PDA

View Full Version : Flipkoos heeft een Baja!!!



Flipkoos
16 februari 2008, 01:42
Allereerst heel hartelijk bedankt voor de vele reacties op dit forum.
Na een korte oriënteer- en zoektocht is het uiteindelijk de Fender Baja Telecaster geworden!
Zo, wat speelt en klinkt dat dingetje fijn zeg!
Ik zit momenteel bij een vriend, dus ik kan ff geen foto's posten, maar binnenkort meer! Dit wordt een blijvertje denk ik!

Peter

grayfink
16 februari 2008, 10:29
Gefeliciteerd! Prima gitaren. Mooi man.

Flipkoos
16 februari 2008, 10:40
Ben nog steeds niet thuis...ff een feestje gehad en daar blijven slapen. Thuis ligt het internet er btw ook af...dus zodra dat allemaal klaar is komen de pics!

hezz
16 februari 2008, 10:55
awwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Ben benieuwd :)

Kim Wilson
17 februari 2008, 15:55
Gefeli, Flip! Goeie keus! :)

VanBiLL.com
17 februari 2008, 16:17
En? Ben je al thuis voor die foto's? Van harte me je prima keuze. Is het een desert white of honey blonde geworden?

Jaffster
17 februari 2008, 23:52
Gefeliciteerd !!!!

:rockon:

zeppo
18 februari 2008, 09:24
Na een korte oriënteer- en zoektocht is het uiteindelijk de Fender Baja Telecaster geworden!
................. Dit wordt een blijvertje denk ik!


Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe gitaar: zag er afgelopen weekend ook nog een hangen, maar had geen tijd om deze gitaar te testen.

Nog even dit: het gaat te goed in Nederland: wat kost die Baja Tele? Rond de 600 Euro? Ik mag dan hopen dat het een blijvertje is: zou zonde zijn om 'm over een paar maanden voor 200 minder weer te moeten verkopen. Gitaren worden wel erg gemakkelijk gekocht. (zei de gek zelf die gisteren weer op Ebay scoorde :D )

/OT: gearsluts: was gistermiddag bij een optreden van 'Samba Salad' (de meeste mensen met kinderen zullen dit wel kennen. Liep na afloop even het 'podium' op om de spullen te bekijken. De gitarist (Herman) speelde over een gave LP Special en een Gibson Classic Gold versterker. Niks mis mee. Maar ik sloeg steil achterover toen ik naar de bas liep: een Stagg fretless <- ja, jullie lezen het goed. Riep de bassist later nog even ter verantwoording :D maar hij merkte droog (en terecht) op: 'maar hij klinkt toch lekker?'
Idd: het klonk lekker. Dus ook een Stagg kan prima klinken.

Dweezman
18 februari 2008, 09:32
Wat een slecht topic, dit. Aangezien ik niet kan lezen, moet ik het normaliter met plaatjes doen. Wat had je gekocht?



;-)

Kim Wilson
18 februari 2008, 10:13
...
Nog even dit: het gaat te goed in Nederland: wat kost die Baja Tele? Rond de 600 Euro? Ik mag dan hopen dat het een blijvertje is: zou zonde zijn om 'm over een paar maanden voor 200 minder weer te moeten verkopen. Gitaren worden wel erg gemakkelijk gekocht. (zei de gek zelf die gisteren weer op Ebay scoorde :D )

...
Ik heb de Baja ook nieuw gekocht (rond de €650). Ook na een paar rondes oriënteren. En geloof me, zo'n Baja is een blijver. Voor die €650 is ie echt niet te duur, het zijn echt goeie gitaren. Daarbij is de Baja nog bijna niet tweedehands te koop, en met een nieuwe gitaar weet je ook wat je hebt.

rickert
18 februari 2008, 11:03
2ehands een baja kopen ging prima hoor:D

Flipkoos
18 februari 2008, 12:08
Internet bij mij thuis ligt er nog steeds af...foutje van de provider...maar is waarschijnlijk vandaag in de loop van de dag gemaakt. Dan komen eindelijk de plaatjes. Ik zit nu ff op mijn werk stiekem te typen...
De gitaar heb ik gekocht van een jongen die de Baja 3 mnd. geleden nieuw had gekocht. Het was toch niet helemaal zijn ding en hij ging nu sparen voor een MM Lukather. Het is wel mijn ding en ik heb er 450 voor betaald... Voor een Baja in zo goed als nieuwstaat (je kan alleen zien waar het plectrum af en toe de slagplaat heeft geraakt...).
Deze week zal ik 'm eens even testen op de zojuist van nieuwe buizen voorziene Fender Blues Deville van een collega van mij, tot zo lang moet ik het maar even met een Vox Ad100VT doen.
Niet ingeplugd viel het meteen op: De Tele heeft een verbazend goede en luide akoestiesche sound, waarbij het specifieke Tele-geluid direct al te onderscheiden was... Ik dacht altijd dat dat puur aan de elementen lag maar nee dus. De afwerking is perfect en hij was net afgesteld...dus dat speelt perfect. Een vriend van mij was verbaasd van het akoestische volume.
Door het Switch-systeem (een drukknop op de volumedraaier) is er een grote varieteit aan sounds mogelijk (neck alleen, bridge alleen, beiden, maar ook in verschillende verhoudingen (iets meer neck, iets meer bridge enz.)).
Het monster heeft twee custom-shop elementen: een zgn. "Twisted Tele" bij de hals en een "Broadcaster" in de brug.
Versterkt is dit echt de sound die ik van een Telecaster had verwacht: een heldere sound met veel 'bite' en 'twang'. En da's toch wel wat ik zocht naast mijn humbucker-Parker.
Belachelijk veel gitaar voor belachelijk weinig geld.
Ik wil er alleen nog even een leuke koffer voor niet al te veel geld (in verhouding) bij scoren, want de gigbag lijkt me niet stevig genoeg...dat gaat een keer fout...
Flipkoos is blij :)

blademan
18 februari 2008, 14:23
Hey Flipkoos,
ik heb de mijne ook 2e hands gekocht, voor 500 euros, maar was ook in nieuwstaat. Bajas zijn topgitaren, wat jij schrijft klopt helemaal!!
Ik heb er een leuke molded Fender case bij gekocht.

Candyman
19 februari 2008, 01:01
Hey Flipkoos ;)

Fijn dat de gitaar je goed bevalt... Ik deed er gewoon te weinig mee, hij stond hier maar en gebruikte live toch telkens m'n musicmans. De Baja is een echte player, top gitaar voor weinig geld. Mooie veelzijdige sound, was met name erg gecharmeerd van de neck-positie stand (op een na bovenste). Lekkere felle (maple toets) maar dikke tele sound. Mis 'm stiekem toch een btje ;) Veel plezier ermee!

grtz

Flipkoos
19 februari 2008, 15:39
Hee wat grappig dat jij ook op gitaarnet zit! Nou, bedankt nogmaals!