PDA

View Full Version : Bromtoon / gezoem / storing?



Lightner
10 februari 2003, 15:21
Ha menschen,

Ik heb onlangs een nieuw set elementen in mn gitaar gedaan, maar nu heb ik er een aantal bij-effecten bij.

Hij stoort en piept en bromt en ruist nogal. Ik heb een HSH config, als ik 'm op de Bridge-Hum zet, dan valt het wel mee, maar zet ik 'm op de singecoil dan is er veel lawaai. Als ik dan de schakelaar aanraak komt er een bromtoon bij.

Én, er is continu een bromtoon, echter die houdt op als ik de snaren of de brug aanraak.

Heb ik ergens een foutje gemaakt in de bedrading of komt het ergens anders door? Hebben mensen hier ervaring mee? T speelt tamelijk irri...

Lakin's Juice
10 februari 2003, 15:25
misschien heb je de aarde niet goed gesoldeerd, gezien het ophoud als je de snaren aanraakt? ik gok ook maar wat hoor...

Lightner
10 februari 2003, 15:30
De helft houdt dan op, maar dat gezoem in de Neck-Hum en Singecoil blijven dan bestaan

andy
10 februari 2003, 15:42
aarde lijkt me het eerste probleem.

Maar hoe is dat met dat zoemen en piepen, van rondzingen of zo??? Hard, zacht???

Lightner
10 februari 2003, 16:10
Ehmm
Dus
Mja

Ik weet waarom hij stoort enz.. Een element kan niet goed tegen 2 monitoren :razz:

Ennuh, dat getik zal wel komen door de aarde.

Lacrymosa
10 februari 2003, 16:18
Ik vermoed dat je een onwijse aardlus heb

CheerS!!

Stitch
10 februari 2003, 16:32
dat is toch een gesloten aarde circuit?

kan je dan brom krijgen ondanks dat je de boel geaard hebt?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stitch op 2003-02-10 16:32 ]</font>

Kjiratsiekoedel
10 februari 2003, 16:47
Nadat ik mijn gitaar had geshield is hij stuken stiller, hierbij wordt de aarde verbouwd.