PDA

View Full Version : music sales white pages



bassej
17 februari 2008, 21:48
music sales white pages , mischien ken je ze wel, 150 liedjes uitgeschreven, 1000 bladzijden, 2 keuzes. Voor mij een bestwel moeilijke keuze, tabs of notenschrift. Tabs is sneller af te lezen in 1 oogopslag , maar als ik na een tijdje notenschrift meer beheer , is dit dan beter? Je ziet ook sneller licks enzo die op een andere toonhoogte nog eens worden gespeeld, maar ik heb nog niet zoveel ervaring met noten, snap het wel, tel de stapjes en speel zoveel frets hoger. Welke kiezen, noten of tabs? :speed: :speed:

P.S. hoe noteer je een hoge E (octaaf hoger op de hoge E-snaar) , heel veel hulplijntjes? :satisfie:

supermagneet
18 februari 2008, 08:52
Het grote verschil is denk ik toch wel dat noten ook nog aangeven wat voor tempo het is en dergelijk.
Dus je zou het liedje in principe van papier alleen kunnen leren denk ik, terwijl bij tabs je toch meer moet luisteren en onthouden.

Vaak staat er bij notenschrift voor gitaar ook nog de tabs erbij volgens mij.

denis.hermans
18 februari 2008, 16:12
Heb ooit eens voorbeelden gezien van partituren van white pages en was inderdaad noten en tab.

Ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in die reeks.

Kan er iemand zeggen wat de kwaliteit van de partituren is ( betrouwbaar/onbetrouwbaar ?)

Moeilijkheidsgraad ?



Denis

Guitarmania
18 februari 2008, 17:23
Voordeel van TAB is dat je het niet hoeft te leren: er staat wat er staat.

Enige dat je wel moet leren met TABs is ritmisch lezen, maar dat werkt daar exact hetzelfde als met klassiek notenschrift. Dus daar win je ook niets.

TAB werkt alleen voor gitaar. Als je wilt kunnen communiceren met andere musici moet je klassiek notenschrift leren.

Dat is trouwen niet moeilijk. Hoewel je daar natuurlijk gradaties in hebt. A prima vista lezen is een kwestie van veel doen.