PDA

View Full Version : intake



crypticon
10 februari 2003, 18:24
k heb morgen voor t eerst les van een leraar sinds ik speel (k speel 2 jaar) en morgen bekijkt hij n beetje wat k zo allemaal kan spelen. Alleen k wil graag iets spelen wat echt op mn niveau is en k kan alleen maar liedjes bedenken die er of onder liggen of echt boven. Om nou offsprings self esteem te gaan spelen om mn niveau aan te geven is ook z wat:s Heeft iemand suggesties voor liedjes waarmee k laat zien wat k kan.

k speel voornamelijk rock en punk en dan als begeleiding. K vind t leuk om riggeltjes tussendoor te spelen als ze maar niet te lastig zijn. Ik speel 2 jaar met af en toe wat hulp van anderen

wie helpt mij?

RaNk
10 februari 2003, 18:46
Misschien *enorm* cliche maar 'Stairway To Heaven' zou je kunnen spelen. Zitten ook nog best veel verschillende stukjes in, dus hij kan je aardig beoordelen daarmee...

Dude
10 februari 2003, 18:47
bullshit dude, speel gewoon wat in je opkomt op dat moment, het is maar gitaarles, geen band auditie ofzo, je moet nu juist niet iets nieuws gaan oefenen maar gewoon spelen wt je leuk vind,

RaNk
10 februari 2003, 18:52
Daar ben ik het dan ook wel weer mee eens. Maar goed, als hij toch iets nieuws wil instuderen.

crypticon
10 februari 2003, 18:55
jah op zich snap k wel wat jullie zegge. Maar t probleem is die gast van wie k les krijg is echt n die hard blues man en ik ben nog niet zo into alle blues artiesten enzo. Dat wil k dus leren
maar als ik daar mijn normale punk en rock ga spelen is dat ook niet helemaal de bedoeling
k zal me vraag anders formuleren
hebben jullie suggesties voor blues nrs op

Ibanez
10 februari 2003, 19:03
Waarom neem je les bij een bluesdude als je rock en punk speelt?

Anders Destium
10 februari 2003, 19:39
Een goede leraar heeft zo door wat je niveau is. Dit ligt namelijk niet alleen aan de moeilijkheid van de dingen die je voor hem speelt, maar vooral ook aan je soepelheid en feel, hoe makkelijk je akkoorden pakt enz.
Als je bijv flink moet zweten bij relatief simpele akkoorden maar wel snel speelt wil dit niet zeggen dat je goed kan spelen (dat was bij mij zo toen ik voor het eerst ging lessen, en daar ben ik hardhandig achter gekomen :smile: )

Speel gewoon wat je leuk vind, als je bij de blues gaat beginnen zul je zeker in het begin weinig moeite ondervinden, dat wordt meer patronen oefenen. Grote kans ook dat de goede man gelijk zegt: Ik speel de begeleiding, die gaat zo.... en dan moet jij improviseren).

Wel even melden hoe het is gegaan morgen hoor :smile:

crypticon
10 februari 2003, 20:09
jah zalk zker doen en bedankt!
en Ibanez k neem les bij die man omdat ik nie bij een stijl wil blijven. je kan beter jezelf zo breed mogelijk ontwikkelen dan bij 1 stijl blijven :grin: is mijn mening dan

sash
10 februari 2003, 20:15
Tis maar net of je het leuk vind zeg ik altijd maar :smile:

crypticon
10 februari 2003, 20:19
wijze woorden mneer :smile:

Horus
10 februari 2003, 21:05
als hij een goede leraar is gaattie echt niet bepalen hoe goed je bent aan de hand van 1 nummer wat je speeld. Gewoon spelen wat je leuk vind en na een tijdje heeftie vast wel door wat je kan en wat je nog niet kan.

Alsdie toch bepaalt hoe goed je bent aan de hand van 1 nummer dat je speelt zou ik nooit les bij hem nemen.

ReinoutV
10 februari 2003, 21:55
De leraar zal gauw genoeg zien hoe goed je bet, al speel je maar de simpelste dingetjes. Maak wel duidelijk dat je heel graag blues wil leren. Niets is vervelender voor een leraar om alleen maar punk te moeten aanleren. Dan ben je nl. redelijk snel klaar...

Motivatie is belangrijker dan je kwaliteit op je instrument!

Ic3gl0vE
10 februari 2003, 22:24
als je gemotiveerd bent maar je hebt geen talent, is dat ook niet fijn voor je leraar

ReinoutV
11 februari 2003, 18:40
Op 2003-02-10 22:24, schreef Ic3gl0vE:
als je gemotiveerd bent maar je hebt geen talent, is dat ook niet fijn voor je leraar


Neem maar van mij aan (ik geef zelf les), andersom is nog erger.

crypticon
11 februari 2003, 21:31
zoals beloofd zou k ff laten weten hoe t was

die gast is echt rlxd
k hoefde geen echt liedje ofzo te spelen:D maar goed over n tijdje kan k ECHT spelen :smile:
en de beste man had n hele mooi PRS staan
ook leuk