PDA

View Full Version : PRS maar dan met grotere body...



Quatz
14 februari 2008, 20:24
Ik heb een PRS (custom 22), speelt lekker, klinkt lekker etc.
Nu speel ik de laatse tijd in de begeleidingsband van een popkoor en daar moet ik veel zittend spelen.
Op de een of andere manier vind ik de body van een prs te klein om lekker zittend te spelen. Ik heb nog een Gibson ES120T en dat speelt veel lekkerder als je die op schoot hebt. Maar goed die heeft geen cutaway en das ook niet altijd handig.
Ik ga dus een gitaar zoeken die een wat grotere body heeft dan mn prs. Ik speel voornamelijk blues en pop er mee. Op de prs gebruik ik veelal maar 2 standen, singecoil voor slag en het brugelement(dubbel) voor solo. En soms het halselement voor wat meer jazzy spul.
Het geluid zou iets minder "neuzig" mogen zijn.
Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben?

arjanb01
14 februari 2008, 20:35
Euhm... niet zo moeilijk... een strat misschien ? Zittend prima te bespelen.

Orpheo
14 februari 2008, 21:29
les paul. zelfde klankspectrum (en met coiltaps nog veel meer), en speelt lekkerder zittend.

arjanb01
14 februari 2008, 21:33
Een les paul donderde bij mij altijd van mn schoot af, dus lijkt me niet verstandig.... :stop:

Squier4ever
14 februari 2008, 21:35
meneer wil een grotere body, dan moet je niet een LP nemen, eerder een ES335.

Rinze
14 februari 2008, 21:36
Framus Tennessee.

Anders Destium
14 februari 2008, 22:33
PRS Hollowbody?

prs
14 februari 2008, 23:15
PRS Hollowbody?

Dat was ook mijn eerste gedachte!

Orpheo
14 februari 2008, 23:17
volgens mij is de hollowbody even groot als de normale hoor. zover ik gezien heb bij max guitars in ieder geval. Hij is alleen wat dikker, qua contour gelijk.

Dick Wolkendeck
14 februari 2008, 23:28
Hoi allen, zet die gieter eens op je andere been, met het grootste gedeelte van de body tussen je knieën. Zoals je het leert dus op klassiek les. Misschien wil dat beter, hoef je je mooie prs niet te ditchen.

hendrix_appendix
14 februari 2008, 23:34
Of klitteband op de achterkant van je PRS doen en dat tegen je shirt aan plakken, of een wollen trui, voor meer houvast.

Succes!

Mi-J'Den
15 februari 2008, 01:22
Hoi allen, zet die gieter eens op je andere been, met het grootste gedeelte van de body tussen je knieën. Zoals je het leert dus op klassiek les. Misschien wil dat beter, hoef je je mooie prs niet te ditchen.
+1

Maar als je nu een mooie gitaar wilt, én PRS én groter, zou je eens kunnen kijken naar de PRS SCJ Thinline. Staat op de planning voor 2008 (PRS NAMM 2008 (http://prsguitars.com/namm08/index.html)) Hij heeft een grotere body dan de 'gewone' hollowbody, en hij heeft ook nog een Bigsby Tremolo Brug. En dat op een PRS... wat wil je nog meer :hippie:

artnaz
15 februari 2008, 01:26
Hoi allen, zet die gieter eens op je andere been, met het grootste gedeelte van de body tussen je knieën. Zoals je het leert dus op klassiek les. Misschien wil dat beter, hoef je je mooie prs niet te ditchen.De klassieke manier is wel de meest effectieve manier, maar met een electrische ziet dat er echt niet uit imho...

Dick Wolkendeck
15 februari 2008, 09:30
De klassieke manier is wel de meest effectieve manier, maar met een electrische ziet dat er echt niet uit imho...

Maakt niet uit, toch? Ik bedoel, de gitarist zit. Bij een popkoor. Het zal de bedoeling niet zijn om een show à la Marilyn Manson neer te zetten.

Raffel
15 februari 2008, 09:33
het doel heiligt de middelen.

bert k
15 februari 2008, 09:38
Gewoon je gitaarband inkorten tot hij zittend comfortabel hangt. Zo doe ik het meestal.

LP_CL
15 februari 2008, 09:38
ES 339? Ietsje groter dan de LP, ietsje kleiner dan de 335, en veelzijdiger ga je moeilijk vinden.
http://de.woodbrass.com/images/woodbrass/ES339AVSNH1.JPG

PGR
15 februari 2008, 10:03
+1

Maar als je nu een mooie gitaar wilt, én PRS én groter, zou je eens kunnen kijken naar de PRS SCJ Thinline. Staat op de planning voor 2008 (PRS NAMM 2008 (http://prsguitars.com/namm08/index.html)) Hij heeft een grotere body dan de 'gewone' hollowbody, en hij heeft ook nog een Bigsby Tremolo Brug. En dat op een PRS... wat wil je nog meer :hippie:

+1 Dit lijkt me voor jou de ideale oplossing. Wel de PRS sound en kwaliteit, maar wel een grotere body en hollowbody wat voor jouw beoogde gebruik ook niet verkeerd lijkt...

Raffel
15 februari 2008, 10:47
goed ik zei altijd dat PRS voor al zijn gitaren vet mooie bodies had. Die vlieger gaat nu dus ook niet meer op...

Nielsje
15 februari 2008, 10:59
Je zou natuurlijk kunnen gaan staan...

Of je voet op zo'n steunplateau zetten?

universe777
15 februari 2008, 11:48
Hoi allen, zet die gieter eens op je andere been, met het grootste gedeelte van de body tussen je knieën. Zoals je het leert dus op klassiek les. Misschien wil dat beter, hoef je je mooie prs niet te ditchen.
Dit doe ik echt al van af de eerste keer dat ik een gitaar beet had.
Als je op deze manier gaat zitten dan is voor mij ook de houding van je plectrum arm veel natuurlijker.
Ik heb ook alle kritiek op gitaren met een shape nooit gesnapt...
Of je nu op een V, explorer, star, ironbird of whatever speelt als je deze houding aanneemt liggen ze allemaal heel comfy in je schoot. (okee een steinberger ZONDER body is wat anders LOL)
De hoek van je ruggegraat is ook veel natuurlijker, wat voor mensen met rugklachten wel fijn is.