PDA

View Full Version : waarde 2de hands



macwilliams
17 februari 2008, 14:29
Ik ben van plan een epi lp std cherry sunb aan te schaffen inclusief hard case maar heb geen idee wat zo'n ding in goede toestand natuurlijk, nog mag op leveren.

Wie het weet mag het zeggen.....


http://tbn0.google.com/images?q=tbn:Vz4lEYiojPR3cM:http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/epiphone-lp_standard_350_ffffff_75.jpg

Mr.Fingers
17 februari 2008, 14:32
350-400€ incl hardcase lijkt me een mooie prijs


gouden regel: 60% van de nieuwprijs is een 2ehandsje in (zeer) goede staat waard

zjanke
17 februari 2008, 17:32
gouden regel: 60% van de nieuwprijs is een 2ehandsje in (zeer) goede staat waard

Dat geld voor een standaard strat-tele-les paul van de orginele makers, maar iets minder gangbare merken/modellen wijken hier dus heel sterk vanaf, zowel in positieve als negatieve zin.

LP_CL
17 februari 2008, 17:58
Ok dus de leeftijd heeft niet zoveel invloed?
Neen, zeker niet. In het geval dat de gitaar echt wel in mint conditie is, is een oudere leeftijd zelfs een pluspunt. Zeker in het geval van epiphone. De koreanen zijn in de meeste gevallen een stuk beter dan de chinezen. 350-400 is voor een koreaan een goede prijs.

TimmU
17 februari 2008, 20:15
Sommigen hebben ook een gekamerde body "chambered" wat dan behalve het gewicht is dan het wezenlijke verschil?? in geluid? Gaan ze dan meer acoustisch klinken of zijn ze dan nog alleen voor een specifieke doelgroep. Hoe verhoud zich het geluid wanneer er mee "gecheurd" wordt te modderig??

Wie kan me daar een antwoord op geven.

Het verschil dus tussen de chambered t.o.v de pure solid??

Sorry dat ik zoveel vragen heb maar dat komt omdat ik in 20 jaar eigenlijk maar een gitaar heb gehad..
BEGIN NIET OVER CHAMBERS IN GITAREN HIER , ALSJEBLIEFT@!!!!!!!!!!!!

bert k
17 februari 2008, 20:45
Dan krijg je een ban... :D
Nee, daar is al erg veel over afgeruzied.

Mr.Fingers
17 februari 2008, 20:47
Yammerdrammertimes... :D

zjanke
17 februari 2008, 21:52
Voor een kratje bier wil ik wel een poging wagen :satisfie: :

De meningen zijn verdeeld, het ene kamp zegt dat een volledig massieve body meer hout heeft en dus anders (beter?) resoneert en een mooiere klank voortbrengt. Het andere kamp (inclusief Gibson zelf) zegt dat het (nagenoeg) niets uitmaakt in klank en dat het gewichtsvoordeel het speelcomfort ten goede komt. Mijn persoonlijke (zeer beperkte, want alleen in winkels getest) ervaring is dat het acoustisch wel invloed heeft, een chambered body klinkt harder maar dat het ingeplugd inderdaad niet heel veel uitmaakt. De echte toonpuristen zullen me zometeen wel komen afschieten, maar ik kan wat hebben....

Effe zelf testen dus en andere reacties afwachten hier :chicken:

macwilliams
17 februari 2008, 22:55
Dank je wel je zit i.i.g in de running voor het kratje. :D
Ik hoop toch wel wat meer reakties los te kunnen weken... :)

Mr.Fingers
17 februari 2008, 22:58
Ik doe niet mee, ik woon in het buitenland, en mag geen Hertog Jan


Maar ik sluit me aan bij de mening van zjanke: ik merk zelf geen verschil, maar als purist wil ik graag een loodzware massieve LP

(of woon je in Kampen België?)

Wausser
18 februari 2008, 08:45
gouden regel: 60% van de nieuwprijs is een 2ehandsje in (zeer) goede staat waard
Om hier even verder op in te gaan,

Ik heb een Ibanez RG prestige(incl case) gevonden op marktplaats, die ook nog eens dicht in de buurt is(ben nog geen 18 hé :mad: ).
Nu geeft de verkoper aan dat de zijkanten en de achterkant wat lakschade heeft . Nu weet ik nog niet hoe erg die schade nou precies is(heb hem gemailt, maar na 5 dagen nog geen antwoord, ga hem vanavond bellen), maar wat is zo'n RG prestige nou waard met wat lakschade(de verkoper zelf denkt aan zo'n 575,-.

ps. denk dat de nieuwprijs tegen de 1000,- lag....


@macwilliams: sorry voor het kapen van dit topic, maar een 2e topic over waarde van een 2ehands leek me ook niet handig :satisfie:

Wausser
18 februari 2008, 16:51
ja dat zou idd we handig zijn, het is de RG 2570

Wausser
18 februari 2008, 18:09
http://www.feedback.nl/?b=RG2570EVGD&a=9

€ 899,- nieuw bij feedback

dus 2 de hands maar in nieuwstaat dus € 495,-
dus 2 de hands met schade...... wie weet magt zeggen. 350?? EYPO's

zij er nog dingen veranders emg's/ sd's dimarzio's ofzo

Hmm, ja dan is 575 wel een beetje veel, maar ik zal de verkoper eerst eens vragen om foto's van de achterkant....




Is dit niet wat voor je , ze heeft hem al eerder op mp gehad en er toen waarschijnlijk zelf teveel op geboden. Ik denk dat je hem voor €300,- wel kan krijgen. Ik zal vanavod dat mailtje nog eens opzoeken voor je als je dat op prijs stelt. Of moet het perse in oldenzaal city zijn??http://muziek.marktplaats.nl/snaari...fta_ind=11&fs=1

Weet je wat het is, heb zelf geen rijbewijs, en mijn ouders willen niet helemaal naar Zuid Holand rijden, almelo(daar woont de verkoper van de 2570) is nog wel te doen....

Wausser
18 februari 2008, 22:54
Misschien doe ik je pijn als ik zeg....OV/NS/ connexion ??

maar waarom ver weg als het ook dichtbij kan :satisfie: