PDA

View Full Version : welke humbuckers?



barno
15 februari 2008, 20:05
ik ben tot nu toe steeds een scoil man geweest en letterlijk alle gitaren die ik heb, hebben scoils (eentje P100's, okee).

Laatste tijd, ifv mijn zelfbouwprojecten, meer interesse in humbuckers, maar ik ken daar bitter weinig van.

Voor mijn huidige zelfbouw zoek ik een setje humbuckers genre vintage PAF's, kan me iemand tips geven voor goede mogelijke alternatieven, andere merken dan Gibson. think jazz, blues (geen harde rock), de klassieke 335 klank en early LP humb klank ...

Heeft iemand ervaring met de hums van duesenberg?

thx

no 1 hops
15 februari 2008, 20:35
ik ben tot nu toe steeds een scoil man geweest en letterlijk alle gitaren die ik heb, hebben scoils (eentje P100's, okee).

Laatste tijd, ifv mijn zelfbouwprojecten, meer interesse in humbuckers, maar ik ken daar bitter weinig van.

Voor mijn huidige zelfbouw zoek ik een setje humbuckers genre vintage PAF's, kan me iemand tips geven voor goede mogelijke alternatieven, andere merken dan Gibson. think jazz, blues (geen harde rock), de klassieke 335 klank en early LP humb klank ...

Heeft iemand ervaring met de hums van duesenberg?

thxwaar ik op dit moment op wacht is de L90 van Bill lawrence.
het is een heruitgave van een ouder model, blade type maar met de afmeting van een normale humbucker (de L500 is kleiner qua breedte)
diegenen die hem hebben zijn zeer lovend over deze hummy, en je kunt hem in verschillende soorten krijgen.
niet alleen in kleur (creme en zwart) maar ook in verschillende Henry's
dat is een andere manier van meten dan Kohm.
ze kosten geloof ik 60 dollar per stuk.
er zijn al een aantal mensen die er een gekocht hebben.

http://www.billlawrence.com/Images/Shop07/L-90sm.jpg

orreltak
15 februari 2008, 21:07
hier kun je ook wat samples horen

http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/

Van Dattum
15 februari 2008, 22:27
Op mijn zelfbouw Thinline zit een setje retegoedkope Wilkinsons. Klinkt weergaloos! Warm, maar toch met een fel randje (en coil-split).

Aanrader!

Kakihara
16 februari 2008, 08:22
Geen idee hoe ze klinken of wat ze moeten kosten, maar Steffsen pickups (http://users.telenet.be/steffsen/index.htm) zijn voor zover ik begrepen heb ook de moeite. Hij wikkelt bovendien ook volgens jouw specificaties als je erom vraagt.
Misschien eens contact opnemen met de beste man ?

Mattia
16 februari 2008, 10:43
Ik hoor goede dingen over Tonerider pickups (guitarsuppliers.nl heeft ze, o.a.). Verder ben ik wel fan van Seymour Duncan pickups; JB/Jazz neck voor een wat ruigere blues/rock sound, 59s of Seth lovers voor klassiekere tones.

Als je geld hebt, tja, dan heb je natuurlijk Bareknuckles.

rinaldo
16 februari 2008, 11:48
heb net een setje toneriders besteld, en eigenlijk zeer benieuwd hoe ze gaan klinken, er staan sound samples op de site van guitarsuplies en daar was ik toch wel van onder de indruk, maar ja je weet het pas echt als je ze live hoort nartuurlijk over je eigen gitaar versterker.

maar de eerste indruk is goed, en de prijs is ook nog erg oke

barno
16 februari 2008, 12:05
thx voor de info guys

ja ik zou normaal zeker gaan voor de steffsen pafs (heb van hem al handwound scoils in mijn tele en die zijn zeer goed), maar alhoewel steff niet duur is, kijk ik voorlopig ook eerst uit naar iets goedkopere maar degelijke alternatieven

@ rinaldo: hou je me op de hoogte over die toneriders als je ze hebt?

rinaldo
16 februari 2008, 13:15
hey barno, ze waren bedoelt voor een bouwsel waar ik al een hele tijd mee bezig ben wegens chronisch tijdgebrek, dus het kan even duren voordat ik weet hoe ze werkelijk klinken.

ik heb net de chinese inlays klaar, en ben eigenlijk toe aan het fretten van de hals, als alles mee zit hoop ik hem zo,n beetje in het voorjaar klaar te hebben

barno
16 februari 2008, 13:30
hey barno, ze waren bedoelt voor een bouwsel waar ik al een hele tijd mee bezig ben wegens chronisch tijdgebrek, dus het kan even duren voordat ik weet hoe ze werkelijk klinken.

ik heb net de chinese inlays klaar, en ben eigenlijk toe aan het fretten van de hals, als alles mee zit hoop ik hem zo,n beetje in het voorjaar klaar te hebben

succes dermee, tja dan zoek ik verder want ik zit nu in het stadium dat ik niet meer verder kan doen aan mijn zelfbouw zonder dat ik weet welke pup cavities moeten gefreesd worden.

btw mocht er iemand nog een setje P100 weten zijn ...