PDA

View Full Version : Gamba Fusion



HvV
16 februari 2008, 22:21
Heb van de week eens wat zitten spelen met Guitar Rig 3. Hoewel meer ruis dan Gearbox erg bruikbare sounds en goeie effecten. Met name die Jazz Amp. Lekker neuzig, wat me bij dit nummer eens een keer goed uitkwam. En wat een verademing om met een plug-in te werken. Al je amp instellingen blijven per track bewaard ook al heb je meerdere gitaar-tracks zoals in onderstaand nummer. Het is een improvisatie op een backing track van Frank Gambale. Weet iemand de naam van de track? Geen idee dan ook hoe het origineel klinkt, trouwens, lol.

http://soundclick.com/share?songid=6275081

HvV
19 februari 2008, 12:55
Hahaha, ouwe meuk. Misschien als ik er nou bij vertel dat ik dit gespeeld heb met mijn handen op mijn rug vastgebonden? Nou ja, back to the drawing board... :(

bass blom
19 februari 2008, 13:06
Hahaha, ouwe meuk. Misschien als ik er nou bij vertel dat ik dit gespeeld heb met mijn handen op mijn rug vastgebonden? Nou ja, back to the drawing board... :(

foto's :cheerup:

maar het klinkt lekker hoor, drums mag wat minder deftig klinken van mij :satisfie:

Riky
19 februari 2008, 14:20
Brian May fan? Je manier van soleren doet me best aan hem denken..

Vind het lekker klinken! de stops in de solo zijn is te stoppend...(als je begrijpt wat ik bedoel:P)

Verder erg lekker!

Leuke backingtrack ook.. ken hem niet..

gitaarhaantje
19 februari 2008, 16:01
Heb van de week eens wat zitten spelen met Guitar Rig 3. Hoewel meer ruis dan Gearbox erg bruikbare sounds en goeie effecten. Met name die Jazz Amp. Lekker neuzig, wat me bij dit nummer eens een keer goed uitkwam. En wat een verademing om met een plug-in te werken. Al je amp instellingen blijven per track bewaard ook al heb je meerdere gitaar-tracks zoals in onderstaand nummer. Het is een improvisatie op een backing track van Frank Gambale. Weet iemand de naam van de track? Geen idee dan ook hoe het origineel klinkt, trouwens, lol.

http://soundclick.com/share?songid=6275081


Klinkt lekker hoor...

Zou je mischien die backing track ook naar mij kunnen sturen...

Gr Laurens

jaspie
19 februari 2008, 20:20
ow cker lekker in gespeeld. De sound is nie helemaal mijn ding, maar cker smakelijke licks

HvV
19 februari 2008, 20:53
@bass: bah, jij hoort ook alles, heb inderdaad de backing track wat gepimped met EQ enne die foto's komen nog, gitaar spelen met mijn handen op mijn rug en dan ook nog foto's maken vergt nog wat oefening :D

@riky: nee, niet echt een May fan. De solo is wat tja, ik kom zelf op dit moment ook niet echt verder dan wat licks, ik wil wel wat vertellen maar ik heb het verhaaltje nog niet helemaal rond, denk ik. Zowiezo moeilijk een plek te vinden daarvoor, nummer was 1:30m oorspronkelijk. Een vloeiende solo zou wat makkelijker zijn in de break maar daar zitten nu die dubbele(3) gitaren. Maar komt goed. Het zit in mijn hoofd alleen mijn handen kunnen nog niet mee. Dat gitaren dubbelen viel trouwens nog niet mee. Elke vibrato moet gewoon hetzelfde en volume is heel belangrijk. Dat heeft best wat tijd gekost en het is nog lang niet wat het zijn moet.

@gitaarhaantje: ik zet hem wel even op speedy. Zie de link hieronder. Track was eerst 1:30 maar ik heb een break gedubbeld, is nu 2:02

http://www.speedyshare.com/459147976.html

@jaspie: thx :)


In ieder geval bedankt voor de reakties. Speel nu ongeveer weer een maand of 5 na jaren niks gedaan te hebben en een steuntje in de rug kan ik wel gebruiken maar ook kritiek is van harte welkom. Ik wil mijn gitaarspel graag weer verder ontwikkelen. Alle tips zijn welkom.

Weet ook nog steeds het origineel van de backing niet te vinden. Wel veel van Gambale gezien inmiddels. Hij zag er niet uit in die periode. Tweety t-shirt, leren broek en een pruik. Later heeft die nog eens een gladde pruik gehad en een snor en liep hij meestal in een of ander bowling-shirt. :chicken: Maar tegenwoordig is ie uit de kast en gaat ie gewoon kaal door het leven. Maar goed, spelen kan hij wel. Meest onder de indruk was ik wel van een utube filmpje waarin die een stuk of 7 verschillende modes laat horen. Filmpie ziet er echt niet uit (lachuh!) maar kijk even door, vooral op 1:55 waarin die Dorian mode laat horen. Veel van zijn latere fusion werk is ook echt heel goed. Die pruik had ie echt niet nodig imo.

http://www.youtube.com/watch?v=DbCHuaYfzK8&feature=related

bass blom
19 februari 2008, 21:00
@bass: bah, jij hoort ook alles

ja dat is verrekte lastig af en toe :D

gitaarhaantje
20 februari 2008, 09:33
Hey bedankt voor het posten van die BT..
Ben benieuwd of ik er ook wat mee kan... Heb bijna geen theoretische kennis dus...:D.. Baal ik af en toe wel van trouwens :S