PDA

View Full Version : Suggesties voor afmixen?



tidalwave_sideburns
17 februari 2008, 20:42
Ik ben sinds kort overgestapt naar andere software om stukjes op te nemen en in mekaar te zetten, en qua geluidskwaliteit op zich is het een enorme verbetering met mijn vorige programma. Ik heb alleen met al die nieuwe opties en mogelijkheden moeite om het fatsoenlijk af te stellen. Op den duur hoor je het verschil niet meer, of vallen bepaalde dingen je niet eens meer op.

Aan jullie om een probeerseltje te beluisteren. Ingredienten:

Slap contrabas.
- Ergens op internet heb ik een vrij chromatische walking bass opgeduikeld. Knippen en plakken met Soundforge, met hier en daar een pitch-shift, en klaar is Kees. Deze in Loopazoid gezet, freeware sampler (48!! samples tegelijk). Werkt prima. Mocht iemand van jullie deze bas samples ook hebben, moet je het maar even zeggen.

- De slap heb ik geknipt uit een nummer van Batmobile, Bat attack. Een pluk en een tik, gehighpassed om het laag eruit te krijgen, en deze in dezelfde Loopazoid geladen.

Gitaar
- Mijn Gretsch via het Boss FDR-1 Deluxe reverb pedaaltje hups zo in de Toneport. Na wat gedraai aan wat knoppen met de bijgeleverde software krijg je dit geluid.

Drums
- EZ drummer Cocktail. De hi-hat en de snare klinken ontzettend hard over the overhead. Ik zit eraan te denken om hier een extra track voor te maken.
(Dat doe ik wel op het eind, want het is al onoverzichtelijk genoeg.)
* Panning voor de drums deed ik met deze fantastische plug in. http://www.hitsquad.com/smm/programs/MultibandStereoFaker/


Wat het nummer betreft, om te testen heb ik wat palm muting, open, hoge dissonante intervallen, met plectrum/vingers gespeeld om te horen of en zo ja hoe het doorkomt in de mix.
Alle drums die ik wil gebruiken zijn ook te horen. Ride, crash, hi-hat, snares en de kick.

http://profile.ultimate-guitar.com/watashiwajansan/music/all/play220175


Ik ben benieuwd naar jullie kommentaar. (Wat er precies gespeeld wordt is niet zo van belang, het gaat er om hoe het klinkt.)

Alvast bedankt voor de moeite,


Jan san.

bass blom
17 februari 2008, 21:19
de gretsch is als zodanig herkenbaar.
verder klinkt het alsof ik op de drumkruk zit en eigenlijk alleen de galm return van de gitaar hoor.
ik hoor ook wat bas.
zeer vaag experiment dus :D