PDA

View Full Version : do-it-yourself Weber beamblockers



FNaRK
18 februari 2008, 14:03
*NOOB *

wat zou het resultaat zijn als ik op mijn cabinet / grill ter hoogte van de conus iets bevestig (voor mijn part een stuk ductape..)
Krijg ik dan een Weber effect of is daar meer voor nodig

http://home.kabelfoon.nl/~hoed/roadkill/8.jpg

paulbekkers
18 februari 2008, 14:09
Je zult wel de hoog-piek in het midden wat afvlakken, maar je krijgt er niet meer spreiding van...

FNaRK
18 februari 2008, 15:13
hoe krijg ik dan wel meer spreiding ?

paulbekkers
18 februari 2008, 15:16
Door niet alleen het hoog op te vangen, maar door het te kaatsen.
Die weber beamblockers zijn ervoor bedoeld om het hoog via de conus verder naar buiten te kaatsen.

guitartheo
18 februari 2008, 17:06
Dit zijn zelf gefabriseerde blockers van polyester, of je zou een bol polystyreen moeten nemen en 'm daar van maken

http://home.wanadoo.nl/spondontrx/beamblockers.jpg

JohnLord
18 februari 2008, 20:08
Is zelf maken van BB's echt zo veel goedkoper dan de originele van 25 euro/stuk?

guitartheo
18 februari 2008, 20:29
Nee ,maar ik had het materiaal liggen zodoende , het werkt wel goed trouwens , wat tape voor de conus plakken helpt ook al iets , en dat kost ook bijna niets, en heb je net zo snel uitgeprobeerd als het op een forum aan een ander vragen :satisfie:

Ibanez666
18 februari 2008, 20:40
Nee ,maar ik had het materiaal liggen zodoende , het werkt wel goed trouwens , wat tape voor de conus plakken helpt ook al iets , en dat kost ook bijna niets, en heb je net zo snel uitgeprobeerd als het op een forum aan een ander vragen :satisfie:


en hoe werkt jouw huisvlijt? Merk je dat het geluid nu spreidt?

GeofJackon
18 februari 2008, 20:54
kijk es aan Ibi666 kan rijmen en dichten zonder zijn gat op te lichten ;)
maar DIY is toch altijd leuker dan kopen of niet soms?

guitartheo
18 februari 2008, 21:40
[Wel meer ja, maar het belangrijkste voordeel vind ik dat je af bent van het priemende hoog recht voor je speaker (vooral bij bijv. celestion v30) maar daar helpt een stuk tape ook voor , dat zou ik dan eerst proberen .... als je geen verschil hoort of je vind dat niks zou ik ze niet kopen..
En inderdaad is zelf maken leuker (en soms goedkoper) :p

JohnLord
18 februari 2008, 22:36
En inderdaad is zelf maken leuker (en soms goedkoper) :p

Heb je gelijk aan. Ik maak zelf wel cabs, maar dan zie wat je gemaakt hebt.

FNaRK
22 februari 2008, 21:57
zo ...

bierviltjes en wat ductape
doet wonderen :cooler:

inderdaad minder irritant hoog, en qua spreiding weinig tot geen verschil

Dirk_Hendrik
22 februari 2008, 22:15
mario!! Wat doe je hier!!

Als je nou es lekker terug gaat naar OT?

(Ik zit nog bij te komen van de schrik)

Chris Winsemius
22 februari 2008, 22:29
Wacht maar tot ie z'n gewilde digipech koelkast machine ptp en truebypass gaat maken; de pisvlek mod



















:D

artnaz
22 februari 2008, 22:37
Gnegnegne... :satisfie:

Wat als we nou met zijn allen 50 cent per man inleggen, dat ding van hem overnemen, en dan ritueel verbranden op de meeting? :D

Om een beetje ontopic te blijven: de plaatsing van mijn Beamblockers is uitgesteld naar vrijdag. Ik zal proberen om dan wat kiekjes te maken voor de liefhebbers.

Lenweë Míriel
23 februari 2008, 00:05
Ik weet of het al ter sprake is gekomen maar aangezien we toch een warenvergelijking gaan doen op de meeting van 6 april, waarom dan ook niet 2 identieke speakerkasten vergelijken alleen dan 1 uitgerust met beamblockers.
Ik heb ze namelijk nog nooit gehoord en ik ben toch wel benieuwd naar het verschil. Want de woorden spreiding en minder last van dat "vervelende" hoog.
Maar wat ik me daar nou echt precies bij voor moet stellen weet ik nog niet echt. Dus wellicht een idee'tje voor een test???

FNaRK
23 februari 2008, 16:27
strak plan,

ben ook wel benieuwd wat de "echte" doen, ik moet er toch 4 hebben en dat vind ik net teveel geld zonder van te voren te weten wat het resultaat is

FNaRK
23 februari 2008, 16:30
Wacht maar tot ie z'n gewilde digipech koelkast machine ptp en truebypass gaat maken; de pisvlek mod
:D


BRILJANT !!!!
mijn soldeerbout ligt al op te warmen !

Chris Winsemius
23 februari 2008, 19:36
BRILJANT !!!!
mijn soldeerbout ligt al op te warmen !

LOL!
FuckingNaatjeasociaalRukKlinkend :D

Tot morgen?

Mitch
23 februari 2008, 20:09
strak plan,

ben ook wel benieuwd wat de "echte" doen, ik moet er toch 4 hebben en dat vind ik net teveel geld zonder van te voren te weten wat het resultaat is
Het effect op de spreiding is het meest prominent aanwezig bij een open 1x12, zoals de meeste combo's. Op een 4x12 is het wat minder, maar het werkt nog steeds. Het volstaat dan echter wel om ze op de bovenste twee speakers te doen.

Nocki
24 februari 2008, 12:52
Moet zeggen dt ik helemaal gek ben van die dingen! ik heb er nu 6 en maar 2 speakers! Ik dacht als er 2 goedwerken moeten 6 helemaal super werken!

Ook heb ik in het verleden met gaffa zitten plakken op mn speakerdoek maar dat maakte het geluid alleen maar doffer. De conus van de Beamblocker maakt ook echt dat het hoog wordt verspreid. Ik ben er super blij mee!

Binnenkort eens een bogner cabje kopen om te erin te schroeven...

artnaz
24 februari 2008, 13:01
Je hebt dus 3 BeamBlockers per speaker bevestigd? :???:

Nocki
24 februari 2008, 13:02
Nee naturlijk niet. Dat zorgt voor een verslechtering van de klank.
2 zitter er in mn cab en de andere 4 liggen op de kast!

Rude Perception
24 februari 2008, 14:43
Nee naturlijk niet. Dat zorgt voor een verslechtering van de klank.
2 zitter er in mn cab en de andere 4 liggen op de kast!

Voor hoeveel mag ik je er van 1 afhelpen?

Nocki
24 februari 2008, 14:44
€ 50,- per stuk. maar als je slim bent koop je ze bij de Gier! die is goedkoper dan ik. Ik wil er namelijk niet vanaf :)

artnaz
24 februari 2008, 14:52
Nee naturlijk niet. Dat zorgt voor een verslechtering van de klank.
2 zitter er in mn cab en de andere 4 liggen op de kast!Ah, ik dacht al... :p

Maargoed, het is natuurlijk ook maar 100 euro die je niet kan gebruiken... :satisfie:

Nocki
24 februari 2008, 14:53
Volgens mij ken jij mij beter dan dat k jou ken :)

artnaz
24 februari 2008, 14:56
Volgens mij ken jij mij beter dan dat k jou ken :)Achja, GAS is voor iedereen hier herkenbaar... ;)

JeroenSchaaf
24 februari 2008, 14:57
Nee naturlijk niet. Dat zorgt voor een verslechtering van de klank.
2 zitter er in mn cab en de andere 4 liggen op de kast!

Wow je kast moet dan echt wel goed klinken! :chicken: