PDA

View Full Version : Vox-ac30 probleem(?)



sietze
16 februari 2008, 20:49
Ik heb sinds 2 weken een VOX-AC30 in mijn bezit.
Hij bevalt ontzettend goed! Alleen een ding.

Ik heb geen geluid als ik mijn gitaar in de normal prik.
Geen probleem als ik in de top-boost zit, maar sinds aankoop geen geluid
door het normal channel.

Bekent probleem? Doe ik iets fout? Snoertje los?
Als dit fout is, wat zou er aan kunnen mankeren?

In afwachting,

Gr. Sietze.

VanBiLL.com
16 februari 2008, 20:53
Ben (nog niet) zo'n AC-30 kenner, maar heeft dat dan niet te maken met die link-switch? Heb je dat al geprobeerd? Anders ff terug naar de dealer zou ik dan zeggen...

jonesd
16 februari 2008, 20:55
Inderdaad is de link switch ook het eerste waar ik aan denk..

sietze
16 februari 2008, 21:01
die heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar geen succes :(

RiffMeister
17 februari 2008, 02:34
Dan zou ik even trug gaan... ik heb ook een ac30, en die link-switch zou wel degelijk verschil moeten geven

Harry
17 februari 2008, 15:03
ik heb ook een dergelijk probleem. Heb mijn AC 30 CC1 gisteren gekocht en ben er nu wat mee aan het pielen.
Het Normal kanaal werkt goed, maar als ik de linkswitch op gecombineerd zet hoor ik niks meer. Zou die schakelaar kapot kunnen zijn?


Ik begrijp dat ik ermee terug moet, maar daar baal ik wel flink van.....

VanBiLL.com
17 februari 2008, 15:27
Waarschijnlijk heb je het volgende al geprobeerd maar ik neem aan dat wanneer de link-switch gebruikt je gitaar in het top-boost channel is geplugd? Ik kan me voorstellen dat het andersom mogelijk niet werkt. Misschien maakt het niet uit maar mogelijk een id om te proberen?

beess
17 februari 2008, 15:43
Waarschijnlijk heb je het volgende al geprobeerd maar ik neem aan dat wanneer de link-switch gebruikt je gitaar in het top-boost channel is geplugd? Ik kan me voorstellen dat het andersom mogelijk niet werkt. Misschien maakt het niet uit maar mogelijk een id om te proberen?
Klopt, net even gecheckt hier : als je inplugt in het "normal channel" en de switch naar de normal-ingang toe flipt, dan krijg je geen geluid. Dus kan je dan niet linken hè.

VanBiLL.com
17 februari 2008, 15:46
Thanx beess voor het checken, there you have it...hopelijk was dat het simpele probleem...

Harry
17 februari 2008, 22:35
goed werk mannen, dat was inderdaad mijn probleem. Ik werd waarschijnlijk misleid door het pijltje naast de switch.
Nu ben ik weer blij met mijn gloedjenieuwe versterker, en kan niet wachten tot woensdag repetitieavond!!!

Succes Sietze met jouw probleem!

vulvasonic
17 februari 2008, 22:43
goed werk mannen, dat was inderdaad mijn probleem. Ik werd waarschijnlijk misleid door het pijltje naast de switch.
Nu ben ik weer blij met mijn gloedjenieuwe versterker, en kan niet wachten tot woensdag repetitieavond!!!

Succes Sietze met jouw probleem!

En ik verwacht een uitgebreid verslag, hè? :D

VanBiLL.com
17 februari 2008, 22:45
En ik verwacht een uitgebreid verslag, hè? :DOJA, zeer zeker verwachten we dat!!!

Harry
18 februari 2008, 09:59
Mario, je kent me toch. Dat wordt iets in de trand van 'het hing hard en het klonk lekker'. Maar ik zal mijn best doen....

sietze
18 februari 2008, 21:13
yee het is gefixt :D
Heb er naar laten kijken en er mankeerde iets aan (wat weet ik niet :o)

Trouwens, weet iemand een goeie site met diverse vox ac30 settings?
Versterkerinstellingen??

Harry
21 februari 2008, 09:47
ik kaap dit topic even voor mijn verslag(je):
Gisteravond heb ik in de oefenruimte mijn gloednieuwe Vox AC30 CC1 uitgeprobeerd, en wat ik thuis al even hoorde kwam ook op hoger volume uit. Heb nog even met de gain lopen stoeien, en heb die een stuk teruggedraaid. Zo kreeg ik een open en warm basisgeluid, dat mooi contrasteerde met de Mesa Boogie (type weet ik niet, zo'n 4 kanaals ding). Met mijn MXR MC401 kon ik boosten, niet zo zeer qua volume maar meer gain kreeg ik ermakkelijk mee. Heb wel beide knoppen gebruikt (boost en overdrive) omdat het anders toch wat droog klonk. Misschien moet ik de versterker iets minder warm voicen. Kan met een knop op de achterkant. die heb ik zodanig ingesteld dat er minder cleane headroom ontstond. Kijken wat er dan gebeurt.
Ik moet ook nog even stoeien met het volumeverschil tussen solo- en slaggeluid. Voor mij mag het verschil iets groter worden.
Verder moet ik nog even wennen aan het feit dat ik de reverb aan en uit kan zetten, dit is erg leuk voor introotjes en solo's. Maar dan moet ik dus 3 knoppen indrukken. Tja.....
Ik ben erg tevree met het geluid, moet alleen nog even zoeken naar de ultieme instellingen. Ook mijn bandleden konden de nieuwe versterker wel waarderen, de Bedrock vonden ze te schel en te hard.

Kim Wilson
21 februari 2008, 10:08
De Bedrock te hard? Dat is me toen in DB's niet opgevallen, terwijl ik gitaren al gauw te hard vind staan. Of had je hem toen zachter staan?

Review klinkt goed trouwens, ik krijg er zowaar GAS van. Moet ook maar eens een Voxje uitproberen. :)

Harry
21 februari 2008, 10:22
de oefenruimte in dB's is een stuk groter dan onze vaste ruimte, dus we stonden toen behoorlijk ver uit elkaar. En ik weet niet of de CMW mastervolume er toen al inzat eigenlijk. We staan in onze ruimte zo dicht op elkaar dat je omring wordt door herrie.... De Vox klinkt wel wat liever, de Bedrock is wat grover en ruiger, wat ik trouwens ook erg mooi vind.