PDA

View Full Version : St.Anne's Reel



hendrix2
15 februari 2008, 20:33
Gisteren nog maar eens de mandoline van de muur gehaald. Het was eigenlijk maanden geleden dat ik er nog serieus op bezig was geweest, wegens mijn nieuwe akoestische gitaar die al mijn tijd vereiste :D Maar mijn grote liefde blijft ongetwijfeld die mandoline en ik ben dus maar weer aan de slag gegaan. Beetje stroef omdat het zolang geleden was, beetje snelheid en precisie kwijt, maar dat komt allemaal wel gauw terug. Jullie kunnen de komende tijd alvast wat meer filmpjes verwachten.

Deze is een probeerseltje, moet nog veel vloeiender en iets sneller, maar ik wou het jullie niet onthouden, elke kritiek is namelijk welkom. Mijzelf toch nog even indekken: het was echt zeker 3 maand geleden dat ik dit nog eens gespeeld had, zitten dus redelijk wat foutjes in :hippie:


St. Anne's Reel (http://www.youtube.com/watch?v=H1ZkYQ2yWD8)

drap
15 februari 2008, 20:52
Je distortiongeluid vind ik niet echt lekker. Vooral ook je bends en vibrato's kunnen echt beter. Puur opbouwende kritiek hoor!




































Geintjuh! Goed gedaan hoor, ik doe het je absoluut niet na. Ik weet eigenlijk niks opbouwends te zeggen, want ik weet verder weinig tot niets van dit instrument, maar het klinkt mij goed in de oren. M'n complimenten! :)

hendrix2
15 februari 2008, 20:58
Je distortiongeluid vind ik niet echt lekker. Vooral ook je bends en vibrato's kunnen echt beter. Puur opbouwende kritiek hoor!
:)
Tja, is die nieuwe POD waar ik mijn signaal door stuur. Krijg er maar geen lekkere distortion uit, misschien moet ik maar een buizenbak gaan kopen. ;)

Thanks voor de commentaar :)
Om een of andere reden vind ik zelf dat ik dit nummer niet zo heel erg vloeiend speel. Met andere nummers heb ik dat gevoel niet echt, maar het zal misschien gewoon aan mij liggen.

Mr.Fingers
15 februari 2008, 22:11
Klinkt goed!!!! errug goed zelfs!!! (ik heb m'n mandobanjo al in de wilgen gehangen, ik probeer deze 12-string (http://www.youtube.com/watch?v=6fZNRqzXuZ4) na te piegelen)

Borus van den Brand
15 februari 2008, 22:20
Klinkt lekker man!

hendrix2
16 februari 2008, 11:14
Bedankt.
Ik wil nog steeds eens een echt goede mandoline (liefst custombuild) kopen, maar die krengen zijn zo verdomd duur. Voor een 'gewone gibson F5' betaal je al gauw 3000 tot 4000 euro, en dan moet je nog bestellen want in de winkel vind je ze hier niet. Deze (fender FM63S) speelt echt heel soepel, maar klinkt iets te schel naar mijn zin. Ook de 29frets zijn wat teveel van het goede, waardoor ik met mijn plectrum steeds tegen het fretboard zit. Dat is iets dat verholpen word binnenkort. De laatste 7 frets gaan eruit, en het fretboard wordt daar wat lager gemaakt. Dit moet het resultaat worden:
http://www.frets.com/FRETSPages/Luthier/Technique/Mandolin/DropTongue/DropTongueViews/mandoboard6.JPG

meul
17 februari 2008, 13:15
leuk man! best cool als je op zo'n kreng kan spelen.!

hendrix2
17 februari 2008, 13:40
leuk man! best cool als je op zo'n kreng kan spelen.!
Thanks, valt best mee hoor zo'n kreng ;)
Eens je die stemming onder de knie hebt (GDAE) dan wijst het zichzelf wel uit.
Fantastisch instrument overigens :)

Gamerke
17 februari 2008, 14:19
En nu een cover vn Little Ghost!! :D

hendrix2
17 februari 2008, 14:21
En nu een cover vn Little Ghost!! :D
Goh, is niet echt moeilijk hé :)
Zijn gewoon een paar basisakkoorden.

meul
17 februari 2008, 14:27
ja. dat geld voor alles natuurlijk, maar ga er maar aanzitten, jij hebt dat dus gedaan en dan heb je wat.

Zie dat je in Gent zit, samen met een unesco stadje in tsjechie de mooiste stad die ik tot nu toe in europa gezien het!

hendrix2
17 februari 2008, 17:45
Zie dat je in Gent zit, samen met een unesco stadje in tsjechie de mooiste stad die ik tot nu toe in europa gezien het!
Leuk om te horen. Als je hier bent opgegroeid lijkt het zo normaal, maar onlangs viel het me toch ook op dat dit echt een mooie stad is :)

meul
17 februari 2008, 17:50
Leuk om te horen. Als je hier bent opgegroeid lijkt het zo normaal, maar onlangs viel het me toch ook op dat dit echt een mooie stad is :)

Man hou op, op elke hoek een maga mooie kerk en/of kasteel. die fritkot :) op 1 van de vele prachtige pleinen joseph zal ik ook niet meer vergeten.
vooral de oudheid die het uitademt is waanzinnig. brugge is ook mooi, maar veel te gerenoveert lijkt het. brugge heeft ook iets arabisch achtigs. ben ook in praag, parijs en rome geweest, steden die toch bekend staan om hun schoonheid, toch maakte gent op mij meer indruk.

Pais
19 februari 2008, 21:28
Lekker stukje! Wordt er voor mandoline ook tablatuur notatie gebruikt, of doe je het op gehoor?

Ik kende het stuk niet maar nav dit filmpje kwam ik meer van deze tegen gespeeld door andere mensen. Die van jou mist naar mijn inziens nog de flair maar dat komt ongetwijfeld nog.

hendrix2
20 februari 2008, 10:16
Lekker stukje! Wordt er voor mandoline ook tablatuur notatie gebruikt, of doe je het op gehoor?

Ik kende het stuk niet maar nav dit filmpje kwam ik meer van deze tegen gespeeld door andere mensen. Die van jou mist naar mijn inziens nog de flair maar dat komt ongetwijfeld nog.
Ik doe het meestal op gehoor. Er zijn wel wat tabs, maar die tabs zijn meer een leidraad. Op een heel eenvoudige manier wordt de basis van het nummer weergegeven in tab, de eigenlijke bedoeling is dat je daar dan wat rond gaat spelen.

Dit heb ik bijvoorbeeld helemaal op gehoor gedaan, maar er staan andere nummers op mijn youtube profiel die ik deels van tab heb en deels zelf heb 'bewerkt'.
Dat het wat flair mist kan ik je zeker in volgen. Ik moet me nog iets teveel concentreren op de noten om het echt vlot te kunnen spelen. Maar 't is een begin hé :)