PDA

View Full Version : Warme overdrive met amp modeling?



Onkelpazuzu
16 februari 2008, 09:02
Ik ben op zoek naar een overdrive pedaaltje met een lekker warm geluid. Ik wil er natuurlijk wel een beetje mee kunnen scheuren, maar het is wel de bedoeling dat het allemaal 'natuurlijk' blijft klinken; maw het moet wel blijven klinken als een gitaar ipv een stofzuiger. ;-) Verder zou het helemaal mooi zijn als het betreffende pedaaltje ook een soort amp/speaker modeling bevat; ik bedoel dat ik mijn gitaar via dit pedaal ook meteen in mijn opname-apparatuur kan pluggen zonder dat het raar blikkerig e.d. gaat klinken.

Bestaat zoiets, en zo ja, wat zouden jullie aanraden?

sofa
16 februari 2008, 09:57
Blackstar: http://www.blackstaramps.co.uk/products/ht/htdual.html

RiffMeister
17 februari 2008, 02:37
of de overdrive van Blackstar... :cooler:

sofa
17 februari 2008, 10:40
of de overdrive van Blackstar... :cooler:

Kun je met de overdrive ook rechtstreeks de PA of recorder in? Met de Dual in elk geval wel, heeft daarvoor een aparte uitgang (Speaker Emulated Output).

Mitch
17 februari 2008, 13:40
Ik zit zelf ook naar iets dergelijks te kijken. De Tech21 Sansamp GT-2 is bepaald geen verkeerde. Tech21 heeft ook een nieuwe lijn trouwens met verschillende amps per pedaal/DI maar in hoeverre die al op de markt is weet ik niet.
www.tech21nyc.com

RiffMeister
17 februari 2008, 22:26
Kun je met de overdrive ook rechtstreeks de PA of recorder in? Met de Dual in elk geval wel, heeft daarvoor een aparte uitgang (Speaker Emulated Output).

Die Speaker Emulated output zit ook op de OD-1.

peter_heijnen
18 februari 2008, 10:48
http://www.digitech.com/products/DF7/

dunnoaname
18 februari 2008, 11:24
OF natuurlijk de blsckstar HT dist, ipv de dual.

Onkelpazuzu
20 februari 2008, 12:13
Die Blackstar lijkt erg interessant inderdaad. Is 'ie ergens online te beluisteren? Op de Blackstar-site kan ik geen audiovoorbeelden vinden.

Onkelpazuzu
20 februari 2008, 12:17
Ha, ik heb al iets gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=3G5S4tS_EOA

En hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=94459&highlight=blackstar+dual) natuurlijk. Klinkt lang niet gek inderdaad.

Mitch
20 februari 2008, 19:13
HT Dual klinkt inderdada goed, zeker voor wat ik wil: een simpel pedaal met een speaker compensated output zodat ik al dan niet via DI de tafel in kan.
De dual is dan echter meer dan ik nodig heb, ik hoef alleen maar een clean of clean met randje. Ben ik dus geïnteresseerd in die Blackstar HT Drive....
Iemand daar al ervaring mee, want ik lees alleen maar over de Dual.

Wordt leuk als ik die ga testen bij Feedback. Als drive hoef ik 'm niet te testen, maar wél als box direct naar de PA. Heb ik dus een mixer én een koptelefoon nodig om 'm te testen, op twee afdelingen dus... ik zie ze nu alweer fronsen :D

dunnoaname
21 februari 2008, 09:14
Ik was niet zo onder de indruk van de HT drive toen ik hem heb getest. De HT dist beviel me veel beter (ook voor de lichte overdrive). De Dist kan echter niet echt lekker helemaal clean worden ingesteld, als je dat doet kleurt hij je sound behoorlijk, net als een versterker zeg maar. Ik weet ook niet of de speaker sim in bypass wel werkt.

EDIT: het lijkt erop dat de speakersim het toch wel doet in bypass, ik heb het echter alleen over mijn gewone versterker uit kunnen proberen, heb geen PA in de buurt hier.

MarkS
21 februari 2008, 11:56
Vreemd. Er wordt beweerddat een HT Dual een HT Drive en HT Dist in 1 is...
Nu heb ik zelf een HT Dual, en die andere nooit gecheckt...

HaroldA
5 december 2008, 21:41
He, een oud topic! <SCHOP>

Ik zoek een vervanger voor mijn Behringer V-Cramp 19" amp simulator/modeling apparaat.

Ik gebruik de Behringer om 's nachts ook nog te kunnen spelen, eventueel zelfs met koptelefoon. Hij staat op een lichte crunch afgesteld en ik gebruik nooit effecten, want ik gebruikt m'n pedalboard er altijd bij.

Ik heb net een Sansamp Bass Driver DI gebouwd en ben nu op zoek naar iets dergelijks, maar dan voor gitaar.

Het moet wel klinken alsof het een versterker is, dus niet van die fizzy crap ;)

Wie-o-wie kan mij verder helpen? Is de Sansamp GT2 bijvoorbeeld geschikt daarvoor? Op de samsamp website staan geen versterkers en/of microfoons vermeld bij de samples... Kan de Sansamp ook met overdrive pedaaltjes overweg?

Dirk_Hendrik
6 december 2008, 09:46
GT2 is een gewoon analoog distortion/overdrive pedaal met versterkersimitaties op basis van Champs, Voxes en Mesa's

HaroldA
6 december 2008, 12:37
GT2 is een gewoon analoog distortion/overdrive pedaal met versterkersimitaties op basis van Champs, Voxes en Mesa's

OK, dus dan mis ik nog steeds de speaker en mic simulatie. Wat is daar wel voor geschikt? Kan alleen iets van Palmer vinden waar de meningen nogal over verschillen.

Mitch
6 december 2008, 13:57
Er zit wel speaker sim op als ik het goed begrepen heb, het klinkt in ieder geval tien keer beter als een DI zonder speaker sim :) Eén van de instelmogelijkheden op de bovenkant is ook de mic plaatsing.
Ik gebruik 'm nu iets minder dan een jaar en ben op zich wel tevreden. De klank is vrij neutraal en kan wel overweg met drive pedaaltjes, maar die moet je dan wel duidelijk anders instellen dan hoe je ze instelt om vóór een versterker te gebruiken.

HaroldA
6 december 2008, 18:14
1) Er zit wel speaker sim op als ik het goed begrepen heb, het klinkt in ieder geval tien keer beter als een DI zonder speaker sim :) Eén van de instelmogelijkheden op de bovenkant is ook de mic plaatsing.
2) Ik gebruik 'm nu iets minder dan een jaar en ben op zich wel tevreden. 3) De klank is vrij neutraal en kan wel overweg met drive pedaaltjes, maar die moet je dan wel duidelijk anders instellen dan hoe je ze instelt om vóór een versterker te gebruiken.

1) Dat dacht ik ook gelezen te hebben, maar lees vrij weinig reviews van DI gebruik.

2) Hoe gebruik jij 'm en waarvoor?

3) Da's wel jammer, maar niet onoverkomelijk...

Mitch
6 december 2008, 18:17
De output gaat bij mij eerst in een DI en dan naar de tafel. Ik gebruik 'm omdat ik met de band (zie sig) weinig elektrisch speel en een GT2'tje meenemen op een pedalenplankje dan een stuk makkelijker is dan een combo of head/cab in de bus te gooien....scheelt weer ruimte en sjouwen!
Ik zou het niet als main set willen gebruiken, daar heb ik verder te fijne amps voor ;)

HaroldA
6 december 2008, 18:23
De output gaat bij mij eerst in een DI en dan naar de tafel.

Om een langere afstand te kunnen overbruggen of omdat de GT-2 direct in de tafel niet klinkt?

Ik zou een GT-2 nooit als 'echt' geluid gebruiken, alleen om demo-demo tracks op te nemen en/of om met koptelefoon op te spelen.

Een GT-2 vind ik ook interessant omdat daarvan ook zelfbouw printjes te vinden zijn en ik 'm dan samen mmet een Sansamp Bass Driver in een enkel 19" behuizing kan maken ;)

Mitch
6 december 2008, 18:27
Om een langere afstand te kunnen overbruggen of omdat de GT-2 direct in de tafel niet klinkt?

Tja, als er een snake ligt tussen mij en de drummer in dan is het net zo handig om via een DI meteen naar XLR te gaan... puur praktisch, ik heb het nooit anders geprobeerd.