PDA

View Full Version : Jensen C12K



Epic
16 februari 2008, 09:23
Ik zit er aan te denken om mijn Fender Blues deluxe te upgraden met een jensen C12K (100w), deze wordt ook in de Fender Deluxe reissue gebruikt.

Ik zag dat er ook een C12K2 bestaat met dezelfde specs. Alleen de resonantie piek ligt anders.

Iemand ervaring met deze speakers ?

Freeqi
16 februari 2008, 10:18
Hoi, ik gebruik nogal regelmatig C12K in combos. Is een vette (lees vet laag) speaker, beetje donker, maar niks niet schriel of agressief als je zwaar overstuurt, blijft ten allen tijde overeind.

Als je natuurlijk op zoek bent naar een old-style kleurende speaker met veel tone-cry, mids in the face etc, zoek iets anders, een 12A150 van weber of zo, of een P12Q/P12 alnico ...

C12K kleurt weinig aan je tone, tenzij dat ie een agressieve amp wat intoomt door het diepe laag. heeft nagenoeg zelfde rendement als een V30 en al wat je hoort zijn je tubes en hun gedrag. Some love it, some hate it, hangt van soort gitarist af.

C12K2 nog nooit geprobeerd, denk dat dat eerder een speaker is om te gebruiken in keyboard combo amps of zo, gezien de specs.

dml
16 februari 2008, 10:34
De Koch VG12-90, die standaard in o.a. de Koch Twin-, Multi- en Powertone zit, is afgeleid van de C12K2.