PDA

View Full Version : Behringer pedaaltjes



Highway49
18 februari 2008, 11:29
Hallo,

ik heb afgelopen zaterdag maar weer eens een bezoek gebracht aan de feedback. Ik heb voor mezelf besloten ipv. 1 multi-effecten bak meerdere kleine pedaaltjes door te lussen (overdrive/reverb/sustain/fuzz etc) Dit omdat je met 1 bak niet specifiek per effect kunt kiezen, nu kan ik mn eigen fuzz geluid kopen, eigen overdrive etc etc.

Over Behringer hoor ik heel verschillende meningen, de prijzen zijn in ieder geval gigantisch laag. Sommigen vertellen mij dat dit puur is vanwege de goedkope plastic behuizing. Ik ga er normaal mee om dus is dat voor mij niet het grootste probleem. Wat is jullie mening over deze pedaaltjes?

Wel een groot nadeel is dat je ze bij de feedback niet kunt testen. Dus overdrive heb ik van BOSS gekocht, omdat ik die toch wel érg graag wilde horen voordat ik 'm kocht.

Bedankt!

paulusdeBKB
18 februari 2008, 11:32
Als je hier op het forum een beetje rondzoekt, kom je erachter dat de Behringer pedaaltjes doorgaans niet zo worden gewaardeerd. Klik bovenin op 'zoeken', typ Behringer en begin te lezen.

Kim Wilson
18 februari 2008, 11:33
Ik hoor over Behringer ook veel verschillende meningen, maar die hebben doorgaans wel dezelfde strekking. Enig idee waarom je die Behringer pedaaltjes niet mag testen? ;)

Dastard
18 februari 2008, 11:41
Er is al een MEGA topic over Behringer pedaaltjes...zou handiger zijn als je je vraag daar stelt :)


http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=98210&page=1&pp=10&highlight=behringer

Riky
18 februari 2008, 11:45
Hallo,

ik heb afgelopen zaterdag maar weer eens een bezoek gebracht aan de feedback. Ik heb voor mezelf besloten ipv. 1 multi-effecten bak meerdere kleine pedaaltjes door te lussen (overdrive/reverb/sustain/fuzz etc) Dit omdat je met 1 bak niet specifiek per effect kunt kiezen, nu kan ik mn eigen fuzz geluid kopen, eigen overdrive etc etc.

Over Behringer hoor ik heel verschillende meningen, de prijzen zijn in ieder geval gigantisch laag. Sommigen vertellen mij dat dit puur is vanwege de goedkope plastic behuizing. Ik ga er normaal mee om dus is dat voor mij niet het grootste probleem. Wat is jullie mening over deze pedaaltjes?

Wel een groot nadeel is dat je ze bij de feedback niet kunt testen. Dus overdrive heb ik van BOSS gekocht, omdat ik die toch wel érg graag wilde horen voordat ik 'm kocht.

Bedankt!

ik kan mijn effecten gewoon appart in en uitschakelen... of bedoel je dat niet?




Ik hoor over Behringer ook veel verschillende meningen, maar die hebben doorgaans wel dezelfde strekking. Enig idee waarom je die Behringer pedaaltjes niet mag testen? ;)

volgens mij zitten ze verpakt en hangen ze als snoepjes in een rek... was tenminste bij music store DE wel... en ja... dan gaat ze de verpakking natuurlijk niet even los maken...

Kim Wilson
18 februari 2008, 11:50
volgens mij zitten ze verpakt en hangen ze als snoepjes in een rek... was tenminste bij music store DE wel... en ja... dan gaat ze de verpakking natuurlijk niet even los maken...
Als het echt goed spul zou zijn, stonden er wel een paar in een testopstelling. Bij Big One staan er ook allerlei Boss pedalen op een plank. Ik heb het vermoeden dat ze te slecht zijn om een paar testmodellen neer te leggen.

Nielsje
18 februari 2008, 12:06
Behringer is kut, spaar wat centen en koop gewoon betere pedalen. Alle waar is naar z'n geld, zeker in het 'goedkope' pedalen segment (tot 100 eu).

Big One is een kutzaak, die zouden alleen Behringer moeten verkopen, past bij hun imago.

Kim Wilson
18 februari 2008, 12:12
Nou, dat laatste valt wel mee hoor. Je moet alleen wel weten wie je moet hebben.

Dirk_Hendrik
18 februari 2008, 12:25
hier verder ajb:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=98210&highlight=behringer