PDA

View Full Version : Relicen door Erik vd Haar?



jimihattricks
18 februari 2008, 14:46
Weet iemand of Erik vd Haar zijn relic-service ook voor non-Haar gitaren aanbiedt? Dus dat ik mijn fendertje afgeef en hij hem voor me relict? Als ook nog iemand info heeft over de prijzen die daarbij horen, graag!

MarkS
18 februari 2008, 14:47
De beste weg lijkt me het Eric zelf te vragen?

Luke-wannabe
18 februari 2008, 14:58
Jeps dat doet hij.

jimihattricks
18 februari 2008, 15:04
heb hem gemaild, maar denk dat hij 's maandags vrij heeft ofzo...

maar ik wacht sowieso nog even zijn mail af.. weten jullie ook iets over de prijs? heb geen idee waar ik aan moet denken > 200 euro? meer? wat vinden jullie van z'n skills? zijn gitaren zien er wel OK uit vind ik

provisus
18 februari 2008, 15:12
Hij werkt ook op maandag, maar hij heeft het vrij druk. Zijn gerelicte gitaren zien er goed uit! al het relicen wordt zorgvuldig met de hand gedaan zelfs de knopjes. Voor de prijs en om een afspraak te maken kun je het beste Erik bellen of inderdaad een e-mail te sturen.

jimihattricks
18 februari 2008, 15:16
OK, ik wacht zijn email af, tnx

Vonk
18 februari 2008, 15:48
Zal ik het dan maar zeggen:

IK KAN HET OOK DOEN VOOR JE! GRATIS EN VOOR NIETS! HET ZAL ER LEVENSECHT UITZIEN!

Quink
18 februari 2008, 16:03
Zal ik het dan maar zeggen:

IK KAN HET OOK DOEN VOOR JE! GRATIS EN VOOR NIETS! HET ZAL ER LEVENSECHT UITZIEN!

Je bent alleen wel je gitaar 20 jaar kwijt? ;)

losjansen
18 februari 2008, 16:04
Zal ik het dan maar zeggen:

IK KAN HET OOK DOEN VOOR JE! GRATIS EN VOOR NIETS! HET ZAL ER LEVENSECHT UITZIEN!


Haha, maar dan krijgt ie m pas over 25 jaar terug, lijkt me. Veel spelen op een mooie Fender en dan is ie lekker Relic...

Valoosj
18 februari 2008, 16:29
U neme ene touw, binde het ronde de nek der gitaar, hange het andere eind der touw vast aan ene stevig paard zijner staart, ende laat het galloperen over de kasseien uwer dorp.

macwilliams
18 februari 2008, 16:37
U neme ene touw, binde het ronde de nek der gitaar, hange het andere eind der touw vast aan ene stevig paard zijner staart, ende laat het galloperen over de kasseien uwer dorp.
.... woorden uit m'n mond trekkert :)

Orgasmocaster
18 februari 2008, 16:44
Ik neem aan dat hij niet zo maar elke gitaar kan relicen.. dan zou je op zn minst een gitaar moeten hebben met een nitro finish, of eventueel een hele dunne poly finish.

jimihattricks
18 februari 2008, 16:50
ik heb ook nog een aantal handige tips op het inet gevonden:

"Zet de gitaar op een hoog podium in een standaard en sluit deze aan op je effectenpaneeltje. Ren vervolgens voor het optreden over het podium en blijf daarbij met je voet achter het gitaarsnoer hangen, zodanig dat de gitaar van het podium afvalt en op de betonnen vloer terecht komt. Hiedoor onstaan zeer authentieke schaafplekken op de kop en de onderzijde van de body."

"Laat jezelf tijdens het spelen regelmatig met bier overgieten en maak dat NOOIT schoon. De schimmels hebben een uniek effect op de lak."

"Probeer dit unieke effect vervolgens toch schoon te maken. Het mengsel van schoonmaakmiddelen heeft weer een eigen unieke effect op de lak."

"Voor hardnekkige gevallen kan de KLM ingezet worden. Stop daarvoor je gitaar in een zo stevig mogelijke gitaarkoffer (ik gebruk een volkunstof Gibson koffer, onverwoestbaar) en check deze in als kwetsbare bagage. Als je dat doet maken ze de koffer voor vertrek gelijk weer open open en sluiten hem niet goed af, waardoor de gitaar tijdens je vlucht in het laadruim tot -20 afkoelt en daarna in 5 minuten weer op +35 gebracht wordt. Daarna laten ze zeer bekwame Spaanse luchthavenmedewerkers de gitaar over de bagagebanden smijten, zodat alweer heel bijzondere effecten op stemknopjes, lak, kop en potmeters ontstaan. Afgebroken knopjes van 3-standenschakelaars dienen uiteraard slecht gelijmd (Bison Kit!) en niet vervangen te worden."

--

even ontopic, idd Orgasmocaster: Erik heeft bevestigd waar ik bang voor was, nl. dat een relic nooit mooi gaat worden met een poly-finish gitaar..

weet iemand dan waar ik gerelicte mint-groene slagplaten e.d. kan vinden hier in nl.? en laat a.u.b. de discussie "relicen is cool vs. relicen is stom" niet dit topic overstemmen

het gaat overigens om deze gitaar:

http://www.guitar.co.uk/documents/1839/1839-large.jpg

Orgasmocaster
18 februari 2008, 17:03
even ontopic, idd Orpheo: Erik heeft bevestigd waar ik bang voor was, nl. dat een relic nooit mooi gaat worden met een poly-finish gitaar..


Noem jij mij Orpheo?????? :eek: :o
"I Luuuvve Les Pauls!"

jimihattricks
18 februari 2008, 17:09
hoezo, er staat toch echt Orgasmocaster...?





8)

macwilliams
18 februari 2008, 17:20
Ik begraaf mijn stagg morgen in de achtertuin, is tot voor kort een ongesaneerde benzinepomp geweest... Istie volgend jaar wel klaar :seriousf:

De Beer
18 februari 2008, 17:29
Ik begraaf mijn stagg morgen in de achtertuin, is tot voor kort een ongesaneerde benzinepomp geweest... Istie volgend jaar wel klaar :seriousf:De meesten hier zijn al even klaar met Stagg, dat terzijde.

dml
18 februari 2008, 17:42
Aha, een bestorven Stagg!!

Valoosj
18 februari 2008, 18:28
Mensen toch, relic je gitaar toch zelf. Ik kan me inbeelden dat veel luthiers het zalig vinden als iemand afkomt om een gitaar te relicen. Met allerlei bruut geweld de gitaar in het rond zwieren, laten vallen, gebruiken als dartsschijf,...

mikeyaxeman
18 februari 2008, 19:05
gevonden:
even ontopic, idd Orgasmocaster: Erik heeft bevestigd waar ik bang voor was, nl. dat een relic nooit mooi gaat worden met een poly-finish gitaar..


Misschien een idee om de polylaklaag van je gitaar te laten strippen van de body en hem dan laten refinishen in Nitro en dan te laten relicen door van Haar, alleen dat wordt dan denk ik wel een duur grapje...

jimihattricks
19 februari 2008, 09:21
Misschien een idee om de polylaklaag van je gitaar te laten strippen van de body en hem dan laten refinishen in Nitro en dan te laten relicen door van Haar, alleen dat wordt dan denk ik wel een duur grapje...

precies, zeg maar gerust: te duur.. dan kan ik beter meteen een Haar from (en inclusief) scratch scoren

@ Valoosj


laat a.u.b. de discussie "relicen is cool vs. relicen is stom" niet dit topic overstemmen