PDA

View Full Version : Peavey Valveking cabs



Geoffrey
16 februari 2008, 09:39
Iemand goeie of slechte ervaringen met de Peavey Valveking cabs..?

arjanb01
16 februari 2008, 10:15
Als je een valveking top hebt, dan zou ik die speakerkast van Peavey gelijk dishen.... Goedkope speakertjes, klinken voor mij te steriel, kil, dun, you name it.... klinken leuk in de oren van een beginner, maar ik denk dat als je wat gevorderder bent in het spelen/luisteren je iets anders eronder zet.
Bogner of Koch 2x12 kastje eronder en voila, brute tone :rockon:

ben vanhoof
16 februari 2008, 10:40
Ben van dezelfde mening. Ik heb een keer over een fullstack van die kasten gespeeld en kwam echt nog ballen tekort. Ik kwam totaal niet goed door de mix heen tov van de cabinets waar ik op andere momenten al mee gespeeld heb (marshall, londen city, bogner, engl pro)

almarvk
16 februari 2008, 11:39
Amper laag en weinig definitie. Ik zou er ver weg van blijven.

ben vanhoof
16 februari 2008, 12:22
Ben je van plan een goedkoop cabinet te kopen ofzo?

Powerchordschuiver
16 februari 2008, 12:37
Peavey speakers zijn meuk.
Ga gewoon lekker sparen en koop jezelf een Kool & Elferdink-kast, dan heb je wat goeds.

arjanb01
16 februari 2008, 12:48
of koop een london city cab, zijn ook zeer betaalbaar volgens mij....

Puerco
16 februari 2008, 16:17
Nou de meningen over die peavey cab zijn unaniem geloof ik...
Die Kool & Elfring (http://www.kool-elfring.com/) cabinetten zijn een Nederlands kwaliteit product maar kosten ook wel een stukje meer dan zo een peavey cab.
Als je echter op zoek bent naar een peavey cab lijkt me eerder dat je iets voordeligs zoekt en in dat geval kan ik een Harley Benton 412 Vintage (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g412a_vintage.htm) aanraden met 4 Celestion Vintage 30 speakers die los meer kosten dan die complete cab en die in tegenstelling tot veel andere cabs in deze prijsklasse niet van spaanplaat maar van multiplex is gemaakt.
Ik heb er zelf ook zo een en heb er totaal geen klachten over, gewoon een goed ding met hele goede speakers (die wel een tijdje nodig hebben om lekker ingespeeld te raken).
Het enige nadeel vind ik eigenlijk dat glimmende harley benton logo aan de voorkant, als je hem er voorzichtig afpeuterd blijft er een soort bisonkit achter op het speakerdoek, daar moet dus bij mij een ander logo overheen komen :)

Geoffrey
16 februari 2008, 17:06
Ben je van plan een goedkoop cabinet te kopen ofzo?

Niet bepaald nee.. ik vind 375euro voor een 4maal12 kabinet zeker geen slechte prijs.
Maar die prijs doet me dan ook zeer sterk twijfelen over de kwaliteit..
Ik zou het liefst bij een peavey cab blijven.. ik heb namelijk een 6505 head en een peavey bandit112.

arjanb01
17 februari 2008, 09:53
Zou ik eerder voor 375 euro een tweedehands Engl of Koch 2x12 cab kopen in combi met je Peavey amp. Qua ballen heb je meer aan een duurder 2x12 cab dan een goedkoop 4x12 cabje. Plus dat het slepen wat aangenamer is.

ben vanhoof
17 februari 2008, 10:48
Idd een feit, je kan beter wat geld uitgeven aan een goed cabinet. Een goed cabinet hou je normaal langer dan een amp, zeker als je altijd aan het zoeken bent naar de "perfecte" sound.

Op 2dehands.be staat een Engl pro 4x12 vintage (v30) te koop voor €600, staat bij een advertentie van iemand die zn engl powerball verkoopt. (http://www.2dehands.be/engl-powerball-37407317.html?afdeling=muziek&muz_access=14&rubriek=muz_access&start=20) Dat cabinet, samen met een bogner 4x12 en een diezel 4x12 zijn zowat de toppers van cabinets die je kan kopen. En voor die prijs ga je het altijd verder kunnen verkopen moest het toch niet echt je ding zijn.
Moest ik een maand geleden mn engl pro niet gekocht hebben zou ik nu echt niet twijfelen...

Geoffrey
18 februari 2008, 20:48
Idd een feit, je kan beter wat geld uitgeven aan een goed cabinet. Een goed cabinet hou je normaal langer dan een amp, zeker als je altijd aan het zoeken bent naar de "perfecte" sound.

Op 2dehands.be staat een Engl pro 4x12 vintage (v30) te koop voor €600, staat bij een advertentie van iemand die zn engl powerball verkoopt. (http://www.2dehands.be/engl-powerball-37407317.html?afdeling=muziek&muz_access=14&rubriek=muz_access&start=20) Dat cabinet, samen met een bogner 4x12 en een diezel 4x12 zijn zowat de toppers van cabinets die je kan kopen. En voor die prijs ga je het altijd verder kunnen verkopen moest het toch niet echt je ding zijn.
Moest ik een maand geleden mn engl pro niet gekocht hebben zou ik nu echt niet twijfelen...

Deze drie zou k dan wel eens naast elkaar en met mn Peavey head willen testen..
Wel moeilijk om een winkel te vinden die deze drie cabs staan heeft..
Heb wat mails rond gestuurd..nu hopen op antwoord

MichaelSS
18 februari 2008, 21:03
Zou ik eerder voor 375 euro een tweedehands Engl of Koch 2x12 cab kopen in combi met je Peavey amp. Qua ballen heb je meer aan een duurder 2x12 cab dan een goedkoop 4x12 cabje. Plus dat het slepen wat aangenamer is.

Helaas heb je voor 375 geen ENGL cabinet.

Wat een ander vind van een cabinet maakt eigenlijk weinig uit. Ik zeg; test hem zelf eens uit. Vind je hem lekker dan koop je hem.

Er is heel veel beters te krijgen maar als jij het Peavey cabinet lekker vind klinken > Kopen.

Heb hem zelf niet genomen. Toch maar een Marshall 1960A. Ligt wel buiten je budget natuurlijk. Maar 2ehands een optie?

Zelf heb ik de vk112 (ja ja feedback had de vk100 weer niet op vooraad) icm de koch 2x12 getest. Echt een lekker geluidje. Heb zelf nog plannen om ooit eens een framus 2x12 aan te schaffen.

Geoffrey
18 februari 2008, 21:38
Helaas heb je voor 375 geen ENGL cabinet.

Wat een ander vind van een cabinet maakt eigenlijk weinig uit. Ik zeg; test hem zelf eens uit. Vind je hem lekker dan koop je hem.

Er is heel veel beters te krijgen maar als jij het Peavey cabinet lekker vind klinken > Kopen.

Heb hem zelf niet genomen. Toch maar een Marshall 1960A. Ligt wel buiten je budget natuurlijk. Maar 2ehands een optie?

Zelf heb ik de vk112 (ja ja feedback had de vk100 weer niet op vooraad) icm de koch 2x12 getest. Echt een lekker geluidje. Heb zelf nog plannen om ooit eens een framus 2x12 aan te schaffen.

Een bepaald budget heb k eigenlijk niet echt..
Wat k nie heb spaar k é :satisfie:
Ik wil graag eens de meningen horen over die Peavey valveking (zeker voor de intressante prijs.. :satisfie: )
Er is natuurlijk altijd heel veel beters te krijgen .. maar het is natuurlijk ook eigen smaak en budget.

dr.distortion
18 februari 2008, 22:47
Zeker de moeite waard om de valveking te testen. Ik heb zelf de Valveking 112 combo, extern 212 cabje met Eminence governors eronder. Zeker een lekker geluidje, alleen heb ik wel de voorbuizen gewisseld. Standaard zaten er in v1 JJ, v2 en v3 EH's in. Met name de EH's gaven een te dicht gesmeerd geluid, schel en kille meuk. In v1 heb ik een siemens 12ax7 en in v2 en v3 7025 buisjes. Voor mij zonder meer een lekker geluid in combi met mijn Les Paul. Ik vind de valveking zeker een aanrader voor het geld.

MichaelSS
18 februari 2008, 22:50
Standaard zitten er 12ax7 buisjes in met 6l6's. Of is die bij de 112 anders dan bij de vk100?

Ik geloof dat ik 6l6's en 12ax7's heb. vk100 dan wel.

dr.distortion
18 februari 2008, 22:53
Nee, dat klopt. Standaard zitten er 12ax7 buisjes in bij elke valveking af fabriek. Alleen heb ik qua merk de voorbuisjes verwisseld, maar het zijn wel 12ax7's gebleven. In de eindtrap zitten Ruby's 6L6GC. Ook die wil ik op termijn eens gaan vervangen voor andere (maar dan wel natuurlijk 6L6GC)

Geoffrey
19 februari 2008, 22:26
Bedankt voor de uitleg over buisjes.. :hippie:
Maar eigenlijk gaat het over de valveking cab.. als head heb ik een 6505 van Peavey.. :rockon:

Joey Handsome
20 februari 2008, 15:28
Zeker de moeite waard om de valveking te testen. Ik heb zelf de Valveking 112 combo, extern 212 cabje met Eminence governors eronder. Zeker een lekker geluidje, alleen heb ik wel de voorbuizen gewisseld. Standaard zaten er in v1 JJ, v2 en v3 EH's in. Met name de EH's gaven een te dicht gesmeerd geluid, schel en kille meuk. In v1 heb ik een siemens 12ax7 en in v2 en v3 7025 buisjes. Voor mij zonder meer een lekker geluid in combi met mijn Les Paul. Ik vind de valveking zeker een aanrader voor het geld.

Kweenie, maar 12ax7 en 7025 is precies hetzelfde toch?

Geoffrey
21 februari 2008, 23:03
Anders niemand ervaring met een valveking cab..?

ben vanhoof
21 februari 2008, 23:15
Ga toch voor een ander cabinet, ik denk dat hier niemand echt lovend over is. Voor die dikke €300 kan je wel wat beters krijgen, zie bv een Londen City LC412 cabinet of een Harley Benton met v30 speakers. Als geld niet echt een probleem is zou ik echt meer uitgeven aan een goed cabinet. Natuurlijk is de head erg belangrijk, maar met een goeie head en een klote cabinet zoals dat valveking cabinet ga je echt nog geen overtuigende sound hebben.

Ga gewoon eens naar een degelijke gitaarzaak en test fatsoenlijke cabinets uit van goeie merken zoals engl, bogner, mesa, diezel, orange, vht,...

CasB
22 februari 2008, 11:35
Valveking met een London City cab is een hele goede combinatie. Niet schel, lekker veel body, en een goede prijs :)

Geoffrey
25 maart 2008, 18:06
Wel..ik ben afgelopen zaterdag deze Valveking cab eens gaan testen..
en ik moet zeggen dat ik toch versteld stond van het geluid.. Ik heb deze vergeleken met een Marshall 1960 cab.

De Marshall heeft een warm smeuïg geluid.. waar ik vond dat de Peavey cab meer bijt, gemener klinkt en de klank afkapt. Persoonlijk komt mijn klank beter uit door een Valveking cab dan die Marshall cab.. de Peavey heeft meer de "ik-vlieg-naar-je-nek-en-bijt-je-strot-over" klank waar de Marshall het te "warm" maakt.

Natuurlijk bestaan er betere cabs..maar ik vind deze zeker en vast niet slecht klinken!!! Waar de Marshall zelf 340euro meer kost..
Volgens mij toch een onterecht onderschatte cab en zeker het testen en overwegen waard!!!

:hippie:

timkermans
20 mei 2008, 23:44
Wat zouden 4x 12 vintage30s apart kosten?

Dan zou ik die in een valveking cab steken om het visueel toch in orde te houden...

bass blom
20 mei 2008, 23:46
Wat zouden 4x 12 vintage30s apart kosten?

Dan zou ik die in een valveking cab steken om het visueel toch in orde te houden...

goedkoopsten die ik in nederland gezien heb zijn 65 ex btw.

DJ_HOEK
21 mei 2008, 12:39
65 ex btw??? waar dan? ik weet niet beter dan ze zijn nieuw 130...
een hb v212 cab is daarmee goedkoper dan 2 losse v30-speakers.

pol
21 mei 2008, 13:18
V30's zijn het goedkoopst in de UK, kijk maar es op Ebay uk, dacht iets van 50 of 60 euro het stuk ?

http://www.lean-business.co.uk/eshop/index.php?main_page=product_info&cPath=14_15&products_id=137

en dit was nog niet de goedkoopste winkel dacht ik.

maar dan nog, je bent goedkoper af hier met een Harley Benton cab uit Duitsland.

bass blom
21 mei 2008, 13:37
65 ex btw??? waar dan? ik weet niet beter dan ze zijn nieuw 130...
een hb v212 cab is daarmee goedkoper dan 2 losse v30-speakers.

http://www.rgsound.nl/

Jim Haagmans
21 mei 2008, 13:37
Mocht je nog gaan testen, probeer dan deze ook eens uit: http://www.thomann.de/nl/vox_v412bn_gitarrenbox.htm

ik vond hem heel goed klinken, en de looks vind ik ook super! maar dat is natuurlijk heel persoonlijk ;)

ik zou in ieder geval het advies hier wat betreft de valveking 412 gewoon opvolgen, als zoveel mensen het unaniem niets vinden zegt dat toch echt wel wat. Kijk ook rustig op marktplaats rond, als je geduld hebt vind je daar ook zomaar een pareltje tussen :)

pol
21 mei 2008, 14:11
http://www.rgsound.nl/

stuk duurder als in die link van mij, als je ze per 4 besteld toch.

kom uit op 168 pond x 1,25 = 210 + 20 euro verzending =

230 voor 4 speakers, btw incl.

pasqual
21 mei 2008, 21:53
kun je de peavey cab vergelijken met de speakers die in mijn vk 212 zitten?
zo ja, hoe kan het dan dat ik het wel een geweldige sound vindt?
ook Geoffrey vond 'm goed klinken. praten sommige mensen elkaar niet een beetje na?
het verschil zit misschien in het feit dat mijn combo een open back heeft en de cab niet. ik krijg er met gemak een SRV sound uit op het clean kanaal ( met tubescreamer er bij ) en een vet scheur geluid op kanaal 2. daarbij werd er een paar posts geleden gezegd dat de peavey cabs leuk voor beginners is maar niet voor gevorderden......heeft het niet allemaal met persoonlijke voorkeur te maken? ik speel lang genoeg ( 24 jaar ) om te weten wat ik mooi vind en wat niet. en omdat er mensen zijn die het geluid van de peavey speakers niet mooi vinden, wil niet zeggen dat ze slecht zijn. wat voor mij werkt hoeft niet voor een ander zo te zijn.

groeten Pasqual.

Geoffrey
21 mei 2008, 22:06
Inderdaad.. :hippie:

Er werd mij ook afgeraden om deze cab te kopen.. en sommigen/velen kunnen dit een "slechte" cab vinden maar ik vind deze zeker niet slecht!!!
Ik heb inmiddels een 5150 een 6505 met een 6505 cabinet en zaterdag ga ik een Valveking head + cabinet ophalen.
Welliswaar vooral om dit cabinet in het repetitiekot te zetten omdat ik mn 6505 cab niet zou willen gestolen worden.. maar ook omdat ik het prijs/kwaliteit zeker nog een goed cabinet vind..

Ik heb geen ervaring met de Valveking combo.. dus ik weet niet of je cabinet en combo kan vergelijken.

Ik kan me ook voorstellen dat bvb Marshall-liefhebbers het niet zo hebben voor Valveking cabinetten (en hier bedoel ik niemand mee!)..
Ik zweer misschien ook ergens (te) trouw bij Peavey en misschien bestaan er wel betere merken.. maar ik haal uit mn Peavey's wat ik er van verwacht..

:hippie:

Erik70
21 mei 2008, 22:17
.. maar ik haal uit mn Peavey's wat ik er van verwacht..

:hippie:

...en daar gaat t om !!!!

DJ_HOEK
22 mei 2008, 11:50
V30's zijn het goedkoopst in de UK, kijk maar es op Ebay uk, dacht iets van 50 of 60 euro het stuk ?

http://www.lean-business.co.uk/eshop/index.php?main_page=product_info&cPath=14_15&products_id=137

en dit was nog niet de goedkoopste winkel dacht ik.

maar dan nog, je bent goedkoper af hier met een Harley Benton cab uit Duitsland.

jeetje ik had geen idee joh! ik dacht echt dat thomann ze zo'n beetje voor de goedkoopste stuk-prijs verkocht;O scheelt gewoon de helft!

nu zeg je wel dat je hier goedkoper af bent met bentons... maar wat dacht je als je nou al een cab of cabs hebt en je wilt overstappen naar v30's. dan is dat toch ideaal!

pol
22 mei 2008, 11:58
ja, is een enorm misverstand dat alles goedkoper is in die duitse webshops.
mesa & ampeg zijn er ook duurder als hier, af en toe zullen wel aanbiedingen hebben die de moeite zijn.

maar voor dingen als speakers en buizen zijn ze enorm duur.

DJ_HOEK
22 mei 2008, 12:02
ja, is een enorm misverstand dat alles goedkoper is in die duitse webshops.
mesa & ampeg zijn er ook duurder als hier, af en toe zullen wel aanbiedingen hebben die de moeite zijn.

maar voor dingen als speakers en buizen zijn ze enorm duur.

nouja, het is niet alleen aantrekkelijk voor aanbiedingen: heel veel artikelen zijn gewoon standaard zeer scherp geprijsd! haast iedere amp op die site is stukken goedkoper dan bij de gemiddelde muziekwinkel (op hele grote bedrijven als feedback na dan, maar zelfs dan zijn ze vaak nog een stuk goedkoper!)

pol
22 mei 2008, 14:35
geef eens voorbeelden van die artikels dan, ik zie ze niet.

zowat alle bekende merken (peavey, marshall, engl, mesa, ibanez) zijn ergens anders goedkoper te vinden.

voor Marshall zijn ze al duurder als feedback.

DJ_HOEK
22 mei 2008, 14:49
zie jij ergens een engl blackmore onder de 1190 euro staan dan? bij feedback is ie 1299.. om maar een voorbeeld te noemen.

nu moet ik zeggen dat ik niet iedere winkel ken, maar naar mijn idee is feedback een van de goedkoopsten...
triple rectifier scheelt bijv ook ruim 100 euro met feedback, de koch-jes zijn daar ook goedkoper. tis maar wat ik zo op het eerste gezicht zie hoor, ik ben geen expert

maar ik hoor het graag als jij goedkopere toko's kent! als het ergens goedkoper kan, graag :hippie:

pol
22 mei 2008, 15:10
mesa is al zeker niet goedkoper in Duitsland

triple rectifier bij Leo Caerts Leuven : 2365 Euro vs 2490 bij thomann

Engl weet ik niet dadelijk goedkope adressen van, denk wel dat mijn plaatselijke winkel aan die prijs geraakt, maar die zet geen prijzen online.

DJ_HOEK
22 mei 2008, 15:45
hmm ja ik zeg ook niet dat het niet kan ofzo hoor! maar als ik om mij heen kijk in de muziekwinkels in mijn buurt, komen ze echt lange na niet in de buuurt van thomann's prijzen.
dusja, blijkbaar zijn deze winkels gewoon gruwelijk duur, maargoed dat had ik al door :chicken:
het goedkoopste is nog altijd 2e hands :hippie: