PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel weer in Nederland



Lineke
15 februari 2008, 15:12
Verkeerd gepost onder muzikanten.
Nu nog een keertje bij de gigs/concerten.

In maart en april is Tommy weer in Nederland.

2 maart in Utrecht - Vredenburg (Leidsche Rijn) 030-2314544
16 maart in Hengelo - Rabotheater 074-2556789
2 april in Eindhoven - Muziekcentrum Frits Philips 040-2442020
18 april in Haarlem - Philharmonie 0900-5111222
19 april in Steenwijk - De Meenthe 0521-513888
20 april in Raalte - Hoftheater (uitverkocht)
21 april in Venlo - Maaspoort 077-3207222

Tho
15 februari 2008, 16:05
Ik ken die hele gast niet hoor, maar waarom heb ik het gevoel dat hij zo'n beetje all the time in Nederland is?

Lineke
15 februari 2008, 18:23
... dan wordt het tijd dat je eens gaat kijken en genieten.
Wanneer je zelf gitaar speelt, doe je jezelf tekort door niet te gaan.
Als je hem hebt gehoord en gezien kan het twee kanten op: of je raakt nog meer gemotiveerd om te gaan spelen of je gooit je gitaar in de open haard.

Tho
15 februari 2008, 18:25
ik weet wel dat het een fingerpicker is (toch?) Dus beide opties zijn voor mij niet van toepassing ;)

Lineke
15 februari 2008, 18:33
Hij is niet alleen fingerpicker, maar ook nog eens sologitarist, begeleidingsgitarist, bassist en percussionist en dat allemaal tegelijk in één lied. Bekijk deze maar eens:

http://www.youtube.com/watch?v=3k9iTMVzZps

.... pick your choice ...

jplm
15 februari 2008, 20:09
Bekijk deze maar eens:

http://www.youtube.com/watch?v=3k9iTMVzZps

Steengoed stukkie. Alleen, wat ik eigenlijk niet snap bij dit filmpje (en eigenlijk nooit als ik zelf naar een concert ga waar het publiek de nummers mee staat te lallen), is dat geklap. Ik weet wel, het is allemaal heel aanstekelijk, maar doe dat dan thuis bij de cd, en als je de man in levende lijve ziet hou je je even gedeist, en geniet van de kunde van de persoon op het podium, want over een uurtje of twee is ie weer weg, en dan zit je weer voor maanden of jaren zonder.

Groet, Jan.

hendrix2
15 februari 2008, 20:15
ik weet wel dat het een fingerpicker is (toch?) Dus beide opties zijn voor mij niet van toepassing ;)
Ik ben ook geen fingerpicker, Tho, maar het is echt de moeite waard om Tommy Emmanuel eens op youtube te gaan zoeken. Die man beheerst de gitaar... niet normaal meer.

Rinze
15 februari 2008, 20:19
Maar hij is toch ziek las ik laatst, en moet het daarom kalm aan doen?

Negative K3 fan
16 februari 2008, 16:05
tho houd je grote mond eens en ga voor de grap eens naar zo'n concert, de kaartjes zijn over het algemeen niet duur en het is echt de moeite waard.

Tho
16 februari 2008, 16:37
tho houd je grote mond eens en ga voor de grap eens naar zo'n concert, de kaartjes zijn over het algemeen niet duur en het is echt de moeite waard.

what the hell! :eek: ik doe helemaal niks!

@Lineke: Verdorie dat is wel heel erg gaaf zeg. Toch zou ik er niet zo snel heen gaan denk ik..

Squier4ever
16 februari 2008, 17:11
damn ik wil eigk wel 2 april gaan, mja weer 25€....

artnaz
16 februari 2008, 17:23
Ja Tho, flikkers eens op en ga naar dat concert, of je nou wilt of niet! :D

Ik ga in ieder geval zeker, want de beste man kan spelen wat hij wil, en dat in een prachtige show vol mooie muziek, sfeer, humor, open kaken, en voldoening!

artnaz
16 februari 2008, 17:30
http://www.youtube.com/watch?v=p-ylrDwCQj4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=WIWSVTaytOw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=J5qakFIecBU&feature=related

Als je nu nog niet gaat Tho, stem ik op een ban! :D

Rinze
16 februari 2008, 19:54
Hmm, ik moet zeggen dat het mij ook niet echt aanspreekt hoor...

Bl44t44p
16 februari 2008, 20:35
Maar hij is toch ziek las ik laatst, en moet het daarom kalm aan doen?

Daarom zijn die andere concerten gecanceld en gaat ie die in maart en april alsnog doen :)

sietze
16 februari 2008, 23:11
Hij komt bij mij op school een masterclass/clinic geven :D

Bl44t44p
17 februari 2008, 14:46
Vet! Welke school is dat?

sietze
17 februari 2008, 19:12
Academie voor popcultuur, Leeuwarden ;)

Ilja
11 maart 2008, 13:55
Ik ga proberen te gaan, als ik wat andere mensen mee krijg.

Vorig jaar in Raalte was ik compleet van de wereld na zn optreden. :hippie:

artnaz
12 maart 2008, 17:07
Yeah, zondag ervaar ik de beste man!!! :rockon:

Bl44t44p
2 april 2008, 18:41
Vanavond Eindhoven :)! Meer mensen van de partij?

FunkyFlamenco
3 april 2008, 12:33
Ik ben geweest in Eindhoven! En heb voor het concert ook nog even met Tommy Emmanuel mogen spelen! Het was GEWELDIG!!!

Ik ben er nog steeds van aan het bijkomen :D

artnaz
3 april 2008, 14:14
Ik was in Hengelo geweest paar weken geleden. GE-WEL-DIG!!!

Hij maakt er zo'n show van... Prachtig gewoon. Gewoon zou ik zelden zulke muziek luisteren, maar hij is echt super. Wat voor geluiden hij ook allemaal uit een akoestische gitaar haalt... :)

Clox
3 april 2008, 18:17
Echt niet normaal gisteren in Eindhoven. Kende maar twee nummers echt goed van hem, en vond het wel lekker klinken alleen was het niet helemaal mijn muziek.

Alleen wat deze man gisteravond heeft laten zien...een gitaar en een flesje water, alles wat ie nodig heeft om zulke vette dingen te doen. Vooral het laatste nummer voor de encore, die aboriginal song (wat is de titel hiervan, wil deze echt nog een keer terugzien) echt geweldig wat een geluiden.

artnaz
3 april 2008, 18:48
Initiation heet die "aboriginal song" volgens mij. Inderdaad geweldig was dat. Alleen was dat bij ons geen encore... :p

Makor1966
3 april 2008, 18:53
het stuk heet "Initiation"

http://nl.youtube.com/watch?v=1tN2LuMQjMo

Bl44t44p
3 april 2008, 19:33
Initiation heet die "aboriginal song" volgens mij. Inderdaad geweldig was dat. Alleen was dat bij ons geen encore... :p

Was ook geen encore, Clox zei het nr vóór de encore.

Was inderdaad geweldig! Tevens mijn Tommy Emmanuel ontmaagding en wat voor één :D Ik ken eigenlijk ook helemaal geen werk van hemzelf, maar vooral dat percussiestuk vond ik echt fantastisch. En Classical Gas, wauw wat een bewerking :)

Vroeg me alleen af wat die mongool achter de knoppen van het licht wel niet dacht? Dat zag er echt té beroerd uit :p

Teuneu
4 april 2008, 08:42
Ik heb hem halverwege maart dit jaar in München gezien. Eerst een erg verlegen Kieran Murphy (werd lollig toen hij wat Duitse woordjes probeerde te zeggen), maar een leuke "verrassing". Daarna 2,5 uur aan 1 stuk Tommy. Ik zag hem voor de 2e keer, maar ik kan er naar blijven kijken. Initiation was erg luid (er zaten wat mensen met de vingers in de oren, haha), maar kwam wel goed over. Volgend jaar maar weer in Eindhoven :hippie: .