PDA

View Full Version : Oog laten vallen op Ibanez S470, tips?



Ponyboy
17 februari 2008, 12:25
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2008/S470_IB_1M_07.gif

Dit is de Ibanez S470. Ik vind m zo mooi en hij is ook betaalbaar voor me. Nou had ik een vraagje. Ik speel eigenlijk vrijwel alle stijlen een beetje. Is deze gitaar daar wel voor geschikt? Ik denk dat ie qua rock en metal zn mannetje wel staat maar klinkt ie ook lekker richting akoestisch?

En zo niet, wat raden jullie me voor gitaar aan als je een goede all round wil voor 500 euro? Ik speel op het moment een Squier Strat en ik wil een wat professionelere gitaar waar ik nog lang plezier van heb.

Thanks in advance. :gitarist:

iwamoto
17 februari 2008, 12:40
ja


gewoon spoel splitsen als je wat zachter geluid uit je hals HB'er wilt :)

Ponyboy
17 februari 2008, 13:05
wat is precies spoel splitsen? ik kan wel gokken maar leg es uit :)

iwamoto
17 februari 2008, 13:23
nou, een humbucker heeft 2 spoelen, ja? wat nou als je een van die 2 spoelen alleen hoort, krijg je dus een soort singelcoil geluid, dusja, klinkt lekker voor een meer single coil achtig geluid zonder je humbuckers te wisselen ofzo.

Ponyboy
17 februari 2008, 13:40
heeft met dit te maken?

http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2008/pickup/1.gif

VanBiLL.com
17 februari 2008, 14:36
JA, positie 2 en 4 wordt er met een split (neck resp. bridge) op de humbuckers gewerkt. Maar die staat dan weer geschakeld met de midden single coil. Is dat serie dan krijg je toch weer een humbucker achtig geluid, is dat parallel dat zal je meer strat/tele achtige geluiden te horen krijgen. Ligt er dus aan hoe het e.e.a. aangesloten is...

ErikE
17 februari 2008, 21:03
De tussenstandjes bij de S zijn erg crispy...dat zit wel goed.

vulvasonic
17 februari 2008, 22:29
Als je een goede allround gitaar zoekt, dan heb je 'm in deze plank wel gevonden, hoor. Zoek niet verder en koop die hap.

Outrage
18 februari 2008, 00:05
Ik heb er eens op gespeeld en die gitaar klinkt en speelt echt goed. Alleen had ik een beetje het idee dat er qua sound niet zoveel verschil zat tussen de hals- en brughumbucker.

iwamoto
18 februari 2008, 00:12
mwa, als je dan de HB's zou vervangen merk je het pas echt goed, blijven toch stock pickups... niet dat ze slecht klinken, maar je hebt toch liever je persoonlijke sound :)

Ponyboy
18 februari 2008, 10:33
bedankt voor de reacties, mannen. nu geld bij elkaar sprokkelen en dan heb ik m binnenkort in mn armen.