PDA

View Full Version : Pre Amp Out



Fabby
17 februari 2008, 14:56
Ik heb pas bij thomann en Frontman 212r besteld voor te repeteren, meer hoeft hij ook niet te doen.Maar ik wil hem eens mennemen voor op te treden ,de versteker heeft alleen maar een pre amp out, kan ik er dan gewoon een speaker of een andere versterker bij aanhangen of dient dat voor iets anders?

Het is misschien een stomme vraag maar die moeten er ook zijn :) Ik heb het ok al op het internet opgezocht maar ik kom nooit tot een duidelijk antwoord.

:hippie:

Erik70
17 februari 2008, 15:05
Naast de preamp-out heeft hij ook een poweramp-in..samen vormen ze de effectloop.
Je kan hier GEEN speaker op aansluiten.
Je kan wel de preamp van de fender koppelen aan een andere versterker (poweramp) maar dan komt er naar alle waarschijnlijkheid geen geluid uit je fender. Ik zou ook even niet kunnen bedenken waarom je dit zou willen.
Ook zou je een andere preamp op de poweamp-in kunnen aansluiten.

Fabby
17 februari 2008, 16:36
Dus als ik ermee ga optreden kan ik niet door de p.a. spelen?

TimmU
17 februari 2008, 16:39
Pre-amp out gaat naar de P.A.

Fabby
17 februari 2008, 16:42
Op mijn marshall valvestate 275 heb ik een FX send en dan kan ik gewoon mijn andere versterker er op aansluiten, dat kan ik dus niet met de pre amp out?

VanBiLL.com
17 februari 2008, 16:49
Dus als ik ermee ga optreden kan ik niet door de p.a. spelen?Versterker gewoon uitversterken over PA met een mic, heb je de gehele 'kleur' van je versterker en toch het volume van de PA, niet moeilijk toch?