PDA

View Full Version : Stereo?; 2e amp, modelling, actieve monitor?



Nitefly7
18 februari 2008, 01:04
Uiteindelijk hoop ik (zo af en toe) mijn Koch Studiotone + Replifex als W/D/W te gebruiken..

Voorlopig zou ik ze echter in een W/D-opstelling willen gebruiken (hetzij Replifex in de FX-loop, of achter de line-out/recording out)

Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen/suggesties zijn om een compact stereo-effect krijgen. (voor repetities en live in kleine café's.. grotere opstellingen kan via line-out/recording out of via mic's..)

En dan ook het liefst voor zo min mogelijk geld (voorbeeld: oude Peavey Bandits vond ik ge-wel-dig als 2e versterker in stereo, omdat dat toch minder benadrukt werd dan de 1e versterker van het paar)

scenario 1= replifex in loop Studiotone, right-out naar fx-return van amp, of input van poweramp
scenario 2= replifex achter line-out/direct-out van Studiotone; left/mono-out naar fx-return van amp, input van poweramp

Zelf had ik dit lijstje bedacht:


-Roland AC-60/AC-90; akoestische versterker, met een stereo aux-in; deze zou dus als een W/Koch/W gebruikt kunnen worden, qua spreiding klinkt dit ook erg aardig..
Voordeel: alles-in-1; W-W + piezo-versterker + aardig te gebruiken i.c.m modelling/speaker-sims
Nadeel: geen 'echte modelling' t.a.v. modelling-amps..
- een Marshall Valvestate poweramp 8008 in 't rek, met daarbij voorlopig een 1x12 kast
voordeel: later uitbreiden, goede klank, relatief licht
nadeel: geen relatieve voordelen van een 'losse' amp

- een modelling bak; een Flextone of soortgelijke versterker die via fx-return gebruikt wordt
voordeel: redelijke vlakke respons luidspreker, full-range/ makkelijk mee te nemen zonder rack + groot pedalboard, dus enkele Modelling amp + basic pedalboard, relatief licht
nadeel: apart te slepen amp en lichte 'kleuring' bij weergave, soms niet zo licht en draagbaar

Of een lichte/niet te veel kleuring toevoegend; Tech 21 Trademark-serie, of Tech 21 Power Engine/Yamaha DG- actieve monitors, bedoeld voor modelling..Deze zijn ook makkelijk te gebruiken, als ik geen plek/tijd heb om m'n rack + groot pedalboard mee te sjouwen..

- PA/Full-range actieve monitoren; met een extra ingang om meteen een piezo-akoestisch signaal te versterken
voordeel: full-range, dus ook geschikt voor piezo's, licht en draagbaar
nadeel: geen modelling/versterkers als zodanig, maar wel goed te gebruiken i.c.m. speaker-sim pedalen als Bad Monkey's mixer-out

-akoestische gitaarversterker
voordeel: zie PA/fullrange actieve monitoren...

-2e studiotone (makkelijk, maar eigenlijk te kostbaar)

- Oude Peavey Bandit zoeken ;)