PDA

View Full Version : Kahler tremelo's op marktplaats



bumbasje
17 februari 2008, 19:37
Ik ben aan het overwegen mijn MIM Strat te laten voorzien
van een "echte" tremelo. In mijn zoektocht kwam ik deze
advertentie op marktplaats tegen:

http://link.marktplaats.nl/148150773

Zou dit een verstandige keus zijn of zou ik toch voor een ander
merk tremelo moeten gaan ?

Graag jullie voors en tegens aub.

orreltak
17 februari 2008, 19:53
het zijn goede trems,die van kahler.
maar houd er wel rekening mee dat er een gat in je body komt van 1x2.5x2.5 inch waar de tremolo geplaatst wordt.dus daarna kun je niet meer terug.

kijk maar op www.wammiworld.com/ en zie hoe dat in zijn werking gaat

Orpheo
17 februari 2008, 20:31
weinig geld voor inbouw en installatie! mooie prijs ook, maar goed.....



ik ben geen fan van kahlers. na bends zijn ze behoorlijk vals. effe diven, en tis weer goed, maar toch...

iwamoto
17 februari 2008, 20:41
mwa, heb destijds een gitaar met kahler en SD's gekocht voor 400... :p

Tupelo
17 februari 2008, 20:48
Heb je die al verkocht inmiddels?

Orpheo
17 februari 2008, 20:50
mwa, heb destijds een gitaar met kahler en SD's gekocht voor 400... :p

ja, jij hebt een ouwe kahler. de nieuwe kahlers schijnen beter te zijn.ik ben echter steeds meer fan van de OFR dan de kahler.

jerome
17 februari 2008, 21:13
weinig geld voor inbouw en installatie! mooie prijs ook, maar goed.....



ik ben geen fan van kahlers. na bends zijn ze behoorlijk vals. effe diven, en tis weer goed, maar toch...

Ik heb precies het omgekeerde met een Kalhler Spyder (oud type) dubble locking trem:
Na het diven lijken de snaren te blijven hangen en moet je ze even benden om ze weer goed te krijgen.
Ik heb van alles geprobeerd maar ik heb het er helaas nooit uitgekregen.
De Floyd op m'n andere HSS Strat vind ik eigenlijk een klote trem maar die blijft wél heel goed gestemd maar die is qua ontwerp ook een stuk recenter.

Orpheo
17 februari 2008, 21:33
Ik heb precies het omgekeerde met een Kalhler Spyder (oud type) dubble locking trem:
Na het diven lijken de snaren te blijven hangen en moet je ze even benden om ze weer goed te krijgen.
Ik heb van alles geprobeerd maar ik heb het er helaas nooit uitgekregen.
De Floyd op m'n andere HSS Strat vind ik eigenlijk een klote trem maar die blijft wél heel goed gestemd maar die is qua ontwerp ook een stuk recenter.


de spyder ja, ik heb 't over de cam-operated trems.

bert k
17 februari 2008, 21:43
Als je na het benden vals staat en ff diven lost het op, dan denk ik eerder aan een probleem met de locking nut. Ik heb het soms ook met mijn Charvel met FR en ik weet zeker dat het probleem bovenin zit.

Orpheo
17 februari 2008, 21:59
Als je na het benden vals staat en ff diven lost het op, dan denk ik eerder aan een probleem met de locking nut. Ik heb het soms ook met mijn Charvel met FR en ik weet zeker dat het probleem bovenin zit.

op die gitaar was de topkam een locking nut ala een floyd...

pasqual
17 februari 2008, 22:08
als je tremelo niet goed terug komt op zijn nul-punt, dan ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de messen ( de scharnierpunten die in de studs vallen ). als die door veel gebruik zijn ingesleten, ronden ze af waardoor je weerstand krijgt. bij goedkopere trems zal dit sneller gebeuren als bij duurdere ( lees: degelijkere ). maar uiteindelijk zal dit bij allemaal gebeuren.
ik heb op mijn fender ook een kahler spyder zitten en die is zo'n 15 jaar oud en deze komt nog steeds netjes terug op zijn nulpunt. het is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je 'm gebruikt.

groeten Pasqual.

Orpheo
17 februari 2008, 22:39
als je tremelo niet goed terug komt op zijn nul-punt, dan ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de messen ( de scharnierpunten die in de studs vallen ). als die door veel gebruik zijn ingesleten, ronden ze af waardoor je weerstand krijgt. bij goedkopere trems zal dit sneller gebeuren als bij duurdere ( lees: degelijkere ). maar uiteindelijk zal dit bij allemaal gebeuren.
ik heb op mijn fender ook een kahler spyder zitten en die is zo'n 15 jaar oud en deze komt nog steeds netjes terug op zijn nulpunt. het is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je 'm gebruikt.

groeten Pasqual.

ja, briljant. de kahler CAM OPERATED trems, waar ik 't over heb, de 2200 en de 2300, heeft geen messen.



oi....

Dark_Tranquillity
17 februari 2008, 22:49
Zoek liever een Floyd Rose op ;)

jerome
18 februari 2008, 00:11
als je tremelo niet goed terug komt op zijn nul-punt, dan ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de messen ( de scharnierpunten die in de studs vallen ). als die door veel gebruik zijn ingesleten, ronden ze af waardoor je weerstand krijgt. bij goedkopere trems zal dit sneller gebeuren als bij duurdere ( lees: degelijkere ). maar uiteindelijk zal dit bij allemaal gebeuren.
ik heb op mijn fender ook een kahler spyder zitten en die is zo'n 15 jaar oud en deze komt nog steeds netjes terug op zijn nulpunt. het is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je 'm gebruikt.

groeten Pasqual.

De messen zijn niet versleten en ik heb achter in de schacht achter het tremeloblok een stripje hardhout aangelijmd waar de trem in ruststand tegen aanleund en de veren iets strakker gedraaid. (dus niet zwevend meer)
Helpt geen fuck hij blijft het houden.
Het probleem zit wel in de trem zelf en iig niet in de toplock.
Bij m'n Floyd helpt dat stripje hardhout overigens wel;
Veel stabieler en veel meer tone en veel meer sustain...