PDA

View Full Version : Versterker advies, laney vh100r



SelkiesJS
15 februari 2008, 12:45
Hoi allemaal!

ik had een klein vraagje over een nieuwe top die ik misschien zou willen aanschaffen. Ik heb het hier dan over de laney vh100r. Ik zou m graag willen gebruiken voor meerder bandsituatie's die uiteenlopen van prog rock a la: tool, porcupine tree tot metal/shred. Een beetje veelzijdige versterker zou dus wel mooi zijn:) Daarbij ligt het ook nog rond mijn budget, 800 tm 900 euro
Een aantal van mn favoriete gitaristen gebruiken dit apparaatje. (gilbert, mattias ia eklundh, etc) en de soundclips die ik gehoord heb klonken mij zeer mooi in de oren.. Is dit een beetje een degelijke versterker voor deze doeleinden?

Bij een aantal zoektochten rond dit forum vielen mij een aantal punten op.
Zo zou de versterker nogal scherp zijn met de gain, en zou ie heel luidruchtig zijn (ruis bij lead channel). Is bijvoorbeeld het laatste punt echt zo erg als iedereen het erover heeft of is dat nog te overzien?

Weet iemand toevallig waar ik deze versterker kan uitproberen. Ik heb veel rondgekeken maar ik heb m bijna nergens in nederland gezien.

Daarnaast had ik nog een ander klein vraagje die eigenlijk een beetje losstaat van t bovenstaande. Ik testte laatst met een vriend van me wat amps uit en toen zijn we ons geluid gaan vergelijken. Hij heeft een crappy gto ibanez en ik een toch wel degelijke (naar mijn mening :satisfie: ) ibanez rg prestige met dimarzio's. Toch klonk mijn geluid veel scherper en een beetje scheller dan de zijne. kan dit aan pickups liggen of aan de bedrading ofzo?

Ik vroeg me af of er mensen zijn die hun meningen en ervaringen met mij willen delen over de bovenstaande punten.:)
Alvast heel erg bedankt!

Ever Dying
15 februari 2008, 18:20
Ik heb zelf een VC50 gehad.. das dus een combo versie van die Vh100r..
Cleans zijn erg goed, mid/high gain doet hij het ook erg goed.. alleen lowgain werkt niet altijd erg lekker..

Als je een goedkope veelzijdige amp wilt.. Kijk eens naar een Carvin V3, heb er erg goeie dingen over gehoord, goeie clips, en is maar €1100?

kunk
15 februari 2008, 20:16
De combo uitvoering van de VH100R top, de VC50 klonk vooral erg scherp en schel door de HH luidsprekers die er in zaten. Met een andere cab er op aangesloten werd het gelijk een heel andere versterker. M.a.w. met de VH100R top heb je ongetwijfeld een versterker die veelzijdig genoeg is voor de door de TS gewenste doeleinden die het in een band situatie heel erg goed doet.

SelkiesJS
15 februari 2008, 20:41
Al heel erg bedankt voor de reactie's tot zover:)

Weer nieuwe opties om uit te kiezen:P

Ik moet eerlijk zeggen dat die V3 head er ook wel heel goed uitziet en de clips klinken inderdaad wel heel goed. Hoe komt het trouwens dat ze in amerika rond de 900 dollar (700 euro) tweedehands worden verkocht en hier voor een tikkie duurder (rond de 1100 euro)? Zijn ze trouwens alleen te bestellen van de carvin site?

voorkeur gaat op dit moment denk ik nog vh100r maar denk dat dat ook door het prijsverschil. Heeft iemand nog een gedachte over de vh100r vs V3? ervaringen ofzo? :)

ateng
15 februari 2008, 22:09
Speel al jaren over mijn VH100R en nog steeds tevreden. Wat schel betreft komt het (bij de combo VC50) door de standaard HH speaker die er bij hoort maar stop er een andere speaker in, JJ E34L buizen erin zetten en je hebt een warme sound.
De buizen die erin zitten zijn Sovteks 6L6 en die klinken heel kil en dan ook nog in combinatie met die HH speakers... inderdaad schel ja.

Heb nog wat clipjes van mijn Laney versterker aangesloten op mijn 2x12 Laneycabinet met Celestion G12-85K speakers erin.
Gitaar is een Strat met Jeff Beck humbucker in de brugpositie rechtreeks in mijn VH100R zonder fx.

Clean
http://home.orange.nl/djababoe-kho/Laney%20clean.mp3

Crunch
http://home.orange.nl/djababoe-kho/Laney%20crunch.mp3

Soft Lead
http://home.orange.nl/djababoe-kho/Laney%20soft%20lead.mp3

Heavy Lead
http://home.orange.nl/djababoe-kho/Laney%20heavy%20lead.mp3

Heavy Rhythm
http://home.orange.nl/djababoe-kho/Laney%20%20heavy%20rhythm.mp3

http://home.orange.nl/djababoe-kho/My%20Setup.JPG

Ever Dying
16 februari 2008, 12:52
Al heel erg bedankt voor de reactie's tot zover:)

Weer nieuwe opties om uit te kiezen:P

Ik moet eerlijk zeggen dat die V3 head er ook wel heel goed uitziet en de clips klinken inderdaad wel heel goed. Hoe komt het trouwens dat ze in amerika rond de 900 dollar (700 euro) tweedehands worden verkocht en hier voor een tikkie duurder (rond de 1100 euro)? Zijn ze trouwens alleen te bestellen van de carvin site?


De V3 is te testen bij Dijkman.. In alkmaar en in amsterdam.. Ze zijn daar 1100 dus..

SelkiesJS
17 februari 2008, 14:37
Die samples klinken verdomd mooi:) Vooral de clean en heavy lead stonden mij erg aan.. Is er nog een vlak waar de vh100r niet zo sterk op is? Kan je bijvoorbeeld een ritme geluid met veel laag er uit halen?

Moet ze eigenlijk beide eens testen, nu nog even de vh100r vinden.

Spitfire
17 februari 2008, 16:09
Ateng, die cab naast je versterker, is dat een van Laney of een zelfgebouwde met een Laney decal erop?

En in het geval van dat eerste, waar heb je hem gekocht?

Neals
17 februari 2008, 21:43
Klinkt zeer lekker zoń laney. Vooral dat britse blijf ik zelf gewoon van houden. Zoiets in 50w lus ik zelf ook.

ateng
17 februari 2008, 23:52
Die samples klinken verdomd mooi:) Vooral de clean en heavy lead stonden mij erg aan.. Is er nog een vlak waar de vh100r niet zo sterk op is? Kan je bijvoorbeeld een ritme geluid met veel laag er uit halen?

Moet ze eigenlijk beide eens testen, nu nog even de vh100r vinden.
Enige minpuntje is alleen dat ie wat noisy is in de leadkanaal maar voor de rest een super amp met heel veel aansluit mogelijkheden wat fx-loop betreft.

Heeft genoeg laag maar denk niet zoals de meeste moderne versterker bijv. Engl, Diezel, Mesa en Bogner.
Gewoon een EQ in de loop en instellen zoals je m wil hebben maar naar mijn oren niet nodig.

ateng
17 februari 2008, 23:54
Ateng, die cab naast je versterker, is dat een van Laney of een zelfgebouwde met een Laney decal erop?

En in het geval van dat eerste, waar heb je hem gekocht?

Het is een Laney cab waar HH speakers inzaten maar die heb ik gelijk vervangen door Celestions. Ik heb ze via marktplaats en was zo goed als nieuw en dat voor €175.

SelkiesJS
19 februari 2008, 00:54
Enige minpuntje is alleen dat ie wat noisy is in de leadkanaal maar voor de rest een super amp met heel veel aansluit mogelijkheden wat fx-loop betreft.

Vond je het zo noisy dat het niet meer om aan te horen was? Ik sprak een jongen in t rock palace in den haag en deze vertelde dat t lead kanaal een grote ruis was. En is dit te verhelpen met een gemiddelde noise gate ofzo?

Humedo
19 februari 2008, 09:29
Heb er ook 1 gehad en het lead kanaal is inderdaad noisy, maar niet zo noisy dat er niet mee te spelen is hoor. En een noise gate kun je zeker gebruiken om de ruis te onderdrukken tijdens stiltes. Tijdens het spelen heb je er geen last van.

ateng
19 februari 2008, 21:31
Vond je het zo noisy dat het niet meer om aan te horen was? Ik sprak een jongen in t rock palace in den haag en deze vertelde dat t lead kanaal een grote ruis was. En is dit te verhelpen met een gemiddelde noise gate ofzo?
Zo erg was het ook alweer niet maar voor wat ik doe is het wel fijn als het wat stiller was. En daarom dat ik eindelijk een Decimator ProRackG heb aangeschaft en is mijn setup zo stil als of het op standby staat.

http://home.orange.nl/djababoe-kho/Decimator.JPG