PDA

View Full Version : Randall sound: té aanwezig?



VanMeekeren
16 februari 2008, 11:41
Hallo,

Ik sta op het punt om een Randall top te kopen. Welk type ben ik nog niet echt uit. Maar een Randall vind ik lekker klinken.

Mijn vraag is: Is de sound die een Randall produceert niet té specifiek? En zou ik deze met wat pedalen wat kunnen aanpassen? bv, wat warmer, voller? Voor de wat meer Vintage klanken?

maw, Kan een Randall ook een goede allround amp zijn voor ook het lichtere werk?

Van Meekeren

HaroldA
16 februari 2008, 13:20
Randall vind ik meestal wel mooie cabinetten maken (zelfs de goedkopere), maar ik heb nog nooit echt een goed klinkende top gehoord. Smaken verschillen zullen we maar zeggen...

Ik ken ook niet heel de serie, alleen die ene die ook in camouflage verkrijgbaar is...

Zoals altijd geldt: probeer het uit! Ga naar een winkel waar meerdere merken+types aanwezig zijn en probeer ze allemaal uit! Met of zonder booster.

Het is dan handig als je het cabinet en booster reeds uitgekozen hebt, zodat je een goede vergelijking van versterkers kunt maken.

interessander
16 februari 2008, 14:36
Ik heb zelf bij Randall juist niet een bepaalde sound in mijn hoofd terwijl ik dat bij fender, marshall, mesa, noem maar op, wel heb. Randall zit natuurlijk voornamelijk in de stevige hoek en Pantera's Dimebag heeft een blijvende indruk achtergelaten met een retestrakke Randall transistorsound.

Maar als je zegt Vintage, waar doel je dan precies op, heb je een aantal bands of een omschrijving van je muziek en andere gear?

marter544
16 februari 2008, 15:54
De nieuwe G3 series doen dat aardig goed, maar die hebben wat minder de Pantera scheur zegmaar, allemaal wat warmer (pantera zou ook wel lukken, met een boostertje dervoor ozo). Wil je een buizenbak of een transistor (aangezien randall toch wel een beetje bekend is voor z'n torrenbakken)?

Sami
16 februari 2008, 22:18
Ik heb zelf zo'n randall rg75 G3 en dit apparaat heeft een prachtige warme clean en een classic high gain kanaal en een modern high gain kanaal. Uit die 2 gainkanalen kan je alle soorten sounds krijgen van licht vervormt tot dikke pantera-scheur. En er zit ook nog eens reverb op zowel de clean als de gainkanalen.

Ik vind het echt een topversterker.

VanMeekeren
17 februari 2008, 19:08
Wij spelen vooral Metallica, Disturbed achtige liedjes.. Daar is een Randall wel geschikt voor.

Maar we spelen ook AC/DC, Black Sabbath, Saxon, Iron Maiden. Met uitstapjes naar Led Zepellin, The Who..

Is een Randall en dat soort muziek dan nog wel een goed plan?

marter544
17 februari 2008, 19:27
Black Sabbat, AC/DC en Zeppelin is zeker te doen.. De vintage scheur met gain laag. Maar anders probeer je het gewoon bij een winkel, of het wat voor jou is? Tip: Draai de contour knop flink naar rechts, en voor dingen als Sabbath de vintage scheur met de voicing op vintage.. Er zitten 2 scheurkanalen op, het verschil is vooral dat de modern een wat fellere scheur is, met wat meer treble, en wat meer gain. Dan heb je ook nog een voicing knopje met vintage/modern, dat doet ongeveer hetzelfde maar dan wat effectiever.

VanMeekeren
20 februari 2008, 19:46
Ik had zelf ook al gedacht dat het wel wat zou meevallen.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Van Meekeren

Badr
21 februari 2008, 08:52
Je moet in ieder geval NOOIT een versterker kopen met de intentie om later met pedalen het geluid nog op te kalefateren, dan kun je beter gewoon wat meer de tijd nemen en meer uitproberen en uiteindelijk een amp kopen waar je dat niet bij hoeft te doen. Ga gewoon een middagje bivakkeren in de dichtstbijzijnde (goede) muziekwinkel en neem je eigen gitaar mee om te testen!!

Jan Buurman
21 februari 2008, 12:51
Ik haaat Randalls........

Jan Buurman
21 februari 2008, 12:55
2x op bestaande backline moeten spelen waarin een (transistor)bak van Randall stond.... Geen behoorlijk geluid uit te krijgen (als je een JCM800 gewend bent) Bakken laag, leuk voor een metalsound maar voor een wat meer vintage/rock geluid vond ik het een ramp.
Misschien met meer tijd had ik er wat meer uit gekregen maar die 2x heb ik door de Randall sound niet lekker gespeeld....

HaroldA
21 februari 2008, 13:04
Ik haaat Randalls........
Kijk: daar heeft de TS iets aan! :rockon:

Dankjewel voor je sterk onderbouwde mening, Jan!

Jan Buurman
21 februari 2008, 13:08
Ik moest het even kwijt..... Het waren twee frustrerende ervaringen met Randall. Voor veel mensen zullen het best fijne versterkers zijn.

Izegrim
21 februari 2008, 13:34
Ik heb met veel plezier op een RG50 TC buizencombo gespeeld. Voor omlaaggestemde metal was het helaas niet voldoende maar voor rock een leuk alternatief.

marter544
21 februari 2008, 15:47
Ik moest het even kwijt..... Het waren twee frustrerende ervaringen met Randall. Voor veel mensen zullen het best fijne versterkers zijn.

Welke bakken waren dat dan? Met de oudere series heb je idd altijd die typische Randall scheur, maar met de nieuwe, is dat veel minder, die klinken eigenlijk niet als een Randall, vind ik..

Nrrrk
25 februari 2008, 14:12
Ik haaat Randalls........
Moet je maar eens een Randall MTS serie bespelen. Gast dan praat je wel anders, die sound is zó fucking goed. op 't officiele randall forum zit een gozer die zijn XTC module prefereert over n echte Bogner. En kirk hammett heeft sinds kort n eigen signature Randall-MTS serie. Kickt ass.

Jan Buurman
25 februari 2008, 15:59
Zoals ik al zei: Het waren twee frustrerende ervaringen met Randall. 2x op bestaande backline moeten spelen waarin een (transistor)bak van Randall stond. Ik heb geen idee welke typen het waren maar er was geen behoorlijk geluid uit te krijgen. Het zal wel de goedkoopste crap zijn geweest want de andere gitaarversterker was een Marshall uit de MG serie. Er zullen geweldige Randall's zijn want velen zijn er blij mee. Ik weet dat de twee ervaringen niet representatief zullen zijn voor het merk Randall.
Ik ga sowieso toch meer voor Vintage geluid..

Je moet de opmerking ook meer zien in het kader van de weer opgeleefde smurfenhype. We kennen toch allemaal de moppersmurf? "Ik haaaaaat......."

gerrekat
25 februari 2008, 16:23
Ik heb een Cyclone gehad en de Warhead, X2 en V-max diverse malen getest maar kan er ook niets goed over zeggen, wat een belabberd geluid. Stock zit er weinig gain op, ik moest behoorlijk wat buitenboord kit gebruiken om de Cyclone ook maar half goed te laten klinken. ik hou erg van PanterA en van dimebag maar zo'n geluid haal je er stock zeker niet uit. Ik heb Dime's rig zlfs een tijdje bij elkaar gehad dus incl. Furman PQ-3, BBE etc. en dan kon ik wat meer met Cyclone maar het was nog steeds huilen. Ik heb hem na een jaar gedesillusioneerd verkocht. De MTS is inderdaad beter, maar mist nog steeds elke vorm van karakter.