PDA

View Full Version : Rubberen knoppen van MXR ook op Boss?



David1223
17 februari 2008, 16:35
Hallo,
kunnen die rubberen sleeves van MXR ook om de knoppen van mijn Boss DS1?
http://www.themusiczoo.com/MXRdistortion+thumb.jpg
En die sleeves zijn er toch voor om met je voed de knoppen kunnen te verzetten?

Spitfire
17 februari 2008, 16:54
En die sleeves zijn er toch voor om met je voed de knoppen kunnen te verzetten?

Eerste keer dat ik dat hoor eigenlijk en waarom zou je met je voet je pedaal willen verstellen?

David1223
17 februari 2008, 17:14
bijv. wat meer gain erbij ofzo.

drap
17 februari 2008, 17:15
Het is geen rubber, het is keihard plastic, zijn niet bedoeld om met je voeten (of voeden, allejezus wat een spelfout...) bij te kunnen draaien, maar puur voor bescherming en zijn veel te groot voor de knoppen op een Boss pedaal. Daar zijn we ook weer uit.

David1223
17 februari 2008, 17:21
Rustig maar.. was gewoon een typfout
oke nou bedankt dan.

Swan
17 februari 2008, 17:56
ehhh volgens mij zijn ze wel om met je voedt* te regelen, daar gebruik ik ze tenminste op mn mxr blue box wel voor...

minnehond
17 februari 2008, 18:01
Ze zijn inderdaad bedoeld om zo de knoppen met je voet te kunnen verstellen, ze zijn absoluut niet van keihard plastic maar gewoon van rubber en op een Boss passen ze niet (net even geprobeerd).

drap
17 februari 2008, 18:03
Ah, nou ja, dan heb ik een andere versie MXR denk ik. Dat voetentruukje, die mag je me ook eens voordoen en dan met name op het podium. Ik vind het daverend knap als iemand het daarvoor gebruikt.

Aimé
17 februari 2008, 18:36
Het is geen rubber, het is keihard plastic, zijn niet bedoeld om met je voeten (of voeden, allejezus wat een spelfout...) bij te kunnen draaien, maar puur voor bescherming en zijn veel te groot voor de knoppen op een Boss pedaal. Daar zijn we ook weer uit.

dit bericht maar dan compleet omgekeerd: het is rubber, het is bedoeld om met je voeten bij te regelen, en bescherming? Voor krasjes? Een trap van zijlings op je knop gaat em sowieso beschadigen, met of zonder kapje.

drap
17 februari 2008, 18:38
Het is wel plastic, het is alleen nog redelijk flexibel, omdat het vrij dun materiaal is. Of het afdoende werkt als bescherming, geen idee, maar het bijdraaien met de voet (wat ik nogmaals erg knap zou vinden) kan ook prima zonder dat hulsje. En zo'n knop past dus wel op een Boss? Die foto wil ik zien.

Mitch
17 februari 2008, 18:55
Ik weet niet wat voor versie drap heeft, maar die ringen waren altijd van rubber en inderdaad bedoeld om met je voet een knop te verstellen. Veel gebruikt op bijv. de phase90 om de snelheid te veranderen.
Live is dat absoluut niet zo raar hoor, ik heb zelf zo vaak de snelheid van mijn Small Stone (grote, maar gladde knop) veranderd, maar bijvoorbeeld ook de grote knop op mijn Picoso maar ook de wat kleinere repeats knop op mijn BYOC delay. Sterker nog, die staat al twee boards lang bewust schuin geplaatst zodat ik makkelijker met mijn voet bij de repeats knop kan zonder onbedoeld de delaytijd te veranderen.
Toch je balans eens oefenen ;)

Of ze om de knoppen van een DS1 passen: geen idee.

minnehond
17 februari 2008, 19:24
Het is wel plastic, het is alleen nog redelijk flexibel, omdat het vrij dun materiaal is. Of het afdoende werkt als bescherming, geen idee, maar het bijdraaien met de voet (wat ik nogmaals erg knap zou vinden) kan ook prima zonder dat hulsje. En zo'n knop past dus wel op een Boss? Die foto wil ik zien.

Volgens mij hebben we t' niet over hetzelfde ding. Ik bedoel deze:

http://www.ampwares.com/pics/knob_mxr_sleeve.jpg

Voordeel daarvan is dat de knop opeens een stuk groter is en je schoen meer 'grip' heeft bij het verstellen met je voet (wat overigens erg makkelijk gaat, alleen het balanceren is een beetje lastig...). Op een Boss past hij dus niet. Veel te groot.

drap
17 februari 2008, 19:33
Yep, we hebben het over hetzelfde. Ik heb 'm om de knop van m'n Micro Amp zitten. Maar dat is geen rubber. Rubber is aan één al te herkennen en dat is de geur, maar ook dat je er een nagel in kunt drukken en dat lukt met dit materiaal niet. Het is wel enigszins flexibel, dat wel. Nou is het geemmer in de marge wat voor materiaal het is, het past sowieso niet om een knop van een Boss pedaal.

En het voetenwerk, ik neem aan dan dat het wel bedoeld is voor het voetenwerk, maar ik kan het me voor eigen gebruik niet voorstellen. Nou steekt het bij een Micro Amp ook best nauw hoe die knop staat, dus daar ging eigenlijk ook een beetje m'n mening van uit. Bij een delay, zoals Mitch zegt, kan ik het me inderdaad nog wel voorstellen.

Afijn, moraal van dit verhaal, het hulsje past niet om een Boss knop, gezien die veel kleiner zijn :satisfie:

David1223
17 februari 2008, 20:25
En passen die knoppen van MXR op een Boss pedaal?

Mitch
17 februari 2008, 20:58
Drap zei al van niet. Ik heb nog even de moeite genomen om op google afbeeldingen te zoeken (had je ook makkelijk zelf gekund) en dan zie je dat de DS1 knoppen kleiner zijn dan de MXR knoppen én dat het verschil natuurlijk ook vooral is dat de Boss pedalen getrapt zijn: de knoppen liggen lager dan de footswitch. De MXR pedalen zijn vlak, de knoppen steken dus echt uit. Dus al zouden de manchetten passen op de knoppen, dan nog kon je de knoppen amper bedienen.
Als je echt per se de boel apart wil bedienen kun je kijken naar TIP's Third Hand.

drap
17 februari 2008, 21:23
Ik heb net ff gekeken naar de knoppen op een Boss Power Driver (kopen?) en dat hele systeem is anders. Die knoppen op een MXR, althans wel op m'n Micro Amp, die rop je er zo af. Maar bij een Boss wil dat niet, dat werkt met een moertje onder de knop. Gaat niet lukken dus.

Los daarvan, hoe zou je ook aan losse MXR knoppen willen komen.

David1223
17 februari 2008, 21:40
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=30&products_id=400

Dirk_Hendrik
17 februari 2008, 21:59
Die gaan dus niet passen op een boss pedaal. Te groot.

Aimé
18 februari 2008, 10:47
heb zelf zo'n classic fuzz jimihendrix/mxr pedaaltje, en heb de knopjes eens op een boss (bluesdriver en oc2) geprobeerd. De knop zelf gaat er nét in maar zo'n rubbertje errond niet meer. (that's what she said?)

Speeddemon
19 februari 2008, 00:52
Even een nuttige opmerking in deze:

Drap's hard plasticen 'knob-cover' is zeer waarschijnlijk eentje van een Dunlop-reissued MXR pedaal.

De originele oude 'knob-covers' zijn wel van flexibel/zacht rubber.
Het verschil is zichtbaar in kleur, en het feit dat er op de nieuwe types 'JD' staat en op de oude 'MXR'.

En ja, ze zijn bedoeld om knoppen met je voet te bedienen. Vandaar dat ze ook alleen op de buitenste knoppen zaten bij MXR pedalen die meer dan 2 knoppen hadden.
Zo, weer wat geleerd. Dat is dan 1 MXR Blue Box block logo + doosje en handleiding a.u.b. :satisfie:

(1 van de 2 laatste MXR pedalen die ik nog zoek/nodig heb voor m'n collectie).

Dick Wolkendeck
19 februari 2008, 08:38
Ah, nou ja, dan heb ik een andere versie MXR denk ik. Dat voetentruukje, die mag je me ook eens voordoen en dan met name op het podium. Ik vind het daverend knap als iemand het daarvoor gebruikt.

Hoi dat gaat het best als je op blote voeten speelt. Tip: mooi oosters tapijtje op het podium. Porcupine tree's zanger/gitarist Steven Wilson doet het zo en is erg goed daarmee. Is wel iets om te proberen, vooral een analoge delay: draaien met de feedback en delay time voor freaky effecten.