een Millenium Bypass mee te maken. Dan heb je een Bypass-switch + Ledje. Als je geen led wil, is een DPDT ook goed voor True Bypass.

Dan, de SHO. Er is maar 1 potmeter bij een SHO, dat is die 5K Lin. Dat is de Gain. De andere potmeter op jouw schema, die 100K, werkt als een volumepotmeter als je die ertussen soldeert, maar in de SHO's die ik al heb gezien, wordt die vervangen door een 100K weerstand.

hugo123
21 februari 2008, 12:26
Waarom een weerstand, eenn potmeter is toch handiger, of niet?
Dan kun je je volume regelen met die potmeter!

hugo123
27 februari 2008, 17:56
Mijn SHO doet het verkeerd om:(,
hij verzwakt het signaal in plaats van het te boosten, hoe komt dit? ik heb het schema gebruikt dat in dit topic staat.

Valoosj
27 februari 2008, 22:10
Hugo, met dat schema ben jij duidelijk niets. Zoek een keer een vero layout op, en maak hem zo. Als je wil kan ik ook een printje voor je etsen, dan kan je niet veel meer fout doen. En die SHO gebruik je toch niet als volumepedaal he? Want daarvoor is het zowat de slechtst mogelijke boost. En een boost zou ik al helemaal niet in een volumepedaal steken.

hugo123
27 februari 2008, 22:12
Oke, maar hoeveel zou die pcb van jou kosten?
En kun je er dan gelijk een layout van elk onderdeel bijgeven??
Maar ik wil toch proberen eerst of ik het echt niet kan maken, het moet me toch $^&(%@ lukken.

M Kactus
27 februari 2008, 22:19
Oke, maar hoeveel zou die pcb van jou kosten?
En kun je er dan gelijk een layout van elk onderdeel bijgeven??
Maar ik wil toch proberen eerst of ik het echt niet kan maken, het moet me toch $^&(%@ lukken.

Toch zijn foto's misschien een hulp. De vraag is natuurlijk: Heb je je potmeter niet verkeerdom gesoldeerd ? Als je dan je gain hoger draait, dan draai je hem eigenlijk lager. Zou kunnen. Kijk ook eventjes of alle aardes aan elkaar zitten en of de transistor juist zit.

Valoosj
27 februari 2008, 22:29
Je kan blijven prutsen, maar dan moet je echt eens duidelijke foto's posten, en dan nog is het hopen dat we er iets mee kunnen doen.
Als ik een PCB'tje voor je maak krijg je die geboord en verzonden voor 7 euro.
Ik zal er een foto en layout bijsteken van mijn onboard, dan kan je echt niets misdoen.

hugo123
28 februari 2008, 12:00
Ik heb de transistor in een transitor voetje en zo vaak omgedraaid tot dat er geluid uit kwam dus die zit goed, en ik heb net nboog alle aardes gesoldeerd (ik was er een paar vergeten),en ik weet vrijwel zeker dat de potmeter verkeerd zit, en ik weet sinds net denk ik wat er verkeerd zit!
Verder zal ik een fototje maken, maar door slordigheid en domme dingen zul je zien dat de layout niet klopt, ik heb gewoon het schema nagamaakt en verbonden wat verbonden moest worden!

@ Valoosj, ik wil toch nog proberen om die potmeter goed te maken, en nog voor latere fouten ga bekijken voordatik alle onderdelen weer op nieuw moet bestellen , en ook nog een pcb kopen.

ponq
28 februari 2008, 12:30
Een foto voor zowel de voor als achterkant kan t debuggen een stuk makkelijker maken.

En als t even kan, meet de voltages op de 3 pootjes van de mosfet eens met de gain pot vol open en helemaal dicht.

hugo123
28 februari 2008, 13:01
Oke, zal ik doen!

hugo123
28 februari 2008, 17:46
Ik heb iets denk ik ontdekt, ik heb dus de spanning bij de transistor gemeten, en ik kwam op 0.5 V, volgens mij is dit veel ste weinig, kan het zijn dat ik iets mis heb gedaan met de voeding, ik heb de + aan de 9+ gemaakt en de - aan de aarde gemaakt, en verder heb ik misschien de elco die naar de ground gaat verkeerd om gezet, of misschien die andere elco in het circuit verkeerd om, ik zal straks ook nog ff foto's posten!

ponq
28 februari 2008, 17:50
0.5V kan prima, tligt er maar net aan op welk pootje en met welke stand van de gain potmeter.

Meet alle pootjes (D,G,S) eens een post dat hier.

De pootjes van een normale bs170 zijn:

http://www.newtone-online.nl/catalog/images/nfetsgd.jpg

hugo123
28 februari 2008, 18:02
Het probleem is dat ik niet weet of ik de potmeter goed heb aangesloten!
Maart ik ga nu nog een skijken, wacht even!

hugo123
28 februari 2008, 18:04
Ik heb wel een BS170P
Maar tenminste moet ik meten bijv. tussen S en G of via de plus en een ppotje?

hugo123
28 februari 2008, 18:10
Ik heb het d8us nu net gemeten v=dus pootje tegen pootje dus bijv `S tegen G
En i kom gewoon op 0.54 V ookal draai ik aan de potmeter, het blijft 0.54V

hugo123
28 februari 2008, 18:14
en als ik het ene "meetstokje"op de plus zet en de nadere op elk staafje krijg ik bij D en S als de gain dicht staat 10 V en als hij open staat 11 V en bij G krijg ik niets.

M Kactus
28 februari 2008, 18:41
en als ik het ene "meetstokje"op de plus zet en de nadere op elk staafje krijg ik bij D en S als de gain dicht staat 10 V en als hij open staat 11 V en bij G krijg ik niets.
Het ene moet op de aarde staan en het andere op het pootje.

hugo123
28 februari 2008, 18:46
Oke, ik ga gelijk kijken!

ponq
28 februari 2008, 19:11
Zorg dat je multimeter op de stand voor gelijkspanning (DC) staat.

De BS170P heeft net een andere pinout, namelijk de D en S zijn omgedraaid:

http://www.newtone-online.nl/catalog/images/nfetdgs.jpg

hugo123
28 februari 2008, 19:56
Oke , ik heb het gemeten.

dicht open (gain potmeter)
D 0.5V 1 V

G 0.19V 0.35V

S 0.0V 0.47V

it komt er bij mij uit!

ponq
29 februari 2008, 00:33
De votlages op de Drain zijn te laag.

Meet eens welke spanning je voor en na de 5k1 weerstand meet. De spanning die je na de weerstand meet moet gelijk zijn aan de spanning op de Drain.

hugo123
29 februari 2008, 11:16
MOet ik ook weer aan de gain draaien, ik meet het nu wel ff zonder aan de gain te draaien oke?

hugo123
29 februari 2008, 11:27
Ik heb niet aan de gain gedraaid maar voor de 5.1K en achter de 100 Ohm meet ik 0.56 V en erachter 0.0V

ponq
29 februari 2008, 11:59
Je hoeft voor deze meting idd niet aan de gain pot te draaien.

Het is mij niet helemaal duidelijk waar je (en hoe) je hebt gemeten. De voltages op de plekken die ik je vroeg zouden veel hoger moeten zijn.

Meet eens, met de gain volledig open, op de volgende punten:

http://img401.imageshack.us/img401/9379/shodebugfz7.jpg

En geef dan per locatie aan wat je meet. Dus:

1:x,x Volt
2:x,x Volt
3:x,x Volt
4:x,x Volt
5:x,x Volt

Meten doe je dus met de Multimeter op de gelijkspanning stand (DC). Plaats de zwarte probe (meetstokkie) op de aarde (de min van de voeding) en meet dan met de rode probe op de aangegeven punten.

Ennuh, waar blijven de foto's?

Valoosj
29 februari 2008, 12:47
Maar goed dat we zoveel geduld hebben met die noobies he Ponq ;)

Hugo, probeer Ponq zijn aanwijzingen goed te volgen, en post eens foto's. Ik heb eergisteren nog iemand moeten helpen met zijn SHO, en via zijn foto's kwamen we er vrij snel uit.

ponq
29 februari 2008, 12:50
tja, ik ben zelf ook maar een n00b die wat aanprutst hoor. Zolang we er maar lol in hebben :P

Valoosj
29 februari 2008, 12:53
Mijn opmerking was dan ook een beetje sarcastisch. Een jaar geleden kon ik ook de simpelste dingen nog niet maken.

ponq
29 februari 2008, 12:58
Snap ik ;)

hugo123
29 februari 2008, 13:09
1: 11,44V
2:1,50V
3:0,0V
4:0,0V
5:0,0V

Dit meet ik, ik beloof dat ik naar het eten (nu) de foto's maak!

ponq
29 februari 2008, 13:14
Mooi, dan kunnen we op de foto's ook zien of de 100Ohm weerstand echt 100Ohm is. Ik heb zo mn twijfels.

hugo123
29 februari 2008, 14:19
http://img517.imageshack.us/img517/4484/dsc0003yd6.th.jpg (http://img517.imageshack.us/my.php?image=dsc0003yd6.jpg) Alsjeblieft!
Dat bruine weerstandje is hem, ik had alles gewoon goed bij newtone besteld, maar toen had ik de 100klog potmeter de volume pot uit het schema gehaald en vervangen door een 100k weerstand, en ik heb zie ik nu de 100K weerstand neergezet waar de 100 Ohm moest en de 100Ohm neergezet waar de 100 K moet.
JEzus wat dom van mij, ik dennk dat hij het hierna wel gaat doen!

bert k
29 februari 2008, 14:21
Misschien ook nog een fotootje van de achterkant? Dat is echt duidelijker, hoor... En wat steken daar aan alle kanten voor ijzerdraadjes uit?

hugo123
29 februari 2008, 14:31
Ik ben nog bezig met testen dus ik had nog niet alle draadjes afgeknipt, maar ik heb net het probleem gevonden!
Ik heb de 100 Ohm weerstand omgedraaid met de 100 K weerstand, ik ga straks even omdraaien en hopelijk werkt het dan!

ponq
29 februari 2008, 14:31
Thnx voor het posten.

Paar opmerkingen:
-als je de volumepot weglaat, dan hoef je die niet te vervangen door een weerstand. Laat dan de Out komen vanaf de elco.
-Als er wel een volume pot op zit kan de laatste 1M weerstand weg, die heeft dan geen functie.
-klopt dat de 5.1k een 5.6k weerstand is?

hugo123
29 februari 2008, 14:40
Dus ik kan de 100K weerstand weglaten, en moet ik de 1M naar de ground wel laten??
En nee het is echt een 5.1K!
Er is nu bezoek, ik ga straks alle proberen!

ponq
29 februari 2008, 15:40
De functie van de 1M weerstand bij de OUT is het leegtrekken van de elco daarvoor. Als je dat niet doet is er kans dat je bij inschakelen van t effect een plop hoort. De 1M weerstand bij de input heeft dezelfde functie. Dit zijn de zogenaamde pulldown weerstanden.

Aangezien je bij een volume pot ook al een (variabele) weerstand naar de aarde hebt, zal de elco door de volume pot ook al leeggetrokken worden. Geen 1M meer nodig dus.

hugo123
29 februari 2008, 16:11
Nou doet jhij het helemaal niet meer :(

Als ik de gain dicht draai, dan komt er verzweakt geluid door, en als ik de gain dan open draai, dan hoor je een brom! ik heb de 100 K vervangen door een 100Ohm en ik heb de 100 K weerstand die ik neerzette in plaats van de volumepotmeter ook weggehaald!

ponq
29 februari 2008, 16:14
meet nog eens de voltages op de pootjes DGS.

hugo123
29 februari 2008, 16:19
Dicht Open (gain potmeter)

D 0,64V 5,80V

G 0,22V 2,05V

S 0,00V 5,18V

ponq
29 februari 2008, 16:34
Ok, weer een stapje verder.

Als de potmeter vol open staat dat moet er op de Source 0V staan. Zoals je zelf al zei heb je de potmeter waarschijnlijk verkeerd om. Dat maakt voor nu even niet uit.

De Gate zit bij mij op 0.75V, hoe ik de potmeter ook draai. Het is vreemd dat ie bij jou verandert. Check de verbindingen rondom de Gate eens.

Ook de spanning rond de Drain klopt niet helemaal. Er kan altijd wat variatie in zitten, maar bij jou zakt ie te ver. Mijn Drain gaat van ~7V naar ~4V.

Ik denk dat het probleem toch in de aansluiting van de verschillende onderdelen zit.

Heb je met Valoosj al wat afgesproken over t PCB? Het lijkt me handig als je een pcb-tje regelt, da's toch een stuk makkelijker. Ik heb er ook nog wel een liggen, geboord en wel, die ik je zo kan opsturen, als je dat wil. Hoef ik niks voor te hebben (behalve je adres gegevens ;) )

hugo123
29 februari 2008, 16:38
Ik zou wel willen, maar dan oet ik ook weer alle onderdelen opnieuw kopen, aangezien ik geen desoldeerpomp heb of zo'n lint.
Maar stuur je dan ook een layout van waar alles moet komen op, en hoe groot is die pcb, want ik prop alles in een B behuizing, en ik heb dus alleen een ruimte bove de potmeter en daar moet het dan wel passen.

hugo123
29 februari 2008, 16:40
Nou ja ik ben dat gepruts ook meer dan spuugzat, ik stuur je even een pm met mijn adresgegevens, oke?
Heel erg bedankt ponq!

hugo123
29 februari 2008, 16:43
Heb jij misschien de onderdelen liggen. behalve de transistor die heb ik zelf, zou je die dan mee kunnen sturen. (dan heb ik jouw bankrekening nodig, dan maaki ik het geld over voor de componenten)

ponq
29 februari 2008, 17:11
De PCB is al op de bus ;) met wat geluk heb je m morgen.

Die onderdelen heb je zelf. Als je geen desoldeer spul hebt, pak dan een tangetje en knip de pootjes zo lang mogelijk af. Zoals ik t op de foto zie hou je dan meer dan genoeg 'pootje' over om in t pcb te prikken.

T schema wat ik je mee heb gestuurd (+uitleg op n A4tje) is iets anders dan t schema dat jij gebruikt. Als je niet nog 2 diodes (1n4148 bijv) hebt liggen, dan moet je die ff lokaal gaan scoren. De functie van die diodes is (net als de zener diode in jouw schema) bescherming van de BS170. Ze zijn niet direct noodzakelijk voor de werking van t circuit. Je kunt ze dus eventueel ook later inbouwen. Maar bouw ze wel in ;)

hugo123
29 februari 2008, 17:45
IK zal morgen wel eventjes naar drachten gaan, om daar de benodigheden te halen!

ponq
29 februari 2008, 17:56
Deze onderdelen moet je hebben voor 'mijn' versie:
D1 1N4148
D2 1N4148
Pot1 5kB (lin)
Q1 BS170
R1 5.1K
R2 10M
R3 10M
R4 100K
C1 0.1 uF
C2 10 uF

Het meeste zul je hier al van hebben. Trouwens, het kan geen kwaad om een aantal BS170's te hebben (normale versie is prima trouwens. De P-versie klinkt echt niet anders).

hugo123
29 februari 2008, 18:04
Heb ik die zener diode niet meer nodig, of zijn die twee diodes nou juist de zeners, heb je hem eigenlijk voor 5en op de post gedaan, dan kan ik het morgen nog hebben!

ponq
29 februari 2008, 18:10
De verschilt per postbus he ;) maar volgens mij was de lichting nog niet geweest. Maja, tmoet wel helemaal uit Maastricht komen he, da's niet om de hoek ;)

Die 1n4148's zijn geen zeners. Het zijn 'algemene' diodes, je zou daar zelfs rode LED's voor kunnen gebruiken. De Zener heb je dus niet meer nodig. Eventueel kun je die wel gebruiken, maar dan moet je m zelf op t PCB zien te krijgen ipv de 2 1n4148's.

hugo123
29 februari 2008, 18:15
Nee, ik koop het precies zoals het op jouw schema staat, ik ga niet eens proberen om iets anders er neer te zetten, naar akl het gezeur dat ik al had heb ik geen zin meer in nog meer gezeur.;)

ponq
29 februari 2008, 18:30
oki ;)

tip: koop dan van alles minstens 2x wat je nodig hebt. T kost meestal geen drol en t scheelt je opnieuw bestellen/halen mocht 1 onderdeel stuk zijn/gaan.

hugo123
29 februari 2008, 18:51
Bedankt, he ponq komt er nog eigenlijk een vervolg op je multi fx?

ponq
29 februari 2008, 18:58
ja zeker. Ik heb nog een paar dingen die ik eerst moet doen, maar dan komt mn multi-fx zeker weer aan de beurt. Twordt hoog tijd die af te maken.

Valoosj
29 februari 2008, 19:35
Ja, want we zitten nu al lang te wachten op een vervolg bij jou!

hugo123
1 maart 2008, 15:24
Ponq ik heb je pakketje ontvangen, en ik wist niet dat het zo klein was;).
Heel erg bedankt, ik heb mijn spullen toch maar bij newtone besteld, dus het duurt nog even todat ik weer verder kan maar ja;)

ponq
1 maart 2008, 16:27
graag gedaan. De pcb is idd niet heel groot. Probeer straks bij t solderen niet te veel soldeertin te gebruiken. Goed het koper rondom t gaatje verwarmen, klein beetje van t pootje meenemen en dan de tin laten vloeien.

Vooral bij de elko is er kans op soldeerbruggetjes. Let daar dus goed op dat de 3 banen gescheiden blijven.

Ennuh...foto's maken he van elke stap, vinden we leuk om te zien hiero!

hugo123
1 maart 2008, 16:28
OKe, ik zal het proberen om te onthouden;)!

hugo123
4 maart 2008, 15:59
Net alles gesoldeerd en alles nagemeten op fouten, die zitten er niet in!
Maar: ponq je bent 2 "pootjes" vergeten aantesluiten op die tekening die je errbij hebt verstuurd, nu is er geen ground en geen 9 V, je hebt de pootjes van de potmeter neergezet van de in en out maar nu hou ik er 2 over, ik dacht dat de buitenste de ground was en de 1 naar buitenste de 9V was klopt dit??

ponq
4 maart 2008, 18:12
Hugo, de buitenste is idd de aarde, de ander de 9V. Ik vermoed dat bij het afdrukken dat stukkie van de afbeelding achter het schema is verschoven.

Ennuh, waar blijven de foto's ;)

hugo123
4 maart 2008, 18:30
Ik maak ze nu wel ff!

hugo123
4 maart 2008, 19:57
Hij doewt het normaal todat je de footswitch aantraqpt, het geluid is weg, de potmeter doet niks, de led brand, niet en ik verbrandde mijn vinders aan het printje wat erg warm werd, hier wat foto's!

http://img340.imageshack.us/img340/7263/dsc0007qc4.th.jpg (http://img340.imageshack.us/my.php?image=dsc0007qc4.jpg)
Achetrkant! http://img229.imageshack.us/img229/1073/dsc0011wh0.th.jpg (http://img229.imageshack.us/my.php?image=dsc0011wh0.jpg)
Begin met in het kastje stoppen!http://img229.imageshack.us/img229/3628/dsc0012vy9.th.jpg (http://img229.imageshack.us/my.php?image=dsc0012vy9.jpg) En nou is het klaar, of tenminste had het kklaar moeten zijn, zoals ik zei wordt het printje erg warm, kortsluiting ofzo?http://img229.imageshack.us/img229/8471/dsc0013jo0.th.jpg (http://img229.imageshack.us/my.php?image=dsc0013jo0.jpg)

ponq
4 maart 2008, 20:32
Een printje dat warm wordt?

Ik denk dat je ergens een foutje hebt gemaakt met de bedrading.

meet eens (op het printje!) hoeveel volt er op de +9V binnen komt?

hugo123
4 maart 2008, 20:53
13,68 V
En alleen de laaste diode wordt heet, de diode bij de contacten naar de potmeter!

M Kactus
4 maart 2008, 21:27
13,68 V
En alleen de laaste diode wordt heet, de diode bij de contacten naar de potmeter!

Staat die diode in de juiste richting ? En heeft die ooit in de foute richting gestaan ? En 13,68V is best veel voor een 9V-voeding. Niet dat het niet kan, maar het is wel veel. Gebruik je een batterij of een adapter ?

hugo123
4 maart 2008, 21:41
Adapter, en nee, ik heb hem goed staan dat weet ik zeker!

M Kactus
4 maart 2008, 21:45
Adapter, en nee, ik heb hem goed staan dat weet ik zeker!

En is het de juiste adapter ? Negative-ground en 9V ? Klinkt eerder als een 12V adapter... Dat is niet de oorzaak van je probleem, want normaal gezien moet je dan nog wel geluid krijgen, maar het is niet optimaal.

Als je geen geluid hebt en je LEDje brandt niet, dan is de kans groot dat het een fout met de bedrading is.

EDIT: Zou het kunnen dat je de Switch verkeerd hebt bedraad ? Er zijn enkele mogelijkheden voor, de welke heb je aangehouden ? De pootjes moeten namelijk altijd horizontaal staan, dan kun je het schema volgen. Draai je de schakelaar een kwartslag, dan werkt het niet meer. Haal die switch er misschien eens tussenuit ?

ponq
4 maart 2008, 21:46
Bijna 14 Volt is erg veel voor een 9V adapter.

Voor de duidelijkheid het schema en de layout die je gebruikt:

http://img139.imageshack.us/img139/542/sholayoutnf0.jpg

http://img100.imageshack.us/img100/9466/shoschematicls7.jpg

Onderdelen:
D1 1N4148
D2 1N4148
Pot1 5kB (lin)
Q1 BS170
R1 5.1K
R2 10M
R3 10M
R4 100K
C1 0.1 uF
C2 10 uF

Nu is iig duidelijk waar we het over hebben.

Meet nu de voltages op de D, G en S van de bs170.

hugo123
5 maart 2008, 16:33
BS170P

Open Dicht

D 1V 0,04V

G 0,20V 0,20V

S 0,04V 0,04V

ponq
5 maart 2008, 16:37
Ok, daar klopt niet veel van. De source moet van 0V tot ~2V gaan. Ook het voltage op de Drain en Gate klopt niet.

Dit duidt er op dat er toch wat kortsluitingetjes zijn. Daarom:
-begin met het korter maken van de pootjes die aan de koperzijde doorsteken. Check vervolgens elk onderdeel of er geen kortsluiting is gemaakt. (gebruik hiervoor je multimeter. Check gewoon of er contact is tussen de naast elkaar liggende banen. Als er contact is, zoek dan waar de kortsluiting vandaag komt.

M Kactus
5 maart 2008, 16:40
BS170P

Open Dicht

D 1V 0,04V

G 0,20V 0,20V

S 0,04V 0,04V

Alle leads afknippen, want ik zag dat je pcb'tje nog wat stekeltjes had:). Ik weet niet of Ponq de layout voor jou heeft aangepast, maar je hebt het weer over een BS170P, dus moet je de transistor dan niet weer omdraaien ?

hugo123
5 maart 2008, 16:41
Al gedaan!

ponq
5 maart 2008, 16:41
BS170P of 'normaal' is rekening mee gehouden in de beschrijving. De Source moet altijd het dichts bij de potmeter-aansluitingen zitten.

hugo123
5 maart 2008, 16:44
Volgens mij zit de kortsluiting in de potmeter, alle contacten zijn met elkaar verbonden en de ground is verbonden met de middelste baan(de enige baan zonder draadje)Maar iuk kan de ppotjes niethelmaal meer afknippen omdat ik mijn hoekniptang kwijt ben, maar ik kan ze er wel afzagen met zo'n dremel!

ponq
5 maart 2008, 16:44
Al gedaan!

Afknippen pootjes of het checken op kortsluiting?

hugo123
5 maart 2008, 16:46
Dat eh heb ik net gepost;) en ik bedoelde de transitor omdraaien wat Kaktus zei;)

M Kactus
5 maart 2008, 16:47
Volgens mij zit de kortsluiting in de potmeter.

Hoogstens een kapotte potmeter, maar dat lijkt me ook sterk. Als je er nog aan twijfelt zou je kunnen proberen om de potmeter gewoon te omzeilen, dan gaat je volume voluit, dan weet je of het werkt.
Ik zie dat Ponq al alle problemen heeft voorzien ;). Kan niet misgaan!

ponq
5 maart 2008, 16:48
Volgens mij zit de kortsluiting in de potmeter, alle contacten zijn met elkaar verbonden en de ground is verbonden met de middelste baan(de enige baan zonder draadje)Maar iuk kan de ppotjes niethelmaal meer afknippen omdat ik mijn hoekniptang kwijt ben, maar ik kan ze er wel afzagen met zo'n dremel!

Op de potmeter moeten lug 1 en lug2 met elkaar verbonden zijn. Lug3 gaat naar de source van de mosfet.

Afsnijden met n dremel zou ik nu ff niet doen. laat ze dan nog maar ff zitten. Check liever voor kortsluiting.

hugo123
5 maart 2008, 16:50
en als lug 3 en2 verbonden zijn en 1 naar de mosfet gaat, maakt dat uit, tja ik heb dus nog iets gezien, de aarde naar de middelste baan maar ik kan nergesn kortsluiting vinden:(
trouwnes heel veel banen zijn met elkaar verbonden en geven een piep op de multimeter!

ponq
5 maart 2008, 16:52
Als de potmeter verkeerd om zit, maakt dat niet uit. De knop werkt dan alleen precies andersom. Je kan dat nu of later gewoon corrigeren.

Meet de voltages eens zonder de mosfet op zn plek. Gewoon de voltages die op de plek komen waar normaal de DGS van de mosfet zitten.

M Kactus
5 maart 2008, 16:55
en als lug 3 en2 verbonden zijn en 1 naar de mosfet gaat, maakt dat uit, tja ik heb dus nog iets gezien, de aarde naar de middelste baan maar ik kan nergesn kortsluiting vinden:(
trouwnes heel veel banen zijn met elkaar verbonden en geven een piep op de multimeter!

Dan werkt de potmeter gewoon verkeerdom. Maar zijn er ook banen met elkaar verbonden waar geen koperlijntje tussen loopt op het plannetje ? Dat mag namelijk niet.

ponq
5 maart 2008, 16:56
Er zijn 'maar' zeven banen op dit circuit. Deze mogen allen niet met elkaar verbonden zijn.

hugo123
5 maart 2008, 17:04
0,4v 0,4v D
0,30v 0,30v G
0,0v 0,0v S

hugo123
5 maart 2008, 17:05
En ja, ik de banen die met de diodes in verbinding staan, die hebben conact met elkaar en zijn niet gescheiden

M Kactus
5 maart 2008, 17:27
En ja, ik de banen die met de diodes in verbinding staan, die hebben conact met elkaar en zijn niet gescheiden
Kan je eens scherpe (en grote?) foto's van de onderkant maken ? Daar kunnen we wat meer mee, denk ik. Ik weet niet wat je bedoelt met de banen van die diodes,maar dat lijkt me wel zo normaal. Diodes laten in de ene richting stroom door en in de andere blokkeren ze die.

hugo123
8 maart 2008, 11:34
Ponq, heb je mijn printje ontvangen?

ponq
8 maart 2008, 12:16
yup, hij zat gisteren in de bus ;). Ik hoop er vandaag ff tijd voor te vinden, maar tis gruwelijk druk omdat mn vriendin jarig is en de (schoon)familie met zn allen langs gaan komen. Ik heb er al even na gekeken, en los van de te lange pootjes ziet het er heel niet gek uit. Ik verwacht geen problemen bij t debuggen. Ik hou je op de hoogte.

hugo123
8 maart 2008, 12:17
Dank!



(+10 tekens)

hugo123
9 maart 2008, 18:00
En heb je er al een beetje naar kunnen kijken?
Trouwens, nog gefeliciteerd!

ponq
10 maart 2008, 12:52
Thnx!

Nee, ik heb dit weekend geen tijd gehad, helaas. Vanavond moet t denk ik wel ff kunnen.

hugo123
10 maart 2008, 17:42
Ik hoop het!

ponq
10 maart 2008, 22:59
zul je natuurlijk zien dat ik juist vandaag lang door moest op t werk...

maar goed, ik heb je SHO gecheckt. Op 1 of andere manier heb je de 2 diodes kapot gekregen. Daardoor lieten ze teveel door wat het hele circuit op zeep helpt. De aarde zat bijv niet meer 0V.

Ik heb de diodes nu vervangen en de voltages zijn nu prima. Ook heb ik alle soldeerpuntjes even laten vloeien en de pootjes wat korter gemaakt.

Omdat ik van t weekend ook mn woonkamer opnieuw heb ingericht (2 nwe banken ;) ) heb ik mn versterkers nog niet kunnen aansluiten. Dat staat voor morgenavond in de planning. Dan kan ik je SHO testen.

Ik verwacht dat ie nu in orde is, maar na het testen weet ik t pas zeker. Reken er maar op dat je m iig voor t weekend terug hebt.

hugo123
11 maart 2008, 10:03
Heel erg bedankt, en was mijn soldeerkunst erg slecht;) of viel het nog wel mee?

ponq
11 maart 2008, 11:20
Je hebt nog genoeg ruimte om te groeien ;)

Je zou al veel winnen door de pootjes allemaal recht te houden voor het solderen. Nu waren er sommige omgebogen en dan pas gesoldeerd. Probeer ook wat minder soldeer te gebruiken. Maar goed, oefening baart kunst en het was helemaal niet zo slecht. Ik denk niet dat daar de oorzaak van het probleem ligt.

hugo123
11 maart 2008, 15:16
Bedankt voor de tip! Ik zal het proberen, ik buig de pootjes soms om zodat het component blijft zitten, en niet uit de gaatjes valt.

Valoosj
11 maart 2008, 15:41
Gewoon beginnen met de kleinste componenten, en dan je bord omdraaien en solderen, zo blijven ze altijd goed zitten.
Nogal een service die je krijgt van Ponq ;)

hugo123
12 maart 2008, 18:18
Zekers..:) En Ponq, getest?

ponq
12 maart 2008, 22:35
kwas wederom pas laat thuis, maar ik heb m idd getest. En... hij werkt ;)

Ik stuur m je zo snel mogelijk terug met en BS170 er bij (niet de p versie, maar de normale. Naar mijn mening geen klankverschil).

Ik laat ook de draadjes zitten:
rood=+9V
zwart=aarde
groen=input
blauw=output
geel=lug 1 van de potmeter
paars=lug 3 van de potmeter
(op de potmeter lug 1 en lug 2 met elkaar verbinden).

Ik heb alleen wel je adres nodig. Kan je me dat naar mijn gmail sturen?

Succes!

ponq
13 maart 2008, 09:09
uhm nevermind...ik heb je natuurlijk het PCB gestuurd... je adres heb ik weer gevonden ;)

ponq
14 maart 2008, 18:38
hij's op de bus.

zit dus een gewone BS170 bij. Tov de P versie 180 graden draaien he.

hugo123
14 maart 2008, 19:02
OKe, ik denk dat ik hem maandag, of met een beetje geluk morgen heb!

hugo123
18 maart 2008, 15:10
Vandaag printje binnengelkregen, ik met volle moed begonnen onder het motto van nu kan het niet meer fout gaan, en jullie begrijpen het al..
Hij doet het niet, alleen maar brom, ik heb het nu dan ook wel zo gehad met dit kloteding GVD!

ponq
18 maart 2008, 15:19
-printje is 100% ok.

-Check de orientatie van de BS170. Deze moet met de bolle kant naar het midden staan.

-Heb je de jackbussen correct verbonden met de aarde? (sleeve met aarde, tip met input/output)

-foto, dit is 99.999999% een bedradings issue.

hugo123
18 maart 2008, 15:21
Gedaan, ik heb het zonder switch bedraad zodat ik zeker wist dat het dan goed wqas, en alleen maar brom, maar als ik op de tip van de input tik, dan hoor ik niks, als ik dat doe op de output hoor ik wel iets, dus het moet of de draadjes van jou zijn, of het PCBtje

ponq
18 maart 2008, 15:29
Dit zijn de draadjes:
rood=+9V
zwart=aarde
groen=input
blauw=output
geel=lug 1 van de potmeter
paars=lug 3 van de potmeter
(op de potmeter lug 1 en lug 2 met elkaar verbinden).

Pak je Multimeter in de verbindingscheck-stand en check de 'losse' kant van een draadje (die dus niet aan het PCB zit) en het stukkie koper op het PCB wat met het draadje in verbinding staat. Doe dit zonder spanning op het circuit.

Check zo of alle draadjes nog in contact staan met het PCB.

ponq
18 maart 2008, 15:44
en check of je niet per ongeluk in- en output hebt omgedraaid.

hugo123
18 maart 2008, 15:44
Alles staat in verbinding!

hugo123
18 maart 2008, 15:52
Ook niet gedaan!

hugo123
18 maart 2008, 15:53
Trouwens jij...jij...dief... zo maar MIJN doosje houden he! ;)

ponq
18 maart 2008, 16:55
haha, dat scheelt 1 postzegel :P

En ik heb je doosje promotie gegeven, nu bewaar ik de afgeknipte leads van onderdelen in het doosje, die ik dan later als draadbruggen gebruik. Erg handig :P

Alles in verbinding: bedoel je dat alle draadjes dus gewoon goed verbonden zijn?

Meet trouwens ook eens de voltages op de BS170.

hugo123
18 maart 2008, 17:23
Ja alles is goed verbonden!

ponq
18 maart 2008, 17:25
Dan nu ff de voltages meten:
-wat komt er uit je voeding
-D,G, S met Gain op MAX
-D,G, S met Gain op MIN

Op basis daarvan kunnen we checken of het circuit in principe in orde is (wat ik verwacht).

hugo123
18 maart 2008, 17:28
Ik ga nu eten, dus ff wachten.

Valoosj
18 maart 2008, 19:42
Mss toch maar niet verder gaan met het bouwen van effecten? Hier kon toch echt niets meer misgaan. Ponq je hebt echt een engelengeduld :D
Zaterdag kwam Bicky bij me met zijn SHO, ik heb het zelf hersteld en hem gewoon uitgelegd hoe alles te doen. Jouw handleiding zag er trouwens erg tof gemaakt uit!

hugo123
18 maart 2008, 19:45
Maar, vertel mij dan eens wat ik fout kon doen, ik heb niet eens de switch eraan gezte, er kan ook niks fout zijn, behavle dat er iets is doorgebrand ofzo?

Valoosj
18 maart 2008, 19:49
Dat is het hem net, de kans dat je nog iets fout deed was zo goed als nihil. Trek nu toch eens foto's zodat we kunnen zien wat je gedaan hebt.

hugo123
18 maart 2008, 19:53
Dicht open

D 0,60V 0,33V

G 0,20V 0,12V

S 0,0V 0,0V


De dicht en Open kunnen vcerkeerd om zijn!

hugo123
18 maart 2008, 19:55
Nog iets, ik had in het begin toen ik hem aansloot, toen brandde mijn ledje, en kreeg ik op mijn clean kanaal, een enorme scheur, echt metal alla metal, maar toen ging ineens mijn ledje uit, e4n deed het pedaal ook jiks meer kan dit er wat m,ee temaken hebben??

Valoosj
18 maart 2008, 19:58
FEAUTEAUX!!


of ook wel foto's!

hugo123
18 maart 2008, 20:46
http://i267.photobucket.com/albums/ii294/pcbmfan/DSC_0005.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii294/pcbmfan/DSC_0004.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii294/pcbmfan/DSC_0001.jpg

ponq
18 maart 2008, 21:00
Op de foto zie ik de aarde verbinding vanaf de voeding naar de switch gaan. Waarom? Zie ik iets over het hoofd?

Ok, kun je voor het testen het volgende doen:

-sluit het circuit aan zonder de 3pdt en de LED+voorschakelweerstand.
-sluit de aarde van de voedingsjack aan op de sleeve van 1 van de jackbussen. Ga dan vanaf die sleeve naar 1) de sleeve van de andere jackbus en 2) naar de aarde verbinding op het pcb

Ik kan niet goed zijn of de BS170 goed staat op de foto. Check je die ff?

ponq
18 maart 2008, 21:02
Mss toch maar niet verder gaan met het bouwen van effecten? Hier kon toch echt niets meer misgaan. Ponq je hebt echt een engelengeduld :D
Zaterdag kwam Bicky bij me met zijn SHO, ik heb het zelf hersteld en hem gewoon uitgelegd hoe alles te doen. Jouw handleiding zag er trouwens erg tof gemaakt uit!

Thanks ;) ik geloof dat t nog wel goed komt.

Hugo, zolang jij er nog ergens lol in hebt gewoon door gaan, we zien vanzelf waar t schip strand.

Maar hou het basic en doe alles stapsgewijs. Dus geen LED toevoegen voordat je weet of de rest werkt.

hugo123
18 maart 2008, 21:04
Dat rode draadje is nog van de switch, ik heb hem nu qaangesloten zonder de switch, ik heb nog geen aardingsdraadje van de ene jack naar de andere jack edat kan die rode mooi worden, de led is iet aangsloten nu.

hugo123
18 maart 2008, 21:06
Maar dat aansluiten van dat rode draadje naar de andere slaav doe ik morgen ff, oke??

ponq
18 maart 2008, 21:09
Ok, ik werk zelf graag met 'vaste' kleuren binnen 1 effect. Dus alle aardes zwart, voeding rood, input groen, output blauw etc.

Haal alle niet-functionele draaden weg, zo voorkom je dat ze toch ergens contact maken waar het niet hoort.

Als de jackbussen in contact staan met 1) elkaar, 2) de aarde van de voeding en 3) de aarde van het PCB moet je m nog eens testen.

Check ook ff wat er uit je voeding komt. T zou prettig zijn als dat tussen de 8 en 10 volt zit ;)

hugo123
18 maart 2008, 21:10
13 Volt, misschien als ik ff een weerstandje ertussen soldeer!

ponq
18 maart 2008, 21:15
Tis niet zo'n adapter die je kan instellen op meerdere voltages? Niet dat ie op 12V staat waar ie ook op 9V kan? En ook geen andere adpter in de buurt? Of een 9V batterij?

ponq
18 maart 2008, 21:20
ik gebruik zelden msn, maar ik ben nu wel online met aukehaarsma at hotmail dot com, als je me toe wil voegen kan dat.

hugo123
18 maart 2008, 21:21
TOch maar ff gesoldeerd, maar ik hoor nu een hoge piep tyoon, alleen een hoge pieptoon,m en de input komt weer niet door.

ponq
18 maart 2008, 21:25
wat heb je gesoldeerd? De weerstand bij de voeding?

Zo ja, welke waarde?
En wat meet je nu na de weerstand?

hugo123
18 maart 2008, 21:32
Nee, de jackpluggen! En ik heb de led ff weggehaald, welke waarde moet iok tussen de voeding zetten dan, trouwnes ik heb je toegevoegd op msn!

hugo123
18 maart 2008, 22:35
Dankzij een geweldig optreden van Mijnheer Ponq, werkt hij!!
Nu alleen nog de switch en de led!
Ik heb al een mooie witte behuizing geverft met zwarte letters:)
Ik zal wel een fototje posten, trouwens ookd e switches van banzai binnegekregen, en ook verder met mijn footswitch gegaan, ook bijna af, alleen mijn wah nog!

Valoosj
18 maart 2008, 23:11
Haha, EINDELIJK!

:D

hugo123
19 maart 2008, 12:38
Ja, zeker!

Ik had al bijna opgegeven;).

Maar ik heb ff een vraag over de switch moeten de "pootjes" met het gat horizontaal staan of verticaal, dus in een rij horizontaal of verticaal, (ik bedoel de gaatjes die in de pootjes,lugs zitten.

hugo123
19 maart 2008, 19:45
...? Niemand?

M Kactus
19 maart 2008, 19:48
...? Niemand?

Horizontaal. Ofwel:

---
---
---

ponq
19 maart 2008, 19:49
Ik zou deze nemen:

http://www.diystompboxes.com/pedals/images/3PDTbwiring.jpg

(uit het diystompboxes FAQ)

hugo123
19 maart 2008, 20:32
Kan mijnn switch kapot zijn??
Want altijd als ik dei switch aansluit werkt het nietmeer?

ponq
19 maart 2008, 21:53
meten=weten
Pak je multimeter en meet de switch door in beide posities.

Alles kan stuk, maar ik zou er niet van uit gaan dat je switch stuk is.

ponq
25 maart 2008, 16:40
Ennuh, hoe is het hier mee?

hugo123
25 maart 2008, 17:31
Ik ben dom geweest en heb ik mijn frustratie een LPB-1 gekocht> En de sho aan een vriend gegeven, die zei laast dat hij het toch wou proberen met mij dus wij proberen, en je begrijpt het al, een draadje maakte gaan contact! Dus ik heb hem maar aan een vriend gegeven, die hem nu dus ook gebruikt. Dom, Dom, Dommer, domst

ponq
25 maart 2008, 20:06
Ach ja, zo gaan dingen.

Je hebt mijn email adres, mocht je vriend hulp nodig hebben bij het aan de praat krijgen van zn SHO, dan kan ie me benaderen.

Ik blijf erbij SHO is echt een fijn effect. tegen een DIY-er zou ik zeggen: bouw de ROG Omega, maar de SHO is bekender.

hugo123
25 maart 2008, 21:45
Nee, hij werkt al, zoals ik al zeihet draadje maakte geen contact.
Het spijt me wel, van alle moeite die jullie er in hebben gestopt om mij te helpen sorry dat het zo loopt, mijn excuses!