PDA

View Full Version : Klassieke Amuse gitaar, Black. Iemand ervaring ermee?



elliej93
15 februari 2008, 22:00
hej,, ik wil m`n binnenkort m`n eerste akoestische gitaar kopen,,
en ik heb er een gevonden die me wel aanstaat.
Maar alleen qua uiterlijk, weet iemand iets over dit merk of heeft er ervaring mee? Goed of slecht?
Alle reacties zijn welkom.

Link:
http://www.kijkshop.nl/product/4530/251-319-324/beeld_geluid/muziekinstrumenten/accessoires/amuse-black-klassieke-gitaar/

LaurentB
15 februari 2008, 22:11
Ga liever naar een muziekwinkel, ook voor een absolute beginnersgitaar. In die prijsklasse heb je volslagen onbruikbare instrumenten, maar tot mijn niet geringe verbijstering zelfs voor minder dan 100 euro gitaren waar je in elk geval een begin kunt maken, heb ik gemerkt
Een leerlinge van mij had een Tenson voor 60 euro. Niet vals en bespeelbaar. Daar is het dan mee gezegd, maar voor dat geld is dat netjes. Een andere kwam aanzetten met een van iets meer, en die klonk niet eens heel erg beroerd.
In een muziekwinkel kunnen ze je even daarmee helpen, bij de Kijkshop niet.

--=HANS=--
15 februari 2008, 23:00
Ik sluit me volledig aan bij Laurent, ga naar een gitaarwinkel!

Je hoeft natuurlijk niet te beginnen met een of ander duur instrument maar als je iets koopt waar amper op te spelen valt dan is de lol er wel heel snel af. Bovendien is het ook nog eens zo dat als je een redelijk instrument koopt het ook weer voor een redelijke prijs te verkopen is. Als je er mee stopt dan heeft het niet te veel gekost maar vooral als je door gaat en je zou naar verloop van tijd een beter instrument willen dan is zo`n instrument ook weer in te ruilen.
De gitaar op het plaatje is overigens een "klassieke" gitaar met nylon snaren. Is dit een bewuste keuze? Voor de meeste moderne muziek is een gitaar met stalen snaren meer voordehand liggend namelijk.

Succes met alles en welkom op het forum!

Groet, Hans

elliej93
16 februari 2008, 12:37
Oke, ik snap het. Maar ik woon in Goes,, en daar ligt het,, op zn zachtst gezegd niet vol met gitaar winkels.
Er is dus geen een gitaarwinkel te vinden :???:
nouja, ik zie nog wel.

Pais
16 februari 2008, 14:32
Er zijn ook online gitaarwinkels. Over het algemeen is het online kopen van instrumenten niet zo'n goed idee omdat ze per gitaar binnen 1 model nog wel kunnen verschillen. Maar als totale beginner heb je daar toch nog geen kijk op en met fabrieksgitaren zal het verschil niet verbijsterend zijn.

Juan Salvador bijvoorbeeld, is een merk die vaak wordt aangeraden voor starters met een klein budget. In het zwart zul je spaanse gitaren niet snel vinden. Stagg heeft ook wel zwarte modellen, maar die staan ook niet zo best bekend.

KoenB
16 februari 2008, 15:28
Er zijn meer dan genoeg goedkope spaanse modellen te vinden voor <100. Ik ben laatst nog met een vriendin van me haar eerste gitaar gaan uitzoeken. Begonnen bij het goedkoopste gitaartje van de winkel, 45 euro.... prut, 55 euro, niet veel beter, 60 euro, nog slechter dan de 1e, 66 euro, WOW. Weet even het merk niet meer, het was niet een hele bekende, maar voor dat geld was het een heel behoorlijk gitaartje, met een hele warme heldere klank. Dat is m toen geworden, we kregen er nog een gratis tas bij ook.

Dus hierbij ook ff mijn advies: neem een vriend/vriendin/kennis/whatever mee die al een flinke tijd speelt en er verstand van heeft. Dan weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt.

...koop iig niet de abuse (geen typfout)

guitartub
16 februari 2008, 16:53
Goes?? 20 km verderop in Middelburg zit iig een kleine muziekwinkel waar ze ook beginnersgitaartjes verkopen. Ik zou die Amuse iig links laten liggen.