PDA

View Full Version : Welke nieuwe pickups voor mijn stratocaster?



Kriske
18 februari 2008, 01:34
Ik heb een standard stratocaster. In nek- en middelpostie heb ik nog de originele pickups die ik nogal weinig body en schel vind. Nu had ik laatst van een vriend een nekpickup gekregen die ik nu geplaatst heb, een "Vintage 60s RI-pickup" van Fender. Deze vind ik nog scheller/dunner dan mijn originele pickup.
Conclusie: ik ga een nieuwe set pickups kopen. Ik lees veel goede dingen over Kinman en Fender customshops, maar die vind ik te duur.
Kan ik voor maximum 100 euro een goed setje vinden (3x singlecoil)?
Ik speel vnl blues/rock (niet the heavy stuff).

Daniël_san
18 februari 2008, 08:04
Voor 100 euro kan je best een goed 2e hands setje kopen. Ook fender custom e.d.

Maniaaaak!!
18 februari 2008, 08:05
Kinman's zijn vreselijk duur maar ook vreselijk lekker. Voor ongeveer 400 euro heb je heel erg goeie pickups (dat is inclusief een K7 of K9 switching harnass). Dat wil niet zeggen dat jij ze mooi vindt klinken natuurlijk.

Ik denk dat je wel rekening moet houden met een hoger bedrag dan 100 euro als je een set van 3 mooie nieuwe pickups wil hebben.
ik hoor goeie dingen over dimarzio virtual vintage...

(ik ben erg into het vintage strat geluid persoonlijk)

no 1 hops
18 februari 2008, 08:09
Ik heb een standard stratocaster. In nek- en middelpostie heb ik nog de originele pickups die ik nogal weinig body en schel vind. Nu had ik laatst van een vriend een nekpickup gekregen die ik nu geplaatst heb, een "Vintage 60s RI-pickup" van Fender. Deze vind ik nog scheller/dunner dan mijn originele pickup.
Conclusie: ik ga een nieuwe set pickups kopen. Ik lees veel goede dingen over Kinman en Fender customshops, maar die vind ik te duur.
Kan ik voor maximum 100 euro een goed setje vinden (3x singlecoil)?
Ik speel vnl blues/rock (niet the heavy stuff).
kan zijn dat de potmeter waarden je fender pup scheller laat klinken.
ligt ook aan je afstelling die gebaseerd is op de oude situatie, en nieuwe pups betekend ook de rest van je spul opnieuw finetunen.

er zijn genoeg voorbeelden van nieuwe pups voor onder de 100 euro
keystone, GFS en misschien een tweedekansje fender, maar dat hangt vanhet geluid af dat je zoekt.

Jaffster
18 februari 2008, 09:45
Voor 85 eurie kan je ook een Fender Tex Mex setje krijgen in duitsland.

Hier dus (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0011594-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

Deze wil ik volgende maand in mijn Fender Squire zetten.

Dit zijn de Texas pickups , maar dan gemaakt in Megico....
deze zijn zeg maar 80 eurie goedkoper.....
Weet iemand of er nog veel verschil tussen zit ?


groeten,
Alex

ewout
18 februari 2008, 12:52
Probeer fender custom shop 54's of 69's via ebay the bestellen. Ze gaan regelmatig voor 140-150 dollar per set, als je maar even geduld hebt. Verzending naar NL + huidige dollarkoers betekend uiteindelijk dat je ongeveer 100 euro kwijt bent, misschien ietsje meer. Ik denk dat dat zo'n beetje de beste deal is die je kunt maken momenteel. Ga naar www.ebay.com en tik 'fender custom shop pickups' in het zoekvenster.

Kinman heb ik zelf ook, het zijn gave elementen, maar als noiseless je niet uitmaakt dan zou ik niet voor kinmans gaan. Fender custom shops klinken denk ik nog beter dan kinmans, afgezien van de ruis dan.

Aron Maiden
18 februari 2008, 13:04
Ik heb de custom shop '69 pickups in mijn strat, die zaten er standaart in (fender classic player '60)

Lekkere pickups, maar ik vind het brug element wel heel dun en schel klinken. Een vriend van me heeft '57/'62 pickups van fender in zijn americaanse '62 reissue strat, en die klinkt naar mijn idee wat vetter en voller. Maar dat is ook een gitaar van 1100 euro duurder, dus het kan ook aan het hout e.d liggen.

Squier4ever
18 februari 2008, 13:12
GFS, geweldig spul voor weinig geld.

Robbert78
18 februari 2008, 21:05
Ik heb via e-bay Texas Specials gekocht, vandaag voor het eerst uitgeprobeerd en het klinkt fantastisch!!!

voor een blues sound raad ik je die zeker aan. In de US zijn ze super voordelig te krijgen. Ik heb er 106 euro voor betaald incl. verzendkosten. Helaas moest ik wel 30 euromannen invoerrechten betalen.

maar goed, altijd nog goedkoper dan in Nederland.

BTW

Tex Mex pups zijn geen Mexicaanse Texas Special pups

Eko
18 februari 2008, 21:09
Ik heb zelf de Kinman`s in een van de strats zitten. Puur singlecoil geluid. Als je alleen maar afgaat op het geluid van een enkel element en dan ook nog op de brugpositie dan doe je jezelf te kort.
Een echt moddervet dik geluid gaat er met singlecoils niet komen. De door jou genoemde 57/62 set is , volgens meerderen, de mooiste standaard set. Puur stratgeluid. Voor een wat dikker geluid zou je inderdaad richting Texas Specials kunnen denken. Je budget zal eerder de bottleneck worden.
Kijk eens of je bij een dealer van pick-ups wat kunt testen. Neem je eigen gitaar mee als referentie.

Lexvandoef
18 februari 2008, 21:09
BTW

Tex Mex pups zijn geen Mexicaanse Texas Special pups

Juist wel, het zijn de mexicaanse equivalenten van de texas specials, zitten oa in de Jimmy Vaughn sig.

zeppo
18 februari 2008, 21:15
Zoveel mensen, zoveel antwoorden: een gitaar die ik een paar maanden geleden kocht, bevatte Kent Armstrong pickups, in een HSS setup.
Ik ben er erg tevreden over.

Meer info vind je hier: http://www.wdmusic.com/strat_replacement_pickups_13627_ctg.htm

hezz
18 februari 2008, 22:27
GFS, geweldig spul voor weinig geld.

Te vinden op Guitarfetish.com, right?

Kriske
18 februari 2008, 23:53
Dank allemaal voor jullie reacties!
Ik zie dat 2 x de GFS pickups worden aanbevolen, maar welk type? Want op harmonycentral zie ik er tientallen staan.

no 1 hops, je spreekt over potmeterwaarden die invloed kunnen hebben op mijn geluid: wat wil je daar juist mee zeggen? (ben een leek op dat vlak)

Kriske
19 februari 2008, 00:04
Op maarktplaats staat er een setje GFS-pickups: vintage overwound strat set uit de GFS shop voor 40 €.
Is dit wat?

blimb
19 februari 2008, 09:10
tja .. ben ook op zoek naar een nieuw setje voor mijn strat .. en ik vroeg me eigenlijk af of er een groot verschil is in geluyid als ik ze vast schroef in de body of aan de slagplaat .. Iemand daar een idee over?


Verder, ik merkte dat er echt heel veel versnipperde topics zijn over pickups, maar nergens echt een topic waarin goed wordt uitgelegd wat er allemaal is een wat voor verschillen er allemaal zijn.. Is het misschien handig om zoeits te maken .. als sticky??

jimihattricks
19 februari 2008, 09:23
Juist wel, het zijn de mexicaanse equivalenten van de texas specials, zitten oa in de Jimmy Vaughn sig.

heb ze allebei in mijn strat gehad, en dat zijn NIET dezelfde pickups :satisfie:

persoonlijk vind ik de Tex Mex lekkerder trouwens 8-)

Aca Ilic
19 februari 2008, 09:28
het is helemal afhankelijk wat je voor geluid wil horen. Dat is nou ook wel afhankelijk van houtsoort waar jouw gitaar van gemaakt is.
Ik zie heel veel mensen zweren bij Kinmans, Fralins ( zelf heb ik Van Zandts), maar voor een Fender gitaar zijn heel veel gewone Fender pickups goed genoeg.
Wat Kinmans gebruikers zo mooi vinden dat is het feit dat elementen zo goed klinken omdat ze duur zijn. Met alle respect, bullshit.
Kinman heeft eigen karakter en klinkt helemaal niet als en strat element, wel als een single coil met eigen karakter. Idem dito voor Fralins, Lundgrens, Bare knuckels, noem maar op.
Aron heeft gelijk, met 57/62 heb je wat vollere klank, maar dan ook... alles heeft ook met je ampinstellingen ( daar kun je hem ook minder schel/voller laten klinken) en zoals ik het al zei houtsoort ,fretsdikte, snaardikte, plectrumdikte soort aanslag...enz..enz te maken.
Ik zal mee eens zijn met mensen die zeggen dat je voor 100 euro ( of eronder) helaas geen elementen zult krijgen waardor jouw standard strat als en superstrat zou klinken.
Het wordt eerste jouw budget aanpassen , x aantal elementen uitproberen ( lijkt me het beste in jouw situatie want er zijn enorme verschillen in afwerking c.q. houtsoorten bij standard strats) en zelf bepalen welke geluid dat je het prettigste vindt.
Jij hoeft ook niet alle elementen te veravngen. Begin eens bij neck en brug, middelste heb je meestaal alleen nodig voor combinatie van elementen voor cleane tussenstand geluiden ( positie 2 en 4) en hij is reverse wound. Het maakt niet uit als resistance wat lager is dan neck en brug positite, midden positie wordt bijna nooit gebruikt ( mits je Shadows gaat spelen).

groetjes
Alex

Kim Wilson
19 februari 2008, 09:31
Sorry? Ik gebruikte het middenelement bijna altijd op mijn Strat.

drap
19 februari 2008, 09:33
Ik lig hier bijna blauw over de Kinman opmerking :seriousf: Ik ga er ook niet eens serieus op in. Wie verlost die pipo ff uit z'n lijden :seriousf:

Kim Wilson
19 februari 2008, 09:35
Ja, maar pas op! Het is wel een feit!


En gelukkig kun je met de instellingen van je amp alles nog oplossen. :satisfie:

no 1 hops
19 februari 2008, 09:40
@kriske
potmeter waarden hebben in het geval met gitaar pickups te maken met hoeveel hoog er word doorgelaten.
nu was altijd standaard 250 Kohm voor single coil (zeg fender) pups en 500Kohm voor humbuckers.

maar doordat het materiaal van de magneten verandert is, niet alleen vanwege het geluid maar vooral ook prijstechnisch kun je dus hebben dat je ceramische pups hebt die anders te schel zouden zijn met 250Kohm en dus geleverd worden met 500Kohm

heb nu o.a een cheapo cheapo strat die ceramisch materiaal lijkt te hebben en toch lekker klinkt met 250Kohm

dus klinkt je gitaar te schel, dan kun je eens onder de slagplaat kijken en zien of daar ook wat op die potmeters staat.
als het 500kohm zijn zou je dus kunnen wisselen met 250Kohm
ook zou je een langere gitaar kabel kunnen nemen, je hebt van die met een textiel mantel er omheen, slechte kwaliteit kost je hoog, maar in jouw geval misschien net dat schelle.

en voor de rest is het eigenlijk zoals aca al verteld.
wat zoek je, zoet en rond, vol vet, of bijtend hoog
voor al die variaties zijn er pup setjes

no 1 hops
19 februari 2008, 09:43
En gelukkig kun je met de instellingen van je amp alles nog oplossen. :satisfie:maar zoals zo vaak hoop men dat het allemaal plug en play is en vergeet dat de pups maar een gedeelte zijn van de sound.

heb dat nu met snaren ervaren, zo af fabriek andere pups erin en een geluid om van te huilen.
andere snaren erop en daar leeft de boel weer op

Kim Wilson
19 februari 2008, 09:51
Ja goed, maar met je amp kun je niet alles zo bijstellen dat zelfs een kutgitaar geweldig klinkt. Het is een samenspel van factoren, dat weet ik ook. Maar je amp (een goeie tenminste) versterkt het karakter van je gitaar, en kan die niet veranderen.

barno
19 februari 2008, 10:01
en in het hele soundverhaal wordt maar al te vaak een zeer belangrijke factor vergeten: "it's all in the fingers" ...

drap
19 februari 2008, 10:02
Wat ik dan weer een dooddoener vind persoonlijk. De opmerking 'it's all in the fingers' lijkt een beetje een Gitaarnet hype geworden.

no 1 hops
19 februari 2008, 10:04
Ja goed, maar met je amp kun je niet alles zo bijstellen dat zelfs een kutgitaar geweldig klinkt. Het is een samenspel van factoren, dat weet ik ook. Maar je amp (een goeie tenminste) versterkt het karakter van je gitaar, en kan die niet veranderen.daarom ben ik zelf ook geen fan van een pup met ingebouwt 'karakter'
sommigen noemen dat dan steriel, ik noem het dan juist niet vastgepint zitten op een karaktertrek.

zo voldoen mij de l280 van BL heel goed, zijn stil zeer gevoelig voor speeltechniek en dat voor 40$ per stuk

de keystones, zijn dan wel niet noisless, maar zeer stil maar hebben weer een vintage karakter met veel quack in de tussenstanden, en ik persoonlijk merk dat ik dat minder mooi vind dan een modernere sound

rocker_71
19 februari 2008, 10:05
haha, misschien wel. Maar er zit wel een kern van waarheid in.

Stratman70
19 februari 2008, 10:19
Wat ik dan weer een dooddoener vind persoonlijk. De opmerking 'it's all in the fingers' lijkt een beetje een Gitaarnet hype geworden.
Het is gewoon zo! Laat iemand anders eens op jouw gitaar spelen en het klinkt gelijk anders.

Dat hier toch niemand weg is van de Lace Sesors snap ik maar niet. De Lace Sensors hebben het typische stratkarakter, zonder dat schelle en klinken superstrak, ook als je (veel) oversturing gebruikt. Iets wat ik maar zelden hoor bij de meeste singlecoils.

Ik heb de FLS gold in mijn strat en wil niks anders meer.

Ja, misschien ooit nog eens de Holy Grails van Lace proberen. Ben ik toch ook wel benieuwd naar.

drap
19 februari 2008, 10:25
Het is maar voor een klein gedeelte zo en dan ook echt maar een heel klein gedeelte. Een bijengeluid verbloem je niet met je vingers bijvoorbeeld, dus puur technisch gezien is het niet een erg sterk argument wat mij betreft. Sinds dat ook iemand die opmerking hier maakte een tijd terug, lees je het ineens om de haverklap. You figure.

Aca Ilic
19 februari 2008, 10:36
Ja goed, maar met je amp kun je niet alles zo bijstellen dat zelfs een kutgitaar geweldig klinkt. Het is een samenspel van factoren, dat weet ik ook. Maar je amp (een goeie tenminste) versterkt het karakter van je gitaar, en kan die niet veranderen.


elementen versterken als eerste karakter van je gitaar ( lees hout).
Dan pas komt de amp aan de buurt.

bass blom
19 februari 2008, 10:39
elementen versterken als eerste karakter van je gitaar ( lees hout).
Dan pas komt de amp aan de buurt.

als we dan toch gaan.. zou ik zeggen, elementen pikken het karakter van je gitaar op (pickups) en de versterker versterkt dat :D

barno
19 februari 2008, 10:42
Het is maar voor een klein gedeelte zo en dan ook echt maar een heel klein gedeelte. Een bijengeluid verbloem je niet met je vingers bijvoorbeeld, dus puur technisch gezien is het niet een erg sterk argument wat mij betreft. Sinds dat ook iemand die opmerking hier maakte een tijd terug, lees je het ineens om de haverklap. You figure.


okee 'its all in the fingers": het is een boutade natuurlijk.
Ik zeg het alleen maar omdat er te veel mensen zijn die alle heil verwachten van soort gitaar en pups terwijl al de tijd gespendeerd aan opzoekwerk en uitproberen soms beter kan gestoken worden in good ol' fashioned oefenen op gitaar :)

no 1 hops
19 februari 2008, 10:43
als we dan toch gaan.. zou ik zeggen, elementen pikken het karakter van je gitaar op (pickups) en de versterker versterkt dat :Den tussendoor helpen we dat signaal om zeep met vervormers (distortion) en andere aanverwante artikelen waarop je sound vertrapt word

jimihattricks
19 februari 2008, 10:44
Sorry? Ik gebruikte het middenelement bijna altijd op mijn Strat.

me 2, sterker nog, alleen maar!

bass blom
19 februari 2008, 10:47
en tussendoor helpen we dat signaal om zeep met vervormers (distortion) en andere aanverwante artikelen waarop je sound vertrapt word

ohno, not me.. :cheerup:

Rutger
19 februari 2008, 10:47
Jep, middenpu van een Strat is het ultieme allround element :)

Maar over dat 'het zit in je vingers' gelul: dat wat in je vingers zit, moet uiteindelijk ook goed uit de speakers komen. Alles wat tussen vingers en de luisteraar zit moet dus wel op een goeie manier overbrengen wat je met je vingers probeert te bereiken. Goeie gear is dus vrij essentieel...

rocker_71
19 februari 2008, 10:56
Jep, middenpu van een Strat is het ultieme allround element :)


Ik merk dat ik idd ook steeds vaker op de middenpup speel. Dat is zeker een allrounder!

Aca Ilic
19 februari 2008, 10:56
Jep, middenpu van een Strat is het ultieme allround element :)

Maar over dat 'het zit in je vingers' gelul: dat wat in je vingers zit, moet uiteindelijk ook goed uit de speakers komen. Alles wat tussen vingers en de luisteraar zit moet dus wel op een goeie manier overbrengen wat je met je vingers probeert te bereiken. Goeie gear is dus vrij essentieel...


Ik vind dat we verder van topic afdwalen met alle opmerkingen over amps, vingers, noem maar op. Iemamd heeft voor advies gevraagd m.b.t. elementen en tot nu toe heb ik weinig ecth goeie behulpzame opmerkingen gezien.

Rutger
19 februari 2008, 10:58
De eerste pagina staat er vol mee, dus ik voelde me niet genoodzaakt om daar nog iets op aan te vullen.

rocker_71
19 februari 2008, 10:59
Ik vind dat we verder van topic afdwalen met alle opmerkingen over amps, vingers, noem maar op. Iemamd heeft voor advies gevraagd m.b.t. elementen en tot nu toe heb ik weinig ecth goeie behulpzame opmerkingen gezien.

Ja, helemaal waar. Maar het is zo leuk om over allerlei gitaar zaken te ouwehoeren. Bijna net zo leuk als spelen. :)

Aca Ilic
19 februari 2008, 10:59
De eerste pagina staat er vol mee, dus ik voelde me niet genoodzaakt om daar nog iets op aan te vullen.


mee eens Rutger...

drap
19 februari 2008, 11:09
Ik vind dat we verder van topic afdwalen met alle opmerkingen over amps, vingers, noem maar op. Iemamd heeft voor advies gevraagd m.b.t. elementen en tot nu toe heb ik weinig ecth goeie behulpzame opmerkingen gezien.

Behalve dan natuurlijk het argument, nee, het feit zelfs, dat je beter gewoon Fender elementen kunt kopen, omdat de rest eigenlijk alleen maar is omdat het duur is en dat daarom mensen dat kopen. En het argument, nee sorry, het feit dat Kinmans niet als strat elementen klinken. Dat was echt een behulpzame opmerking. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif Als men dat soort uitlatingen doet is het vaak ook interessant hoe men tot dergelijke argumenten komt. Feiten, dat is nogal wat. Ik bedoel, dan kan eigenlijk er niemand meer omheen, toch?

Kriske
19 februari 2008, 12:55
Ok, ik heb nu al wat tips en ideeën, maar het topic is inderdaad helemaal afgedwaald.
Los van het 'zit in de vingers'-verhaal en de combinatie van het geheel, blijven de elementen wel één van de belangrijke onderdelen die je geluid bepalen.
Dus... om een idee te geven welke sound ik wil:
http://www.youtube.com/watch?v=cEBzbv4hJxY

Dit is mijn ultieme geluid. Maar zijn pups zijn niet binnen mijn budget. Dus welke pups dragen bij om dit geluid te benaderen?

Kim Wilson
19 februari 2008, 13:01
Wat voor gitaar en amp heeft ie daar? En wat voor gitaar en amp heb je zelf? Want Aca Ilic heeft wel een beetje gelijk, elementen zijn geen wondermiddelen. Als hij een '62 customshop Strat en een Vox AC30 heeft, en jij een standard Strat en een Marshall amp, krijg je natuurlijk nooit hetzelfde geluid, wat voor elementen je ook gebruikt. Die dikke sound zit hem niet alleen in de elementen.

drap
19 februari 2008, 13:13
Toch kun je opzich met vrij veel versterkers en al de genoemde elementen wel redelijk dat geluid benaderen. Zelfs met een Micro Cubeje lukt me dat nog redelijk (niet het spel uiteraard). Het zal natuurlijk nooit hetzelfde zijn, maar dat gaat je toch sowieso niet lukken. Ik zou in eerste instantie ook eens wat gaan kloten met de instellingen, of desnoods een cleane booster tussen je gitaar en versterker om het wat meer punch mee te geven, zonder dat het geluid over z'n nek gaat. Op wat voor versterker speel je nu eigenlijk?

Kriske
19 februari 2008, 13:14
Ik speel op een Fender standaard strat en een Fender Super Champ XD

Kriske
19 februari 2008, 13:14
Wat is een cleane booster?

Kim Wilson
19 februari 2008, 13:18
Een Standard wat? Een USA of een Mex? En je kunt geen dikke volle vette sound halen uit een Super Champ, met alle respect. Daar is dat speakertje te klein voor.

drap
19 februari 2008, 13:23
Opzich met een Super Champ XD moet het wel redelijk lukken. Zo afstellen dat ie net niet gaat oversturen, je element schakelaar op standje 4 of 5, zet bijvoorbeeld je bass, mid en treble op ongeveer 7, de presence zo bijdraaien dat het net niet te schel wordt, beetje reverb en dan kom je toch wel al redelijk in de buurt van die sound. Opzich is het namelijk niet een hele speciale sound.

Een cleane booster is een booster die je signaal een beetje extra oppept, zonder het geluid te kleuren zoals bijvoorbeeld een overdrive pedaal. Ik gebruik daar zelf een MXR Micro Amp voor. Schrik niet van de naam, het is gewoon een pedaaltje.

no 1 hops
19 februari 2008, 15:05
als ik dat geluid zo hoor, mag je dan over vintage praten?
zie dit niet als overwound.

en toch nog even terugkomen op de semitopic.
twee gitaristen, hetzelfde nummer, dezelfde gitaren zo het lijkt alleen de toets is anders (maple/rosewood)
en dan toch zo'n verschil
http://nl.youtube.com/watch?v=Zh4n1bZi4d8&feature=related

en vooral dat hoofdknikje van eric naar john van 'pak ze'
mooie solo van john

Kriske
19 februari 2008, 17:21
een standaard strat MIM.
Kim, ik vind mijn super champ XD echt een goeie versterker: 10", ok heeft zijn beperkingen, maar kan er veel sounds mee benaderen.
Daar gaat het dus om: benaderen. Want ik heb (jammer genoeg) niet het budget van John Mayer...

bass blom
19 februari 2008, 17:24
is de jeff beck set al genoemd?

http://www.thomann.de/nl/fender_vintage_hot_noiseless_pickupset.htm

barno
20 februari 2008, 07:27
Een Standard wat? Een USA of een Mex? En je kunt geen dikke volle vette sound halen uit een Super Champ, met alle respect. Daar is dat speakertje te klein voor.

Kleine speakertjes geen vet geluid? I do nog agree. bv Kid Ramos en Duke Robillard, toch niet de minsten, gebruiken in de studio vaak kleine ampjes zoals een Blues Junior ...

Kim Wilson
20 februari 2008, 07:35
Kleine speakertjes geen vet geluid? I do nog agree. bv Kid Ramos en Duke Robillard, toch niet de minsten, gebruiken in de studio vaak kleine ampjes zoals een Blues Junior ...
Ja, in de studio. Opgenomen door een microfoon die er vlak voor staat klinkt ie anders dan wanneer de amp in de open ruimte staat. Nu kan een Champ best aardig klinken hoor, dat weet ik ook wel. Maar toch... :satisfie:

Maniaaaak!!
20 februari 2008, 07:44
Ik lig hier bijna blauw over de Kinman opmerking :seriousf: Ik ga er ook niet eens serieus op in. Wie verlost die pipo ff uit z'n lijden :seriousf:

Hmmm,

als ik een paar miljoen had had ik diegene gratis een set Kinmans gestuurd...

Oh nee wacht...

Ze zouden gratis zijn en dan klinken ze kut...

Beetje krom beredeneert van alex...

dml
20 februari 2008, 08:42
Iemand wel eens Lace AlumiTone single coils geprobeerd?
Of Q-tuner GS single coils?

Aca Ilic
20 februari 2008, 09:01
Hmmm,

als ik een paar miljoen had had ik diegene gratis een set Kinmans gestuurd...

Oh nee wacht...

Ze zouden gratis zijn en dan klinken ze kut...

Beetje krom beredeneert van alex...

heey maniaak,
ik vind het een beetje jammer dat en jij en drap mijn opmerking verkeerd begrepen hebben. Ik zal duidelijker proberen te zijn:

als ik een set Kinmans op een multiplex plaat opzet dan klinken ze k...e
als ik standard single coils van een strat op een van een goede houtsoort gemaakte plank opzet, dan klinken ze - goed.
Ik neem aan dat je nu snapt wat ik bedoel, en wat mijn bijdrage met mijn opmerking aan deze topic was .

Kriskke heeft aan het begin van het topic aangegeven dat zelfs door het vervangen met andere set elementen geluid schel blijft. Het kan zijn dat het door verschillende factoren komt, wat sommige al aangegeven hebben.
Ik dacht dat het misschien aan het constructie van gitaar zou liggen ( best mogelijk).
Als je met Kinmans tevreden bent,gelukkig voor jou. Hier hebben we met iemand te maken die op zoek is naar redelijke geluid, en die normale advies nodig
We schieten echt nergens met kinderachtige, en sarcastische opmerkingen mee op...

Aca Ilic
20 februari 2008, 09:04
Het is gewoon zo! Laat iemand anders eens op jouw gitaar spelen en het klinkt gelijk anders.

Dat hier toch niemand weg is van de Lace Sesors snap ik maar niet. De Lace Sensors hebben het typische stratkarakter, zonder dat schelle en klinken superstrak, ook als je (veel) oversturing gebruikt. Iets wat ik maar zelden hoor bij de meeste singlecoils.

Ik heb de FLS gold in mijn strat en wil niks anders meer.

Ja, misschien ooit nog eens de Holy Grails van Lace proberen. Ben ik toch ook wel benieuwd naar.


Heey Stratman,

die heb ik ook gehad , qua afwerking slechtste elementen die Lace gemaakt heeft. Jij moet voor de aardigheid op hun website commentaar van customers bekijken.In 8 van 10 gevallen zij elementen slecht gemaakt,terug naar fabriek gestuurd, en ze klinken ook niet echt zoals ik van bijv. Gold Lace sensors ( of andere) gewend ben.
grtz
Alex

drap
20 februari 2008, 10:02
heey maniaak,
ik vind het een beetje jammer dat en jij en drap mijn opmerking verkeerd begrepen hebben. Ik zal duidelijker proberen te zijn:

als ik een set Kinmans op een multiplex plaat opzet dan klinken ze k...e
als ik standard single coils van een strat op een van een goede houtsoort gemaakte plank opzet, dan klinken ze - goed.
Ik neem aan dat je nu snapt wat ik bedoel, en wat mijn bijdrage met mijn opmerking aan deze topic was .

Kriskke heeft aan het begin van het topic aangegeven dat zelfs door het vervangen met andere set elementen geluid schel blijft. Het kan zijn dat het door verschillende factoren komt, wat sommige al aangegeven hebben.
Ik dacht dat het misschien aan het constructie van gitaar zou liggen ( best mogelijk).
Als je met Kinmans tevreden bent,gelukkig voor jou. Hier hebben we met iemand te maken die op zoek is naar redelijke geluid, en die normale advies nodig
We schieten echt nergens met kinderachtige, en sarcastische opmerkingen mee op...

Nu slaat het nog steeds als een tang op een varken, daar heb ik die Maniak niet eens voor nodig. Mag ik vragen hoe jij aan die enorme ervaringen komt met oa Kinmans (en dat zijn er al aardig wat), maar ook met de andere merken die je terzijde eventjes op dezelfde bult gooide? Als je het kinderachtige opmerkingen vindt, moet je misschien eens wat minder als een kind gaan redeneren?

Je weet ook dat Kinmans niet veel duurder zijn dan de betere Fender elementen?

Aca Ilic
20 februari 2008, 10:15
Nu slaat het nog steeds als een tang op een varken, daar heb ik die Maniak niet eens voor nodig. Mag ik vragen hoe jij aan die enorme ervaringen komt met oa Kinmans (en dat zijn er al aardig wat), maar ook met de andere merken die je terzijde eventjes op dezelfde bult gooide? Als je het kinderachtige opmerkingen vindt, moet je misschien eens wat minder als een kind gaan redeneren?

Je weet ook dat Kinmans niet veel duurder zijn dan de betere Fender elementen?

special drap voor jou, een lijst van elementen die ik in mijn strat gehad heb totdat ik vond waar ik mee tevreden ben( in de volgorde zoals ik ze uigeprobeerd had):

Texas specials CS
'54 custom shop
'69 custom shop
Lace Sensors Holy grail
Van Zandt Rock set
Lindy Fralins ( blues special)
Kinmans ( blues set)

en laatste die in de strat blijven: Van Zandt true vintage set ( met vintage plus in de hals positie).
Ik neem an dat dit genoeg voor jou is als we het over "feiten" hebben ( want dat is toch wat jij wil) en over combi tussen elmenten en houtsoorten:

ik heb een doodgewone Fender Highway strat die ik samnegesteld heb uit hals van ene en body van andere Highway ( mijn gitaarboer was zo schappelijk om mij toch naar mijn mening van 2 goede onderdelen "redelijke" klank eigenschappen samen te stellen).
Over kinderachtig opmerkingen van mijn kant kan ik je alleen maar een ding zeggen:
ik merk dat je persoon bent die het toch laatste woord wil hebben so be it, ik laat het bij deze .
Resultaat van mijn Frankestein kun je hier bekijken/beluisteren, dan mag je zelf oordelen over hoe ik over geluid denk.

http://www.youtube.com/watch?v=-CDWxwFWyRc
http://www.youtube.com/watch?v=1I77B1kLIkI

peace bro'...

drap
20 februari 2008, 10:30
Ik ben echt niet rancuneus of kwaad hoor, maar als je dingen op een forum roept moet je het ook hard kunnen maken, zeker als je brult dat het feiten zijn, want dat zei je letterlijk. Vandaar dat ik ook echt een potje moest lachen. Maar je hebt nu nog steeds je 'feiten' niet hard kunnen maken. Je zei oa dat mensen alleen maar Kinmans kochten omdat ze duur zijn en ze daarom goed vinden, letterlijk. Je noemde daarna nog even een aantal andere merken op met dezelfde toespeling en gaf dit als een feit. Dat sta ik toch niet uit m'n duim te zuigen, dat is toch wat je zei? Het is wellicht niet erg handig om eerst mensen voor de schenen trachten te schoppen met jouw wijsheid en het daarna nog even te bekrachtigen als feiten ook.

Voor jouw informatie, ik heb meerdere strats bespeeld en ook gehad. Ik denk dat ik redelijk kan staven wat nu een stratocaster klank is, zoals jij dat ook denkt te kunnen doen. Ik heb nu ook een simpele Highway 1 strat en heb daar Kinman Woodstock+ in gestopt en ik heb nog niet eerder zulke goeie strat elementen gehad. Nu heb ik het toch echt niet om de prijs gedaan, omdat die Fender elementen qua prijs de Kinmans nauwelijks ontliepen en ik daar eerst driekwart jaar op moest wachten. Die Kinmans klinken onmiskenbaar als strat elementen wat mij betreft en was het voor mij absoluut een behoorlijke verbetering.

Nou wilde ik in eerste instantie ook niet eens op je zogenaamde feiten ingaan, maar je blijft ze maar verkondigen. Jouw mening is geen feit voor anderen, mijn mening ook niet.

TMKXL
20 februari 2008, 10:44
Laat iemand anders eens op jouw gitaar spelen en het klinkt gelijk anders.

Nee hoor. Ik speel heel vaak op en gitaar van een vriend en hij op de mijne, en de toon is nooit anders hoor. Tuurlijk heb je de manier waarop iemand aanslaat, maar dat heeft meer te maken met eigen sound en niet met tone.
Die hele 'it's all in the fingers' hype vind ik ook een beetje onzin tbh.

Kim Wilson
20 februari 2008, 10:49
Nee hoor. Ik speel heel vaak op en gitaar van een vriend en hij op de mijne, en de toon is nooit anders hoor. Tuurlijk heb je de manier waarop iemand aanslaat, maar dat heeft meer te maken met eigen sound en niet met tone.
Die hele 'it's all in the fingers' hype vind ik ook een beetje onzin tbh.
Toch zit er wel zeker wat in. Ik heb eens op Mitch zijn Tele mogen spelen, en toen klonk ie echt anders dan toen Mitch zelf of Rick erover speelde. Er zit dus wel degelijk een kern van waarheid in. Niet dat alles uit je vingers komt, want goeie gear blijft belangrijk.

bass blom
20 februari 2008, 10:52
drapzel, tjek uw pm's :satisfie:

Rutger
20 februari 2008, 10:53
Die hele 'it's all in the fingers' hype vind ik ook een beetje onzin tbh.
t Is wel de goedkoopste hype tot nu toe :p

bass blom
20 februari 2008, 10:59
t Is wel de goedkoopste hype tot nu toe :p

het is geen hype en het is er al sinds iemand de eerste snaar deed trillen :D

Rutger
20 februari 2008, 11:04
Shit, ik hoopte dat het gauw over zou gaan, en je dan weer ouderwets goed zou spelen omdat je zulke vette gear hebt :p

Robbert78
20 februari 2008, 20:08
check deze site:

http://www.acmeguitarworks.com/Strat_Pickup_Sound_Clips_W1.cfm

hier kan je het geluid van diverse strat elementen beluisten, klinkt best goed,

van TS tot Fralin's

suc6

Robbert78
20 februari 2008, 20:52
Juist wel, het zijn de mexicaanse equivalenten van de texas specials, zitten oa in de Jimmy Vaughn sig.


Juist niet, dit is absoluut een fabeltje.

Kriske
20 februari 2008, 21:12
Thanks Robbert78: leuke link!!!

beruk
21 februari 2008, 16:21
Ik denk zelf dat ik voor de jeff beck's van Fender ga. Ben ik dan ook van microfonie af?

Stratman70
21 februari 2008, 20:08
Heey Stratman,

die heb ik ook gehad , qua afwerking slechtste elementen die Lace gemaakt heeft. Jij moet voor de aardigheid op hun website commentaar van customers bekijken.In 8 van 10 gevallen zij elementen slecht gemaakt,terug naar fabriek gestuurd, en ze klinken ook niet echt zoals ik van bijv. Gold Lace sensors ( of andere) gewend ben.
grtz
Alex
Yo Aca,

Bedankt voor je info! Ik zal eens een blikje werpen op de site.

artnaz
21 februari 2008, 20:50
Even op alles reageren:

Stratman, ik heb ook de Gold Lace Sensors. Puur Strat-sound, stukken stiller dan "normaal", heerlijk rond en dynamisch... Alleen maar lof over die dingen! Maar, ik wil in mijn volgende gitaar toch wat meer "gorgel", en wil die geprezen Kinman's wel eventjes proberen.

"It's all in the fingers"... Dat klopt zonder twijfel, maar dat wil niet zeggen dat je dan een Stagg koopt omdat het "toch niks uitmaakt aangezien het in in de vingers zit". Onze vingers verschillen onderling wel, maar als dezelfde vingers over verschillende setups spelen verandert dat setup de karakteristiek van de vingers. Dus passende spullen voor je mooie vingertjes zoeken lijkt me verre van overbodig.

Over dat gedoe met Aca... Niet om weer in discussie te gaan, maar je kraakte wel duidelijk de Kinmans en anderen af, mensen kopen ze blind om prijs, geen Strat-geluid, blablabla, en dat waren allemaal feiten. Op het forum kun je verwachten dat je dan keihard onderuit wordt gehaald... ;)

Oh ja, ik hoorde allemaal goede verhalen over een nieuwe serie van Dimarzio, alleen ben ik de naam kwijt...

Pepe
21 februari 2008, 21:42
Ik heb een standard stratocaster. In nek- en middelpostie heb ik nog de originele pickups die ik nogal weinig body en schel vind. Nu had ik laatst van een vriend een nekpickup gekregen die ik nu geplaatst heb, een "Vintage 60s RI-pickup" van Fender. Deze vind ik nog scheller/dunner dan mijn originele pickup.
Conclusie: ik ga een nieuwe set pickups kopen. Ik lees veel goede dingen over Kinman en Fender customshops, maar die vind ik te duur.
Kan ik voor maximum 100 euro een goed setje vinden (3x singlecoil)?
Ik speel vnl blues/rock (niet the heavy stuff).

Ik ken geen Fenders 60's r.i.'s eerlijk gezegd of je moet pickups die uit een mexicaanse classic komen zo noemen?
Als je "dun" niet leuk vindt moet je het niet zoeken in de vintage modellen, "schel" ligt haast nooit aan een pickup, dat ligt aan iets ander waarschijnlijk.
De vintage pickups geven wel de meeste beltone en shimmer, hoe meer mids hoe verder weg van dat Knopfler Hendrix soundje.
Hele goede pickups hebben hoog dat niet bijtend klinkt -dat heeft ook met het hout te maken- en klinken toch open en levendig.

Tis ook een smaakkwestie. Texas specials zijn een tijdje populair geweest maar dat zie ik afnemen, ze hebben bold mid's en kunnen nogal bijtend klinken, weinig dat open vintage geluid. Kinman's zijn geen slechte pickups maar niet mijn eerste keus voor levendige bell en shimmer. Verre van zelfs.
Als je niet meer dan 100 euro wil uitgeven voor 3 pickps... als het nieuw moet zijn blijft alleen GFS over denk ik.

artnaz
21 februari 2008, 22:10
Pepe, welke pups vind je het lekkerst wat die "bell and shimer" betreft, en met een niet bijtend hoog, doch een open en levendige klank?

Aca Ilic
21 februari 2008, 23:26
Even op alles reageren:


Over dat gedoe met Aca... Niet om weer in discussie te gaan, maar je kraakte wel duidelijk de Kinmans en anderen af, mensen kopen ze blind om prijs, geen Strat-geluid, blablabla, en dat waren allemaal feiten. Op het forum kun je verwachten dat je dan keihard onderuit wordt gehaald... ;)

Oh ja, ik hoorde allemaal goede verhalen over een nieuwe serie van Dimarzio, alleen ben ik de naam kwijt...

wat zal ik hier vannacht slecht van slapen....

Pepe
21 februari 2008, 23:36
Pepe, welke pups vind je het lekkerst wat die "bell and shimer" betreft, en met een niet bijtend hoog, doch een open en levendige klank?

Voor shimmer en belltone mijn Chubtone '69's. De antiquity surfers zijn prijzig maar hebben ook een prachtige bell en quack in de tussenstanden.

De fender 69's zijn niet slecht maar iets te dun en missen net wat body voor de brugpositie, ik hoor dan nog liever de pickups van tussen '81 en '84 die je zou kunnen combineren met een alnico II brugpickup.

Er zijn een hoop goeie pickups, maar deze hebben de bell & shimmer in tons.

artnaz
21 februari 2008, 23:48
Bedankt Pepe!


wat zal ik hier vannacht slecht van slapen....Ik neem maar aan dat dit sarcastisch bedoeld is. Mijn post was absoluut niet bedoeld om je er "slecht van te laten slapen". Ik constateerde alleen dat je "feiten" rondstrooide, kreeg er commentaar op, en ging daarna er omheen draaien, waar je natuurlijk weer commentaar op kreeg. Als ik met mensen praat komt mijn mening ook vaak als feit over (dat is ie natuurlijk meestal ook:p), maar die mensen ken ik dan goed en doe het toch nog redelijk genuanceerd.

hagfan
22 februari 2008, 00:21
ga voor hand gewonden elementen. Vertel deze man gewoon wat je wilt stuur hem een paar mp3's van de sound die je mooi vind.zodat hij een richtlijn heeft.
en hij maakt ze voor je voor 90 euro
ik heb een setje en ik ben er super happy mee.

www.copperheadpickups.com

artnaz
22 februari 2008, 00:38
ga voor hand gewonden elementen. Vertel deze man gewoon wat je wilt stuur hem een paar mp3's van de sound die je mooi vind.zodat hij een richtlijn heeft.
en hij maakt ze voor je voor 90 euro
ik heb een setje en ik ben er super happy mee.

www.copperheadpickups.comDus voor 90 euro krijg je echte custom pickups? Klinkt te mooi om waar te zijn...

hagfan
22 februari 2008, 00:47
kijk zelf maar......
voor 140 dollar had ik ze hier.incl. verzend kosten
ik heb geen scanner anders had ik de bon getoond.

greets

artnaz
22 februari 2008, 00:55
Hmm... Het zijn er niet veel, maar ze krijgen wel goede reviews: http://reviews.harmony-central.com/reviews/Electric+Guitar+Pickup/brand/Copperhead+Pickups

Hoe kan ik die soundclips btw beluisteren op de site? Als ik bijv. op "Gain 1" druk komt dat boven de slagplaat te staan, maar verder gebeurt er niks...

En kun je uit ervaring wat vergelijkingsmateriaal geven?

hagfan
22 februari 2008, 01:11
met die sound clips ben ik al aant stoeien. ben dus niet de enige. werk gewoon nog niet..hij heeft ze pas deze week erop gezet

vergelijking materiaal tjaa..... heb mijn strat naast verschillende strats gehad en naar mijn inziens is het gewoon lang niet zo schel en dun maar mooi warm en uitgebalanceerd. maar het hoog blijft hoog maar niet zo scherp. tis lastig te verwoorden. maar echt een stuk beter dan de stock pickups.. mijn muziek vrienden waren ook overtuigt en sommige die hebben een setje besteld. die ze overigens nog binnen moeten krijgen..

ik heb gewoon gegokt ik dacht als het niks is raak ik ze altijd weer voor dat geld weer kwijt. maar ze gaan de deur niet meer uit

Kriske
22 februari 2008, 02:40
Hagfan,
Dank je voor deze mooie tip!
Ik denk dat ik voor de copperheads ga. Betaalbaar en kwaliteit!

Aca Ilic
22 februari 2008, 08:49
Hmm... Het zijn er niet veel, maar ze krijgen wel goede reviews: http://reviews.harmony-central.com/reviews/Electric+Guitar+Pickup/brand/Copperhead+Pickups

Hoe kan ik die soundclips btw beluisteren op de site? Als ik bijv. op "Gain 1" druk komt dat boven de slagplaat te staan, maar verder gebeurt er niks...

En kun je uit ervaring wat vergelijkingsmateriaal geven?


jij moet met de cursor op de pickup zelf dubbelklikken, dan gaat soundsample open in afhankelijk wat je voor afspeelprogramma gebruikt..
grtz
Alex

hagfan
22 februari 2008, 10:03
ik heb de clips via firefox proberen af te spelen dat lukte niet.

nu gewoon met de windows internet explorer en het werkt.

Jaffster
22 februari 2008, 10:54
ik heb de clips via firefox proberen af te spelen dat lukte niet.

nu gewoon met de windows internet explorer en het werkt.


Nou lekker dan..... zit ik hier op mijn MacBook met safari en firefox en kan ik dus niet eens die soundfiles luisteren..... :mad:
link dus maar weer de vullus bak in

Ik denk dat ik die Tex Mex picks van fender volgende week uit Duitsland laat komen. heb een clipje op youtube gezien en klinkt lekker.....

groet !

Aca Ilic
22 februari 2008, 10:56
Nou lekker dan..... zit ik hier op mijn MacBook met safari en firefox en kan ik dus niet eens die soundfiles luisteren..... :mad:
link dus maar weer de vullus bak in

Ik denk dat ik die Tex Mex picks van fender volgende week uit Duitsland laat komen. heb een clipje op youtube gezien en klinkt lekker.....

groet !

jaffster probeer gewone media player daar gaat 'ie zeker mee open..
grtz
Alex

artnaz
22 februari 2008, 12:09
We kunnen met Safari/Firefox dus niet op die pickups klikken, dus er valt sowieso niks te openen, en komt geen media player aan te pas.

Eerste keer dat ik in de "problemen" kom met Safari... :chicken:

bass blom
22 februari 2008, 12:11
in mijn firefox op xp doen ze het ook niet :chicken:

Orpheo
22 februari 2008, 13:28
in mijn firefox op xp doen ze het ook niet :chicken:

bass, jij bent geloof ik wel redelijk thuis met websites en audio-gedoe. Heb jij een idee wat er anders moet zodat het wel af te spelen is in firefox? in vista werkt 't trouwens (bij mij) ook niet. Ik heb ze gemaild, en ze gaan er naar kijken.

bass blom
22 februari 2008, 14:35
nee, toen firefox aan het oprukken was deed ik er wel veel voor, maar sinds dat weer ingekakt is naar 10% ofzo maak ik me er niet meer druk om.

Orpheo
22 februari 2008, 14:36
nee, toen firefox aan het oprukken was deed ik er wel veel voor, maar sinds dat weer ingekakt is naar 10% ofzo maak ik me er niet meer druk om.

hmm helaas, ik dan de dude helaas niet helpen...

E-J
22 februari 2008, 14:46
Het kan goedkoop ja, en goed!

Ik heb inmiddels een tijdje een setje BG Vintage '60 pickups (http://www.bg-pups.com/sc.html) in mijn Strat zitten. Donders goed, het heeft mijn gitaar veranderd in een jaren '60 Stratocaster lijkt het wel. Prachtig gebalanceerde pickups, veel twang, veel bite, en weinig ruis. Op Amerikaanse forums zitten er mensen die hun Lollars, Fralins, Suhrs en Kinmans voor weg hebben gedaan. Zegt misschien genoeg...

Die van mij zijn nog ietsje hotter dan normaal de bouwer ze wikkelt, de brugpickup is 6.9k geloof ik.

PREWIRED MET slagplaat, potmeters, 5-way switch, miniswitch. Prijs? 120 euro inclusief verzendkosten. Ik hoefde geen invoerrechten te betalen ;)

Binnenkort ga ik ook de humbuckers in mijn Les Paul laten vervangen door BG's...

Quink
22 februari 2008, 14:51
Op Amerikaanse forums zitten er mensen die hun Lollars, Fralins, Suhrs en Kinmans voor weg hebben gedaan. Zegt misschien genoeg...

Het zegt iig dat het gras ergens anders altijd groener is. ;)

sjaak1990
10 juni 2008, 19:19
Misschien een gekke vraag, maar hoe zit het met bijvoorbeeld seymour duncan alnico 2, of antique's. Of een soort Dimarzio single coils, hier wordt helemaal niet over gesproken, lijkt me dat dit een reden heeft. Voordeel van deze pups is dat ze 2e hands makkelijker te krijgen zijn. Anders moet het toch maar setje woodstocks worden. Zoals Dimarzio heeft de area pickups, ook hum canceling, deze lijken me op het eerste gezicht ook best goed.

Pepe
10 juni 2008, 19:40
Misschien een gekke vraag, maar hoe zit het met bijvoorbeeld seymour duncan alnico 2, of antique's. Of een soort Dimarzio single coils, hier wordt helemaal niet over gesproken, lijkt me dat dit een reden heeft. Voordeel van deze pups is dat ze 2e hands makkelijker te krijgen zijn. Anders moet het toch maar setje woodstocks worden. Zoals Dimarzio heeft de area pickups, ook hum canceling, deze lijken me op het eerste gezicht ook best goed.

... hoe zit wat?.. een soort dimarzio... be specific.

Waar veel over gesproken wordt zijn niet altijd de beste pickups in hun soort.

sjaak1990
10 juni 2008, 19:59
... hoe zit wat?.. een soort dimarzio... be specific.

Waar veel over gesproken wordt zijn niet altijd de beste pickups in hun soort.
Sorry was onduidelijk, ik bedoelde bijvoorbeeld de dimarzio area pickups en de velvet pickups. Ik dacht iig wel dat als er niet over gesproken werd dat ze dan niet zo goed zouden zijn ;)

Pepe
10 juni 2008, 20:22
Sorry was onduidelijk, ik bedoelde bijvoorbeeld de dimarzio area pickups en de velvet pickups. Ik dacht iig wel dat als er niet over gesproken werd dat ze dan niet zo goed zouden zijn ;)

Ach, de populariteit hangt sterk samen met prijs en verkrijgbaarheid denk ik.
Dimazio's hebben een sterke image wat betreft high ouput pickups, niet veel mensen gunnen ze de twijfel van een vintage sound, die is ook nauwelijks bij dat merk vertegenwoordigd trouwens.
De antiquities zijn behoorlijk prijzig en moeilijk verkrijgbaar hier dus je ziet veel de standaard pickups van Duncan. Ik heb er een paar en hoewel ik ook een hoop oude en boutique pickups heb blijven die moeiteloos overeind in al dat geweld, my opinion.

Maar euh.. voor je dure pickups gaat aanschaffen is een goeie amp vele male belangrijker voor een goeie sound.

sjaak1990
10 juni 2008, 21:46
Ach, de populariteit hangt sterk samen met prijs en verkrijgbaarheid denk ik.
Dimazio's hebben een sterke image wat betreft high ouput pickups, niet veel mensen gunnen ze de twijfel van een vintage sound, die is ook nauwelijks bij dat merk vertegenwoordigd trouwens.
De antiquities zijn behoorlijk prijzig en moeilijk verkrijgbaar hier dus je ziet veel de standaard pickups van Duncan. Ik heb er een paar en hoewel ik ook een hoop oude en boutique pickups heb blijven die moeiteloos overeind in al dat geweld, my opinion.

Maar euh.. voor je dure pickups gaat aanschaffen is een goeie amp vele male belangrijker voor een goeie sound.

Allereerst weet ik dat goede pickups niet goed klinken door een slechte versterker en in een slechte gitaar ;) Ik heb een marshall dsl 50 en ga zelf een gitaar bouwen, kwaliteit dus geen probleem. Ik vond zelf seymour duncan antique pickups mooi lijken, en de alnico 2 welke veel goedkoper zijn leken me ook mooi en deze zijn toch wel een stuk goedkoper te krijgen dan woodstocks.

Pepe
11 juni 2008, 00:04
Het zijn wel verschillende pickups allemaal he. Antiquities heb je in 2 smaken kwa strat en de alnico's 2's klinken ook echt anders dan Kinman Woodstocks, of Fralin Woodstocks for that matter.
Allemaal goed natuurlijk, kwestie van smaak.

crapton
11 juni 2008, 12:59
Kan je eindeloos mee bezig blijven...haha

Mijn aanbevelingen:
1. SD Alnico 2's - zitten std in mijn Lite Ash Strat - heel goed voor nek & middle, mooie balans, niet schril, definitie, Fender twang
2. Bill Lawrence L-280 & 290 - mooie warme volle sound, geen brom, bestaan verschillende uitvoeringen van - een aanrader, ook niet duur!
3. GFS Lil Killer 10k - humbucker, splitbaar, bridge positie, geeft extra pit voor solo's terwijl toch deel Fender karakter behouden blijft, mn in parallel stand. Alternatief voor de CoolRails van SD.

Ik heb voeger verder Fat 50's geprobeerd in een ver verleden, maakte niet zo'n indruk. De echte Fender elementen spreken me op een of andere manier iets minder aan.

Dark_Tranquillity
11 juni 2008, 13:09
Ik zou er EMG SA's indoen.

Lekker flauw weer!

sjaak1990
11 juni 2008, 14:20
Bedankt voor de reacties, denk dat ik alnico 2's koop en iets anders voor in de brug. Emg wordt het iig niet, te steriel, niks voor mij.
Heb ik het juist dat alnico 2's meer twang hebben dan bijvoorbeeld woodstocks?
Ik ga een helder vintage geluid.

Bedankt:)

Pepe
11 juni 2008, 19:57
Bedankt voor de reacties, denk dat ik alnico 2's koop en iets anders voor in de brug. Emg wordt het iig niet, te steriel, niks voor mij.
Heb ik het juist dat alnico 2's meer twang hebben dan bijvoorbeeld woodstocks?
Ik ga een helder vintage geluid.

Bedankt:)

A2's klinken wat warmer in het hoog en daarom erg geschikt op een plek waar je dat wil hebben, de brug positie. De Kinmann Woodstocks ken ik niet maar als ze een beetje trouw zijn aan hun naam hebben ze relatief veel bas en hoog en daarom juist goed voor de mid en neck positie.

Ik zie dat Fender die theorie de laatste tijd ook bij een aantal CS aanhoudt... '69's in de neck en mid en in de neck meer mids met bijv een texas Special. Ik geloof niet dat Fender momenteel Alnico II's gebruikt.

drap
11 juni 2008, 20:08
A2's klinken wat warmer in het hoog en daarom erg geschikt op een plek waar je dat wil hebben, de brug positie. De Kinmann Woodstocks ken ik niet maar als ze een beetje trouw zijn aan hun naam hebben ze relatief veel bas en hoog en daarom juist goed voor de mid en neck positie.

Ik zie dat Fender die theorie de laatste tijd ook bij een aantal CS aanhoudt... '69's in de neck en mid en in de neck meer mids met bijv een texas Special. Ik geloof niet dat Fender momenteel Alnico II's gebruikt.

De Kinman Woodstocks zijn juist vrij middig en ook wat pinnig. Echt veel meer laag dan andere singlecoils produceren ze niet, zij 't wel dat ze voller klinken dan de meeste singlecoils, in ieder geval die ik gehoord heb. Voller dan de meeste Fender elementen in ieder geval. Vind het ook nog steeds één der betere singlecoils die ik ken en ben dan ook al een behoorlijke tijd tevreden bezitter van een setje in m'n strat. Althans, van de Woodstock+. Er zijn twee versies van de Woodstocks voor zover ik weet.

G.G.
11 juni 2008, 20:50
Ik ga een helder vintage geluid.



Probeer eens deze set. Lekker goedkoop en als het niet bevalt (wat ik ernstig betwijfel) dan raak je ze voor de nieuwprijs snel kwijt op MP.

http://store.guitarfetish.com/boblalstpise1.html

JipStoop
11 juni 2008, 20:53
3 hotrails ? :)

@iro
12 juni 2008, 11:48
Ik heb niet alle posts gelezen. Maar een Suhr V60LP setje is super! Ook zijn de custom shop '69 lekker. Al een paar keer verkocht en de klanten zijn er altijd onder de indruk van.

sjaak1990
13 juni 2008, 13:10
Fender pickups wil ik liever niet, hoort er toch slechtere dingen over, woodstocks SD alnico 2's en John Suhr V60 lijken mij de mooiste pups. De pickups hoeven van mij niet overdreven dik te klinken, want een stratocaster hoort naar mijn mening niet al te dik te klinken, maar wel vol natuurlijk.