PDA

View Full Version : eltjo's DVD is uit!!!



Berti
15 februari 2008, 06:39
Vanochtend begon de dag goed, met een mailtje dat de dvd van onze eigen Eltjo (Picker) klaar is voor de verkoop!
Op hun website staat ook een sample die een indruk geeft van de kwaliteit.
Warm aanbevolen en ik heb de eerste bestelling al de deur uit!

greetz

Hennie V
15 februari 2008, 19:13
Wie is hun ? welke site ?

Berti
15 februari 2008, 19:34
http://www.eltjohaselhoff.com/NL/dvd.htm was niet zo moeilijk toch?

Laser
15 februari 2008, 20:44
Wil ik direct bestellen.
Hoe maak ik dat geld over van BE naar NL?

HAMMAR
15 februari 2008, 20:50
dat ziet er goed uit!

HenryCrun
15 februari 2008, 21:53
Voor overboekingen naar het buitenland heb je de IBAN en BIC codes nodig. Voor Nederlandse bankrekeningen zijn die op te vragen op www.ibannl.org

Blend
15 februari 2008, 23:03
Ik heb 'm net ook besteld, ik wacht in spanning af! :)

Blend
15 februari 2008, 23:05
Wil ik direct bestellen.
Hoe maak ik dat geld over van BE naar NL?

tjek even www.eltjohasselhoff.com, want daar staat volgens mij ook precies hoe je vanuit belgie kan bestellen.

HenryCrun
16 februari 2008, 07:00
De BIC en IBAN codes staan inderdaad helemaal onderaan de pagina, had ik niet gezien.

http://www.eltjohaselhoff.com/NL/dvd.htm

bass blom
16 februari 2008, 10:26
klinkt goed, ziet er mooi uit, zelfs ik als niet picker krijg er zin in :D

freekick
16 februari 2008, 10:44
Ziet er simpel uit he?
Als Eltjo het doet.
Wil het wel graag helemaal zien.
Besteld dus!

bass blom
16 februari 2008, 10:55
ja, ik ga hem ook nu meteen bestellen :D

rickert
16 februari 2008, 12:17
Hij is teringgoed, ik kreeg gelijk zin om dat fingerstyle te leren! Hoort ook wel bij een gretsch eigenlijk he...

Laser
16 februari 2008, 13:18
Is besteld...

Hennie V
16 februari 2008, 19:02
http://www.eltjohaselhoff.com/NL/dvd.htm was niet zo moeilijk toch?
Misschien niet,maar gekgenoeg kan ik op eltjo's site er nog steeds niets over vinden .Maar goed,via jou link lukt hetwel(bedankt) dus ook ik heb m'n bestelling gedaan.

Berti
16 februari 2008, 19:22
mooi zo ik zie dat jullie hebben gezorgd dat ze het druk krijgen!
wacht ook in spanning af.......en ondertussen leren we dan met het duimplectrum spelen....we moeten toch wat te doen hebben bij het wachten he!

greetz

krikke27
16 februari 2008, 19:49
Net de dvd ook besteld :speed: :)

Onmeunig Hans
16 februari 2008, 23:02
Ik heb hem ook besteld, en hoop dat de hele dvd zo goed is als de dikke 3 minuten op YT

Jedeel
17 februari 2008, 01:51
Ik heb hem ook besteld, en hoop dat de hele dvd zo goed is als de dikke 3 minuten op YT
Ongetwijfeld!
Heb'm ook besteld :-)

Pais
17 februari 2008, 10:57
Ondanks het feit dat Eltjo inmiddels geroemd wordt als een van de beste gitaristen ter wereld, heeft hij in zijn hele leven niet één gitaarles gehad.

:seriousf: Ohh aandoenlijk. Ik ben benieuwd wie die site heeft gemaakt.

Blend
17 februari 2008, 13:14
:seriousf: Ohh aandoenlijk. Ik ben benieuwd wie die site heeft gemaakt.

hoezo dan?

Pais
17 februari 2008, 13:30
hoezo dan?
Oke misschien kom ik lomp over, maar ik vind het blijk geven van weinig bescheidenheid als je op je eigen site hebt staan dat je als 1 van de beste gitaristen ter wereld wordt geroemd.

Dat zet je jezelf in het rijtje van BB King, Tommy Emmanuel, Paco de Lucia, John Petrucci (om maar een paar virtuozen te noemen ieder in hun eigen genre) ?



Niettemin vind ik het super dat er een nederlandstalige instructieDVD fingerpicking bijkomt. Ik ben benieuwd wat jullie ervan zullen vinden.

Berti
17 februari 2008, 16:20
ja want zoveel nederlandstalige DVD's zijn er niet hoor.
misschien dat er nu wel meer gaan komen, als concurrentie? Eltjo is niet de enige fingerstyle speler die ons kikkerland rijk is.
denk aan Harry Sacksioni bijvoorbeeld......

enneh, als dat op de site staat, dat Eltjo geroemd wordt als een van de beste gitaristen ter wereld, mag je dat best aannemen.......hij heeft het ook maar van horen zeggen, toch? ;)

greetz

Ron Valeri
17 februari 2008, 20:46
**********

Berti
17 februari 2008, 21:47
Precies! Dat dacht ik dus ook.......zo goed word je niet zomaar van de ene op de andere dag hoor.

greetz

jplm
17 februari 2008, 23:40
Oke misschien kom ik lomp over, maar ik vind het blijk geven van weinig bescheidenheid als je op je eigen site hebt staan dat je als 1 van de beste gitaristen ter wereld wordt geroemd.

Viel me ook meteen op toen ik de site bezocht. Maar, ik moet toegeven, het is wél een ontzettend knappe vinding, want, het scheelt maar één lettertje, beroemd of geroemd. In het eerste geval zou het bezijden de waarheid zijn, in het tweede geval is het slechts een stelling die je nooit op waarheid kunt controleren. Ik bedoel, je kunt wel duizend mensen spreken die nog nooit van Eltjo gehoord hebben, dat wil dan nog steeds niet zeggen dat hij niet als een van de beste gitaristen ter wereld wordt geroemd, al is het maar door bijvoorbeeld zijn vrouw. Of zo.

Overigens, is er al een oordeel over de inhoudelijke kwaliteit van de dvd qua lesmateriaal? Bijvoorbeeld, Jaco Pastorius kon redelijk met de bas overweg, en hij gaf ook les aan het conservatorium, maar toch was dat niet zo'n succes. Hij deed dan iets twee keer voor met fabelachtige snelheid, en als de student het dan niet na kon doen riep ie "snap je het nu "nóg" niet?" Dat soort dingen.

Groet, Jan.

Berti
18 februari 2008, 07:05
nou jan, gezien het aantal mensen van dit forum die de dvd allemaal hebben besteld, kan het heel goed zijn dat binnenkort een review van die DVD hier te lezen staat.
ik geloof trouwens niet dat we ons zorgen moeten maken ergens over.

greetz

duckman
18 februari 2008, 09:40
Beroemd of niet, ik vind hem wel een erg goede gitarist! dus ik heb ook maar de DVD besteld :cooler:

peter_heijnen
18 februari 2008, 10:20
Beroemd of niet, ik vind hem wel een erg goede gitarist!
En zo is het maar net, bescheiden of niet! Dit is gitaarnet en niet bescheidennet.

JanB
18 februari 2008, 13:32
En zo is het maar net, bescheiden of niet! Dit is gitaarnet en niet bescheidennet.

Ja, inderdaad, narcistische luchtfietsers hebben hier doorgaans weinig kritiek te dulden.

Wat mij het meest verbaasd aan deze kwestie is dat Harry Sacksioni, ook niet het kleinste ego in gitaarland, en al jaren zelfverklaard uitvinder van fingerstyle, een dergelijke DVD al jaren aankondigt, en het maar niet voor elkaar krijgt.

Jan

Berti
18 februari 2008, 18:38
Tja, misschien gebrek aan tijd? Hij is nogal een druk baassie tegenwoordig.
Zal nog niet mee gaan vallen om Eltjo's DVD te evenaren......

Trouwens, de lessen op zijn site zijn ook erg goed uitgelegd.
Is ook iets wat je maar moet kunnen hoor.

Harry had destijds zijn "gitaarmethode lesboek" naar het schijnt.
Heb het nooit gevonden ......dus bestaat het echt?
Maar ik dwaal af, dit ging over Eltjo.

greetz

en nog had de postbode geen pakje vandaag....

sanderz
18 februari 2008, 21:28
Poeh hee...

Volgens de schrijvers van de DSM-IV neig je al naar narcisme als je niét ontevreden bent met jezelf. Alle psychiaters zijn het daarmee eens; maar ook enkele gitaristen delen die mening kennelijk ;)

Mijn kinderen vinden mij de beste; en wie ben ik om dat te ontkennen?!

Nu wacht in, net als Berti, op de beste postbode van de wereld, want ik wil mijn bestelling!

liesje
20 februari 2008, 11:38
:p ik lig ook al een tijdje op de mat te wachten, joepie...

bass blom
20 februari 2008, 11:40
:p ik lig ook al een tijdje op de mat te wachten, joepie...

geil!!, foto's :D

liesje
20 februari 2008, 12:27
Mooi gespeeld op de "video" Bass...
Je stem lijkt op die van Johnny Cash..
Ik heb een gitaar, maar dat is het dan ook,
daarom wacht ik zo ongeduldig op die dvd!
(hoop doet leven.)
Zo heb ik ook een mooi doel in mijn leven, gitaar leren spelen..

bass blom
20 februari 2008, 12:38
Mooi gespeeld op de "video" Bass...
Je stem lijkt op die van Johnny Cash..
Ik heb een gitaar, maar dat is het dan ook,
daarom wacht ik zo ongeduldig op die dvd!
(hoop doet leven.)
Zo heb ik ook een mooi doel in mijn leven, gitaar leren spelen..

ehm.. :chicken: dat is johnny cash, mocht ik willen dat ik zo kon spelen en zo zingen :D

liesje
20 februari 2008, 12:53
Nou jammer,
wel eerlijk van je..
Ik lig trouwens ook niet echt op de mat... :sssh:

bass blom
20 februari 2008, 13:15
Nou jammer,
wel eerlijk van je..
Ik lig trouwens ook niet echt op de mat... :sssh:

das dan ook weer jammer :D

het staat er ook bij, het beeld heb ik wel gemaakt, is een vingeroefeninkje om mijn 'kunsten' op video te zetten.

als je het mooi vindt moet je die cd's eens opzoeken, the american recordings, zijn er 4 geloof ik.
eindelijk mocht hij een keer doen wat hij zelf wilde en niet wat de platenbazen dicteerden, een paar jaar voor zijn dood.
vooral, my life, van de beatles gaat mij door merg en been :chicken:

liesje
20 februari 2008, 13:28
Ik ga het eens bekijken,
we zijn van't zelfde bouwjaar ,
:hippie:
dus dat merg en been zal voor mij ook wel opgaan.

peter_heijnen
20 februari 2008, 13:37
Willen jullie aub doorchatten aub in het chatforum in off topic?

Bvd!

Ontopic eltjo's dvd aub!

liesje
20 februari 2008, 13:50
:stop:
Oke, hoeveel dagen na bestelling duurde het bij jullie voor de dvd aan kwam??? Dan weet ik wanneer ik weer op de mat moet gaan liggen..
Het wordt wat koud daar..

Pais
20 februari 2008, 14:01
Ik zie dat Picker nuances heeft aangebracht :seriousf:


Ondanks het feit dat Eltjo inmiddels geroemd wordt als een van de beste gitaristen ter wereld, heeft hij in zijn hele leven niet één gitaarles gehad.


Zelf heeft Eltjo in zijn hele leven niet één gitaarles gehad, en dat maakt zijn lesmethode uniek:

jplm
20 februari 2008, 15:16
Ik zie dat Picker nuances heeft aangebracht :seriousf:

Verdomd als het niet waar is. Dit forum wérkt !!!! ;).

Groet, Jan.

Nohead
20 februari 2008, 16:17
Ik heb gisteren avond USA tijd ook maar de DVD besteld.
Ben erg benieuwd wat Picker ons kan leren met zijn DVD.

sanderz
20 februari 2008, 17:20
Verdomd als het niet waar is. Dit forum wérkt !!!! ;).

Groet, Jan.

Ja, dat kan hooguit in Nederland. Bij uitstek het land waar een fractie eigenwaarde (op basis van hard werken nota bene) wordt verward met arrogantie, hoogmoed of verwaandheid.

Menigeen zou als Picker willen spelen, zegt dat ook hier op het forum, en roemt daarmee de gitarist als zodanig. Nu, dan is hij beroemd of geroemd, wat exact hetzelfde is. Zo simpel is het.

Wanneer echter wordt vermeld dat hij beroemd, dan wel geroemd is als gitarist, dan zijn de rapen gaar. En vergeet niet dat te bescheiden zijn, de hoogste vorm van verwaandheid is.

Maar goed. Ik heb de DVD besteld en ik denk er over om er nog één te bestellen voor als ik hem nog een keer wil zien.

Pais
20 februari 2008, 19:28
En vergeet niet dat te bescheiden zijn, de hoogste vorm van verwaandheid is.
En vergeet ook niet dat hoogmoed een aan onzekerheid grenzend eigenbeeld is.

Ik vraag me af of Picker zichzelf 1 van de besten van de wereld vind.
Ik weet het niet, ik heb hem nooit live horen spelen en beschik sowieso niet over het muzikale inzicht om iemand tot de 1 van de besten van de wereld te benoemen.


Een eigen site blijft een monoloog en Picker kan op de site zetten wat hij wil om zo goed mogelijk zijn dvd te verkopen. Maar ik ben dan ook niet zo introvert dat ik mijn mond erover houd als ik er kritiek op hebt.

Dat is namelijk ook typisch nederlands - je mening mag je blijkbaar alleen uitten als deze onvoorwaardelijk positief is.

Ron Valeri
20 februari 2008, 20:02
**********

sanderz
20 februari 2008, 20:10
Mijn kritiek is niet dat jij, Pais, of iemand anders een mening heeft over het al dan niet vermelden van het eigen kunnen van Picker.

Ik vind het bejubelen van de 'kracht van het forum' feitenlijk wezensgelijk aan het opmerken beroemd te zijn, met het verschil echter dat beroemd zijn verdiend is, en dat de 'macht' die uitgaat van een forum afgedwongen is. Ik begrijp de euforie ten gevolge daarvan dan ook niet.

Persoonlijk koester ik degenen die hun kop boven het maaiveld uit durven te steken. En dus ook jou, al heb ik wellicht een andere mening, soms. (Jawel, de komma's staan goed)

Om toch on-topic te blijven: ik denk dat ik nog een DVD bestel, voor het geval ik het een derde keer wil bekijken. :satisfie:

hendrix2
20 februari 2008, 20:16
Ontopic graag! Offtopic posts worden zonder commentaar verwijderd vanaf nu.

sanderz
20 februari 2008, 21:00
Off topic posts door mij verwijderd.

Hendrix2 is duidelijk geweest, dit topic gaat over de dvd van picker en niet over zijn -inmiddels van de website verwijderde- vermeende onbescheidenheid.

Vragen/opm => ALLEEN via PM.

P_H.

JanB
20 februari 2008, 22:29
Ja, dat kan hooguit in Nederland. Bij uitstek het land waar een fractie eigenwaarde (op basis van hard werken nota bene) wordt verward met arrogantie, hoogmoed of verwaandheid.

Ontroerend al dit begrip.

Ik begrijp nog steeds niet waarom Harry Sacksioni zo lang over zijn dvd doet. Zal wel in de opname technieken zitten, multi angle en zo, kost een hoop tijd lijkt me.

Jan

Jedeel
20 februari 2008, 23:49
Maar goed. Ik heb de DVD besteld en ik denk er over om er nog één te bestellen voor als ik hem nog een keer wil zien.
Je mag altijd een kopietje maken voor thuisgebruik hoor :-)

bass blom
21 februari 2008, 00:28
:sssh: uitstekend bouwjaar liesje

OT: http://nl.youtube.com/watch?v=vVFa2iuKmFw&NR=1
ff naar 1:08 gaan.
voor zulk soort dingen heb ik de dvd besteld!

sanderz
21 februari 2008, 19:27
Je mag altijd een kopietje maken voor thuisgebruik hoor :-)

Nou, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met het kopiëren van DVD's en ik zou zeker geen medegitarist willen benadelen die zojuist een DVD heeft uitgebracht met een fingerstylecursus.

Afgezien van datgene wat je leert op of van de DVD boeit de persoon, de gitarist, me altijd. Zo vind ik Stefan Grossman een uitermate innemend karakter hebben en dat maakt dat je prettiger kijkt, lánger kijkt en dus meer leert.

Een handigheidje waar ik per toeval achter kwam: met realplayer kun je filmpjes van Youtube.com downloaden. Dus ook de filmpjes die Stefan Grossman daarop heeft geplaatst. (Het gaat nu even niet over DVD's of Picker, en ik begin iedere vorm van zekerheid m.b.t. on-topic/off-topic criteria te verliezen, maar ik waag het erop. Vragen of opmerkingen --> P.M.)

Groet en auf wiederziens.

Gitaarbouwer
21 februari 2008, 20:12
Ik begrijp nog steeds niet waarom Harry Sacksioni zo lang over zijn dvd doet.

Bij de methode van Harry wordt -dacht ik- ook een boek uitgebracht waarin elke gespeelde noot is uitgeschreven. Dit doet Harry allemaal zelf. Dit in combinatie met de overige werkzaamheden van Harry, laat de introductie van de methode lang op zich wachten. Maar ik zou zeggen hou de site van Harry in de gaten.

Onmeunig Hans
21 februari 2008, 20:30
Ik kan er overheen lezen maar ik kan zo niets vinden over aflevering van de bestelde dvd. Op de site van Eltjo kan ik alleen iets vinden over release voor eind februari. Voordat ik Eltjo zelf probeer te mailen eerst hier maar eens de vraag of iemand iets weet over de datum van verzending van bestelde dvds?

hans

Jedeel
21 februari 2008, 22:50
Nou, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met het kopiëren van DVD's......
Zonder hier een (eindeloze) discussie te starten over het wel of niet mogen kopieren...... daar staan al fora mee vól.

Sanderz, je ziet een smiley achter mijn opmerking staan.
En daarbij.... ik reageerde op jouw stelling dat jij blijkbaar een dvd maar 1x kan afspelen of zo :-)
(Waarom zou je er anders 3 aanschaffen.)

Jedeel
(Die de dvd 1x aanschaft en indien nodig een reservekopie maakt.)

sanderz
21 februari 2008, 23:04
Oh, sorry, ik bedoelde het niet moraliserend. Ik ben niet écht gewend aan smileys en dus vergeet ik ze vaak toe te passen. Bovendien kan ik meestal niet de juiste vinden.

Kortom: ik begreep je en ik maakte ook maar een grapje. Als ik hem twee keer wil zien, maak ik net als jij altijd eerst een kopie. (let op:;))

Ondanks alle commotie ben ik nu wel razend benieuwd naar de DVD van Picker, of is het Pikker en zit ie weer in de U.S. and A van onze vooruitbetaling? (Wederom:;))

Berti
22 februari 2008, 05:57
het enige dat ik weet is dat de dvd's nog moesten binnenkomen dus ik verwacht wel dat er volgende week iets op de mat ligt.
op de site staat , in afwachting van de eerste oplage........dus ze waren nog niet binnen.

paulbekkers
22 februari 2008, 08:50
Mocht je iets te doen willen in de tussentijd:

http://www.ericlugosch.com/lessonhome.html

RAW
23 februari 2008, 21:59
Eltjo's DVD viel vanmorgen in de bus.....meteen opgezet, gitaar erbij gepakt en meespelen.....(tot les 2 :eek: !!), nog maar FF oefenen :satisfie: )
Naar mijn mening is de DVD z'n geld meer dan waard, veel informatie en duidelijke uitleg, petje af Picker!
Bedankt voor de opsteker, heb weer genoeg redenen om door te zetten :noob:

Berti
24 februari 2008, 07:29
waaaah snik, en dan had ik hier op het forum gepost zodat iedereen hem kon bestellen en heeft iemand ANDERS hem als eerste!

maar dat klinkt veelbelovend, RAW, daar willen we nog wel eventjes voor wachten........jij alvast veel plezier!

greetz

Gitaarbouwer
24 februari 2008, 09:22
Beetje OT:
Mensen die Eltjo in levende lijve willen aanschouwen, zouden een bezoekje kunnen brengen aan de Gitaarbouwersmeeting op 1 juni 2008 in Bunnik. Eltjo komt daar een mini-concert weggeven. En voor Eltjo is dat misschien een goede gelegenheid om een stapeltje cd's en dvd's mee te brengen voor de verkoop...;)

bass blom
26 februari 2008, 14:27
jaa, ik heb hem :cheerup:

liesje
26 februari 2008, 15:08
ik heppum!!
:cheerup: :cheerup:
(:sssh: uitstekend bouwjaar Bass )

freekick
26 februari 2008, 16:52
....Bingo!

Onmeunig Hans
26 februari 2008, 17:45
Vette bek, hier ligt ie ook.
Tot over lange tijd, ik moet oefenen.
hans

Jedeel
26 februari 2008, 17:52
...Kien!!!!

Berti
26 februari 2008, 20:13
eindelijk dan toch.........en dat het het wachten waard was! leuk hoor.....
en nu ben ik weer weg ;)

greetz

dadgad
26 februari 2008, 20:14
En ja hoor... hier lag 'ie ook op de mat te wachten tot ik thuiskwam :satisfie: Eltjo, bedankt !

Greetz,

Han.

sanderz
26 februari 2008, 21:02
Juist, ik heb 'm ook.

Nu nog even een Taylor scoren want anders wordt 't niks natuurlijk.

Meestal wanneer ik naar dergelijke DVD's heb gekeken, en soms zelfs als ik er nog naar kijk, raak ik ontzettend gefrustreerd. Ik kan op de box nergens een telefoonnummer voor nazorg vinden. Is er al een praatgroep?

Succes allen!

bass blom
26 februari 2008, 23:38
de vaagste factuur die ik ooit gehad heb :D

http://www.hetgelegevaar.nl/vaagstefactuur.jpg

Kaboemba
27 februari 2008, 07:35
Ik gaat die dvd maar is bestellen.

Mod edit p_h / Vragen => pm.

duckman
27 februari 2008, 09:11
hij is binnen!! Helaas de komende weken geen tijd hiervoor, maar daarna word ik de nieuwe picking hero (yeah right..dream on boy) :hippie: :seriousf:

bass blom
27 februari 2008, 09:29
/miep mode on/
ik had eigenlijk wel een geperste dvd verwacht en geen gebrande..
/miep mode off/

Nohead
27 februari 2008, 10:02
Zo ik heb hem gisteren ook mogen ontvangen, helaas geen tijd meer voor gehad om de dvd op te zetten. Vanavond maar eens een poging wagen.

freekick
27 februari 2008, 11:48
Ja binnen en door tijdgebrek kon ik maar een klein stukje kijken.
En dus direct door naar les 7 .
Om vervolgens van Picker te horen dat het allemaal niet zo snel moet.

Verderop de mededeling dat hij op 12?jarige leeftijd luisterend naar ANJI door
Paul Simon, onder het motto "dat wil ik ook" zich vastbeet in het stuk om het
vervolgens in een week onder de knie te krijgen.

Precies hetzelfde is mij overkomen.
Alleen was ik de 50 al gepasseerd en benodigde ik 3 maanden.

In de gauwigheid mooie "tweehanden in beeld" beelden gezien.

Jedeel
27 februari 2008, 12:20
Zo ik heb hem gisteren ook mogen ontvangen, helaas geen tijd meer voor gehad om de dvd op te zetten. Vanavond maar eens een poging wagen.
Heb gister effe gretig de 1e les voorbij laten komen.
Het eerste wat mij opviel was dat de gitaarhals (toets) die rechts in beeld is,
op mijn TV slechts half in beeld is.
Is de DVD bedoeld voor breedbeeld?
(Ik heb nog niet verder gesnuffeld, maar het leek erop dat er geen menu is
waar dit instelbaar is.)

bass blom
27 februari 2008, 12:21
Heb gister effe gretig de 1e les voorbij laten komen.
Het eerste wat mij opviel was dat de gitaarhals (toets) die rechts in beeld is,
op mijn TV slechts half in beeld is.
Is de DVD bedoeld voor breedbeeld?
(Ik heb nog niet verder gesnuffeld, maar het leek erop dat er geen menu is
waar dit instelbaar is.)

dat had ik ook en toen dook ik in de instellingen van mijn dvd player en daar stond ie op pan & scan, heb hem daar op wide gezet en toen was het ok.
ja, het is dus breedbeeld, dat deed het stukje youtube al vermoeden ;)

jazzie1
27 februari 2008, 12:41
Ok , ik lees hier dat er nogal wat gitaristen de DVD van Eltjo hebben besteld en inmiddels ook binnen hebben. Ik ben nu wel benieuwd of er inmiddels iemand kan zeggen of het inderdaad de moeite waard is om deze te bestellen.
Ondanks het feit dat het de prijs is van een gitaarles :) zou ik het toch graag willen weten...Kwaliteit opname's e.d is het inderdaad zo duidelijk als op het voorbeeld?..

sanderz
27 februari 2008, 12:50
Ja, het is beslist de moeite waard om de DVD te bestellen.

Wanneer je er niks (meer) van opsteekt zegt dat denk ik meer over je eigen kunnen.

Eltjo spreekt duidelijk en wat hij bespreekt is niet taai of droog. Behalve dan het verliezen van het duimplectrum; dat was droog ;) maar dat vond hij zelf ook meen ik. De tablatuur is eenvoudig te lezen.

Nou, wat wil je nog meer?

(ps. ik heb geen aandelen)

bass blom
27 februari 2008, 12:57
Ok , ik lees hier dat er nogal wat gitaristen de DVD van Eltjo hebben besteld en inmiddels ook binnen hebben. Ik ben nu wel benieuwd of er inmiddels iemand kan zeggen of het inderdaad de moeite waard is om deze te bestellen.
Ondanks het feit dat het de prijs is van een gitaarles :) zou ik het toch graag willen weten...Kwaliteit opname's e.d is het inderdaad zo duidelijk als op het voorbeeld?..

kwaliteit is veel duidelijker dan op het youtube voorbeeld.
geluid en beelkwaliteit vind ik uitstekend en ik ben professioneel kijker :satisfie:
ik heb nog maar de intro gezien en les 1 en een stukje les 2 waarin gezegd wordt dat ik eerst les 1 goed moet oefenen.
vooral het ook over schouder perspectief vind ik erg mooi gedaan!

jazzie1
27 februari 2008, 13:25
Bedankt voor de snelle reactie, niet dat ik makkelijk over te halen ben 8-) , maar de reactie's zijn serieus en is voor mij reden genoeg om deze DVD ook te bestellen..
Enne, ook al ben je een pro mijn mening is dat je altijd wel iets bij kunt leren , en ik beschouw mezelf als :sssh: beginner..

Berti
27 februari 2008, 15:06
freekick, in het voorbeeld stond toch HEEL duidelijk dat de dvd gericht was in eerste instantie op degenen die fingerstyle gitaar willen leren en er net mee beginnen maar ook voor gevorderden die nog iets willen leren.
dus ik snap eigenlijk niet goed wat jouw probleem is, als je zegt al meteen door naar de laatste les te gaan, les zeven: ben je geen beginnende fingerstyler, ben je al ZO GOED dat je helemaal NIKS meer kan leren van die DVD?
als muzikant ben je immers NOOIT uitgeleerd, ongeacht instrument......er staat zoveel op die dvd, je zou alle introotjes (FOUTLOOS) kunnen leren spelen ;) ben je wel effe bezig.........ik bedoel, uitdagingen zijn overal, als je je ogen en oren openhoudt :)

greetz
*en ik heb ook geen aandelen hoor...maar wel een hoop lol met de dvd en ben ook niet meer echt een beginner....zal mezelf nooit anders noemen dan een gevorderde beginner ongeacht niveau , perfekt gedaan eltjo!!!*

liesje
27 februari 2008, 15:29
Ik vind de DVD mooi en duidelijk. Ik heb een keer in de week gitaarles, hartstikke leuk en nu heb ik nog meer inspiratie door Eltjo.
Het troost me dat hij zegt dat het normaal is dat je er een tijdje over doet, voor je het onder de knie hebt. (ondanks het goeie bouwjaar.. :stop:)
En omdat je correlatie niet kan bellen heb je extra tijd om te oefenen!

freekick
27 februari 2008, 16:06
@ Berti.

Je hebt me verkeerd begrepen.
Ik ben gewoon eerst aan het eind van de dvd gaan kijken.
Om te zien hoe het afloopt.
Zoals mensen ook wel de laatste pagina van een boek het eerst lezen.

En de eerste tekst die ik hoorde was : je moet niet zoveel haast hebben.
Dat was toch heel toepasselijk?

Was niet als kritiek bedoeld hoor jammer dat je dat erin wilde lezen.
Ik ben ook maar een beginnend gevorderde of andersom zoals je wilt.

Vandaag heb ik meer tijd en dan ga ik ook het begin en de rest bekijken.

Pais
27 februari 2008, 16:42
Ik had het ook als kritiek opgeval Freekick (dacht dat je gelijk al zag dat les 1 tm 6 ouwe koek voor je was)

Ik ben eigenlijk benieuwd waarom Picker zelf niet wat over de DVD vertelt. Zn uitgekomen CD heeft hij op het forum met succes gepromoot :)
Of misschien zal het teveel als spam worden opgevat?

Blend
27 februari 2008, 20:00
gisteren ofzo binnen gehad, en ik vind 't wel een leuke dvd hoor! absoluut geen spijt van dat ik 'm gekocht heb, leer er nog best veel van.

Laser
27 februari 2008, 20:25
Vandaag heb ik de DVD bezorgd gekregen,
en heb hem zo snel als mogelijk opgezet.
Korte impressies:
de kleine kinderen vinden het leuk, zoon van 5 nam er gelijk zijn ukelele bij om mee vingerzettingen te oefenen (jaa, hij is nog maar 5),
de kleine van 2 begon te dansen bij elke melodie.
Is voor mij dus al geslaagd als entertainment :-)

en een paar impressies:
- de "flauw" reactie na de thumbpickappendix is terecht, maar het is plezant dat die opmerking op de dvd behouden werd. Wat humor is zeker welkom - en op meerdere plaatsen aanwezig (bvb toelichting over mede huisbewoners..).
- inderdaad voer voor beginners én gevorderde spelers. Ik zal er veel uit leren.
- interessant is dat Eltjo bepaalde leerprocessen en fazen daarvan ook op hun plaats zet en duidt, heb ik nog niet veel gehoord bij lesgevers. Goed!
- de techniek van meerdere beeldhoeken in één scherm werkt. Ieder vindt er het beeld van zijn voorkeur.
- de hoofdstukken zijn niet te lang, stap na stap wordt in hanteerbare stappen voorgesteld. Wél doen wat Eltjo van in het begin aangeeft: oefenen,oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, en.... juist ja.

Dat waren eerste impressies, ben eigenlijk nog met de afwas bezig, dus ik moet er weer vandoor.

Maar ik kon het even niet laten.
Op de achtergrond legt Eltjo de PIZZA lagen uit. Ik krijg er gelijk honger van na de heerlijke pasta met vissaus van daarnet..

Laser
27 februari 2008, 20:31
Reactie op het laatste lesgedeelte:
spot-on Eltjo over de voorhanden technologie en het ongeduld en de luiheid..
Ik leerde ook gitaar spelen met een klein op batterijen spelende Philips platendraaiertje met 'Vensters' van Harry erop, of Tubular Bells, of Cohen, Croce, Van Veen... noot voor noot ontleden en samenstellen.. herkenbaar.

Alleen spelen en spelen... en ervaring door doén brengt je waar je wil zijn. Dat is hard werken aan je dromen. Maar het werkt.

jazzie1
4 maart 2008, 17:19
Dvd besteld en met twee dagen in huis en nu maar oefenen :rockon: ...
Klasse service :p

sanderz
16 maart 2008, 14:07
Aangezien iemand het in dit topic had over de DVD van Harry Sacksioni, meld ik me bij deze met het volgende:

Ik las zojuist een artikel over/interview met Harry Sacksioni in "Ondernemen!" - iets van een opinieblad van het MKB. Daarin staat te lezen (kort samengevat) dat hij in het verleden nogal wat zakelijk tegenslag heeft geleden met gezond wantrouwen tot gevolg, schijt heeft aan de regerende media (respect!) en het heel druk heeft met van alles en nog wat.

Hij is (ook) bezig met een boek van ruim zeshonderd (600!) pagina's over de Sacksioni methode. Daarbij doet hij opnames van nog eens negenhonderd (900!) oefeningen op DVD.

Dat kan dus nog wel even duren ;)

Wat je ook van Sacksioni als gitarist vindt, ik kan niet anders zeggen dan dat ik zijn gedrevenheid bijzonder waardeer. En ik vind hem een bijzonder goede muzikant, maar dat is natuurlijk persoonlijk en dus terzijde.

LaurentB
16 maart 2008, 16:53
Wat je ook van Sacksioni als gitarist vindt, ik kan niet anders zeggen dan dat ik zijn gedrevenheid bijzonder waardeer. En ik vind hem een bijzonder goede muzikant, maar dat is natuurlijk persoonlijk en dus terzijde.

De man heeft de akoestische gitaar in Nederland op de kaart gezet. Ik herinner me nog de verbijstering bij het horen van zijn eerste twee LP's op cassette (sorry Harry; ik beloof hierbij trouwens plechtig die alsnog op CD aan te schaffen, wat zeg ik, ik ga die NU bestellen per Internet! Ze hebben mij gemotiveerd gitaar te blijven spelen, verdorie), een van de allereerste (Philips C90) cassettes die ik kocht (big mistake; je moest nooit iets van Philips aanschaffen wat draaide in die tijd, alhoewel ze het nog steeds doen)(die cassettes)(Philips ook, geloof ik), over dat zoiets kon op een simpele akoestische gitaar. Ik was toen (1976) zelf net een paar maanden geleden begonnen met spelen.
De essentie van Harry Sacksioni is zijn geluid, besef ik nu. Niet de virtuositeit of snelheid. Het klonk zo ongelooflijk groot. Ik begrijp nog steeds niet hoe je dat uit een akoestische gitaar krijgt. Is dat ook een kwestie van keiharde nagels misschien?

Ik herinner me nu ook dat een optreden van hem, in Sittard, een van de eerste echte concerten was die ik bijwoonde. Ik was erg onder de indruk. Tijdens dat optreden brak een nagel onherstelbaar af en moest hij het optreden staken. Op een latere datum kregen we nog een gratis extra concert.

Pais
16 maart 2008, 17:28
Het verbaast me toch dat hij zo gehinderd wordt door een gebroken nagel.

Ik was laatst bij Eric Vaarzon Morel waar ik zn (waarschijnlijk opgeplakte) duimnagel weg zag schieten. En als er iets belangrijk is voor een flamencogitarist, dan is het de duimnagel wel. Ik hoorde het wel in zn spel, maar hij ving het bijzonder goed op.

LaurentB
16 maart 2008, 17:50
Het verbaast me toch dat hij zo gehinderd wordt door een gebroken nagel.

Ik was laatst bij Eric Vaarzon Morel waar ik zn (waarschijnlijk opgeplakte) duimnagel weg zag schieten. En als er iets belangrijk is voor een flamencogitarist, dan is het de duimnagel wel. Ik hoorde het wel in zn spel, maar hij ving het bijzonder goed op.

Nou, als ik toch een nagel van een vinger kwijt ben speelt het wel heel raar, ineens. Knap van Vaarzon Morel dan, dat wel.

jplm
16 maart 2008, 20:29
Wat je ook van Sacksioni als gitarist vindt, ik kan niet anders zeggen dan dat ik zijn gedrevenheid bijzonder waardeer. En ik vind hem een bijzonder goede muzikant, maar dat is natuurlijk persoonlijk en dus terzijde.

Ik zag gisteren een uitzending over hem op TV Gelderland (= regionaal, maar dat begreep u al), was de tweede keer dat ik dat zag. Hij kwam op mij ook over als een warm persoon, geen ego of zo, dus eigenlijk precies het omgekeerde van Jan Akkerman, zal ik maar zeggen.

Groet, Jan.

jplm
16 maart 2008, 20:33
Het verbaast me toch dat hij zo gehinderd wordt door een gebroken nagel.

Nou, ik speel ook met m'n nagels (dat is trouwens dan ook meteen de enige overeenkomst met Harry Sacksioni :sssh:), en ik moet zeggen dat ik bijna compleet van de wereld ben als ik eens een nagel mis. Ik bedoel, omdat dan juist die twee millimeter weg zijn slaat de betreffende vinger steeds langs de snaar in plaats van dat ie 'm raakt, en in m'n kop is het dan net of het begint te kriebelen. Ik moet er niet aan denken als je voor je beroep van je nagels afhankelijk bent. Ik heb begrepen dat hij kunstnagels laat zetten (?), maar dan nog.

Groet, Jan.

Pais
16 maart 2008, 21:31
Dat heb ik ook, maar wij zijn geen profs. :)
Natuurlijk kan het zijn dat die nagel ongelukkig is ingescheurd ofzo. Ik verbaasde me er alleen over dat hij met al zijn ervaring dat niet heeft kunnen opvangen. Heel royaal dat hij een gratis concert regelde voor het publiek.

LaurentB
16 maart 2008, 21:48
Dat heb ik ook, maar wij zijn geen profs. :)
Natuurlijk kan het zijn dat die nagel ongelukkig is ingescheurd ofzo. Ik verbaasde me er alleen over dat hij met al zijn ervaring dat niet heeft kunnen opvangen. Heel royaal dat hij een gratis concert regelde voor het publiek.

Hij heeft hem nog proberen vast te zetten met kunsthars toen. Maar toch: als je standaard met nagels speelt, en ook op dat grote volume van hem, ben je zonder gewoon uitgepraat. Je hebt dan ook niet het eelt op je vingertoppen om zonder nagel een goede toon te krijgen.

Harald
16 maart 2008, 23:19
Breek je een nagel, dan moet je de handhouding aanpassen. En het duurt best even voordat dat weer soepel speelt. Ben je perfectionistisch aangelegd, en dat heeft Harry wel, dan is je eigen spel voor jezelf echt niet te harden als een nagel net gebroken is.

Als een nagel echt helemaal tot aan de rand afbreekt heb ik echt een paar dagen nodig om weer een beetje redelijke balans te krijgen. Duimnagel voor een flamenco gitarist is extra vervelend. Maar pulgar partijen zou je deels met de vingers kunnen opvangen, en met de duim omhoog lukt ook met een heel korte nagel wel. Alleen de neerslag wordt heel lastig. Die krijgt acuut een andere sound. Een vingernagel geeft je grotere balansproblemen, en als je dingen die je normaal met wijs en middelvinger aanslaat ineens met wijs en ringvinger moet doen, komt dat je spel niet ten goede.

Maar goed, het gaat om Eltjo's dvd, en die is helemaal van de nagels af ;)

sanderz
17 maart 2008, 12:18
Pfff....

Excuus voor de post m.b.t. Sacksioni, hij heeft niks te maken met Eltjo's nieuwe DVD. Ik zal het niet meer doen.

...weet je net binnen de, mij niet geheel duidelijke, grenzen van de moderators te blijven, krijg je de hulpklazen op je virtuele dak. Ik hou me voorlopig wel afzijdig, beter voor mijn gemoedsrust.

Harald
17 maart 2008, 14:28
Even geedit, begrijp uit PM van Sanderz dat hij reageert op een weggehaalde post...

liesje
18 maart 2008, 11:44
Pfff....

Excuus voor de post m.b.t. Sacksioni, hij heeft niks te maken met Eltjo's nieuwe DVD. Ik zal het niet meer doen.

...weet je net binnen de, mij niet geheel duidelijke, grenzen van de moderators te blijven, krijg je de hulpklazen op je virtuele dak. Ik hou me voorlopig wel afzijdig, beter voor mijn gemoedsrust.

Ik vond het best interessant, het was maar een speldeprikje...
excuus...

Harald
18 maart 2008, 13:12
[off topic spam mode]
Ach kom er samen een biertje op drinken op de akoestische meeting in SamSam. Eltjo is er dan ook :)
[/off topic spam mode]

liesje
18 maart 2008, 15:54
:cheerup: Sandersz, biertje??
Ik vind Harry en Eltjo super!

sanderz
18 maart 2008, 16:31
Nou vooruit. Frustratie geuit, frustratie eruit.

Een virtuele Carlsberg dan graag ;)