PDA

View Full Version : Fender Eighty-Five



yalexw
17 februari 2008, 11:20
Hallo

Zag op marktplaats een Fender Eighty-Five staan en vond hem wel interessant. Maar kon er eigenlijk maar weinig over vinden alleen dat het clean kanaal wel goed is maar het distortion kanaal wat "modderig" nou ben ik meer een type dat van clean houd :) . Maar zijn er mensen die me er wat meer over kunnen vertellen of dit een beetje goede versterker is ik zou hem gebruiken voor thuis op de slaapkamer.

Dude
17 februari 2008, 11:39
use the search button !!!



oude gitarist van mn band had dat ding... een van de betere transistor versterkers die ik gehoord heb. Het cleane kanaal werkte perfect met een goed multieffect op het clean kanaal. Waanzinnig groot en vol geluid voor zoŽn klein 1x12 combootje.
Drive kanaal was waardeloos.... staat een hoop info over deze bak op internet hoor. Uit een eerder topic over deze versterker kwam hier naar voren dat een van de radiohead albums qua gitaar grotendeels is opgenomen.

yalexw
17 februari 2008, 11:55
had net gezocht maar kwam niet zoveel naar boven kan nog wel een keer proberen maar bedankt voor de reactie.
[edit] Oja heb nu een spider III 15W maar die vind ik digitaal klinken zou deze beter zijn. Ga natuurlijk daar wel even testen. ;)

crapton
17 februari 2008, 12:25
Je kan altijd op Harmony-Central.com eens kijken naar de user reviews (ff Googlen) en daar komt deze amp niet geweldig uit. Heb m op marktplaats opgezocht en ziet er voor mij nogal erg droevig uit. Het is verder een doodnormale transistor amp, niets bijzonders. Ik zou m dus niet kopen tenzij heeeeeeel goedkoop - tja en wat moet je er dan mee?

Als je zoiets zoekt zou ik voor een Peavey Bandit gaan. Afhankelijk van je budget heb je nog een hele trits met ingebouwde effect, zoals Vox Valvetronix, Roland Cubes, Spider III (zijn beter dan de II) enz. Kijk ook eens op Thomann.de.

the sure thing
17 februari 2008, 13:21
Ik ken de Fender eigthy five goed. Is idd een transistor versterker waarvan er 1300 in een dozijn zijn. Echt NIETS byzonders, in tegenstelling tot wat sommige verkopers beweren. Klinkt als elke andere Fender transistor gemaakt tussen 1980 en 2000. Voor meer dan EUR 100 niet kopen! Als je per se een Fender tranistor wilt, kijk dan voor de sidekick 65 bijvoorbeeld. Is nog goedkoper en klinkt zeker even goed....

yalexw
17 februari 2008, 14:45
Nja ik zocht niet naar een versterker die in een keer heel veel beter was ofzo maar naar een versterk die niet zo "gemaakt" klinkt als mijn Spider. En zag deze staan en dacht nja voor een eurotje of 70 kan het toch niet zoveel slechter zijn als mijn spider. En dan komt er later nog wel een versterker die echt goed is :cooler:

the sure thing
17 februari 2008, 20:56
EUR 70 is een OK prijs. Daar kan je m morgen ook weer voor verkopen. Ik wil m voor EUR 70 ook wel van jou kopen :)

the sure thing
17 februari 2008, 21:20
Nu we het er toch over hebben: deze vent is gestoord: http://link.marktplaats.nl/149093379 Dit krijg je er echt NOOOIIIITTT voor! Je zou er EUR 25 voor moeten gaan bieden........ Is zo iemand nou echt gek of gokt hij gewoon?

Eko
17 februari 2008, 23:20
Ik heb er een gehad. De normale straatwaarde ligt tussen de 100-150 euro`s top. Clean zijn ze goed. Hanteerbaar en betrouwbaar. Maar dat zijn ook wel de enige voordelen. Fender heeft een groot aantal transistoramps gebouwd en doet het nog. Je koopt al een 2 x 12 inch met transistor voor een scheet en drie knikkers dus waarom dan oude meuk zoeken?
De man in Rijssen heeft misschien wel het idee dat hij een zeldzame versie heeft. Het tegendeel is waar.

yalexw
18 februari 2008, 07:18
Dat was niet de advertentie die ik bedoelde zoveel geld is ook belachelijk :o . Kan de advertentie die ik bedoelde ook niet meer terugvinden dus zal wel verkocht zijn. Maar ik zou eens gaan kijken naar de nieuwere fenders in de winkel en wat proberen. Iig bedankt.

paulusdeBKB
18 februari 2008, 09:33
Ik heb tijdens mijn middelbare schooltijd met veel plezier over de Deluxe 85 gespeeld. Was destijds niet eens een heel goedkoop ding, maar anno nu, tweedehands is 325 ongeveer 175 euro te veel, ja. De Eighty-five is vrijwel identiek aan de deluxe 85, hij mist alleen de boost-functie op het gainkanaal. Niet dat je het gainkanaal zult gebruiken...

Harry
18 februari 2008, 09:57
ik vond de gain helemaal niet zo slecht voor een transistorversterker eigenlijk. In die tijd had je niet veel beters. Nu is het aan alle kanten ingehaald natuurlijk, er is veel meer voorhanden.

the sure thing
28 februari 2008, 16:21
http://link.marktplaats.nl/151514364

En gelukkig: daar is de adveerteerdert weer!

"De kenners weten dat dit een veel gevraagde, maar nauwelijks te verkrijgen, combo is"

Echt, ik ga elke keer weer aan mijn kennis twijfelen als ik deze advertentie lees. Gelukkig is hij al EUR 50 in prijs gezakt.....

yalexw
28 februari 2008, 16:37
Laat hem maar gewoon gaan krijgt hem toch nooit voor die prijs weg. Iedereen die 325 euro aan een versterker uitgeeft weet wel ongeveer hoeveel deze waard is en dat is geen 325 :p