PDA

View Full Version : zang en gitaar via computer



benjel
17 februari 2008, 14:26
Hallo,

Graag zou ik willen weten met welke hardware ik via een micro kan zingen en tegelijkertijd elektrisch gitaar kan spelen met behulp van midi's waarvan ik de gitaarspoor kan uitschakelen en dit via een usb hardware op de laptop .
Deze wil ik verbinden naar een hifi installatie.
Dit alles in een kamertje van 5m op 4m.
Welke hardware heb ik nodig om toch wel een een redelijke sound te verkrijgen.
Moet geen opnamen doen, is misschien later wel fijn.
Alvast bedankt,
Benjel

omni
17 februari 2008, 17:12
Ik weet niet zeker of ik echt begrijp wat je bedoelt. Maar ik gebruik een line6 ux1 toneport. Deze heeft een instrument en een micro ingang en zowel usb als line outs. Hierbij krijg je ook line6 gearbox software en ableton live lite zodat je meteen van start kan. Bij mij werkt het goed maar ik gebruik een apple dus ik weet niet hoe dat op een pc gaat.

benjel
17 februari 2008, 17:18
Hallo Omni,

Heb je je computer op een hifi installatie staan of via actieve luidsprekers?
Klinkt dat een beetje gitaar en zang via toneport en computer tegelijk?
Tis vooral mijn dochter die zal zingen en ik haar begeleiden via gitaar en de nodige midi ondersteuning.
Alvast bedankt,
benjel

omni
17 februari 2008, 17:40
Ik heb een setje kleine actieve speakers voor het geluid. Zang en gitaar gelijk heb ik nog nooit geprobeerd. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of dat de bedoeling is. Ik neem de verschillende gitaargeluiden apart op en zet ze dan bijelkaar met een drumtrack in garageband. Volgens mij is het geluid goed maar een echte audiofiel ben ik niet. Line6 heeft op zich wel een goede naam.

pgm10th
18 februari 2008, 10:20
Ik gebruik de Motu Traveler.
Dat is een 19" inch geluids kaart, waar je zowel Midi als XLR en jacks op aan kan sluiten.

http://www.motu.com/products/motuaudio/traveler/images/overview.jpg

Deze Motu sluit je d.m.v firewire aan je pc vast.
Opnemen doe ik dan via Adobe Audition 3 en Mixcraft 4

http://www.acoustica.com/images/mixcraft4/mixcraft4-main-800.jpg

Op de Motu zitten 2 Samson 80a Resolv monitor speakers.
Maar als je de out van de Motu naar een Audio set laat lopen, zal dit ook prima werken.

Daar naast heb ik een Line6 Pod Xt, die met usb naar mijn pc kan, maar nu loopt hij over de jacks eerst naar mijn Motu en dan naar mijn pc voor openamen.

Werkt tegek

harrie-beton
18 februari 2008, 10:38
De toneport ux serie is speciaal voor electrische gitaar gemaakt, het duurste model heeft ook aansluiting voor een microfoon.
www.line.com (http://www.line.com)

te koop via internet bij www.feedback.nl (http://www.feedback.nl)


ps er is op gitaarnet een aparte rubriek hierover.

benjel
18 februari 2008, 15:04
Bedankt Harry,

Maar ik vind nergens in die rubriek of via toneport ux2 je gitaar en zang , tegelijk kunt afspelen op een laptop, met andere woorden live gitaar en zang tegelijk?
Wel het opnemen van eerst zang en daarna gitaar.
Vandaar nog steeds mijn open vraag.
groetjes,

harrie-beton
18 februari 2008, 15:20
Line 6 TonePort UX2
GearBox is the Line 6 software that gives the TonePort UX1 and UX2 hardware interfaces world-class studio tone on the desktop. Built on the technological foundation of the studio-standard POD XT and Bass POD XT direct recording devices, GearBox provides a hardware-like, simple to understand and operate interface for dialing in the perfect tone every time. GearBox's meticulously crafted recreations of a dream collection of 16 classic and modern guitar amplifiers,24 guitar speaker cabinet models, 5 must-have bass amp and cab models, and 24 stompbox and studio effects capture the range of tone found on the best tracks ever recorded. You can mix and match PODXT-based amp and cab models based on * Marshall, Fender, Mesa/Boogie, Vox, Roland, Soldano and more, with realistic looking controls that make any guitarist feel right at home.

Feel like cutting your guitar and vocal track at the same time? No problem. GearBox lets you have a completely different signal path for your guitar and vocal.
Now you can have the same great guitar tone you're used to while your vocal gets treated to models of a vintage preamps, compressors, reverb and more. And with ToneDirect monitoring, you get the fully processed audio while you track both parts. GearBox will even send the processed vocal and guitar signals as two separate stereo sends directly into your recording software at the same time!

Tegelijk opnemen kan wel, 199 euro kost de UX2.

benjel
18 februari 2008, 15:33
Mijn Engels is niet zo perfect,
begrijp ik het goed dat men wel degelijk gitaar en zang tegelijk kan mixen om live te gebruiken via een toneport?
Dus gewoon een midifile , ik zet de gitaarspoor af, en speel zelf door mijn gitaar in de toneport te steken, terwijl mijn dochter zingt en het geheel op mijn laptop verschijnt om dan via een hifi installatie te gaan?
Opnemen hoeft niet hoor , maar misschien dat ik dat later toch doe.
Sorry maar ik ben een leek in dat nieuwe computergebeuren.
Maar ik wil het toch proberen en indien het bovenstaande kan, ook onmiddelijk een toneport ux2 aanschaffen.
Alvast bedankt voor de fijne info

benjel
18 februari 2008, 15:36
Trouwens,

Een fijne site van je.

Azrael
18 februari 2008, 15:41
Holy shit wat is Mixcraft lelijk! Goedemiddag......

omni
18 februari 2008, 17:23
De toneport ux1 heeft ook gescheiden zang en gitaar ingangen. Volgens mij geldt daarvoor hetzelfde als voor de ux 2. Scheelt toch weer 70 euri's.

benjel
18 februari 2008, 21:52
Awel ,
Ik ga voor de toneport dan maar, en bedankt allemaal voor de info.
benjel

shredbeast
19 februari 2008, 08:34
[QUOTE=pgm10th]


wow u gitaren zijn te gek voor woorden :p :rockon:

pgm10th
19 februari 2008, 08:51
[QUOTE=pgm10th]


wow u gitaren zijn te gek voor woorden :p :rockon:


Ja, bedankt, het begint een beetje uit de hand telopen mijn collectie, ik het ziet er naar uit dat ik bijna moet gaan verhuizen, want ik kan ze bijna niet meer kwijt.

;)