PDA

View Full Version : welke amp???



classicrooock
16 februari 2008, 18:34
ik zoek dus een goeie halfstack zond de 1200 stijl van muziek is rock blue's classic rock enz
ik dacht aan een 2dehands 5150head en cab
of zeg welke nog zoude passen

Anti
16 februari 2008, 18:50
Ik zoek dus een goede half stack zo rond de €1200. De stijl van muziek die ik prefereer is rock, blues,klassieke rock enz... Ik dacht aan een tweedehands Peavey 5150 head met bijhorende cab. Indien U suggesties hebt mag U dit melden.

Er zijn verschillende reeds bestaande topics specifiek over de genres die jij aanbrengt. Deze zijn beschikbaar via de zoekfunctie.

Jimwoud
16 februari 2008, 19:31
ik zoek dus een goeie halfstack zond de 1200 stijl van muziek is rock blue's classic rock enz
ik dacht aan een 2dehands 5150head en cab
of zeg welke nog zoude passen
Als je zoveel geld te besteden hebt zou ik lekker gaan testen. 5150 is meer voor de heavy rock/metal. Zou het meer in de Marshall/Boogie kant zoeken. Maar er zijn zoveel meer merken die goed zijn.

Kijk ook waar je favo artiesten qua sound op spelen.

marter544
16 februari 2008, 19:42
Marshall JVM series komt eigenlijk als eerste in m'n hoofd, ga die eens proberen. JCM800 is ook vet, maar ik hou niet van 1-kanaals versterkers.

pannekoek
17 februari 2008, 14:07
ik zoek dus een goeie halfstack zond de 1200 stijl van muziek is rock blue's classic rock enz
ik dacht aan een 2dehands 5150head en cab
of zeg welke nog zoude passen




ik zou hiervoor absoluut zeggen: marshall dsl50

MichaelSS
17 februari 2008, 14:15
Hoezo....?

pannekoek
17 februari 2008, 16:55
hoezo....?


de jcm2000 is zowieso een geweldige amp, ik lees dat de ts ''rock blue's classic rock enz'' speelt, de is een 2 kanaals versterker die erg goed klinkt bij de stijlen ''rock blue's classic rock enz'' de distortion past echt bij blues/blues rock, en als je de gain wat openschroeft krijg je een mooi classic rock sound.

vraag aan ts: welke gitaar gebruik je eigenlijk?


, stephan

Squier4ever
17 februari 2008, 17:04
de jcm2000 is zowieso een geweldige amp, ik lees dat de ts ''rock blue's classic rock enz'' speelt, de is een 2 kanaals versterker die erg goed klinkt bij de stijlen ''rock blue's classic rock enz'' de distortion past echt bij blues/blues rock, en als je de gain wat openschroeft krijg je een mooi classic rock sound.

vraag aan ts: welke gitaar gebruik je eigenlijk?


, stephan

een geweldige amp maar jij vindt m niet klinken?

pannekoek
17 februari 2008, 17:08
een geweldige amp maar jij vindt m niet klinken?


ik vind het een geweldige amp maar ik vnd hem niet lekker klinken voor mijn doeleinden, ik speel een andere stijl dan de topic starter, meer heavy-metal en hard-rock

maar als ik alleen amar blues, rock en classic rock zou spelen dan zou ik absoluut voor de dsl gaan, geen twijfels

MichaelSS
17 februari 2008, 17:17
ik speel een andere stijl dan de topic starter, meer heavy-metal en hard-rock



Niet ???.. ik ben een andere mening toegedaan. Uit deze amp is zeker wel Metal te krijgen.

pannekoek
17 februari 2008, 18:04
Niet ???.. ik ben een andere mening toegedaan. Uit deze amp is zeker wel Metal te krijgen.


zeker niet de metal die ik speel, ik vond de sound iets te min voor metal, maar zeker geschikt voor alles wat minder gain nodig heeft.

als de topicstarter dan wel meer gain nodig heeft dan raad ik de tsl100 of de jvm410h aan maar die krijg je niet onder de 1200 euro

Toaster
17 februari 2008, 21:26
zeker niet de metal die ik speel, ik vond de sound iets te min voor metal, maar zeker geschikt voor alles wat minder gain nodig heeft.

als de topicstarter dan wel meer gain nodig heeft dan raad ik de tsl100 of de jvm410h aan maar die krijg je niet onder de 1200 euro


:D

Noem je nu alle amps op waar je zelf ooit 2 dagen op heb gespeeld ;)

vulvasonic
17 februari 2008, 22:52
Het is nogal lastig om daar een pasklaar antwoord op te geven. Het hangt niet alleen van je definitie van 'een rockgeluid' af (wat bij iedereen iets anders is), maar het maakt ook veel uit of je in je eentje aan de snaren plukt, of dat er een tweede gitarist met je meedoet.
Als enige gitarist heb je een wat breder palet nodig. Speel je met twee gitaristen, dan klinkt het doorgaans juist heftiger als beide gitaristen iets cleaner spelen.

pannekoek
18 februari 2008, 07:30
:D

Noem je nu alle amps op waar je zelf ooit 2 dagen op heb gespeeld ;)


de dsl heb ik uitgebreid getest en ik speel daar vaak op als ik bij vrienden ben, de tsl heb ik 4 dagen gehad! geen 2 (A) maar daar was ik ook tevreden over maar hij ging kapot :S

en de jvm410h is gewoon een superamp die ik nu heb! helemaal mijn sound, geen enkel moment aan getwijfeld!