PDA

View Full Version : John frusciante



Pagina's : 1 [2] 3

Riky
16 juni 2008, 23:02
http://video.google.com/videoplay?docid=-6609488865633947447&ei=k9NWSMzhBJKuiwL6vqz-Bg&hl=nl

M.COM
17 juni 2008, 01:40
Vet geluid maar dat verdomde Hendrix-akkoord is zo typerend. Ik zou het zelf ook graag wat meer gebruiken maar altijd als ik dat akkoord hoor, zie ik Hendrix gewoon voor m'n ogen.

Heeft Flea trouwens een soort van holte gemaakt uit plasticine ofzo waar z'n duim op kan rusten?

http://video.google.com/videoplay?docid=-6609488865633947447&ei=k9NWSMzhBJKuiwL6vqz-Bg&hl=nl

=> Mother's Milk baby!

Bram+
17 juni 2008, 08:13
voor de echt JF diehards: Rip-offs (http://www.youtube.com/watch?v=xZNgRn2054Y&feature=related)
Waarom moet iedereen lachen als hij zegt dat dat ene akkoord een 'major seventh' akkoord is? Of lachen ze om alles wat hij zegt?

M.COM
17 juni 2008, 13:43
I'm afraid so. Maar ja, dat zijn de 'echte' fans natuurlijk. Blokken op de muziekteksten, t-shirts kopen, op youtube mensen afsnauwen die een andere mening dan Frusciante=God hebben. 3/4 van die mensen daar tikt volgens mij hun buurman aan: "Wat zegt hij?". Maar ja, als John ermee lacht, moet het wel grappig zijn!

LuukieRayVaughan
17 juni 2008, 17:52
Het is wel een geniale kerel toch? Maarja misschien komt dat ook wel omdat
ik toen ik het luisterde wat jonger was..
Als je kijkt naar stacium arcadium.. godverdomme wat een slecht album is dat zeg :D heel anders dan bv. mothers milk ofzo.

Het bewijs dat muzikanten uitgemolken kunnen worden. Of door al dat geld ontzettend lui zijn geworden met de gedachte van; ze kopen het toch wel, let maar op!

Riky
17 juni 2008, 18:05
stadium arcadium is juist een prechtig album en een hoogstandje voor de rhcp. Indiviudele kwaliteiten komen echt naar voren. Samen is perfect en Jhon gebruik veel nieuwe geluiden en laat zijn dat hij echt een van de betere songwriters is...

Ik vind het knap dat je bij deze mannen nog steeds revolutie en evolutie ziet... het is geen (metalle respoect) AC/DC die zich vast houd aan een lijn. Ze leren van goede en slechte nummers.

Ik snap niet dat je kunt zeggen dat je SA een slechte plaat vind als je mothers milk mooi vind... Na Californication en By the Way komen ze juist met een plaat die weer erg veel funk nummers heeft...
Denk aan Charlie en readymade...

Frenk95
17 juni 2008, 18:26
Stadium Arcadium is zeker weten door John Frusciante's invloed gemaakt. Ik vind dat je Hendrix er wel in terughoort.

LuukieRayVaughan
18 juni 2008, 13:03
Ja maar wat voorn funk... En sorry maar ik vind SA een slap aftreksel van al hun eerdere albums. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk is John een held :D

M.COM
18 juni 2008, 13:59
'Stadium Arcadium' is inderdaad enorm flauw qua funkgehalte. Maar al van bij 'Californication' kon je al merken dat ons favoriete 4-tal de meer melodieuze kant opging. Aan songs als 'Porcelain' (had voor mij door 'Quixoticelixer' mogen vervangen worden), 'Road Trippin'', 'Californication', 'Scar Tissue' kon je al voelen dat ze stilaan een andere weg aan het inslaan waren. 'By The Way' was dan echt de omgekeerd wereld waarin de rustige nrs. slechts sporadisch aangevuld werden met 'boost'songs (:)).

Met 'Stadium Arcadium' hebben ze de twee een beetje gecombineerd. Ik denk hierbij aan het prachtige 'So Much I' en daar slagen ze wonderwel in. Nrs. als 'If' hadden er voor mijn part wel uitgelaten kunnen worden. Dat is echt het enigste nr. op heel het album dat mijn strot uitkomt, ik vind het barslecht.

Voor degene die wachten op een nieuwe 'BSSM' of 'Mother's Milk', I'm afraid your time has already come :).

Luke-wannabe
18 juni 2008, 15:16
godverdomme wat een slecht album is dat zeg
Jezus, het is een kwestie van smaak, OK, maar dit is wel heel erg!

Riky
18 juni 2008, 15:30
hoe vet is dit http://www.youtube.com/watch?v=idccRbwlt18

Riky
18 juni 2008, 15:38
aaahhh ik word gek hier!!! check dit http://www.youtube.com/watch?v=tVYhhF7bRa0&feature=related
geweldig toch!!

MartijnZeij
18 juni 2008, 16:56
Het is hoe je het bekijkt, ik vind de funkmetal van de peppers nog steeds goed omdat ze daar los gaan en schijt hebben aan kwaliteit. Maar Stadium arcadium is john's meesterwerk veel rock, goede kwaliteit en vooral veel hendrixinvloed.

frankiiee
18 juni 2008, 17:27
wow dit zijn mooie stukjes, vooral de i get around cover is echt ongelooflijk goed gedaan. Wat een heerlijke band toch, het klopt allemaal perfect in elkaar, zo goed op elkaar ingespeeld. ze zien er ook lekker oldfashioned uit in die clip wat het plaatje nog meer afmaakt. Vooral flea geeft zich weer volledig :punk:

rickert
18 juni 2008, 20:18
I Get Around is nou niet bepaald gemakkelijk te coveren, helemaal ZO strak! Thumbs up.

Riky
18 juni 2008, 20:37
I Get Around is nou niet bepaald gemakkelijk te coveren, helemaal ZO strak! Thumbs up.

idd. alles klopt ook! geen vals nootje ondekt. Zeker een van hun betere avonden:)

Iemand enig waar dit optreden plaats vond?

Brent Ray Vaughan
18 juni 2008, 20:37
Mmm genieten zo'n stukjes.

rickert
18 juni 2008, 20:38
Een of ander duur HolidayInn achtig iets? Of een benefiet? Kon er ook niets over vinden toen ik het voor het eerst zag!

Bram+
18 juni 2008, 21:00
Die I Get Around-cover is opgenomen tijdens een 'tribute-concert' voor Brian Wilson, genaamd MusiCares Person of Year 2005: A Tribute to Brian Wilson o.i.d.(zie hier voor DVD (http://www.amazon.com/Musicares-Tribute-Wilson-Various-Artists/dp/B000GW8RWA)). MusiCares is een organisatie die artiesten steunt en die roepen iedere jaar ook een 'Person of the year' uit. Dat jaar was het Brian Wilson en werd er zo'n avond georganiseerd dat allerlei artiesten waaronder RHCP een liedje kwamen spelen...

Maar degelijke cover inderdaad. Knap hoe ze met drie vocalisten iets kunnen neerzetten dat in de buurt komt van de Beach Boys die met vijf waren.

rickert
18 juni 2008, 21:01
Oke tof, thanks voor de info!

EDIT: Slechte recensies op amazon.com zeg, zeker geen muzikanten!

rickert
20 juni 2008, 00:01
http://img225.imageshack.us/img225/68/johnandjoshwithkenanbelko8.jpg

Hei hep un baart!

Riky
20 juni 2008, 00:03
dit is echt de eerste look van hem die ik dus echt waardeloos vind:)

edit: die josh klinghoffer?? ofzo heeft nu al jaren precies hetzelfde kapsel als jhon in zn oude peppers periode:D

rickert
20 juni 2008, 00:18
Hij heeft ook altijd al dat kapsel, al op die OffTheMapDVD! Mja schijt hoe ze eruit zien...Spelen motten ze.

FruscianteFan
20 juni 2008, 00:30
Waar is die foto van?

rickert
20 juni 2008, 00:32
Optreden met Kenan Bell 9 juni.

Riky
20 juni 2008, 17:18
Hij heeft ook altijd al dat kapsel, al op die OffTheMapDVD! Mja schijt hoe ze eruit zien...Spelen motten ze.

nee man... hij is tussen door weer kaal (milimenter) geweest... en korter haar (goffertpark)... en krullen tot zijn neck(dani california clip)... Het verschild
juist veel


Edit: of bedoel je Josh:D... zo ja, dan heb je gelijk:D

drap
20 juni 2008, 17:24
Speelt ie ook gitaar? Hij heeft ook nog een hanekam gehad trouwens. Ja, ik bedoel, dat doet de fan goed om dat te weten.

Riky
20 juni 2008, 17:25
ja speelt gitaar. Heeft al eens paar concerten mee gedaan. Klonk wel vet. Ready made met 2 gitaren. Ik weet niet of hij een hanekam heeft gehad... Frusciante wel:)

Edit volgens mij heeft John samen met Josh "shadow colide with people" gemaakt.

rickert
20 juni 2008, 17:57
nee man... hij is tussen door weer kaal (milimenter) geweest... en korter haar (goffertpark)... en krullen tot zijn neck(dani california clip)... Het verschild
juist veel


Edit: of bedoel je Josh:D... zo ja, dan heb je gelijk:D
Ja ik had het over josh. Maar zoals ik zei, schijt hoe ze eruit zien!

En drap weet heus wel dat Sjos gitaar speelt volgensmij, hij was er vorig jaar ook bij in ut goffert dachtik? :D

Riky
20 juni 2008, 18:14
Ja ik had het over josh. Maar zoals ik zei, schijt hoe ze eruit zien!

En drap weet heus wel dat Sjos gitaar speelt volgensmij, hij was er vorig jaar ook bij in ut goffert dachtik? :D

ja klopt:) schijt hoe ze eruit zien idd

ene:P ik weet dat drap weet dat josh gitaar speelt:)

Ik ben uit zijn posts onderandere te weten gekomen dat hij ook frusciante en peppers fan is.

Luke-wannabe
8 juli 2008, 17:44
Niet zo heel succesvol? BSSM is juist het album waar ze bekend mee werden. En alsnog is dit een alom gerespecteerde plaat.

drap
9 juli 2008, 00:04
BSSM wordt gezien als één van de rockklassiekers en 'Under the bridge' is inmiddels een evergreen. Damn, het is met 'Ten' van Pearl Jam en 'Nevermind' van Nirvana hét rockalbum van de jaren '90, smaak even buiten beschouwing gelaten. Hoewel, vergeet ik bijna 'Californication'. De jaren '90 was voor mij ook de beste muziekperiode.

Riky
9 juli 2008, 00:17
Blood sugar sex magik is misschien niet heel succesvol, maar wie maakt nou op zijn 21e zo'n kwalitief goed album?

hihi:) zou het goed doen als sig:)

Het is gewoon het album van de pepper en heeft heel vel invloed gehad op andere muzikanten en niet muzikanten...

Samen met Californication vind ik dit echt de beste plaat van de peppers...
Californication is ook zo lekker puur! Solo scar tissue is toch wel frusciante op zijn best... Die kleine dingetjes die het afmaken. Het simplisme... jammer dat hij dat live niet echt tot zijn recht laat komen. Vaak is het daar dikke Fuzz erop en gaan met die banaan, hoewel hij dat natuurlijk ook goed doet:)


ps ik maak er gewoon mn nieuwe sig van:D

Bram+
9 juli 2008, 00:20
Niet zo heel succesvol? BSSM is juist het album waar ze bekend mee werden. En alsnog is dit een alom gerespecteerde plaat.
Inderdaad! Zelfs ik heb 'm in mijn kast gehad :D
Volgens mij ligt hij nog wel ergens.

Luke-wannabe
9 juli 2008, 10:59
Hoezo 'Zelfs ik'? Hou je niet van de RHCP?

EuroCinema
9 juli 2008, 11:33
Niet zo heel succesvol? BSSM is juist het album waar ze bekend mee werden.
Nouhou, ten tijde van The Uplift Mofo Party Plan (87, 88 of zo?) waren ze al behoorlijk bekend hoor. Stonden op Pinkpop, veel in de Oor, op VPRO TV, je kon toen al niet om ze heen.

Daan_B
9 juli 2008, 11:56
Nouhou, ten tijde van The Uplift Mofo Party Plan (87, 88 of zo?) waren ze al behoorlijk bekend hoor. Stonden op Pinkpop, veel in de Oor, op VPRO TV, je kon toen al niet om ze heen.

Ja, maar toen waren ze meer interresant omdat ze een unieke stijl hadden.
Nu zie/hoor je ze veel omdat ze de afgelopen jaren zijn uitgegroeid tot één van de grootste bands op dit moment :) !

Luke-wannabe
9 juli 2008, 12:19
Nouhou, ten tijde van The Uplift Mofo Party Plan (87, 88 of zo?) waren ze al behoorlijk bekend hoor. Stonden op Pinkpop, veel in de Oor, op VPRO TV, je kon toen al niet om ze heen.
Toch betekende BSSM hun grote wereldwijde doorbraak.

Bram+
9 juli 2008, 13:05
Hoezo 'Zelfs ik'? Hou je niet van de RHCP?
Nee niet ontzettend, maar het is niet besmettelijk hoor.

Mijn broertje heeft 'm volgens mij, maar ik heb 'm nog wel op mijn PC staan, dus als ik nog even lekker wil fonken of wil genieten van Under the Bridge, kan dat gelukkig nog.

Luke-wannabe
9 juli 2008, 13:57
Haha gelukkig maar :D

MartijnZeij
9 juli 2008, 14:00
ik bedoelde dat under the bridge toen der tijd het enigste echt bekende nummer was van bssm. Bij bijv sa of californication hadden ze veel meer hits.

drap
9 juli 2008, 18:33
Toch betekende BSSM hun grote wereldwijde doorbraak.

Toch niet, dat was Mother's Milk. Daarmee hadden ze ook hun eerste MTV hitjes en begonnen ze echt grote optredens te geven. Maar BSSM ging wel ff verder inderdaad.

M.COM
9 juli 2008, 18:46
Toch niet, dat was Mother's Milk. Daarmee hadden ze ook hun eerste MTV hitjes en begonnen ze echt grote optredens te geven. Maar BSSM ging wel ff verder inderdaad.

+1. Met Stevie's Higher Ground is het allemaal zeer snel gegaan ...

leif
9 juli 2008, 19:38
John Frusciante (http://www.youtube.com/watch?v=_8pRT3ZPyt8)

niekrhcpniek
14 oktober 2008, 11:14
Ik vond deze site via hyves en ik denk post m even hier:

http://www.guitarplayer.com/article/red-hot-chili/Sep-06/23160

Er staat in wat voor gitaren en effecten John gebruikt en hoe alles is opgenomen etc.

;)

Jim Haagmans
14 oktober 2008, 17:33
ik bedoelde dat under the bridge toen der tijd het enigste echt bekende nummer was van bssm. Bij bijv sa of californication hadden ze veel meer hits.

ooit gehoord van Give It Away? Suck My Kiss? Breaking the Girl? Sorry, maar je hebt echt ongelijk.

euroboy
28 oktober 2008, 11:26
http://www.youtube.com/watch?v=szUrr0HwdfI&feature=related

Ongeloofelijk filmpje! Nu begin ik mijn stratje te missen :(

Riky
28 oktober 2008, 12:19
ja die is vet idd!

frankiiee
4 november 2008, 22:29
http://nl.youtube.com/watch?v=3LrZKcp2ZcQ

volgens mij is deze hier nog niet gepost, niet enkel frusciante maar een leuke jamsessie samen met john mayer en dereck trucks

Riky
5 november 2008, 10:01
volgens mij is die wel gepost:)

Aimé
5 november 2008, 11:10
Veel fans van niandra lades and usually just a t-shirt hier?

Riky
5 november 2008, 11:30
nee meer van Smile from the Streets You Hold...

frankiiee
5 november 2008, 12:36
en nog meer van to record only water for ten days

Daan_B
20 november 2008, 17:19
http://www.youtube.com/watch?v=6y1ooWvE_mc&feature=related

Sorry voor de bumb, maar dit is gewoon werkelijk geniaal:nervous:.
Ik kan echt niet stil blijven zitten als ik deze video op heb staan:cheerup:.

Mattijs
24 november 2008, 20:38
http://nl.youtube.com/watch?v=3LrZKcp2ZcQ

volgens mij is deze hier nog niet gepost, niet enkel frusciante maar een leuke jamsessie samen met john mayer en dereck trucks

Ik ben een grote van van John Frusciante en ben op zoek naar zijn technieken, toonladders en invloeden:) Welke muzikanten spelen nog zon muziek want dit is niet echt Frusciante' s stijl en van john mayer vind ik nix in deze trant.:( maar vind het wel geweldig

Weet iemand hoe je dit doet btw? (rond 0.48 ) http://www.youtube.com/watch?v=I1yGlTJ5I_o

En hoe je dit uit je mouw/vingers schud is mij ook een raadsel maar vind het ook vet klinken http://www.youtube.com/watch?v=UD-Mkn0AzAU

Frusciante is voor mij een geweldig figuur omdat hij altijd 'real' is gebleven maar ook door moeilijke tijden is gegaan en nog steeds (voor de liefhebbers ervan) prachtige muziek maakt waar hij zijn hele leven inlegt in plaats van hersenloos toonladders af te rammelen.
(ik probeer een eigen versie-tje te maken van Scar Tissue btw:chicken:)

rickert
24 november 2008, 20:41
In dat eerste filmpje word gewoon snel gespeeld met distortion en een wahwah.

Mattijs
24 november 2008, 20:50
In dat eerste filmpje word gewoon snel gespeeld met distortion en een wahwah.

Het lijkt alsof hij met zijn vingers van zijn linkerhand de snaren 'streelt' of er gewoon over wrijft maar hoe doe je dat juist?

Herman
24 november 2008, 21:31
In dat eerste filmpje word gewoon snel gespeeld met distortion en een wahwah.

Heb je toevallig enig idee wat voor wah? Want zo'n sound krijgen daar lukt mij van m'n langzalzeleven niet. Ik heb gewoon zo'n simpele Crybaby.

rickert
24 november 2008, 21:35
Ibanez WH10 weet ik van dat hij die veel gebruikt!

EDIT: En het snaren strelen (?) weet ik niet waar je het over hebt!

Luke-wannabe
24 november 2008, 21:49
Wat ook wel wil helpen voor die smerige 'supersweep' die die wah heeft, is je fuzz vóór de wah te zetten ipv erna. Dat deed Hendrix al en natuurlijk doet Frusciante dat ook (fan als ie is van Jimi). Dan krijg je echt dat smerige geluid.

rickert
24 november 2008, 21:50
Fuzz kan ook niet na de wah, dat klinkt nergens naar:D

Luke-wannabe
24 november 2008, 21:52
Fuzz kan ook niet na de wah, dat klinkt nergens naar:D

Tuurlijk wel. Dat is de meest gangbare manier. Je zet toch altijd je wah vooraan je chain of be nik nou gek.. Nu begin ik echt aan mezelf te twijfelen.

rickert
24 november 2008, 21:58
Nou, er zijn heel veel fuzzes die toch echt als eerste in de chain moeten hoor!

Luke-wannabe
24 november 2008, 21:59
Nou, er zijn heel veel wah's die toch echt als eerste in de chain moeten hoor!

Dat zeg ik tog.. Vooraan is als eerste. Jij snapt mij gewoon niet :p

Dus nogmaals:

Wat ook wel wil helpen voor die smerige 'supersweep' die die wah heeft, is je fuzz vóór de wah te zetten ipv erna. Dat deed Hendrix al en natuurlijk doet Frusciante dat ook (fan als ie is van Jimi). Dan krijg je echt dat smerige geluid.

rickert
24 november 2008, 22:00
Ow fuck, nee ik bedoel fuzzes! Er zijn heel wat fuzzes die beslist als eerste moeten, volgens mij bijna allemaal wel.

Luke-wannabe
24 november 2008, 22:03
Ow fuck, nee ik bedoel fuzzes! Er zijn heel wat fuzzes die beslist als eerste moeten, volgens mij bijna allemaal wel.
Klopt. Big muff hoeft niet maar Fuzz Faces wel. Die worden niet echt mooi met een buffer er voor.

Mattijs
24 november 2008, 23:05
Ibanez WH10 weet ik van dat hij die veel gebruikt!

EDIT: En het snaren strelen (?) weet ik niet waar je het over hebt!

Hij beweegt heel snel met zijn vingers over de snaren

Riky
26 november 2008, 14:18
Hij beweegt heel snel met zijn vingers over de snaren

alternative picking

Clox
26 november 2008, 19:02
Op de myspace (http://www.myspace.com/johnfrusciantemusic) van John kun je een nummer van z'n nieuwe album luisteren. The Empyrean komt uit op 20-1. Als alles zo gaat klinken heb ik er echt zin in! Klinkt heel erg als JF solo, maar dan beter:P

soup
26 november 2008, 19:20
John Frusciante staat op nr 1 op mijn lijstje van ''must see''.



Btw dat ene filmpje dat hier is gepost dat door J. Depp is gemaakt, vinden jullie John nu stoerder (misschien niet het juiste woord) omdat hij aan de drugs heeft gezeten etc.

Ik kan het niet echt goedkeuren, al doet iedereen wat hij wilt maar het maakt hem langs de ene kant wel stoerder en nog zoveel meer ( hoe gek dit ook klinken).

Het maakt hem niet zo ''saai''.

Herman
27 november 2008, 22:36
Misschien niet per se wat we van hem gewent zijn, maar ik vond het wel een vet filmpje!

http://www.youtube.com/watch?v=gwcslTtncbY&NR=1

Riky
27 november 2008, 23:29
John Frusciante staat op nr 1 op mijn lijstje van ''must see''.



Btw dat ene filmpje dat hier is gepost dat door J. Depp is gemaakt, vinden jullie John nu stoerder (misschien niet het juiste woord) omdat hij aan de drugs heeft gezeten etc.

Ik kan het niet echt goedkeuren, al doet iedereen wat hij wilt maar het maakt hem langs de ene kant wel stoerder en nog zoveel meer ( hoe gek dit ook klinken).

Het maakt hem niet zo ''saai''.

nee zijn drugs verleden maakt hem niet stoerder... vind veel filmpjes waarin hij tering high is gewoon triest... Ik denk alleen wel dat de drugs veel invloed had op zijn manier van kleden en denken. En die twee dingen zijn wel stoer aan hem.

soup
30 november 2008, 15:59
Misschien niet per se wat we van hem gewent zijn, maar ik vond het wel een vet filmpje!

http://www.youtube.com/watch?v=gwcslTtncbY&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=CBLxdGPbu5U

Mattijs
5 december 2008, 18:57
Ik vind de platen uit de beginjaren van de peppers beter dan wat ze tegenwoordig maken maar door wie werden John (en Hillel) toen beïnvloedt want vind het echt vette muziek...

(btw: er is eens een link gepost waar enorm veel info instond over John en hoe hij begint aan een jam me Flea, heeft iemand deze link toevallig:blast:)

Daan_B
6 december 2008, 10:55
Ik vind de platen uit de beginjaren van de peppers beter dan wat ze tegenwoordig maken maar door wie werden John (en Hillel) toen beïnvloedt want vind het echt vette muziek...


Jimi freaking Hendrix dude;)!


:gitarist:

Mitch
6 december 2008, 14:14
En dan slaan we Bootsy Collins voor het gemak maar even over? :D

Mattijs
6 december 2008, 23:27
werd frusciante ook door bootsy beïnvloedt? of enkel Flea?

Riky
7 december 2008, 02:29
hillel zowieso wel... de hele band vond bootsy gaaf, tenmiste dat vertellen ze in een intervieuw die ik heb. Flea was wel de grootste fan, maar de rest van de band ging er wel in mee.

En ALs het een voorbeeld is van Hillel dan is het ook een voorbeeld van John... Hillel was namelijk ook een van John's voorbeelden.

Mattijs
7 december 2008, 12:04
dus hillel leerde de baspartijen van Bootsy?

NiekGast
7 december 2008, 21:26
eventjes om John's meesterlijke spel te demonstreren:http://www.youtube.com/watch?v=fDAiYlZDZKU

Riky
8 december 2008, 11:33
dus hillel leerde de baspartijen van Bootsy?


ik hoop niet dat dit serieus is...

Mattijs
9 december 2008, 20:44
jawel *bloos* maar wat zijn zijn andere funky invloeden want dit is toch niet de stijl van Hendrix: http://au.youtube.com/watch?v=7-oKRJyunz0

Riky
9 december 2008, 21:01
jawel *bloos* maar wat zijn zijn andere funky invloeden want dit is toch niet de stijl van Hendrix: http://au.youtube.com/watch?v=7-oKRJyunz0

ik hoor in dit filmpje weinig to geen funk van John, maar om toch antwoord op je vraag te geven:

http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Frusciante#Invloeden

:)

M.COM
10 december 2008, 02:27
jawel *bloos* maar wat zijn zijn andere funky invloeden want dit is toch niet de stijl van Hendrix: http://au.youtube.com/watch?v=7-oKRJyunz0

Dit filmpje ademt gewoonweg Hendrix.

Luke-wannabe
10 december 2008, 07:41
jawel *bloos* maar wat zijn zijn andere funky invloeden want dit is toch niet de stijl van Hendrix: http://au.youtube.com/watch?v=7-oKRJyunz0
Ik denk dat jij eens op Jimi Hendrix op Woodstock moet zoeken.
Elke noot die hij hier speelt is geinspireerd op Hendrix :p

bastiaanvanbeek
10 december 2008, 08:06
Ik denk dat jij eens op Jimi Hendrix op Woodstock moet zoeken.
Elke noot die hij hier speelt is geinspireerd op Hendrix :p

Ik weet dat ik nu een gewaagde uitspraak doe, maar ik vind John Frusciante echt de opvolger van Hendrix. Frusciante stopt zoooveel creativiteit in z'n spel, dat ik niet bij veel latere gitaristen heb gezien. ik vind dat frusciante verder is gegaan waar hendrix gestopt is. stevie ray vaughan vind ik ook een goede opvolger, maar ik vind dat hij hendrix te veel na deed.

Mattijs
15 december 2008, 13:44
ennee... de invloeden die hij in BSSM liet horen? welke zijn die:chicken:

beruk
15 december 2008, 13:51
Ik weet dat ik nu een gewaagde uitspraak doe, maar ik vind John Frusciante echt de opvolger van Hendrix.

Opvolger van wat? Wat is er op te volgen? Welke positie bezat Hendrix dat daar opvolging voor is?
M.I is JF een door JH beinvloedde gitarist die een aantal andere dingen in zijn spel heeft gelegd en kan worden gezien als een volgende evolutionaire stap in gitaarspel. Maar zo zijn er nog een paar duizend!

bastiaanvanbeek
16 december 2008, 08:37
Opvolger van wat? Wat is er op te volgen? Welke positie bezat Hendrix dat daar opvolging voor is?
M.I is JF een door JH beinvloedde gitarist die een aantal andere dingen in zijn spel heeft gelegd en kan worden gezien als een volgende evolutionaire stap in gitaarspel. Maar zo zijn er nog een paar duizend!

Als je hendrix ziet spelen, zie je gewoon een gitarist die totaal één is met z'n gitaar, daar zit niets tussen. hendrix stopte alles in z'n spel wat hij maar kon, en was daarmee zo ontzettend orgineel, en dat heb ik weinig gitaristen na hem horen doen. natuurlijk zijn er wel gitaristen die ook wel orgineel zijn, maar die proberen vaak of hendrix of page te evenaren. John frusciante probeerd niet als hendrix te zijn, hij probeerd ook niet zo goed te zijn als hendrix, hij is gewoon zichzelf, en is net als hendrix één met z'n gitaar. als je frusciante ziet, dan zie je iemand die met hart en ziel speeld, en die ook echt niets liever doet, geen show-off of zo. natuurlijk hoor je invloeden terug, maar frusciante is gewoon totaal orgineel. natuurlijk zijn er nog vele gitaristen geweest die ook geweldig waren (page, blackmore, iommi, clapton) maar die zijn allemaal een ander stijl in gegaan. frusiante is toch wat meer in de richting van hendrix, maar geen kopie, en dat maakt hem voor mij een "opvolger", hij is verder gegaan waar hendrix is gestopt. beetje lastig om uit te leggen eigenlijk.

Daan_B
16 december 2008, 10:20
Hij is ook nog eens in 1970 geboren:).

AoDf
16 december 2008, 12:44
eventjes om John's meesterlijke spel te demonstreren:http://www.youtube.com/watch?v=fDAiYlZDZKU

Sorry dat ik het zeg, maar wat vind je hier zo meesterlijk aan zijn spel dan? Het lijkt me zeker een zeer symphatieke gast hoor, maar ik ben geen rhcp fan, dus ik zal het wel te objectief beoordelen.

hubert
17 december 2008, 09:49
Als je hendrix ziet spelen, zie je gewoon een gitarist die totaal één is met z'n gitaar, daar zit niets tussen. hendrix stopte alles in z'n spel wat hij maar kon, en was daarmee zo ontzettend orgineel, en dat heb ik weinig gitaristen na hem horen doen. natuurlijk zijn er wel gitaristen die ook wel orgineel zijn, maar die proberen vaak of hendrix of page te evenaren. John frusciante probeerd niet als hendrix te zijn, hij probeerd ook niet zo goed te zijn als hendrix, hij is gewoon zichzelf, en is net als hendrix één met z'n gitaar. als je frusciante ziet, dan zie je iemand die met hart en ziel speeld, en die ook echt niets liever doet, geen show-off of zo. natuurlijk hoor je invloeden terug, maar frusciante is gewoon totaal orgineel. natuurlijk zijn er nog vele gitaristen geweest die ook geweldig waren (page, blackmore, iommi, clapton) maar die zijn allemaal een ander stijl in gegaan. frusiante is toch wat meer in de richting van hendrix, maar geen kopie, en dat maakt hem voor mij een "opvolger", hij is verder gegaan waar hendrix is gestopt. beetje lastig om uit te leggen eigenlijk.


ah.... een fan!

Riky
17 december 2008, 10:48
voor mij is frusciante gewoon een creatieve, innovatieve, orginele en muzikale gitarist die zijn muziek laat leiden door gevoel.

Qua techniek zeker niet de beste, maar doe het maar eens perfect na. Under de bridge of snow (hey oh) om maar even een voorbeeld te noemen:)

Gitaristen hoeven van mij geen fingerbrekende solo's te kunnen. Heb leiver dat ze veel gevoel er in leggen en dat vernieuwende akoorden spelen.

Vind het leuk als ik de 1e 3 akoorden meteen herken, maar die 4 totaal niet thuis kan brengen. En die verbazing heeft o.a. frusciante, brain may, jimmy page, nuno bettencourt en meer bij mij kunen opwekken.

M.COM
17 december 2008, 14:30
voor mij is frusciante gewoon een creatieve, innovatieve, orginele en muzikale gitarist die zijn muziek laat leiden door gevoel.

Qua techniek zeker niet de beste, maar doe het maar eens perfect na. Under the bridge of snow (hey oh) om maar even een voorbeeld te noemen:)


Snow is nu niet zo moeilijk om exact te kopiëren. Hij voegt geen speciale dingen bij het riffje en met die compressie erop moet je ook geen rekening houden met dynamiek :).

Under The Bridge is dan weer een ander paar mouwen. Daarom raak ik het nummer ook nooit beu. Het blijft hetzelfde, maar is elke keer toch een tikje anders. Zelfs de fucked up-versie van in SNL '92 heeft z'n charmes vind ik :).

Riky
17 december 2008, 15:08
heb het wel over snow (hey oh) hea... vind dat riffje niet echt makkelijk bij te houden.

niekrhcpniek
22 december 2008, 11:40
heb het wel over snow (hey oh) hea... vind dat riffje niet echt makkelijk bij te houden.

Nee dat is het zeker niet, maar er kunnen niet echt andere noten tussendoor gespeeld worden, wat bij Under the Bridge wel kan. Kijk maar naar alle live versies die er zijn.

Mattijs
6 januari 2009, 19:36
weet er eigenlijk nog iemand een antwoord op mijn vragen want ik blijf er echt mee zitten:-(

Luke-wannabe
6 januari 2009, 19:54
Wat wil je weten dan?

Mitch
6 januari 2009, 19:57
werd frusciante ook door bootsy beïnvloedt? of enkel Flea?


dus hillel leerde de baspartijen van Bootsy?


ennee... de invloeden die hij in BSSM liet horen? welke zijn die:chicken:

Er is tussendoor ook nog een antwoord gegeven, maar die heb je vast over het hoofd gezien tussen die strotvloed van vragen :D

soup
6 januari 2009, 20:12
Ik heb totaal geen idee wie bootsy is.

:D

Luke-wannabe
6 januari 2009, 20:24
http://marqueemag.com/wp-content/uploads/2008/04/bootsy-collins.jpg

:D

M.COM
8 januari 2009, 17:52
Q: werd frusciante ook door bootsy beïnvloedt? of enkel Flea?

A: Flea absoluut, groot idool van Mister Balzary. Hillel en Kiedis ook. Voor Chad en Frusciante zal het ook wel een inspiratiebron geweest zijn net als zovele anderen ..

Btw, werd beïnvloedt? Nice!

Q: dus hillel leerde de baspartijen van Bootsy?

A: Als ik zeg dat ik voor een nummer geïnspireerd ben door het ruisen van de zee, wil dat dan zeggen dat ik samples van een ruisende zee ga beluisteren en in mijn nr verwerk? Ik zou daar nog es over nadenken als ik jou was ...

Q: ennee... de invloeden die hij in BSSM liet horen? welke zijn die

A: Dezelfde invloeden die al hij al jaren heeft. Mainly funk deze keer zoals wel te horen is op BSSM.

Klaasj Vaak
8 januari 2009, 20:44
Frusciante's mooiste solo by far voor mij;

http://nl.youtube.com/watch?v=G7MwXka62I8

Gruwelijk mooie improvisatie wat mij betreft.

Overigens is dit filmpje en vele andere te downloaden op http://www.invisible-movement.net/. Beetje een hoog fanboy gehalte, deze site, maar wel leuke dingen te vinden.

Mitch
11 januari 2009, 00:29
Van datzelfde festival, en om dan ook maar even bij de Hendrix invloeden te blijven..... http://nl.youtube.com/watch?v=sHswOjTbnCE
Je kunt het weinig vernieuwend noemen en technisch niet bijzonder spel, maar als we het nou hebben over passie: hier kan ik nou echt ontzettend van genieten. En niet te vergeten van de heerlijke manier waarop ze elkaar aanvoelen. Lovely noise!

rickert
11 januari 2009, 01:45
Die intro jam van Green fest is zo geniaal he:D Live in Nijmegen was het ook zo gaaf. Inderdaad die emotie en passie is niet te faken, gelukkig word ik steeds beter en kan ik ook steeds meer puur gevoel spelen:D

sjoerd5
11 januari 2009, 09:01
Tip: luister ook eens naar Ataxia.

rickert
11 januari 2009, 12:41
Nou dat moet je ook maar liggen hoor. Ik vind het geweldig, maar begrijp het prima als iemand dat niets vind of het niet doorheeft.

Mitch
11 januari 2009, 13:04
Inderdaad die emotie en passie is niet te faken, gelukkig word ik steeds beter en kan ik ook steeds meer puur gevoel spelen:D
Je moet echt alle schroom opzij zetten en dat is voor velen (ook voor mij) minder makkelijk dan het lijkt. En dan die directe link tussen je gevoel en je vingers, sja... dát is volgens mij, naast zijn compositorische kwaliteiten, de reden dat je van Frusciante houdt of er juist niets mee hebt.

rickert
11 januari 2009, 13:06
Je moet echt alle schroom opzij zetten en dat is voor velen (ook voor mij) minder makkelijk dan het lijkt. En dan die directe link tussen je gevoel en je vingers, sja... dát is volgens mij, naast zijn compositorische kwaliteiten, de reden dat je van Frusciante houdt of er juist niets mee hebt.

Klopt, gewoon alles los, gaan! En dat valt niet mee en ook met de reden dat je dan van Frusc houd of niet sla je m.i. de spijker op zijnen kopf!

Mitch
11 januari 2009, 13:27
Het komt in documentaires ook regelmatig naar voren: Frusciante leeft en ademt muziek. Dat maakt 'm ook wel weer verminderd maatschappelijk aangepast (kan me een verhaal herinneren over het niet hebben van een creditcard terwijl hij al miljonair was...) dus het heeft zo hier en daar ook wel zijn nadelen, maar het stelt 'm wel in staat te excelleren in wat -ie doet.
Wij moeten over het algemeen erg beheerst zijn in het dagelijks leven en dan is het een stuk lastiger om dat tijdens musiceren echt los te laten.
Ik he dat wel eens tijdens repeteren, ga ik helemaal op in een stuk, sta ik raar te bewegen en dan komt er ineens zo'n stemmetje van de toeschouwer in me "sta je nou niet overdreven te doen?". Gelukkig kan ik die calvinist steeds vaker zijn smoel laten houden :D
Jou lukt het inderdaad ook steeds beter, de keren dat ik je heb zien spelen.
Lekker hè?

rickert
11 januari 2009, 14:03
Ah heerlijk inderdaad! Maar ik heb ook vrij weinig schaamte:seriousf: Dat scheelt ook wel. Zolang het oprecht is denk ik niet dat je kan overdrijven. Als je echt "gevoel" enz staat te faken hebben ze het toch wel door:D

Klaasj Vaak
11 januari 2009, 14:54
Hij schijnt ook geen rijbewijs te hebben. Niks mis mee, maar wat apart voor een multi-miljonair.

Dat losgaan kan ik ook niet, ook om dezelfde reden als Mitch. Ik vind optreden het leukste wat er is, maar tegelijkertijd ook heel intimiderend, waardoor er altijd een stukje faalangst is en ik nooit helemaal los kan gaan. En dat vertaalt zich nog wel eens in houterigheid, verkramping en daardoor domme fouten. Dat is best balen soms, want ik weet dat ik vaak meer kan dan ik laat zien. Testen in een gitaarwinkel is ook zo'n mooi voorbeeld.

Wat mij zo'n enorm fan van Frusciante heeft gemaakt is eigenlijk dat wat ik hier boven beschreef, alleen heeft Frusciante dat op de één of andere manier een plek kunnen geven, hoewel je nog steeds vaak 'domme' foutjes hoort in z'n spel en ik denk dat dat ook te maken heeft met wat ik beschreef, gezien Frusciante me absoluut geen zeker persoon lijkt. Bepaalde dingen van hem, vooral live, vind ik soms tenekrommend, maar dan doet ie vervolgens in mijn ogen weer iets wat echt geniaal is en op dat moment wacht ik altijd. Die man ademt ook echt expressie, zowel in z'n tekortkomingen als in z'n genialiteit. Dat maakt het ook heel breekbaar, maar daarom ook zo mooi voor mij.

Klaasj Vaak
11 januari 2009, 16:46
Trouwens, al iemand die ook maar iets van 'The Empyrean' heeft? Ik zoek me rot op het internet, maar kom telkens tegen torrent bestandjes aan met een soort activering, waarna je doorgesluisd wordt naar een datingsite, heel irritant. Ik kan niet wachten tot ie in de winkel ligt, maar wil wel zo snel als mogelijk dat album beluisteren, nog voor ie in de winkel ligt.

Eén van m'n andere helden doet er ook op mee, the one and only Johnny Marr!!

Maar mocht iemand het album al op de harde schijf hebben staan; .rar bestandje - e-mail - ikke blij!

rickert
11 januari 2009, 16:49
KOPEN jeroentje:D

Ik zal vanavond effe kijken of ik em al ergens vandaan kan halen, zal 'm sowieso kopen dus no harm. Dat nummer op Sjon's myspace klinkt wel erg gaaf!

Frumour
11 januari 2009, 19:54
Hier kan je al samples luisteren : http://www.hmv.co.jp/product/detail/2827844

Word een geniaal album! Ik ben meer fan van Frusciante solo . Ik vind RHCP geweldig kwa jams!

Ace 1.15.19
12 januari 2009, 00:09
Ik weet nog steeds niet hoe ik zijn naam moet uitspreken. John lukt nog wel, maar bij Fr raak ik in de knoop.

Spitfire
12 januari 2009, 00:41
Ik weet nog steeds niet hoe ik zijn naam moet uitspreken. John lukt nog wel, maar bij Fr raak ik in de knoop.

Ik, mijn vrienden en mijn huisgenoten zeggen altijd Frusjantie

Edit: ik wist dat ergens in een optreden van RHCP Flea zijn naam zegt en dat is dus hier (http://nl.youtube.com/watch?v=PuIuR_iScNg) op 1:40

Frusjantee it is :satisfie:

rickert
12 januari 2009, 00:42
Froesjantee!

Ace 1.15.19
12 januari 2009, 01:01
Onze buurjongen is fan van de Peppers. Hij zei dat ik een keer die VPRO docu moest kijken. Is al een tijdje geleden maar na het zien van dit topic ben ik gaan YouTube'en. Bizar hoe hij tegen bepaalde dingen aankijkt en wat zijn visie op het leven is (of beter gezegd: toen was).

Aan het begin van die docu wordt zijn naam trouwens ook al meerdere malen voluit genoemd, dus toen wist ik het.

frankiiee
12 januari 2009, 14:14
http://nl.youtube.com/watch?v=BAKM_Utl4NY

prachtig stukje, ik vind die liedjes die hij solo covert zo hemels

Micro-e
13 januari 2009, 19:29
btw,






THE EMPYREAN IS GELEKT!!!!!!!!!!:dance:

Riky
13 januari 2009, 19:53
we hadden met de band het leuke idee om i get around van de beach boys net zo te coveren als de peppers hier doen: http://www.youtube.com/watch?v=HuaeHXq8Wm8

Denk probeer het nu ff, maar echt makkelijk is het niet. met name dat solo stukje en zingen tegelijk is best pittig zeg!

Klaasj Vaak
15 januari 2009, 19:19
btw,






THE EMPYREAN IS GELEKT!!!!!!!!!!:dance:

Hij was al een tijdje te downloaden, maar vrijwel alleen maar via gesponsorde sites, of zo'n schijtbestandje waar je een codec voor moest downloaden, wat leidde naar een datingsite.

Maar ik heb 'm nu dan toch eindelijk kunnen lenen. Nog geen recentie mijnerzijds, maar dat komt zeker.

JMK
15 januari 2009, 20:07
btw,






THE EMPYREAN IS GELEKT!!!!!!!!!!:dance:

Bedankt voor de tip...ben hem NU aan het luisteren!

Klaasj Vaak
15 januari 2009, 20:31
Eerste keer beluisterd nu. Eerste indruk; zware kost. Het is duidelijk Frusciante, maar een compleet andere weg ingeslaan, heel apart. Goed of slecht? Ik durf het nu nog niet te zeggen... Wel één absolute uitschieter; 'Unreachable'. Nog maar een paar keer beluisteren om tot een goed oordeel te komen.

FruscianteFan
15 januari 2009, 23:04
Ik heb hem 2 dagen terug gedownload en sindsdien eigenlijk niet zoveel zin gehad in andere muziek (handig, morgen optreden met m'n eigen band!). Ik ben verslaafd. En verliefd.

Maarja, ik ben ook niet echt objectief. Ook al speel ik lang niet alleen maar dingen waar JF mee te maken heeft, laat staan dat ik alleen maar dingen met JF zou luisteren, toch is denk ik wel bijna mijn hele muzieksmaak en gitaarspel ontwikkeld rond Frusciante. Kan ik niks aan doen, en als ik The Empyrean hoor vind ik dat ook helemaal niet erg!

Clox
15 januari 2009, 23:11
Zeker een van zijn betere solo albums. Vind het juist nog wel goed te doen in vergelijking met veel andere albums. Gelukkig wat minder experimenteel gedoe met synths etc.

Wat me vooral opvalt is dat z'n zang er erg op vooruit is gegaan. Lange uithalen die juist goed klinken ipv eerdere albums waar het even 'adem inhouden was'. Goed, het blijft nog steeds Frusciante, maar dat heeft ook z'n charmes.

Absolute uitschieters voor mij:
Unreachable: Heerlijke laatste noten van de solo. En hele fijne opbouw naar de climax die daar ook goed bij past.

Central: Lijk qua opbouw veel op unreachable, maar o zo fijn:)

Klaasj Vaak
16 januari 2009, 11:52
Ik heb 'm nu drie keer beluisterd en het is juist één groot experiment aan keyboard geluiden en studio-effecten. De gitaar is op dit album absoluut van ondergeschikt belang en dat maakt het ook gelijk een stuk minder rauw. Er is geen zelfs geen stem ongemoeid gelaten. Ik vind het geen slecht album, maar ik had toch liever het simplistische van voorgaande albums, desnoods met daarnaast het experimentele, zoals bijvoorld 'Shadows Collide With People' (wat persoonlijk m'n favoriet is). Ik hoor de man nu eenmaal graag gitaar spelen.

Geen slecht album, maar ook zeker niet z'n beste wat mij betreft. Desondanks wel heel interessant en weer een nieuwe Frusciante.

M.COM
16 januari 2009, 15:43
Ik vind dat Frusciante hier lichtjes de mist in gaat. Ik had een heel andere plaat verwacht met vooral andere slagjes/andere ritmes en gevarieerdere drums. Het overgrote deel wat er op de plaat staat, heeft hij ook al allemaal beter gedaan op de vorige.

Heel de plaat verdrinkt in een etherische sfeer naar mijn gevoel. Hoewel ik het vind passen bij de opener is dit lied al te lang uitgesponnen en wordt het gevoel doorgetrokken naar alle volgende nrs.

En Unreachable is idd een pareltje, maar dan enkel het tweede deel. In het begin gebruikt hij weer z'n Carvel/Fallout/Dani California-patroontje. Ik word er gek van dat hij het zelf niet opmerkt.

Toen ik 'To Record Only Water For Ten Days' hoorde, daar hoorde ik instant klassiekers als Going Inside, Invisible Movement, First Season. Nummers die me bij de keel grepen bij de eerste luisterbeurt. Bij dit album blijf ik helemaal op m'n honger zitten.

Als ik dan toch een lichtpuntje moet noemen: God en Today vind ik het herbeluisteren waard. Bij de rest heb ik m'n twijfels. John, je kan beter!

Mitch
16 januari 2009, 17:15
John, je kan beter!

:seriousf:
Je zit in het onderwijs?

rickert
16 januari 2009, 17:16
Huup huup, Mitch post tevoorschijn!

FruscianteFan
16 januari 2009, 17:22
John, je kan beter!AUW

Goed, je mag er uiteraard zo over denken, maar ik denk dat je je wat vergist. Dat Fallout/Dani slagje zit er inderdaad in, maar luister eens naar hoe het precies gespeeld wordt? Elke keer dat een akkoordenschema herhaald wordt, zit er wel iets in dat anders is. De ene keer zit het slagje er inderdaad zo in (trouwens, de eerste helft van Unreachable speelt John zelf niet - ik hoor er niet echt een gitaar in, Josh doet de keys en Flea de bas), de andere keer zit het er een beetje in maar niet één instrument dat het slagje helemaal doet en een derde keer is het slagje helemaal verdwenen. Vind het sowieso een beetje jammer dat je over zoiets als een aanslagpatroon valt terwijl dat echt niet de essentie van het album is.

Dat de plaat 'verdrinkt' in een etherische sfeer kan kloppen, want zo is het bedoeld. Een psychedelisch conceptalbum waarbij de nummers qua akkoorden en ritmes misschien wat standaard catchy zijn, maar de mix/productie is echt compleet anders dan ik gewend ben van muziek en daardoor gaat het juist niet vervelen. Zelfs de nummers waar hetzelfde akkoordenschema 5 minuten lang wordt herhaald, blijven voor mij gewoon spannend.

Ik snap het als je zegt dat hij veel doet wat-ie eerder ook al heeft gedaan, maar dan luister je niet naar het album zoals je ernaar zou kunnen luisteren. Is natuurlijk je goed recht en als je niet van dat etherische houdt, is het gewoon je plaat niet. Zeker als je heel wat anders had verwacht, kan dat. Ik vind het alleen vreemd om te lezen dat het teveel lijkt op zijn oudere werk omdat hij nu niet alleen gitaar, zang en synths gebruikt om mee te experimenteren, ook het mixen en de productie heeft hij gebruikt als instrument, zoniet in het verlengde van de gebruikte instrumenten. Nu heb ik een en ander bijgehouden (een paar interviews en John's blog) dus had ik me al ingelezen voor ik iets van het album gehoord had en dat scheelt denk ik wel in hoe ik naar The Empyrean luister.

Klaasj Vaak
16 januari 2009, 17:49
Wat je zegt over het studio gebruik, ik vind juist dat ie daarin is door geslaan persoonlijk. De schoonheid in zijn muziek zat 'm wat mij betreft juist altijd in het eerlijke en het simplistische. Ik zie daar helaas weinig van terug. Effecten moeten in mij opinie in dienst staan van het nummer en dat vind ik op dit album te vaak niet. Als Frusciante een bepaald geluid mooi vindt, is dat ook nogal overduidelijk, tot in den treure zou ik bijna zeggen. Beetje overdone.

Fans die Frusciante steevast 'John' noemen, vind ik vaak tenenkrommend trouwens. Net alsof ze hem persoonlijk kennen, of dat het hun broer is of zo.;)

M.COM
16 januari 2009, 18:07
AUW

Goed, je mag er uiteraard zo over denken, maar ik denk dat je je wat vergist. Dat Fallout/Dani slagje zit er inderdaad in, maar luister eens naar hoe het precies gespeeld wordt? Elke keer dat een akkoordenschema herhaald wordt, zit er wel iets in dat anders is. De ene keer zit het slagje er inderdaad zo in (trouwens, de eerste helft van Unreachable speelt John zelf niet - ik hoor er niet echt een gitaar in, Josh doet de keys en Flea de bas), de andere keer zit het er een beetje in maar niet één instrument dat het slagje helemaal doet en een derde keer is het slagje helemaal verdwenen. Vind het sowieso een beetje jammer dat je over zoiets als een aanslagpatroon valt terwijl dat echt niet de essentie van het album is.

Dat de plaat 'verdrinkt' in een etherische sfeer kan kloppen, want zo is het bedoeld. Een psychedelisch conceptalbum waarbij de nummers qua akkoorden en ritmes misschien wat standaard catchy zijn, maar de mix/productie is echt compleet anders dan ik gewend ben van muziek en daardoor gaat het juist niet vervelen. Zelfs de nummers waar hetzelfde akkoordenschema 5 minuten lang wordt herhaald, blijven voor mij gewoon spannend.

Ik snap het als je zegt dat hij veel doet wat-ie eerder ook al heeft gedaan, maar dan luister je niet naar het album zoals je ernaar zou kunnen luisteren. Is natuurlijk je goed recht en als je niet van dat etherische houdt, is het gewoon je plaat niet. Zeker als je heel wat anders had verwacht, kan dat. Ik vind het alleen vreemd om te lezen dat het teveel lijkt op zijn oudere werk omdat hij nu niet alleen gitaar, zang en synths gebruikt om mee te experimenteren, ook het mixen en de productie heeft hij gebruikt als instrument, zoniet in het verlengde van de gebruikte instrumenten. Nu heb ik een en ander bijgehouden (een paar interviews en John's blog) dus had ik me al ingelezen voor ik iets van het album gehoord had en dat scheelt denk ik wel in hoe ik naar The Empyrean luister.

Ik ben blij dat je je AUW!-mening onderbouwd hebt . Om even alle misverstanden te vermijden, ik ben zelf ook een grote fan van Frusciante. Zowel zijn werk bij de RHCP, Ataxia als solo kan ik ten zeerste appreciëren. Misschien dat ik daarom een beetje ontgoocheld ben, ik heb al zoveel van hem gehoord dat het nog moeilijk wordt om creatief te blijven.

Ik heb gewoon bij dit album het gevoel van een gemiste kans. Ik haalde dat voorbeeld van dat aanslagje ook maar aan als een mini-argument om mijn standpunt van "Hij heeft zichzelf niet heruitgevonden op The Empyrean" iets van kracht bij te zetten. Ik vind de algemene feel van het album gewoon niet vernieuwend. Dat etherische werkt voor mij maar voor een paar nummers. Ik kan begrijpen dat je ergens een lijn moet trekken als artiest in je album maar soms heb ik meer het gevoel naar achtergrondmuziek te luisteren dan een echte song.

Ik stoor me er ook aan dat hij steeds blijft steken in die achterhaalde akkoordenschema's en simpele drums die hij constant herhaalt. Bij de Peppers viel ik vaak omver van de creatieve riffs en uitspattingen maar in z'n solowerk is hij stilaan meer geëvolueerd naar steeds een akkoordenreeks met een melodietje erboven. Ik vind het zo jammer want ik weet dat hij fantastische dingen kan schrijven. Maar kijk, ik luister nu net naar 'Dark Light' en rond 5:00 hoor ik weer een akkoordenschema dat hij al eens gebruikt heeft, het lijkt enorm op Carvel

Ik vind het gewoon bizar dat zijn werk bij de Peppers zo gevarieerd is terwijl hij solo vaak herhaalt in mijn ogen. Hij heeft pareltjes gemaakt maar daar tegenover staan veel nummers die zo uit mijn geheugen kunnen verdwijnen.

Mattijs
16 januari 2009, 22:50
Carvel/Fallout/Dani California-patroontje

wat voor patroontje bedoel je juist:D

M.COM
17 januari 2009, 01:33
wat voor patroontje bedoel je juist:D

Ik heb er speciaal voor jou een slideshow van gemaakt op Youtube :p.

http://nl.youtube.com/watch?v=vFA8F9TZlcE

FruscianteFan
17 januari 2009, 02:21
Nu je het zo bij elkaar hebt gezet, vind ik de overeenkomsten eigenlijk best vergezocht. Dacht dat je echt bedoelde "basnoot op 1, basnoot op 2, rest van het akkoord op 3 en door laten klinken op 4" zoals je het in Dani California duidelijk hoort.

En dat-ie dezelfde akkoorden gebruikt, wie niet? De truc, als je nummers maakt die niet heel ingewikkeld in elkaar zitten wat betreft akkoorden, is denk ik om iets nieuws te doen met combinaties die werken - en daarmee buiten beschouwing laten wat je er al mee hebt gedaan. Otherside, Don't Forget Me en This Cold bestaan voornamelijk uit dezelfde akkoorden (Am F C G) net als 1001 ander liedjes. Toch klinken ze wat mij betreft heel anders. Maar ik moet (wederom) toegeven dat mijn muzieksmaak en gitaarspel zijn ontwikkeld rond John Frusciante, dus mijn blik is nu niet bepaald objectief.

M.COM
17 januari 2009, 12:45
Vergezocht en arrogant? Hm, dat zou ik niet durven zeggen. Ik blijf bij mijn mening dat Dani/Fallout/Carvel en Unreachable bijna identiek klinken. Ik zou het ook niet zeggen als ik er tijdens mijn eerste luisterbeurt niet direct aan moest denken. Het is niet dat ik doelbewust in songs zit te snuisteren op zoek naar gelijkheden, het viel me gewoon op.
In Dark Light heb ik me vergist, maar ik wist dat ik het al eens eerder had gehoord and what do you know?

Als je Dark Light en She Looks To Me naast elkaar legt, hoor je daar wel de gelijkenis.

She Looks To Me, 0:11 - 0:16
Dark Light, 3:40 - 3:45 (ik kan er de zanglijn zo over zingen)

Mijn antwoorden hier beginnen meer en meer op een bash Frusciante te lijken maar het stoort mij gewoon dat ik gelijkenissen begin te ontdekken. Dan denk ik op dat moment automatisch aan andere songs en is de ervaring van die song helemaal om zeep voor mij.

Mijn video gaat er straks ook af want ik wou gewoon mijn punt duidelijk maken. Het is niet mijn intentie dit de hele wereld in te sturen want daarmee zou ik precies doelbewust afbreuk willen doen aan 's mans werk. Het is simpelweg iets wat ik ter discussie wou brengen

Mitch
17 januari 2009, 13:32
Met uitzondering van je eerste voorbeeld van Empyrean lijkt je punt me heel duidelijk. Voel je vooral niet aangevallen zou ik zeggen (ondanks het suffe Youtube commentaar), dit is een hele normale discussie anders had ik al wel aan de rem gehangen.
Ik denk alleen dat je zoiets voor heel wat meer artiesten kunt maken, zeker als ze zo'n lange staat van dienst hebben. M.a.w.: je verbaast je er nu heel erg over en komt nu een beetje over als "wauw, ik heb iets bijzonders gevonden, dat valt me tegen van mijn favoriete gitarist en nu ligt mijn ideaalbeeld aan diggelen". Ik overdrijf het nu een beetje hoor, maar mijn punt is: zo bijzonder zijn dit soort overeenkomsten niet, maak je er niet te druk over in negatieve zin.

Riky
17 januari 2009, 13:35
Wat je zegt over het studio gebruik, ik vind juist dat ie daarin is door geslaan persoonlijk. De schoonheid in zijn muziek zat 'm wat mij betreft juist altijd in het eerlijke en het simplistische. Ik zie daar helaas weinig van terug. Effecten moeten in mij opinie in dienst staan van het nummer en dat vind ik op dit album te vaak niet. Als Frusciante een bepaald geluid mooi vindt, is dat ook nogal overduidelijk, tot in den treure zou ik bijna zeggen. Beetje overdone.

Fans die Frusciante steevast 'John' noemen, vind ik vaak tenenkrommend trouwens. Net alsof ze hem persoonlijk kennen, of dat het hun broer is of zo.;)

Ik vind het juist fantastisch dat john zoveel nieuws probeerd en imo toch echt goeie muziek maakt. Hoeveel effecten hij dit keer ook gebruikt heeft, het blijven toch die relexte luister liedjes. Zeer geslaagd album vind ik het. Erg knap stukje werk en vind dat het zijn musicale inzicht alleen positiever benadrukt.:)

En waarom zouden we john frusciante niet gewoon john mogen noemen? Dat is toch gewoon zijn naam... Patty brad ken k ook niet persoonlijk maar die noem je toch ook gewoon Patty Brad. :???:

Klaasj Vaak
17 januari 2009, 14:17
Tuurlijk mag je hem John noemen wanneer je wilt, wie ben ik om dat te verbieden. Valt me alleen vaak op dat de naam John vaak genoemd wordt als een soort bekende, een broer of zo. Doet men bij andere gitaristen ook niet en heeft een beetje een hoog fanboy gehalte in mijn ogen. John is logischerwijs meer informeel dan Frusciante, of John Frusciante. That's all, niks kwaads mee bedoeld verder, puur een gevoel.;)

Wat betreft de enorme laag aan effecten, eigenlijk is het helemaal niet vernieuwend, alleen maar heel veel.

FruscianteFan
17 januari 2009, 14:59
Vergezocht en arrogant? Hm, dat zou ik niet durven zeggen. Ik blijf bij mijn mening dat Dani/Fallout/Carvel en Unreachable bijna identiek klinken. Ik zou het ook niet zeggen als ik er tijdens mijn eerste luisterbeurt niet direct aan moest denken. Het is niet dat ik doelbewust in songs zit te snuisteren op zoek naar gelijkheden, het viel me gewoon op.Vergezocht omdat je het in eerste instantie had over de slagjes en vervolgens in het youtube filmpje Fallout, Dani (inderdaad hetzelfde slagje), Carvel (lijkt er een beetje op), Unreachable (zie mijn eerste reactie op jouw post) en Dark/Light tegenover elkaar zet. Dark/Light heeft daar verder niets mee te maken, hoewel je gelijk hebt dat het behoorlijk lijkt op She Looks To Me.

Verder vond ik het vergezocht, precies om de reden die Mitch aangeeft.

Ik vind het arrogant dat je zegt het vreemd te vinden dat John het niet van zichzelf doorheeft dat-ie wel vaker hetzelfde gebruikt. Hoe kom je erbij dat hij het zelf niet doorheeft? Sterker nog, hij heeft wel vaker gezegd dingen te gebruiken die klinken zoals hij klinkt. Dingen zoals twee noten die meer dan een octaaf uit elkaar liggen zoals in untitled #2, Scar Tissue en Murderers.

Maar goed, mijn youtube commentaar was misschien wat overdreven.

John, Dan, Thom, Jonny, Jonsi, Josh... het is zo saai om je helden bij voor- en achternaam te noemen.

Hoe dan ook, M.Com heeft wel gelijk dat Frusciante zichzelf weleens herhaalt. Ik vind het niet storend. Sterker nog, als je een bepaald idee goed kunt gebruiken voor meerdere liedjes, die er allemaal mooier van worden, waarom zou je zo'n patroon dan maar één keer gebruiken?

edit: 'storend' kan negatiever overkomen dan je het zelf waarschijnlijk bedoelt. Als je maar weet dat ik niet probeer om je over te laten komen als een JF-basher.

Mitch
17 januari 2009, 15:26
Verder vond ik het vergezocht, precies om de reden die Mitch aangeeft.
Oi! :confused:
Ik zeg juist dat op één fragment na hij een goed punt heeft met zijn filmpje, het ligt allemaal wel heel dicht bij elkaar. De verwondering daarna is wat dik aangezet, arrogant zou ik het niet willen noemen. Eerder naïef ;)

Riky
17 januari 2009, 19:08
Tuurlijk mag je hem John noemen wanneer je wilt, wie ben ik om dat te verbieden. Valt me alleen vaak op dat de naam John vaak genoemd wordt als een soort bekende, een broer of zo. Doet men bij andere gitaristen ook niet en heeft een beetje een hoog fanboy gehalte in mijn ogen. John is logischerwijs meer informeel dan Frusciante, of John Frusciante. That's all, niks kwaads mee bedoeld verder, puur een gevoel.;)

Wat betreft de enorme laag aan effecten, eigenlijk is het helemaal niet vernieuwend, alleen maar heel veel.

Voor john hoef je niet zo vel te typen. Denk dat dat de reden is:P

Voor John Frusciante is het gebruik van veel effecten wel nieuw en daar gaat hij imo er goed mee om. Je moet er van houden idd en nee het is niet wat je
van hem verwacht, maar ik kan er erg waarderen:)

Frusciante is nou eenmaal een muzikant die nummers schrijft op basis van zijn gevoel. Aangezien hij nogal fase wisselingen heeft (van punk funker tot halve hippy) veranderd zijn muziek ook mee.

Tim..
17 januari 2009, 20:22
Fans die Frusciante steevast 'John' noemen, vind ik vaak tenenkrommend trouwens. Net alsof ze hem persoonlijk kennen, of dat het hun broer is of zo.;)

Ja wie doet dat nou, beetje respect mensen!
vanaf nu is het Meneer Frusciante voor iedereen die hem niet persoonlijk kent.






een talk-to-the-hand smiley vind ik hier wel op zijn plaats:
:stop:

M.COM
17 januari 2009, 23:09
Vergezocht omdat je het in eerste instantie had over de slagjes en vervolgens in het youtube filmpje Fallout, Dani (inderdaad hetzelfde slagje), Carvel (lijkt er een beetje op), Unreachable (zie mijn eerste reactie op jouw post) en Dark/Light tegenover elkaar zet. Dark/Light heeft daar verder niets mee te maken, hoewel je gelijk hebt dat het behoorlijk lijkt op She Looks To Me.

Verder vond ik het vergezocht, precies om de reden die Mitch aangeeft.

Ik vind het arrogant dat je zegt het vreemd te vinden dat John het niet van zichzelf doorheeft dat-ie wel vaker hetzelfde gebruikt. Hoe kom je erbij dat hij het zelf niet doorheeft? Sterker nog, hij heeft wel vaker gezegd dingen te gebruiken die klinken zoals hij klinkt. Dingen zoals twee noten die meer dan een octaaf uit elkaar liggen zoals in untitled #2, Scar Tissue en Murderers.

Maar goed, mijn youtube commentaar was misschien wat overdreven.

John, Dan, Thom, Jonny, Jonsi, Josh... het is zo saai om je helden bij voor- en achternaam te noemen.

Hoe dan ook, M.Com heeft wel gelijk dat Frusciante zichzelf weleens herhaalt. Ik vind het niet storend. Sterker nog, als je een bepaald idee goed kunt gebruiken voor meerdere liedjes, die er allemaal mooier van worden, waarom zou je zo'n patroon dan maar één keer gebruiken?

edit: 'storend' kan negatiever overkomen dan je het zelf waarschijnlijk bedoelt. Als je maar weet dat ik niet probeer om je over te laten komen als een JF-basher.

Wel ja, slagje/patroon/riff, het maakt niet uit, je begrijpt wel wat ik bedoel. Maar geef toe, het is bijna identiek. En kan je me dat artikel bezorgen waarin hij beweert dat hij wel vaker dingen gebruikt die 'klinken zoals hij klinkt'? Wat ik hieronder vanuit jouw visie versta is dat hij opzettelijk dezelfde segmenten zou gebruiken omdat het zo goed klinkt.
Ik ben me ook bewust van zijn gebruik van lage/hoge noot-techniek. Dat legt hij uit in het filmpje voor Guitar World. Maar Murderers en Scar Tissue hebben qua ritme en riff niks gemeen. Het is dezelfde techniek maar compleet anders gebruikt. En dat is niet het geval bij mijn voorbeelden (buiten Dark Light, daar zat ik fout maar ik heb al uitgelegd bij welk ander lied ik het plaatste). Daar kopieert hij gewoon.

Nu, als ik eerlijk ben zou ik dat overigens een fancy uitleg vinden om niet te hoeven zeggen dat je je eigen plagieert. Ik vind dat je als artiest vooruitstrevend mag zijn en steeds moet zoeken naar andere invloeden enz. En wanneer ik storend zei, bedoelde ik dat idd een beetje te sterk. Ik zou eerder zeggen jammer, want zo verliest voor mij heel die song zijn charme. Fallout vond ik een prachtig nr. maar na de release van Dani California heeft dat nr. nu veel van z'n pracht verloren voor mij.

En ja, als ik eerlijk ben, dan begin ik mijn grip op John Frusciante (voila, z'n hele naam, bete zo? :p) te verliezen. The Empyrean was de plaat waarvan ik gehoopt had dat hij ze niet zou maken. Het ligt zo in het verlengde van de vorige en dat is iets waar ik niet overheen kan. Tel daarbij de soms onoriginele gitaarpartijen (mijn mening!!) die mij vaak aan eerder werk doen denken en dan ben ik nogal teleurgesteld. Maar goed, na zovele albums en geweldig muzikaal vertoon moet het ergens stoppen denk ik dan :).


Oi! :confused:
Ik zeg juist dat op één fragment na hij een goed punt heeft met zijn filmpje, het ligt allemaal wel heel dicht bij elkaar. De verwondering daarna is wat dik aangezet, arrogant zou ik het niet willen noemen. Eerder naïef ;)

Het klinkt misschien arrogant, daar ben ik me van bewust, maar als je tussen de regels leest kan je wel merken dat ik het inderdaad zo niet bedoel.

Maar wat me wel verbaasd is wat je daarna zegt ... Ik vraag me al een tijdje af wat er naïef aan is?

FruscianteFan
18 januari 2009, 10:25
Het is naïef om te verwachten van een artiest dat hij of zij zichzelf nooit zal herhalen.

Er zijn meerdere interviews waarin John het heeft over technieken "that sound like me". Zo zegt hij trouwens ook dat hij de techniek van de solo in Enough Of Me, waar hij op één gitaar min of meer twee solo's los van elkaar speelt, vaker heeft geprobeerd maar nog niet zo vaak heeft toegepast omdat het juist heel anders klinkt dan hoe hij normaal klinkt.

http://www.musicradar.com/news/guitars/rhcp-guitarist-john-frusciante-talks-about-his-new-album-190446

Niet het enige interview, maar hij heeft het er wel heel even over (verder een mooi interview trouwens).

Ik heb niet gelezen dat het gebruik van dezelfde akkoorden en patroontjes is omdat ze klinken zoals hij klinkt, maar hij zegt het weleens van bepaalde technieken. Misschien is het met akkoorden meer het geval dat hij per nummer bekijkt wat mooi is, en er niet zoveel rekening mee wil houden of hij dat al vaak heeft gedaan. Ik weet het niet precies, ik kan me niet herinneren dat hij er letterlijk iets over heeft gezegd.

Verder blijf ik het vreemd vinden dat je het jammer vindt dat de plaat in het verlengde ligt van het voorgaande, ik hoor dat namelijk niet.

Mitch
18 januari 2009, 13:16
Juist. Dat je de 'schokkende' ontdekking doet dat één van je favoriete artiesten die wordt geroemd om zijn inventiviteit wel eens vervalt in het herhalen van hetzelfde truukje. Da's wel schattig :D

Klaasj Vaak
18 januari 2009, 13:36
Iets heel anders, zijn de Peppers nu definitief uit elkaar, of... Ik weet van hun sabbatical year, maar Frusciante schijnt ook wat andere dingen door te hebben geschemerd omtrent de Peppers?

Luke-wannabe
18 januari 2009, 13:40
Iets heel anders, zijn de Peppers nu definitief uit elkaar, of... Ik weet van hun sabbatical year, maar Frusciante schijnt ook wat andere dingen door te hebben geschemerd omtrent de Peppers?
Check effe deze link: http://www.musicradar.com/news/guitars/rhcp-guitarist-john-frusciante-talks-about-his-new-album-190446

Ergens halverwege/onderaan staan 3 soundclips. Dat is een interview onderverdeeld in 3 stukken. Aan het eind van het derde clipje word er even iets aangestipt, maar hij is vrij kortaf erover. Ik denk niet dat RHCP nog bij elkaar komt, eerlijk gezegd.

FruscianteFan
18 januari 2009, 14:39
Iets heel anders, zijn de Peppers nu definitief uit elkaar, of... Ik weet van hun sabbatical year, maar Frusciante schijnt ook wat andere dingen door te hebben geschemerd omtrent de Peppers?Hij heeft in het interview in mijn bovenstaande post gezegd dat het officieel een hiatus is, maar dat hij na 10 jaar hard werken met Chili's wel eens wat anders wil met zijn leven (en daarmee bedoelt hij dat-ie nog wel non-stop muziek wil maken).

Mitch
18 januari 2009, 14:46
Nou moet ik zeggen dat Stadium Arcadium wel een waanzinnige samenvatting is van hun werk en niet zou misstaan als laatste album, maar ik heb toch wel de hoop dat ze gewoon doorgaan na de welverdiende pauze :dontgeti:

Luke-wannabe
18 januari 2009, 14:55
Nou moet ik zeggen dat Stadium Arcadium wel een waanzinnige samenvatting is van hun werk en niet zou misstaan als laatste album, maar ik heb toch wel de hoop dat ze gewoon doorgaan na de welverdiende pauze :dontgeti:
Ben je nou sarcastisch...?

Klaasj Vaak
18 januari 2009, 15:02
Ik hoop nog steeds op een wat ruwer album, Californication-like, maar niet persé hit gericht. Op Dani Californication stonden ook weer erg sterke nummers, maar ook wel wat nummers die echt geschreven zijn als hitjes (Snow...).

Ik weet niet hoe je het interview moet interpreteren. Je kan het echt op twee manieren interpreteren. Ik mag toch hopen dat ik weer een 'Otherside' momentje ga krijgen in de toekomst. Bij het horen van dat nummer op de radio ben ik echt gaan luisteren naar dat nummer en dat overkomt me bijna nooit, tot nooit.

soup
18 januari 2009, 15:07
Ik hoop dat ze stoppen voor een 10 tal jaar en dat frusciante eindelijk eens zijn ding gaat doen met een tour.

Mitch
18 januari 2009, 15:31
Ben je nou sarcastisch...?

Ik ben bloedserieus. Oké, Californication was een groter succes geloof ik, verkooptechnisch en By the Way was misschien inhoudelijk sterker maar die was weer minder succesvol, ik geloof dat Stadium Arcadium wat dat betreft een mooi soort van definitief 'statement' zou zijn, beetje het Physical Graffiti van Led Zeppelin. Maar ik ben gek op ze en hoop echt nog een paar albums van ze te kunnen gaan horen.

Luke-wannabe
18 januari 2009, 16:04
Ik ben bloedserieus. Oké, Californication was een groter succes geloof ik, verkooptechnisch en By the Way was misschien inhoudelijk sterker maar die was weer minder succesvol, ik geloof dat Stadium Arcadium wat dat betreft een mooi soort van definitief 'statement' zou zijn, beetje het Physical Graffiti van Led Zeppelin. Maar ik ben gek op ze en hoop echt nog een paar albums van ze te kunnen gaan horen.
Wat grappig, dat had ik echt helemaal niet van jou verwacht!
Ik vind zelf Californication denk ik wel het vetst. Maar dat kan ook door het jeugdsentiment zijn. Heb die plaat écht grijs gedraaid. Maar achteraf gezien is het een prachtig fenomenale terugkomst van John natuurlijk. Super rauwe directe songs met weinig opschmuck. Ik vind de algehele sound van die plaat ook erg lekker (afgezien van dat -ie erg hard is en er weinig dynamiek in zit).
By the way is een beetje 'die moeilijke tweede plaat' zou je bijna zeggen. Hoewel het eigenlijk een prachtige plaat is en er genoeg juweeltjes opstaan, vind ik Californication toch echt beter. Hier is John al wel een beetje bezig met synths en achtergrondkoortjes.
Stadium vind ik zelf denk ik beter. Erg mooie liedjes en vooral in dat opzicht een sterk album. Songtechnisch is er weinig beters gemaakt de laatste jaren durf ik wel te stellen. Alleen jammer dat zoveel mensen zeuren over dat het 'niet Peppers is'. Bands veranderen gewoon en ik vind dat ze niet beter hebben kunnen veranderen. Er is alleen weinig rauws aan die plaat. In vergelijking tot Californication dan. Natuurlijk een hoop synths, gitaardubs en koortjes. Wél érg mooi gearrangeerd. Goede CD.

Mitch
18 januari 2009, 16:18
Ja, toen ze net waren begonnen en nog jong waren en aan de dope, toen waren ze tof :roll: Kan ik zó moe van worden....
Op By the Way laten ze gewoon ontzettend veel zien, misschien qua stijlen en breedte nog wel een fractie meer dan op Stadium Arcadium. Dosed, Venice Queen, mijn god wat mooi. En dan het gebeuk in By the Way, effe de straatmuzikant uithangen met Cabron, het zit er gewoon allemaal in.
Nou ja, we merken het wel wat het wordt.
Wel grappig dat je dat niet van mij verwacht, wat heb ik gedaan dat ik je zo op het verkeerde been zette? :D

Luke-wannabe
18 januari 2009, 16:38
Ja, toen ze net waren begonnen en nog jong waren en aan de dope, toen waren ze tof :roll: Kan ik zó moe van worden....
Op By the Way laten ze gewoon ontzettend veel zien, misschien qua stijlen en breedte nog wel een fractie meer dan op Stadium Arcadium. Dosed, Venice Queen, mijn god wat mooi. En dan het gebeuk in By the Way, effe de straatmuzikant uithangen met Cabron, het zit er gewoon allemaal in.
Nou ja, we merken het wel wat het wordt.
Wel grappig dat je dat niet van mij verwacht, wat heb ik gedaan dat ik je zo op het verkeerde been zette? :D
Ik weet niet, jij bent altijd best wel een snob. En RHCP vind ik niet echt muziek voor snobs. :D

Mitch
18 januari 2009, 16:42
:dontgeti:






:nervous:







:sneaky:


Ik ben een liefhebber, geen snob.
En dan was ik nog wel van plan je voor een volgende mini-meeting uit te nodigen, domdomdomdom.... :D

Luke-wannabe
18 januari 2009, 17:03
Niet lullig bedoeld! Ik hecht altijd wel waarde aan wat jij te zeggen hebt.
En ach anders nodigt Rick me wel uit :D















Toch....?





Rick..?

rickert
18 januari 2009, 17:34
Sja we waren het wel van plan inderdaad, maar je moet niet Mitch lopen pesten joh! Die knul heeft het al zo zwaar.

FruscianteFan
18 januari 2009, 18:52
Ik hoop dat ze stoppen voor een 10 tal jaar en dat frusciante eindelijk eens zijn ding gaat doen met een tour.Dat is vrij paradoxaal, want Frusciante schijnt touren echt zonde van de tijd te vinden. Elke avond optreden met steeds weer dezelfde nummers, da's niet zo creatief.

Californication vind ik geweldig, is ook het eerste echte album waar ik naar heb geluisterd. Stadium Arcadium vind ik ook echt briljant. By The heb ik als album minder mee, maar er staan talloze parels op. This Is The Place, Midnight, TAYT, Minor Thing, On Mercury en Warm Tape zijn echt prachtig - Venice Queen en Don't Forget Me bezorgen me gewoon kippevel en tranen. Zeker als ik nu met Don't Forget Me langs of door de Goffert fiets, wow!

Luke-wannabe
18 januari 2009, 18:53
Sorry Rick...!

JMK
18 januari 2009, 20:10
btw...Moeten de RHCP volgens hun contract niet nog 1 album uitbrengen?

FruscianteFan
18 januari 2009, 22:14
Volgens mij niet. Ik dacht dat het laatste of het eerste album van het contract was. En anders zouden ze daar wel een oplossing voor vinden.

Bobstra
18 januari 2009, 23:16
De chili's moeten gewoon weer met een stevig funkrock album komen, net zoals in the old days;)

rickert
18 januari 2009, 23:23
De "chili's" moeten lekker doen waar ze zelf zin in hebben, as usual, en schijt hebben aan mensen die vinden dat ze moeten recyclen.

Luke-wannabe
19 januari 2009, 09:03
De "chili's" moeten lekker doen waar ze zelf zin in hebben, as usual, en schijt hebben aan mensen die vinden dat ze moeten recyclen.
+1! Ik zou het echt zó lame vinden als ze met een album á la Uplift of Freaky Styley komen.

Micro-e
23 januari 2009, 16:30
Van mij mogen de Chili Peppers per direct stoppen, ze zijn al zwaar over hun top heen. De soloalbums van Frusciante zijn 10x leuker/beter.

Riky
23 januari 2009, 17:23
Van mij mogen de Chili Peppers per direct stoppen, ze zijn al zwaar over hun top heen. De soloalbums van Frusciante zijn 10x leuker/beter.

daar ben ik het niet mee eens:)

Daan_B
23 januari 2009, 17:27
Van mij mogen de Chili Peppers per direct stoppen, ze zijn al zwaar over hun top heen. De soloalbums van Frusciante zijn 10x leuker/beter.

Stadium Arcadium gemist jonge?:sneaky:

Klaasj Vaak
24 januari 2009, 07:47
Gezien de volle stadions en een veel breder muzikaal scala lijken de Peppers me nou niet bepaald over the top. Als het je smaak niet meer is, ja, dat kan.

Ik heb nu The Empyrean meerdere malen beluisterd en moet toch tot de conclusie komen dat dit niet bepaald Frusciante's beste werk is... Ik heb echt geprobeerd het te leren luisteren, ik vind het simpelweg tegenvallen, kan er ook niks aan doen.

Micro-e
24 januari 2009, 15:42
Stadium Arcadium gemist jonge?:sneaky:
Nee hoor. Maar een album dat volledig leunt op de innovatie van zn gitarist is, in mijn ogen, maar een zwak album. En ik kan nou niet zeggen dat het echt sterke liedjes zijn. Er zitten een aantal hoogtepunten tussen, maar 4 hoogtepunten en 24 matig a redelijke liedjes vind ik toch bar weinig. Als het nou 4 hoogtepunten en 6 redelijk liedjes waren, was het een heel ander verhaal geweest.


Gezien de volle stadions en een veel breder muzikaal scala lijken de Peppers me nou niet bepaald over the top. Als het je smaak niet meer is, ja, dat kan.


Tja, er zijn genoeg artieste die 10 stadions vol krijgen, maar al lang over hun (muzikale) top zijn. (Rolling Stones bijvoorbeeld) Het is meer de overtuiging die ik de laatste jaren bij de Peppers mis en bij Frusciante solo wel voel. Begrijp me niet verkeerd, want BSSM is een van mijn all-time-favorites.

Daan_B
24 januari 2009, 17:04
Nee hoor. Maar een album dat volledig leunt op de innovatie van zn gitarist is, in mijn ogen, maar een zwak album. En ik kan nou niet zeggen dat het echt sterke liedjes zijn. Er zitten een aantal hoogtepunten tussen, maar 4 hoogtepunten en 24 matig a redelijke liedjes vind ik toch bar weinig. Als het nou 4 hoogtepunten en 6 redelijk liedjes waren, was het een heel ander verhaal geweest.

Is dat echt je argument?:dontgeti: weet je hoeveel bands maar 1 'brein' van de band hebben...

En trouwens, het is toch juist beter dat ze 24 nummers dr op hebben gezet ipv 12, en dat zonder meer geld te vragen, zie je tegenwoordig niet veel meer:satisfie:.

Micro-e
24 januari 2009, 17:18
Is dat echt je argument?:dontgeti: weet je hoeveel bands maar 1 'brein' van de band hebben...

En trouwens, het is toch juist beter dat ze 24 nummers dr op hebben gezet ipv 12, en dat zonder meer geld te vragen, zie je tegenwoordig niet veel meer:satisfie:.

Maar die bands met 1 'brein' zijn meestal in mijn ogen minder dan bands die als collectief een album dragen. Kijk naar Radiohead of The Beatles, zij hebben allebei 4 songwriters. En ik luister de RHCP ook niet om alleen naar Frusciante te luisteren, ik luister naar alles. En als dan Frusciante als enige echt zijn 'niveau' haalt, is de ander 3/4 onder de maat. Snap je?

En tja... ik geef meer om kwaliteit dan kwantiteit. Ik betaal veel liever voor 10 nummers waar ik echt tijden van geniet, dan voor 28 nummers waarvan ik meer dan de helft na twee weken skip.

Riky
24 januari 2009, 18:08
Maar die bands met 1 'brein' zijn meestal in mijn ogen minder dan bands die als collectief een album dragen. Kijk naar Radiohead of The Beatles, zij hebben allebei 4 songwriters. En ik luister de RHCP ook niet om alleen naar Frusciante te luisteren, ik luister naar alles. En als dan Frusciante als enige echt zijn 'niveau' haalt, is de ander 3/4 onder de maat. Snap je?

En tja... ik geef meer om kwaliteit dan kwantiteit. Ik betaal veel liever voor 10 nummers waar ik echt tijden van geniet, dan voor 28 nummers waarvan ik meer dan de helft na twee weken skip.

flea bednekt zijn bas lijn echt wel zelf en de tekst word in 9 vd 10 gevallen volledig door Antony geschreven. Vind het dan een beetje raar dat je zegt dat ze alleen op frusciante leunen. Vind het juist ene band waarin iedereen zijn eigen aandeel heeft. Flea doet zijn bas, frusciante gaat er tegen in met zn gitaar en Antony pleurt er weer een rap achtig, maar toch melodische zanglijn overheen.

Peppers leunen absoluut niet alleen maar op frusciante. Frusciante is gewoon wel de man die goed is in het schrijven van muziek, maar dat is volgens mij in bijna elke band zo. Freddy Mercury schreef ook bijna alles voor Queen, maar liet Brain May, Rodger Taylor en John Decon echt wel zijn eigen ding doen.

Micro-e
24 januari 2009, 18:46
flea bednekt zijn bas lijn echt wel zelf en de tekst word in 9 vd 10 gevallen volledig door Antony geschreven. Vind het dan een beetje raar dat je zegt dat ze alleen op frusciante leunen. Vind het juist ene band waarin iedereen zijn eigen aandeel heeft. Flea doet zijn bas, frusciante gaat er tegen in met zn gitaar en Antony pleurt er weer een rap achtig, maar toch melodische zanglijn overheen.

Peppers leunen absoluut niet alleen maar op frusciante. Frusciante is gewoon wel de man die goed is in het schrijven van muziek, maar dat is volgens mij in bijna elke band zo. Freddy Mercury schreef ook bijna alles voor Queen, maar liet Brain May, Rodger Taylor en John Decon echt wel zijn eigen ding doen.

Ik snap dat iedereen hun eigen ding schrijft, maar als alleen Frusciante er in zijn ding boven uitsteekt leunt het album op de kwaliteiten van Frusciante, snap je? Flea is een goeie bassist, maar op SA vind ik hem weinig toevoegen en Kiedis' teksten heb ik al nooit zo denderend gevonden (Op Sir Psycho Sexy na :)) plus het feit dat zijn stem soms echt te kort schiet in het echte zingen. Iedereen heeft dus wel zn eigen aandeel, ik vond het gewoon tegenvallen.

En met schrijven heb ik het niet alleen over teksten, ik heb het over teksten, zanglijnen, gitaar- en basstukken, drums en effecten. Volgens mij kan je beter een band hebben met 4 gelijkwaardige muzikanten dan een band met 1 virtuoos. RHCP was zo'n eerste band, maar op het punt dat Frusciante vooruit ging bleef de rest achter. Er was geen harmonie meer, de chemie werd voor mijn gevoel na BSSM per album minder. (One Hot Minute even buiten beschouwing latend) Met Frusciante solo hoor ik die harmonie veel meer, omdat hij alles mag bepalen. Hij is de baas en hij schrijft in eerste instantie alles. Dat is het verschil, maar het is natuurlijk maar mijn nietige mening. :)

koentjo
24 januari 2009, 20:15
even terug komend op The Empyean.

Ik hoorde gister pas dat ie uit was gekomen, in mijn geheugen was het de release pas eind januari, en heb hem dezelfde nacht nog beluisterd.

Wat een geweldige plaat vind ik dit, echt waar, eerste nummer is wel een goed begin voor de rest van de plaat. Before the beginning deed me wel denken aan maggot brain van funcadelic. Dan song to the siren, rillingen over mn rug.
btw, die basloop in Dark/Light is wel heel erg vet hoor, Zo!
Gehele plaat bracht mij in staat van extase, ging helemaal op in de muziek. Waarom weet ik eigenlijk niet, het spreekt gewoon erg tot mijn verbeelding denk ik. Daarnaast vind ik dat deze hele plaat erg goed gemasterd is, bijna tot in de perfectie uitgelijnd qua sounds.
wat een ervaring. Nu geen maagd meer voor deze plaat :P, zal nooit meer hetzelfde zijn als de eerste keer beluisteren.

nu ben ik ook een groot fan van de weg die frusciante volgt, ben ook een groot fan van z'n sound van 2004, de 4 albums hierin gemaakt. (sommige samenwerkingen met klinghoffer)

het mag menig van jullie niets doen, of weinig, maar voor mij is dit echt frusciante ten top.

hmm, loshangend verhaal. hopelijk is mijn centrale stelling doorgekomen. :)
ik ben een gelukkig mens.

Daan_B
26 januari 2009, 11:27
Dudes, De peppers moeten echt niet stoppen.
Stadium Arcadium is een steengoed album, of van de 'nieuwe' stijl houd of niet.
Het heeft naar mijn mening wel iets dat elk album 'anders is'.
Ballads, Rocknummers, Popnummers en uitstapjes naar andere stijlen.
Goeie baslijnen, erg lekkere gitaarsolo's, mooie teksten en goeie balans tussen hard en zacht, snel en langzaam.
Er zijn maar 1 of 2 nummers die ik echt niks vind.
En bands als de stones en Neil Young die elke 2 jaar met een albumpje komen met 1 of 2 leuke nummers en 100en euro's voor conertkaartjes vragen mogen wel door gaan?
Alsjeblieft zeg:sneaky:...

Bovendien, Live staan ze als een huis!:gitarist:
Ik heb ze al 3x gezien en dat waren een van de beste concerten die ik heb gezien.
Live worden de solo's niet precies nagespeeld, maar Frusciante geeft er zijn eigen draai aan zodat elke solo die hij speelt uniek is.
Dan nog de jams die ze regelmatig spelen, geen enkele andere band ter wereld ze ooit na zal doen, de sfeer en emotie die daar bij vrij komt is geweldig, zeker als je dr zelf bij bent!

Nee, de Chili Peppers gaan niet stoppen, nu niet, nooit niet!:satisfie:

hesse
26 januari 2009, 13:22
Even buiten de discussie of RHCP nu nog goed of niet zijn, Frusciante die solo zijn ding doet is geniaal en totaal anders dan RHCP (veel beter volgens mij, maar eigenlijk mag je het niet vergelijken).

M.COM
26 januari 2009, 16:22
Ik snap dat iedereen hun eigen ding schrijft, maar als alleen Frusciante er in zijn ding boven uitsteekt leunt het album op de kwaliteiten van Frusciante, snap je?

Haha, dit is echt het beste wat ik in dit topic al heb gehoord! Hoe kan je nu in godsnaam beweren dat Frusciante "beter" zou zijn dan rest? Heb je Flea's baslijnen al eens goed beluisterd? Chad's originele drumlijnen? Anthony's zanglijnen? Niet enkel op Stadium Arcadium maar op alle voorgaande albums is dit een 4-tal (let goed op dat cijfer 4) om U tegen te zeggen.

Luister maar eens goed naar Throw Away Your Television, Breaking The Girl, Around The World, She's Only 18, Coffee Shop, We Believe, Blackeyed Blonde, etc. en kom dan nog maar eens terug met die idiote bewering.

Micro-e
26 januari 2009, 17:27
Haha, dit is echt het beste wat ik in dit topic al heb gehoord! Hoe kan je nu in godsnaam beweren dat Frusciante "beter" zou zijn dan rest? Heb je Flea's baslijnen al eens goed beluisterd? Chad's originele drumlijnen? Anthony's zanglijnen? Niet enkel op Stadium Arcadium maar op alle voorgaande albums is dit een 4-tal (let goed op dat cijfer 4) om U tegen te zeggen.

Luister maar eens goed naar Throw Away Your Television, Breaking The Girl, Around The World, She's Only 18, Coffee Shop, We Believe, Blackeyed Blonde, etc. en kom dan nog maar eens terug met die idiote bewering.

Lezen is ook een kunst he!?
Ik had het namelijk over STADIUM ARCADIUM. Leuk dat je al de (veelal goede) nummers erbij haalt, maar mijn punt ontgaat jou volledig. Ik vergelijk niemand met elkaar, ik vergelijk ze enkel met hunzelf, wat ze op Stadium Arcadium presteren en wat ze daarvoor hebben gepresteerd. En IK vind dat Flea, Kiedis en Smith in vergelijking met wat ze in het verleden gepresteerd hebben tegenvallen.

Ja lees die voorgaande zin nog maar eens, want lezen gaat jou blijkbaar niet zo goed af. Er staat IK vind. Het kan prima zijn dat je dat niet met me eens zijn. Ik vind het eerlijk gezegd nogal lachwekkend dat als ik hier 1 negatieve mening over SA neerzet meteen de REDHOTCHILIPEPPERS-GESTAPO over me heen krijg.
Maar jullie willen het blijkbaar zo graag horen, dus bij deze:
sorry voor het hebben van een mening over de RHCP
Is dat een pleister op jullie lange tenen?





Bovendien, Live staan ze als een huis!:gitarist:
Dat zeker.

Klaasj Vaak
26 januari 2009, 18:55
Hoe 't ook zij, het blijft een kwestie van smaak. En 'over the top' zijn is geen kwestie van smaak, maar een bewering die gewoon niet klopt. Ze zijn veel breder qua stijlen geworden, zijn muzikaal gegroeid en hun populariteit kent geen grenzen. Dan kun je nou eenmaal niet spreken van 'over the top'. Maar dat het je niet zo veel doet wat ze de laatste jaren hebben gedaan, ja, dat kan natuurlijk. Daar ben je verder natuurlijk vrij in.:)

En niet spotten met m'n tenen. Ik heb namelijk echt lange tenen...

FruscianteFan
26 januari 2009, 19:14
Zeg, Micro-e, wie is hier nu op zijn teentjes getrapt? Ook meningen kun je onderbouwen, en ook op meningen mag je reageren.

Ik vind het wel grappig dat beweerd werd (weet niet door wie) dat het jammer is dat een album leunt op de kwaliteiten van John Frusciante en dat de rest teleurstelt. Het gaat namelijk niet om de briljante baslijn van Flea, maar om hoe die baslijn past in het geheel van de muziek. Waar M.Com de nadruk legt op 4-tal, wil ik verder gaan door het juist te hebben over eenheid.

Heb nu verder geen zin om er uitgebreid op in te gaan.

Micro-e
26 januari 2009, 20:39
Oke ik was ook wat geirriteerd, maar dat is om het feit dat het een kwestie van smaak ik, wat ik ook een aantal heb duidelijk gemaakt en dat duidelijk niet begrepen word. Verder no-offense :)

Riky
26 januari 2009, 21:35
Zeg, Micro-e, wie is hier nu op zijn teentjes getrapt? Ook meningen kun je onderbouwen, en ook op meningen mag je reageren.

Ik vind het wel grappig dat beweerd werd (weet niet door wie) dat het jammer is dat een album leunt op de kwaliteiten van John Frusciante en dat de rest teleurstelt. Het gaat namelijk niet om de briljante baslijn van Flea, maar om hoe die baslijn past in het geheel van de muziek. Waar M.Com de nadruk legt op 4-tal, wil ik verder gaan door het juist te hebben over eenheid.

Heb nu verder geen zin om er uitgebreid op in te gaan.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Geen noot in lfea zn spel op stadium arcadium klinkt raar ofzo. Alles klinkt zeer harmonisch met elkaar. Dat is veel belnagrijker vind ik dat geniale slap fratsen enz. Tuurlijk is dat ook vet, maar nu wisseld hij het mooi af. Daar vind ik flea dus enorm in gegroeid. Ook vind ik antony sterk gegroeid. Voor californication kon hij bijna geen noot zuiver zingen (check RHCP at woodstock). Rappen kon hij wel maar zingen niet. Nou ik hier het optreden @ Slane Castle, Milaan en 2 in Parijs liggen, waar antony prima op zingt. Daar vind ik antony dus zeer in gegroeid.

Micro-e Natuurlijk mag jij je mening kwijt. Graag zelf, dat houd het forum leuk en dit is ook geen tegenaanval op jou mening, maar dit is gewoon mijn mening tegen over die van jou:)

M.COM
26 januari 2009, 23:21
Van mij mogen de Chili Peppers per direct stoppen, ze zijn al zwaar over hun top heen. De soloalbums van Frusciante zijn 10x leuker/beter.

Idd, ik vergis me, je onderbouwt ten eerste je mening en je zegt daarnaast ook nog eens duidelijk: “ik vind dat”.


Nee hoor. Maar een album dat volledig leunt op de innovatie van zn gitarist is, in mijn ogen, maar een zwak album. En ik kan nou niet zeggen dat het echt sterke liedjes zijn. Er zitten een aantal hoogtepunten tussen, maar 4 hoogtepunten en 24 matig a redelijke liedjes vind ik toch bar weinig. Als het nou 4 hoogtepunten en 6 redelijk liedjes waren, was het een heel ander verhaal geweest.

Wat als er nu eens andere mensen een andere mening hebben over die nummers? Oh nee wacht, je brengt dit ook helemaal niet aan als een absolute waarheid maar als een mening. De “ik vind dat” is hier ook duidelijk in terug te vinden.


Maar die bands met 1 'brein' zijn meestal in mijn ogen minder dan bands die als collectief een album dragen. Kijk naar Radiohead of The Beatles, zij hebben allebei 4 songwriters. En ik luister de RHCP ook niet om alleen naar Frusciante te luisteren, ik luister naar alles. En als dan Frusciante als enige echt zijn 'niveau' haalt, is de ander 3/4 onder de maat. Snap je?

En tja... ik geef meer om kwaliteit dan kwantiteit. Ik betaal veel liever voor 10 nummers waar ik echt tijden van geniet, dan voor 28 nummers waarvan ik meer dan de helft na twee weken skip.

Alweer geen algemene waarheid, ik bespeur nergens in je quote dat vb. “Frusciante als enige echt zijn ‘niveau’ haalt, de rest eronder.” Dit is duidelijk een eigen mening en niet als ‘feit’ voorgesteld.


Flea is een goeie bassist, maar op SA vind ik hem weinig toevoegen en Kiedis' teksten heb ik al nooit zo denderend gevonden (Op Sir Psycho Sexy na :)) plus het feit dat zijn stem soms echt te kort schiet in het echte zingen. Iedereen heeft dus wel zn eigen aandeel, ik vond het gewoon tegenvallen.

Aha! Hier ga je de goede kant op maar dan opeens:


En met schrijven heb ik het niet alleen over teksten, ik heb het over teksten, zanglijnen, gitaar- en basstukken, drums en effecten. Volgens mij kan je beter een band hebben met 4 gelijkwaardige muzikanten dan een band met 1 virtuoos. RHCP was zo'n eerste band, maar op het punt dat Frusciante vooruit ging bleef de rest achter.

Jammer, je was goed bezig ...


Lezen is ook een kunst he!?
Ik had het namelijk over STADIUM ARCADIUM. Leuk dat je al de (veelal goede) nummers erbij haalt, maar mijn punt ontgaat jou volledig. Ik vergelijk niemand met elkaar, ik vergelijk ze enkel met hunzelf, wat ze op Stadium Arcadium presteren en wat ze daarvoor hebben gepresteerd. En IK vind dat Flea, Kiedis en Smith in vergelijking met wat ze in het verleden gepresteerd hebben tegenvallen.

Ja lees die voorgaande zin nog maar eens, want lezen gaat jou blijkbaar niet zo goed af. Er staat IK vind. Het kan prima zijn dat je dat niet met me eens zijn. Ik vind het eerlijk gezegd nogal lachwekkend dat als ik hier 1 negatieve mening over SA neerzet meteen de REDHOTCHILIPEPPERS-GESTAPO over me heen krijg.
Maar jullie willen het blijkbaar zo graag horen, dus bij deze:
sorry voor het hebben van een mening over de RHCP
Is dat een pleister op jullie lange tenen?


Ik hoef de les niet gelezen te worden door jou, mijn vriend. Ik stel voor dat jij je eigen regels die je aan mij oplegt eens zelf toepast. Ik heb een mooi lijstje voor je gemaakt. Als je een mening wilt verkondigen, doe dat dan inderdaad met “Ik vind dat”. In ¾ van je posts zitten geen meningen maar zogezegde feiten. Daar heb ik een probleem mee. Zeker je uitspraak van dat je beter 4 gelijkwaardige muzikanten zou hebben ipv 1 virtuoos. Vergeet niet dat Frusciante z’n hele leven te danken heeft aan de Peppers. De RHCP hebben zijn leven zin gegeven.


Niet enkel op Stadium Arcadium maar op alle voorgaande albums is dit een 4-tal (let goed op dat cijfer 4) om U tegen te zeggen.


Gelezen?! Er staat ‘niet enkel op Stadium Arcadium'. Daarmee is Stadium Arcadium dus inbegrepen. Ik vergeleek ze dus ook met zichzelf. STADIUM ARCADIUM vergeleken met de vorige albums.

Mitch
27 januari 2009, 18:29
Oké, tot hier en niet verder. Het zelfmedelijden en geschreeuw in grote letters is nergens voor nodig en het onder het fileermes alle alinea's quoten gaat me ook te ver. Als jullie nog wat te bakkeleien hebben doen jullie dat maar fijn via PB. Doorgaan met zuigen levert een berisping op.
Voor anderen naast Micro-E en M.COM geldt hetzelfde.

En nog wat: over je top zijn heet in het Engels 'over the hill', niet 'over the top'. Da's Gerard Joling.

eggen_h
27 januari 2009, 18:54
ik vind gerard joling ook veel beter zingen dan anthony kiedis

M.COM
27 januari 2009, 19:02
ik vind gerard joling ook veel beter zingen dan anthony kiedis

Touché.

P.s.: John Frusciante en de Red Hot Chili Peppers zijn de max! Woohoo!

koentjo
27 januari 2009, 22:02
ik vind gerard joling ook veel beter zingen dan anthony kiedis

anthony is eigenlijk ook geen zanger, maar een rapper. wat ie in mijn ogen ook beter doet dan zingen.

Daan_B
29 januari 2009, 10:59
ik vind gerard joling ook veel beter zingen dan anthony kiedis

Moet je nagaan wat een niveau...:satisfie:

Bram+
29 januari 2009, 11:09
Idd, ik vergis me, je onderbouwt ten eerste je mening en je zegt daarnaast ook nog eens duidelijk: “ik vind dat”.

[...]

Gelezen?! Er staat ‘niet enkel op Stadium Arcadium'. Daarmee is Stadium Arcadium dus inbegrepen. Ik vergeleek ze dus ook met zichzelf. STADIUM ARCADIUM vergeleken met de vorige albums.
Sorry dat ik er zo zijdelings inhak, maar is het niet evident dat alles wat gepost wordt hier op het forum subjectief is? Moet dan bij iedere zin gezet worden 'Ik vind'? Da's wel een beetje schaapachtig, of niet?

Dat Micro-e een aantal dingen beter zou kunnen onderbouwen is wellicht waar, maar we zijn hier niet op een debatcursus. Ik bedoel: ik vind het ook altijd makkelijker om het over de discussie zelf te hebben dan inhoudelijk op iemand te reageren, maar leuker wordt het er niet van. Als je vindt dat hij ongelijk heeft, zou je 'm moeten pakken op zijn argumenten (of het gebrek daaraan). Zo blijft het forum ook wat interessanter.

Riky
29 januari 2009, 11:20
ik vind gerard joling ook veel beter zingen dan anthony kiedis

yep ik zie het ook al helemaal voor me!

http://img140.imageshack.us/img140/4164/ricardogerardjolingenpehd0.jpg

Riky
29 januari 2009, 11:23
Sorry dat ik er zo zijdelings inhak, maar is het niet evident dat alles wat gepost wordt hier op het forum subjectief is? Moet dan bij iedere zin gezet worden 'Ik vind'? Da's wel een beetje schaapachtig, of niet?

Dat Micro-e een aantal dingen beter zou kunnen onderbouwen is wellicht waar, maar we zijn hier niet op een debatcursus. Ik bedoel: ik vind het ook altijd makkelijker om het over de discussie zelf te hebben dan inhoudelijk op iemand te reageren, maar leuker wordt het er niet van. Als je vindt dat hij ongelijk heeft, zou je 'm moeten pakken op zijn argumenten (of het gebrek daaraan). Zo blijft het forum ook wat interessanter.

Volgens mij had Mitch aangegeven dat hier niet meer verder op in gegaan werd.

Bram+
29 januari 2009, 11:27
Volgens mij had Mitch aangegeven dat hier niet meer verder op in gegaan werd.
Dankjewel hulp-mod voor het erop attenderen:D
Ik dacht dat dat meer sloeg op het uitpluizen van posts en het gebruiken van vergrote hoofdletters, dus ik had me post extra netjes opgesteld, maar anders zie ik graag een berisping tegemoet.

Mitch
30 januari 2009, 17:07
Dankjewel hulp-mod voor het erop attenderen:D
Ik dacht dat dat meer sloeg op het uitpluizen van posts en het gebruiken van vergrote hoofdletters, dus ik had me post extra netjes opgesteld, maar anders zie ik graag een berisping tegemoet.

Oké, tot hier en niet verder. Het zelfmedelijden en geschreeuw in grote letters is nergens voor nodig en het onder het fileermes alle alinea's quoten gaat me ook te ver. Als jullie nog wat te bakkeleien hebben doen jullie dat maar fijn via PB. Doorgaan met zuigen levert een berisping op. Voor anderen naast Micro-E en M.COM geldt hetzelfde.


Lijkt me vrij duidelijk wat ik daarmee bedoelde. Het is dus niet de bedoeling dat jij de heren nog eens tot de orde gaat roepen. Je hebt een PB met Berisping.

Klaasj Vaak
30 januari 2009, 21:25
Frusciante maar weer doen dan?

http://nl.youtube.com/watch?v=0WoH1BBHKzc

Dat concert in Moskou is één van de betere optredens dat ik van de Peppers heb gezien trouwens.

Ah vooruit, deze er ook maar bij dan:

http://nl.youtube.com/watch?v=GX8_ZFyqcYs

Riky
31 januari 2009, 12:24
dit concert is ook zo vet! John speelt hier echt goed op! echt heel tof! RHCP live @ paris. aanrader voor alle pepper fans.

http://www.youtube.com/watch?v=ssd-keCd3Dc

koentjo
31 januari 2009, 17:13
dit concert is ook zo vet! John speelt hier echt goed op! echt heel tof! RHCP live @ paris. aanrader voor alle pepper fans.

http://www.youtube.com/watch?v=ssd-keCd3Dc

das inderdaad een hele goeie. ++

eens even zoeken naar het hele optrede.

staan trouwens meerdere filmpjes op youtube van dit optreden.

Luke-wannabe
1 februari 2009, 01:35
Zit nu met een paar vrienden RHCP Live @ Slane Castle te checken en ben tot de conclusie gekomen dat dit absoluut geen slechte gitarist is.
Veel mensen lopen altijd te bitchen over hem, maar ik vind dat hij heel slim met mooie omkeringen te werk gaat, waardoor een eenvoudig akkoordenschema in een keer helemaal niet meer zo simpel klinkt.
Misschien niet zo'n nuttige toevoeging aan het topic, maar ik moest het een kwijt.

Bobstra
1 februari 2009, 03:10
+1! Ik zou het echt zó lame vinden als ze met een album á la Uplift of Freaky Styley komen.

Wat is daar lame aan?

FruscianteFan
1 februari 2009, 10:16
Dat je iets doet wat je al gedaan hebt, omdat je het al gedaan hebt. Terwijl je eigenlijk geen interesse hebt om zoiets nog een keer te doen.

Klaasj Vaak
1 februari 2009, 10:59
Zeg het maar niet tegen Metallica fans...:sssh::D

Hiddie
1 februari 2009, 12:07
Zeg het maar niet tegen Metallica fans...:sssh::D

Ja, want de albums van Metallica lijken echt zo op elkaar.... :dontgeti:

Klaasj Vaak
1 februari 2009, 12:17
Ja, want de albums van Metallica lijken echt zo op elkaar.... :dontgeti:

Nee, niet echt, maar da's toch ook het gedeelde leed van de die-hard fans?

Afijn, Frusciante. Metallica maar in een ander draadje lijkt me.;)

'Dosed', maar dan instrumentaal. Niet helemaal vlekkeloos weggewerkt, de stem, maar wel leuk om alleen het instrumentale te horen. Vind het één van de betere nummers op 'By The Way'. Ontiegelijk kleffer geschreven dit nummer.

http://nl.youtube.com/watch?v=f_JW-wuCGPg

Maroon
1 februari 2009, 13:13
Zo is RHCP nog wel te nassen! Met zang krijg ik altijd een beetje last van binnenmondse braakjes. Frusciante, is niet mijn favo gitarist, maar nummers schrijven kan hij als de beste. Ze daarna fatsoenlijk uitvoeren is zijn grootste probleem volgens mij :). (of maak ik nu een hele kudde slapen honden wakker?)
:listen:

Klaasj Vaak
1 februari 2009, 13:31
Nee hoor, zit wel wat in (ik weet waar je huis woont...). Frusciante is niet bepaald de meest technische gitarist. Maar z'n nummers staan wel vaak als een huis en over elk accoord is nagedacht. De meeste gitaristen spelen ergens een accoord enkel omdat het op die plek lekker klinkt, ik ook. Frusciante niet, die ziet elke noot in een accoord als een opvolging van elke noot in het vorige accoord. Daarom gebruikt hij ook vaak noten in een accoord die er eigenlijk niet in horen. Speel je zo'n accoord los, dan zou het echt dissonant zijn, maar in een bepaald accoordenschema dan weer niet. Ik kan het niet, op zo'n manier nummers schrijven, temeer omdat ik geen theorie ken, maar het is wat mij betreft wel erg interessant. Sommige vindingen vind ik echt briljant en daarom vind ik het ook zo'n uitzonderlijke gitarist, naast dat z'n nummers vaak heel eerlijk klinken.

Als je dit wel te nassen vindt, moet je serieus z'n meer recente solowerk eens proberen.

En Kiedis, tja, ik kan me geen Peppers zonder Kiedis voorstellen. Maar ik vind hem de laatste jaren wel steeds irritanter worden en dat heeft nog niet eens met z'n zangkwaliteiten te maken, die niet best zijn.

Mitch
1 februari 2009, 19:22
'Dosed' vind ik dan juist een nummer waar de zang prima op is, ghehehe. Kiedis vroeger, dat was pas erg... hij stal de show wel met zijn sixpack, zijn raps en zijn geren over het podium, maar het was verder een niet al te hoog opgeleide en ook niet al te intelligente jongen die nogal geilt op zijn eigen podiumprestaties. Het zal de dop emisschien geweest zijn en misschien was -ie eigenlijk best een aardige gast, maar destijds kwam -ie alleen maar over als een ongeleid projectiel. In een interview `kwam ook duidelijk naar voren dat dat één van de redenen was dat Frusciante zich steeds meer afsloot van de Peppers, hij was bloedserieus met muziek bezig en Kiedis zat alleen maar te keten.

Klaasj Vaak
1 februari 2009, 20:12
Frusciante heeft voor BSSM al vaker te kennen gegeven eigenlijk niet beroemd te willen worden. In het beruchte VPRO interview zegt hij ook zo iets. Hij scheen daar absoluut niet mee om te kunnen gaan. Eigenlijk is hij tot z'n terugkomst bij de Peppers altijd al een labiel mannetje geweest en zo schizo als de neten. En volgens mij spoort hij nog niet helemaal.:satisfie:

Kiedis en Frusciante waren wel twee hele andere personen, dat zeker en wellicht heeft het meegespeeld. Kiedis was destijds natuurlijk ook zo verslaafd als het maar kan aan de heroïne, waardoor hij soms ook onhandelbaar was. Daar waar Frusciante zich steeds meer afsloot, was het bij Kiedis precies andersom. Dat zal best mee hebben gewogen.

Ik kan er ook niks aan doen, maar ik vind Kiedis steeds vaker een verschijning uit Fall Out Boy of zo, met z'n kapseltjes en bloesjes met stropdasjes en dergelijke. Het was natuurlijk altijd al een wat extravagante persoon, maar het leek de laatste jaren wel erg gespeeld. Desondanks hoort hij gewoon bij de Peppers en heeft hij al wat beauties van teksten geschreven. De Peppers zonder Kiedis, dat gaat gewoon niet.

Daan_B
2 februari 2009, 14:04
Schijnt dat er al materiaal is, geschreven tijdens een vakantie in Hawaii:)..

Micro-e
2 februari 2009, 17:47
Schijnt dat er al materiaal is, geschreven tijdens een vakantie in Hawaii:)..

Lijkt me niet, Frusciante heeft de afgelopen maanden verschillende keren gezegd dat ze voor een onbepaalde tijd uit elkaar zijn. Al sinds augustus 2007.
Er trouwens wel nieuw werk van Frusciante (zoals jullie waarschijnlijk wel weten). Er zijn ook geruchten van een 2de 'elcectronic'-album.

Tim..
2 februari 2009, 19:24
Ze zijn inderdaad al eind 2007 begonnen met een 1 jarige pauze om op rust te komen en bij familie te zijn enzo. Hierna hebben ze aangegeven nog 2 jaar te stoppen, en hierna gaan ze kijken of ze eigenlijk nog wel doorwillen met de RHCP.

op dit moment zijn ze dus tijdelijk uit elkaar.:dontgeti:

(dit is wat ik ooit gelezen heb):p

Klaasj Vaak
2 februari 2009, 21:02
Filmpie dan maar weer?

http://nl.youtube.com/watch?v=YJBiBU2o0nM

FruscianteFan
2 februari 2009, 23:24
Ze zijn inderdaad al eind 2007 begonnen met een 1 jarige pauze om op rust te komen en bij familie te zijn enzo. Hierna hebben ze aangegeven nog 2 jaar te stoppen, en hierna gaan ze kijken of ze eigenlijk nog wel doorwillen met de RHCP.

op dit moment zijn ze dus tijdelijk uit elkaar.:dontgeti:

(dit is wat ik ooit gelezen heb):pVolgens mij klopt dat niet helemaal. Ik dacht dat ze alle 4 nu wel een keer iets hebben gezegd over waar ze aan toe zijn, maar wat ze zeggen loopt nogal uiteen. Eerst was het één jaar, toen twee jaar, maar inmiddels is redelijk duidelijk dat Chad Smith wel in is voor nog een album - John Frusciante ziet het niet zo zitten.

Over een 2e elektronisch album heb ook wel wat gehoord ja. Zou ik echt heel vet vinden want ik vind A Sphere In The Heart Of Silence ook geweldig ;)

Mitch
3 februari 2009, 17:30
Het zou wel leuk zijn als ik dit topic langer dan een dag zou kunnen overslaan zonder dat er weer een pagina off topic geleuter verschijnt :sneaky: Ik heb het nu weer schoongeveegd, houd het a.u.b. zo.

Rakker
14 februari 2009, 23:02
Welke versterkers gebruikte hij tijdens de BSSM opnames?

Foto's:
http://img11.imageshack.us/img11/9922/bssmamps2hi1.jpg

http://img187.imageshack.us/img187/5736/bssmamps1gt4.jpg

Riky
15 februari 2009, 12:03
is dat niet tijdens mothers milk?

Arjan12
15 februari 2009, 12:19
Ik ben nu het eerste nummer van zijn nieuwe cd aan het luisteren. Ik ben geen bijzonder grote Frusciante-fan, maar dit klinkt wel heel erg goed!

Daan_B
15 februari 2009, 13:44
is dat niet tijdens mothers milk?

Nee BSSM, check anders een keer de DVD Funky Monks!;).
Dit is een speciale plek waar veel bekenden muzikantenhebben opgenomen, Hendrix, Nirvana, The Beatles (enz).
Frusciate zei spoken te horen tijdens het opnemen.
Ben er zeker van dat dit die plek is, in joggingsbroeken op blote voeten enzo:cooler:.

Rakker
15 februari 2009, 16:21
Het zijn inderdaad print screens van de Funky Monks DVD, Blood Sugar Sex Magik dus, tijdens Mothers Milk had die iets wat leek op een rode hanekam. Maar iemand enig idee?

Mitch
15 februari 2009, 16:32
Gebruikte hij niet toen al de Majors?

Rakker
15 februari 2009, 17:19
Die rechtsboven en op de grond zouden heel goed Majors kunnen zijn inderdaad, en ik zie volgens mij een JCM900, kan dit kloppen?

FruscianteFan
15 februari 2009, 17:19
Ik dacht JCM800's en hier en daar een Bassman.

Luke-wannabe
15 februari 2009, 17:52
Volgens mij gewoon Majors en 800's.
Ik vind zijn cleane sound alleen klinken alsof ze hem direct de tafel ingeplugd hebben. Vrij tophoog, weinig warm enzo. Maar op de één of andere manier heeft het wat.

Rakker
15 februari 2009, 19:13
Ja klopt, je hebt vast wel eens die losse sporen beluisterd van BSSM, zijn cleane geluid is eigenlijk helemaal niet mooi, maar toch weer wel.

Riky
15 februari 2009, 21:25
Nee BSSM, check anders een keer de DVD Funky Monks!;).
Dit is een speciale plek waar veel bekenden muzikantenhebben opgenomen, Hendrix, Nirvana, The Beatles (enz).
Frusciate zei spoken te horen tijdens het opnemen.
Ben er zeker van dat dit die plek is, in joggingsbroeken op blote voeten enzo:cooler:.

owja klopt! Die dvd heb ik wel.

Riky
14 augustus 2009, 13:57
nog nieuws van deze man eigenlijk? Of van de Peppers?

Word een beetje gek van die "tijdelijke" break...

soup
14 augustus 2009, 15:56
de peppers mogen van mij wegblijven

Pepe
14 augustus 2009, 16:25
Ik vond de peppers een prima band en ik zie ook wel de charme van JF maar dat gedweep van die fans de hele tijd.. die hele JF gaat me daardoor langzaam aan tegenstaan.. en de Peppers, na de sexbloodsugerdinges ben ik afgehaakt zo blijkt wegens saai en voorspelbaar

Riky
14 augustus 2009, 18:20
de peppers mogen van mij wegblijven

jij van mij ook uit dit topic...

pfff

lekker zinnige opmerking!

Riky
14 augustus 2009, 18:25
Ik vond de peppers een prima band en ik zie ook wel de charme van JF maar dat gedweep van die fans de hele tijd.. die hele JF gaat me daardoor langzaam aan tegenstaan.. en de Peppers, na de sexbloodsugerdinges ben ik afgehaakt zo blijkt wegens saai en voorspelbaar

Vind toch Californication ook wel zeer geslaagd hoor. Erg gave plaat! Goede opvolger van Bssm en goede comeback plaat.

Wil ze gewoon nog graag een x live zien en wat nieuws van ze horen.

soup
14 augustus 2009, 18:59
jij van mij ook uit dit topic...

pfff

lekker zinnige opmerking!
Doe toch normaal. Ik zeg wat ik wil, het gaat hier om John ipv van de Red hot chili peppers.

Ik heb liever dat John eens wat tijd voor zichzelf neemt en de kans krijgt om eens goed te touren en de peppers achter zich laat.

Riky
14 augustus 2009, 19:35
Doe toch normaal. Ik zeg wat ik wil, het gaat hier om John ipv van de Red hot chili peppers.

Ik heb liever dat John eens wat tijd voor zichzelf neemt en de kans krijgt om eens goed te touren en de peppers achter zich laat.

John Frusciante is onlosmakelijk verbonden met de peppers. Zonder de peppers was hij waarschijnlijk niet zo bekend geworden en had hij ook niet zoveel goede nummers kunnen schrijven. Andersom net zo. Hij is nu twee jaar aan het rond touren met een bandje en heeft een nieuwe cd gemaakt, maar verder hoor je niks van hem. Geen filmpjes, nummers of wat dan ook.

Als ik dan vraag of iemand nog iets van de man heeft gehoord of van de peppers heeft gehoord vind ik het gewoon erg raar dat jij met de opmerking komt:
"Van mij mogen de peppers weg blijven."
Dat je dat vind is prima, maar ik bump een topic met een vraag en als jij met zoiets komt vind ik dat raar gedrag. Had het op z'n minst gelijk onderbouwd ofzo...

FruscianteFan
14 augustus 2009, 22:22
Chad Smith heeft bekend gemaakt dat de Peppers in oktober weer aan de slag gaan.

En van wie hoor je verder niks? Frusciante heeft een album uitgebracht, minstens één ander album geproduceerd en hij werkt samen met Venetian Snares.

Riky
15 augustus 2009, 00:54
kijk dat is beter nieuws:)

Album wist ik en heb ik, maar laatste wat ik van hem had gehoord is dat hij samen met josh en een duitse gast aan het optreden was. Maar dit klinkt al beter!:)

FruscianteFan
15 augustus 2009, 01:47
kijk dat is beter nieuws:)

Album wist ik en heb ik, maar laatste wat ik van hem had gehoord is dat hij samen met josh en een duitse gast aan het optreden was. Maar dit klinkt al beter!:)
Josh Klinghoffer en Michael Rother? Da's 2004 man!

Riky
15 augustus 2009, 14:19
nee toch? Heb toen een filmpje gezien nadat ze bekend maaktedat ze een break ging houden. John had daarna een enorme baard. Zo lang heeft hij hem bij de rhcp toch niet gehad...

Maar goed. Sindsdien ben ik dus niet meer op de hoogte.

FruscianteFan
15 augustus 2009, 15:02
nee toch? Heb toen een filmpje gezien nadat ze bekend maaktedat ze een break ging houden. John had daarna een enorme baard. Zo lang heeft hij hem bij de rhcp toch niet gehad...

Maar goed. Sindsdien ben ik dus niet meer op de hoogte.
Ok. Voorzover ik weet, heeft hij na RHCP een paar optredens gedaan met een of andere hiphopartiest en één optreden met Klinghoffer, Flea en Stelle Mozgawa, als hoofdact bij Warpaint, waarbij ze onder andere Aphex Twin coverden.

Die Duitser kan volgens mij alleen Michael Rother zijn, en daarmee heeft-ie in 2004. Kan dus best zijn dat je dat filmpje hebt gezien nadat ze de hiatus bekend maakten, maar dat was dan niet recent.

koentjo
18 augustus 2009, 22:11
Josh Klinghoffer en Michael Rother? Da's 2004 man!

deze duitse gast heeft wel aangekondigd dat ie volgend jaar weer gaat toeren, en heeft daarbij john en nog wat anderen gevraagd.

zo 2004 is het ook weer niet.

Rakker
23 oktober 2009, 12:28
*schop*

Er gaan tevens geruchten dat Josh z'n taak gaat overnemen in de band.

soup
23 oktober 2009, 13:13
Ziijn taak zelf gaat overnemen??

of bedoel je 'laat'?

FruscianteFan
23 oktober 2009, 15:06
*schop*

Er gaan tevens geruchten dat Josh z'n taak gaat overnemen in de band.
veroorzaakt door het optreden van The Insects, wellicht (ongeveer RHCP met Josh op gitaar)

Maar eerlijk gezegd zie ik het nog niet gebeuren, RHCP met Josh en geen John. Wat mij betreft is Josh een perfecte aanvulling op John en op heel veel andere artiesten, maar geen vervanger.

Rakker
23 oktober 2009, 16:58
Ziijn taak zelf gaat overnemen??

of bedoel je 'laat'?

Ik bedoel dat die Johns taak gaat overnemen.

CowGuitar
24 oktober 2009, 01:31
http://www.youtube.com/watch?v=ESgqwH8pJ0c

Luister dit nummer de laatste dagen vaak. Echt te gek.

FruscianteFan
24 oktober 2009, 12:28
*schop*

Er gaan tevens geruchten dat Josh z'n taak gaat overnemen in de band.

wacht eens even, waar haal je dat vandaan?

Rakker
24 oktober 2009, 15:42
Pepperfans.nl, Stadium-arcadium.com, invisible-movement.net.. ga zo maar door. Trouwens het hele interview betreft "I did not quit my band" blijkt totaal verzonnen te zijn. Wat dus betekend dat het laatste wat hij gezegd heeft over de peppers is dat hij geen interesse heeft om in een band te spelen. Dus vul de rest maar in.. Trouwens, de peppers zijn inmiddels alweer bezig met repeteren zonder John, maar met Josh. :dontgeti:

ieme
24 oktober 2009, 16:29
Pepperfans.nl, Stadium-arcadium.com, invisible-movement.net.. ga zo maar door. Trouwens het hele interview betreft "I did not quit my band" blijkt totaal verzonnen te zijn. Wat dus betekend dat het laatste wat hij gezegd heeft over de peppers is dat hij geen interesse heeft om in een band te spelen. Dus vul de rest maar in.. Trouwens, de peppers zijn inmiddels alweer bezig met repeteren zonder John, maar met Josh. :dontgeti:



ok'e, ik ben heel benieuwd, is er al iets bekend over een evt album ofzo?

soup
24 oktober 2009, 16:47
Ik was even verward maar over welke Josh hebben we het?