PDA

View Full Version : Jan Rijbroek



john.3001
10 februari 2003, 14:25
Krassen op je gitaar; geven je gitaar karakter of ben je juist voorzichtig?

Mijn gitaar is vol butsen en krassen. Door 160 shows per jaar en het constant reizen door de hele wereld hou je dat niet tegen.... Mijn gitaar is een rijpe vrouw, die ik moet horen gillen en klagen, als ik haar mishandel.

haha

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: john.3001 op 2003-02-10 14:25 ]</font>

andy
10 februari 2003, 15:37
Een afgeragde gitaar is cool.
Had ooit een Strat die er eigenlijk niet meer uit zag.
Kwam de toenmalige bassist met een kado"tje, witte lak.
Staat nog steeds in de kast.
En de Strat is helaas gejat door een stel kut junks.

Marc Oblivian
10 februari 2003, 15:42
Waarom heet dit topic Jan Rijbroek?
Omdat zijn gear ook gejat is?
Er is trouwens een benefiet om de gestolen spullen van deze band te vervangen. Oa. in de Kade te Zaandam...Danny Lademacher schijnt ook te spelen en nog meer bekende artiesten: de moeite waard dus.....

john.3001
10 februari 2003, 15:53
Omdat dit een quote van de goede man is...

Bas
10 februari 2003, 16:46
Op 2003-02-10 15:42, schreef Marc Oblivian:
Waarom heet dit topic Jan Rijbroek?
Omdat zijn gear ook gejat is?
Er is trouwens een benefiet om de gestolen spullen van deze band te vervangen. Oa. in de Kade te Zaandam...Danny Lademacher schijnt ook te spelen en nog meer bekende artiesten: de moeite waard dus.....


Zeker! Ik moet ook nog steeds ff kaarten halen daarvoor. Dat wil ik niet missen!

skabouter
10 februari 2003, 16:47
mijne oude Starfield KS standard zie ik graag zo afgeragt mogelijk, zolang ie het maar doet

maar op mijn S2120Xav en epi sheraton II ben ik zuiniger dat wat dan ook !!

green_day
10 februari 2003, 17:03
ben vrij voorzichtig voor iemand die punkrock speelt :razz:

ReinoutV
10 februari 2003, 17:24
Sommige gitaren zijn mooier als ze er niet meer uitzien (eh... ja...), zoals strats en teles. Maar sommige gitaren hou je graag zo gaaf mogelijk, PRS en alle jazzgitaren. Lijkt mij. Ook lijkt het me niet leuk als je als metalfreak (ben ik zelf niet) met 2 bruine strepen op je gitaar staat omdat de zwarte lak eraf is.

Dude
10 februari 2003, 17:50
ja daarvoor moet je het niet doen natuulijk, metal gitaristen zijn over het algemeen al van die mode gerichte pussy's met hun leren broeken, wijven haar en strakke shirtjes.... (rent nu hard weg en durft niet op meeting te komen)

een gitaar "hoef" je niet persee af te raggen ofzo, ik doe het ook niet met mijn 2 jaar oude gibson, mijn strat daarin tegen was al bekrast toen ik hem kocht, en het intreseerd me dus ook geen reet of er wat krassen deuken bijkomen, ik ga het zelf niet bewust doen alleen

hoofd
10 februari 2003, 17:59
Ik ben eigenlijk alleen echt superzuinig op m'n Spaanse gitaar (tevens ook de duurste gitaar die ik heb :wink:). De andere gitaren willen wel 's op de grond vallen of tegen de muur knallen, kan me niks schelen. Toen ik m'n basje had overgekocht van iemand sleepte ik het ding letterlijk mee over de grond.

Chris Wolstenholme
10 februari 2003, 18:03
ik merk wel wat er mee gebeurd, maar ik ga hem niet bewust mooi houden ofzo.

Chris Wolstenholme
10 februari 2003, 18:04
en ook niet mollen :grin:

Anders Destium
10 februari 2003, 18:24
Het ligt aan de gitaar, maar als je er veel op speelt houd je de krassen niet tegen helaas. Ik heb een gitaar boordevol karakter (gewoon compleet doorleefd door de jaren) waarbij ik er vrede mee heb, maar ik koop geen nieuwe met als doel hem zo te krijgen. Ik houd mijn gitaren zo mooi als maar menselijk mogelijk is voor mijn gevoel, en als je dan krassen krijgt, so be it! Had ie maar geen gitaar moeten worden...

Shay
10 februari 2003, 22:51
Met mijn Ibanez RX40 doe ik juist wat ik niet op mijn Blade doe. Afragguh!!! Blade is meer voor thuis en grote gigs met een ruime en proffesionele podium. Terwijl ik die Ibanez overal rond laat slingeren en op hak hou ik mijn blade zo mooi mogelijk. Mijn oog wil namelijk ook wat en Blade gitaren zijn verschrikkelijk mooi en klinken waanzinnig. Deze blade RH4 classic is mijn droomgitaar en wil ik mijn levenlang houden.

Op mijn lijstje staat nog een Blade California Standard en een Telecaster (misschien een squire standard, vin ik wel ok klinken voor 275 euro). Denk dat van de laatste twee de squire een collega afraggertje gaat worden van Ibanez rx40 hehe

greetz

Metalhead
10 februari 2003, 22:59
Op 2003-02-10 17:50, schreef iamyou:
ja daarvoor moet je het niet doen natuulijk, metal gitaristen zijn over het algemeen al van die mode gerichte pussy's met hun leren broeken, wijven haar en strakke shirtjes.... (rent nu hard weg en durft niet op meeting te komen)


Hey :ANGRY:!
Ik heb geen strakke shirtjes!
:razz:

En ik probeer wel zuinig te zijn op m'n gitaar, maar ondertussen is gewoon door 't raggen de lak op bepaalde plekken al weggesleten...
(Maar woensdag ga ik een nieuwe kopen :smile:)

oldgtarz.com
13 februari 2003, 19:35
Een gitaar is om op te spelen! dus slijten ze!
Ik heb zelf een '64 strat en die ziet er niet uit, niet zo gek, mijn buurvrouw van 39 ziet er ook niet uit!
Live speel ik alleen op PRS gitaren en je raad het al die slijten ook... Ben erg benieuwd hoe mijn Custom22artist er over 40 jaar uitziet!!! (check http://www.oldgtarz.com om te zien hoe ze er nu uitzien!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: oldgtarz.com op 2003-02-13 19:36 ]</font>

Bigfoot414
13 februari 2003, 22:15
Eey, das nog voor mijn tijd!