PDA

View Full Version : Electrische gitaar newbie



HertogJanNL
15 februari 2008, 14:04
Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier! Ben 23 jaar en heb 2 maanden geleden een electrische gitaar aangeschaft, evenals een vriend van me. Heb ervoor nog nooit gitaar gespeeld, maar wilde wel meteen nummers gaan spelen die ik leuk vind, anders is het snel gedaan met mijn motivatie vrees ik.
Het is een Ibanez GRX70 jumpstart pakket. Ik wilde het wel wat 'beter' aanpakken, maar ik heb als student maar een klein budget. Wel wil ik op (redelijk) korte termijn een nieuwe versterker aanschaffen, ik zat te denken aan een Roland Cube15X, of misschien de 20X. Ik speel toch alleen op mijn kamer gitaar.
Ook wil ik nog een distortion/overdrive pedaal kopen, zat te denken aan de goedkope Behringer OD100 bij feedback, slechts 25 euro maar van de kwaliteit weet ik weinig. Vraag me alleen af of dit bij elke versterker kan en waar ik dan op moet letten.
Momenteel ben ik bezig Nothing Else Matters erin te krijgen, gaat redelijk goed, moet nu vooral werken aan het voorkomen van fouten en daarna snelheid.

Maar goed, dat ben ik in het kort, ga nu maar eens het forum goed doorkijken!

Jaffster
15 februari 2008, 14:09
Welkom.....

het plusje is bij deze al verdiend.....
Hertog Jan ...... :satisfie:
mijn favo.....



greets.

Alex

JohnLord
15 februari 2008, 18:24
Welkom!

910

marter544
15 februari 2008, 18:31
Welkom, maar als je die cube heb, heb je echt geen pedaaltje meer nodig! Ik denk niet dat de scheur uit een behringer pedaal beter klinkt als die van de cube, ik weet het eigenlijk wel zeker.

JohnLord
15 februari 2008, 21:19
Nee, die Behringer pedaaltjes van 25 euri moet je niet te veel van verwachten.

Blend
15 februari 2008, 22:44
Nee, die Behringer pedaaltjes van 25 euri moet je niet te veel van verwachten.

als beginner om er een beetje mee te klooien is dat ding prima.. zo kan je 'n beetje kijken of het je bevalt, zonder dat je veel geld d'r aan besteed. Een vriend van mij speelt ook gewoon vrolijk met een Behringer flanger over z'n versterker, en dat klinkt zeker niet slecht...

Welkom trouwens :)