PDA

View Full Version : 'Modern takes on vintage Marshall' meeting 6 april A'dam



Pagina's : 1 [2]

Les Paul R8
8 april 2008, 11:07
Die Studio 15 heeft wel over mijn kast gestaan en ik dacht eerlijk gezegd ook met die scheurbuis? Misschien ben ik in de war.
En Robbert, schei eens uit over die Studiocage, zo word ik ongeduldig over mijn bestelling :nervous:

Ik wist eigenlijk niet meer waar de Studio 15 op aangsloten was. Ik wist alleen nog dat hij erg lekker klonk :)

Die Studiocage hou ik echt niet over op. Toen ik hem gisteren weer gebruikte, kwam ik tot de conclusie dat deze eigenlijk nog lekkerder klonk dan de 2061's :p

Ben nog niet helemaal van de shock bijgekomen met die CMW True-bypass Handselected Special ModernVintage NOS Reissue buis. Had ik al gezegd dat ie zo vreselijk vet klonk met de Blues Pro......en de waanzinnige scheur met de OCD.....trouwens....de Klon ervoor was ook hemels.....

Kim Wilson
8 april 2008, 11:11
Neem je die Studio 15 donderdagavond ook mee? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd geworden. :)

Lexvandoef
8 april 2008, 11:11
Toen je die scheurbuis in je studio 15 deed stondie over Mitch z'n kast :)

Les Paul R8
8 april 2008, 11:14
Toen je die scheurbuis in je studio 15 deed stondie over Mitch z'n kast :)

Damn.....wat kost die kast? ;)

Les Paul R8
8 april 2008, 11:15
Neem je die Studio 15 donderdagavond ook mee? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd geworden. :)

Is niet de bedoeling. Maar ik heb nog wel een scheurbuisje over voor in mijn DSL :) Ben erg benieuwd wat dat gaat doen.....

Lexvandoef
8 april 2008, 11:18
Damn.....wat kost die kast? ;)

Ik geloof dat Franc niet heel veel plannen had om die in serie productie te gooien :(

Kim Wilson
8 april 2008, 11:22
Is niet de bedoeling. Maar ik heb nog wel een scheurbuisje over voor in mijn DSL :) Ben erg benieuwd wat dat gaat doen.....
Als ik nog ruimte heb, gooi ik mijn Tele ook bij in de auto, kijken wat die doet. :)

Rutger
8 april 2008, 11:22
Ik geloof dat Franc niet heel veel plannen had om die in serie productie te gooien :(
Dat zou hij dan toch ns moeten heroverwegen, als ik dit zo lees heeft ie bij voorbaat al een paar kasten verkocht :)

Nielsje
8 april 2008, 11:27
Is niet de bedoeling. Maar ik heb nog wel een scheurbuisje over voor in mijn DSL :) Ben erg benieuwd wat dat gaat doen.....

Ja, doen! Ben benieuwd!

Chris Winsemius
8 april 2008, 12:32
Ik ben er dus achter gekomen dat een 20 watter toch wel wat anders is dan een 100 watter.

+1!

Zie zo'n 20 Watter niet als 'n mini-versie v/d 1987 of 1959 maar als 'n ander type met 'n wat cleaner/bluesier- maar nog steeds Marshall-karakter imho.

rickert
8 april 2008, 12:34
Die Studio 15 heeft wel over mijn kast gestaan en ik dacht eerlijk gezegd ook met die scheurbuis? Misschien ben ik in de war.
En Robbert, schei eens uit over die Studiocage, zo word ik ongeduldig over mijn bestelling :nervous:
IK OOK!!!!!!!!!!!!!!!!! :chicken:

guitarguru
8 april 2008, 16:16
Nou ik heb net even de Vernet Lead & Bass lekker hard bespeeld op mijn 1x12 G12M kastje met baspoort. Ik vind het een geweldige sound hoor!
In een AB test zullen de Marshalls en de CMW wellicht nog beter klinken, maar zonder direct vergelijkingsmateriaal vind ik hem helemaal okay, zeker voor dat geld. Zo blijft er gelukkig nog wat te wensen over, en kan ik wellicht in de toekomst dus nog verder groeien naar mijn ultieme sound. :rockon:

Ook de 50 watter vond ik te gek klinken, maar hij is wel terug naar Franc, want hij viel gisteren binnen 10 minuten 5 keer uit, zomaar heel even........... :mad:
Vandaag deed ie het weer wel goed (voodoo?) en klonk dus lekker, heel warm en dynamisch, haast 3D. Misschien dat ie door interne storingen niet altijd okay klinkt dus, maar het zit er zeker wel in!
Ik laat hem meteen ombouwen naar Bass Model specs, om nog wat meer in de richting van Kossoff's toon te komen.

Wellicht ben ik nog niet zo'n fijnproever als anderen hier. Ik heb dan ook eerlijk gezegd nog nooit oude Marshalls of boutique amps bespeeld, dus het ontbreekt mij aan een degelijk referentiekader, maar voor de minder bedeelden onder ons die toch een lekkere sound willen en enigszins de mojo van de 'echten' zoeken, vind ik de Vernet ampjes (Ceriatone) echte aanraders. :satisfie:

Nielsje
8 april 2008, 17:23
Helemaal mee eens! De CMW en Marshall 20 watters waren wel erg lekker, maar ook zeker duurder. Het ligt ook gewoon aan de speakerkast en gitaar die je gebruikt. We zijn het vergeten, maar ik vermoed dat de Vernet 20 watter op mijn Bogner kast lang niet zo schel meer klinkt. Maar viel je niets op aan het 2e kanaal van je 50 watter? Daar waar het lead kanaal lekker strak is, is het bass kanaal gewoon een stuk rommeliger...

guitarguru
8 april 2008, 18:43
Maar viel je niets op aan het 2e kanaal van je 50 watter? Daar waar het lead kanaal lekker strak is, is het bass kanaal gewoon een stuk rommeliger...


Nee, niets vreemds opgevallen. Maar als ie weer helemaal opnieuw is opgebouwd dan hoop ik hem nog eens te kunnen vergelijken met andere 'geestverwanten'. Bij directe vergelijkingen vallen dit soort zaken natuurlijk veel eerder op.
Ik vond hem vanmiddag, toen ie het weer even deed, gewoon lekker klinken, zelfs beter dan de 20 watter. Meer ballen en iets dat ik maar moet omschrijven als een elastische kwaliteit, erg dynamisch.
Dat de toonregeling het nauwelijks doet viel me gisteren ook op, maar vandaag reageerden ze wel weer goed. Er zit iets in het circuit dat dan weer slechte, dan weer goede resultaten geeft. Net zo labiel als zijn baasje waarschijnlijk :seriousf:

Chris Winsemius
8 april 2008, 19:03
Ook de 50 watter vond ik te gek klinken, maar hij is wel terug naar Franc, want hij viel gisteren binnen 10 minuten 5 keer uit, zomaar heel even........... :mad:
Vandaag deed ie het weer wel goed (voodoo?) en klonk dus lekker, heel warm en dynamisch, haast 3D. Misschien dat ie door interne storingen niet altijd okay klinkt dus, maar het zit er zeker wel in!
Ik laat hem meteen ombouwen naar Bass Model specs, om nog wat meer in de richting van Kossoff's toon te komen.



Kossof: 100 Watt (bass) model, met 'n 50 Watter ga je dat niet redden qua tone en dynamiek....

guitarguru
8 april 2008, 19:21
Kossof: 100 Watt (bass) model, met 'n 50 Watter ga je dat niet redden qua tone en dynamiek....

Mmm, zal ik toch tzt verder moeten kijken. Dan krijg ik alleen weer te maken, net als met de Les Pauls, met de keuze tussen nieuwe Marshall Reissues, al dan niet handwired, of op zoektocht naar een echte ouwe. Of een boutique versterker laten bouwen natuurlijk :sssh:
Met die Les Pauls had ik natuurlijk ook gewoon voor vintage moeten gaan, denk ik nu achteraf. Datzelfde verhaal zal dan ook wel weer opgaan voor de Marshall amps.
Ergens weet ik wel waar de waarheid ligt, maar ben het overzicht te vaak kwijt. Deze fora zijn erg leuk, maar voor iemand als ik te vaak ook te verwarrend :chicken:

Chris Winsemius
8 april 2008, 19:28
@ guitarguru:

bel me v/d week even, 't is geheel vrijblijvend

guitarguru
8 april 2008, 19:30
@ guitarguru:

bel me v/d week even, 't is geheel vrijblijvend


Doe ik zeker!!

Nielsje
10 april 2008, 01:28
Lexie, had je nog wat meer foto's?

Zeker de foto waarbij Mitch al onze zooi probeert te verplaatsen is gewenst :D
Trouwe roadie..

Lexvandoef
10 april 2008, 14:27
Hmm, daar heb ik dan weer geen foto's van :(

Dan zal Mitch het bij onze volgende gig nog maar een keer moeten doen :D

Mitch
10 april 2008, 14:52
Ja, ik ben nooit zo van het slome gedoe dus als er getreuzeld wordt doe ik het gewoon zelf, of het nou zwaar is of niet. Hoezo Rotterdamse mentaliteit? :D

Kim Wilson
10 april 2008, 14:55
Ja, ik ben nooit zo van het slome gedoe dus als er getreuzeld wordt doe ik het gewoon zelf, of het nou zwaar is of niet. Hoezo Rotterdamse mentaliteit? :D
En als iedereen even niet oplet, gooi je het met dezelfde Rotterdamse mentaliteit gauw in je eigen auto? :D

Nielsje
10 april 2008, 17:06
Hmm, daar heb ik dan weer geen foto's van :(

Dan zal Mitch het bij onze volgende gig nog maar een keer moeten doen :D

Huh? Daar zijn toch foto's van gemaakt? Door wie dan, als jij het niet was?

guitarguru
10 april 2008, 17:22
En als iedereen even niet oplet, gooi je het met dezelfde Rotterdamse mentaliteit gauw in je eigen auto? :D





















Ja, denk je nog aan mijn snoertje Mitch :sssh:

Mitch
10 april 2008, 19:02
Ja, denk je nog aan mijn snoertje Mitch :sssh:
Nee, die hou ik lekker zelf ....
Beetje druk, sorry! Gister gauw twee marktplaats verkopen in orde gemaakt maar ben amper thuis geweest, moet zo ook weer weg.... ik zal hem zo meteen apart leggen, maak ik morgen de envelop in orde!

guitarguru
13 april 2008, 12:21
@ guitarguru:

bel me v/d week even, 't is geheel vrijblijvend


@Chris: Heb het vrijdagmiddag geprobeerd, maar kreeg geen contact. Probeer het komende week nogmaals.

guitarguru
13 april 2008, 12:41
Ik heb gisteren weer opgetreden met de Vernet Lead en Bass. Wat me opvalt is dat wanneer ie hard staat (zonder PA spelen), de hoge tonen erg iel worden en niet goed hoorbaar zijn, alsof de tonen worden afgeknepen en heel dun worden.

Ook is er gewoon te weinig headroom voor zulke situaties. Er is geen ruimte meer voor soloboosts bovenop een al crunchy geluid. Verder spelen we ook een aantal cleane nummers, die ik dus noodgedwongen met veel vervorming heb moeten staan spelen.
Kortom, live, zonder PA is dit voor mij geen geschikte versterker, al vind ik de crunch wel weer erg mooi hoor.

Kan me haast niet indenken dat die CMW en de Marshall 2061 wel bakken meer headroom hebben. Hebben jullie dat ook nog getest?
20 watt is volgens mij te weinig voor live situaties. Weer wat geleerd. :satisfie:

Chris Winsemius
13 april 2008, 13:04
@ guitarguru:

Sorry van vrijdagmiddag, was niet in m'n werkplaats aanwezig. Komende week ben ik ook 'n aantal keren weg, probeer anders ma. of di. tussen 18 en 19:30 uur of v/a wo. 's middags.

De 2061X en mijn CMW zijn luid genoeg voor optredens (kroeg/zaaltje/geen Ahoy) naar mijn weten, ook clean... met humbuckers heb je natuurlijk (wat) minder clean, misschien volume-regelaar ietsje terugdraaien. Bij jouw 20 Watter liep het hoog en laag "eerder vast", ook met 'n Strat. Met humbuckers bij de Marshall liep het laag ietsje vast met alles op 10, bij de CMW niet.

@ all:

Op de meeting had ik m'n 50 Watt Plexi + niet mee want die wordt officieel op 2 mei geïntroduceerd, 1tje gaat binnenkort mee op 'n tournee van een bekende zangeres + behoorlijk bekende (inval-)gitarist en er komt ook 'n wat cleanere/blues-versie van.

rickert
13 april 2008, 17:34
Ga nou eerst die studiocages es afbouwen, ambitieuze man die je d'r bent!

Mitch
13 april 2008, 18:00
Kan me haast niet indenken dat die CMW en de Marshall 2061 wel bakken meer headroom hebben. Hebben jullie dat ook nog getest?
20 watt is volgens mij te weinig voor live situaties. Weer wat geleerd. :satisfie:
Weer wat geleerd? Nou nee dus. Gisteren in een zaaltje gestaan met de CMW20, nou... om het podimgeluid bescheiden te houden maar toch goed hoorbaar heb ik de master half open gehad en het volume op ongeveer 3 8-)
Uit ervaring weet ik dat -ie met een dergelijke master stand begint te oversturen op ca. 5 ne met de master open ook ongeveer, maar dan heb je al lang je publiek weggejaagd en de gleuidsman het bloed onder zijn angels vandaan getrokken.
PLENTY clean headroom...

guitarguru
13 april 2008, 20:37
Weer wat geleerd? Nou nee dus. Gisteren in een zaaltje gestaan met de CMW20, nou... om het podimgeluid bescheiden te houden maar toch goed hoorbaar heb ik de master half open gehad en het volume op ongeveer 3 8-)
Uit ervaring weet ik dat -ie met een dergelijke master stand begint te oversturen op ca. 5 ne met de master open ook ongeveer, maar dan heb je al lang je publiek weggejaagd en de gleuidsman het bloed onder zijn angels vandaan getrokken.
PLENTY clean headroom...

Okay, weer wat geleerd :)



Chris, ik bel je een dezer dagen even :sssh:

TimmU
13 april 2008, 20:48
Weer wat geleerd? Nou nee dus. Gisteren in een zaaltje gestaan met de CMW20, nou... om het podimgeluid bescheiden te houden maar toch goed hoorbaar heb ik de master half open gehad en het volume op ongeveer 3 8-)
Uit ervaring weet ik dat -ie met een dergelijke master stand begint te oversturen op ca. 5 ne met de master open ook ongeveer, maar dan heb je al lang je publiek weggejaagd en de gleuidsman het bloed onder zijn angels vandaan getrokken.
PLENTY clean headroom...
2061X heeft ook meer dan zat cleane headroom om met een harde band mee te komen hoor!

Mitch
13 april 2008, 20:51
Het was je misschien ontgaan, maar wij waren al een paar uur langer op de meeting en hadden al zo links en rechts wat testwerk gedaan :D

TimmU
13 april 2008, 21:05
Dat is natuurlijk ook wel zo. Toch , echt al zoveel ?wij kwamen vrij vroeg aan hoor!