PDA

View Full Version : Sappige tubescreamer uit Amerika?



Jellyfish00
14 februari 2008, 17:32
Nou ga ik deze zomer naar Amerika, en ik had even een vraagje over tubescreamers. (ja zoekfunctie gebruikt). Die dingen koop je toch één keer en dan kan je ze de rest van je leven (of iets minder) gebruiken? In de zin van tijdloosheid en degelijkheid? Ik ben geinterresseert in de TS-9, in Amerika moet ik die omgerekend voor zo'n 70 euro's moeten scoren..

Laatste vraagje: Laat het een beetje de tones van je gitaar / amp door of is het een soort Big Muff achtig één-toon pedaal?

Jyuuga
14 februari 2008, 17:55
Ik had gehoord dat het je geluid gewoon doorlaat, maar dat het wel wat laag weghaalt en dat het de mids boost, de meeste mensen gebruiken het als boost voor hun versterker, die dan al op overdrive staat, dus ik denk een soort zetje om hun geluid naar voren te halen.

EDIT: sound files zijn er genoeg op Youtube.

Mitch
14 februari 2008, 17:57
Blader even de sticky met Links naar Soundclips door, vind je genoeg voorbeelden van hoe een tubescreamer klinkt. Super transparant is een tubescreamer niet (anders was de hele boutique markt niet van de grond gekomen met verbeterde versies ;) ) maar zo'n enorm stempel op je sound als een big muff drukt... nee, dat niet.

Ik snap alleen de link naar Amerika niet, een TS is op iedere hoek van de straat te vinden en ook tweedehands word je ermee doodgegooid. Echt alleen vanwege de cheap dollar? Kijk anders eens naar een TS7 o TS10 als je een TS9 te duur vindt.

Jellyfish00
14 februari 2008, 18:06
Ik snap alleen de link naar Amerika niet, een TS is op iedere hoek van de straat te vinden en ook tweedehands word je ermee doodgegooid. Echt alleen vanwege de cheap dollar? Kijk anders eens naar een TS7 o TS10 als je een TS9 te duur vindt.
Het is meer dat ik toevallig naar Amerika ga, en als ik daar toch ben even goedkoop een Tubescreamer mee kan pakken..

zjanke
14 februari 2008, 19:49
Pak dan geen TS, maar een OCD of zo. Beetje zoeken en dan heb je hem voor 100 € (143$)

Ash ketchum
14 februari 2008, 19:52
Als ik naar amerika ging zou ik eerder voor een pawnshopgitaar gaan dan een pedaal (2dehands fender/gibson/etct.) Het is dan wel lastiger mee te nemen maar ik denk dat je er dan meer plezier aan zult beleven dan een pedaal IMHO.

Chris Winsemius
14 februari 2008, 21:29
Als ik naar amerika ging zou ik eerder voor een pawnshopgitaar gaan dan een pedaal (2dehands fender/gibson/etct.) Het is dan wel lastiger mee te nemen maar ik denk dat je er dan meer plezier aan zult beleven dan een pedaal IMHO.

+1!
Leuke oude Silvertone, Harmony of zo in 'n obscuur zaakje opzoeken.

Dirk_Hendrik
15 februari 2008, 08:47
Afgelopen september in meerdere pawnshops geweest.... maar al die mooie Silvertones en Harmony's heb ik er echt niet gezien..

Volgens mij zijn dat soort verwachtingen net zo onrealistisch geworden als die Citroen uit 1928 in een Franse boerenschuur.

EuroCinema
15 februari 2008, 10:10
Ga eerst eens in NL wat dingen testen en ontdek wat je het mooist vindt. 70 euro voor een pedaal dat je slecht bevalt is nog steeds zonde. En zoek even goed uit waar de leuke gitaarshops zijn in de buurt van je bestemming. Ik weet niet waar je heen gaat, maar in SF en Chicago zitten ze bijv. net even uit het centrum, en in NYC zitten er een heel stel in 1 straat, die je dus wel even moet weten.
* plant ook weer reisje naar VS *

Ash ketchum
15 februari 2008, 10:46
Afgelopen september in meerdere pawnshops geweest.... maar al die mooie Silvertones en Harmony's heb ik er echt niet gezien..

Volgens mij zijn dat soort verwachtingen net zo onrealistisch geworden als die Citroen uit 1928 in een Franse boerenschuur.
Gezien de constante kwaliteit die franse autofabrikanten leveren, lijkt het mij eerder dat die dingen zijn weggeroest in die betreffende schuur :chicken:

Jellyfish00
15 februari 2008, 15:59
Even voor de duidelijkheid: San Fransisco, LA, Vegas, en de Rockies.

EuroCinema
15 februari 2008, 17:08
Klink te gek! Vorig jaar was ik in SF. Voor pedalen zou ik er kijken bij:

- Guitar Center (Van Ness Avenue, is een lannnnnnnge laan) . Een soort Amerikaanse Feedback Rotterdam, zeg maar. Waarbij Amerikaans staat voor nog groter, nog hoger, nog meer. (is een keten dus je vindt hem vast ook in LA en zo)

- Haight-ashbury music in Haight street. Lekkere zaak met aardig wat pedalen en tof personeel. Die straat moet je sowieso bezoeken als muziekliefhebber voor de hippiegeschiedenis en de bekopenvallend grote cd-zaak Amoeba.

JoVe
15 februari 2008, 18:18
... en in NYC zitten er een heel stel in 1 straat, die je dus wel even moet weten.

Weet jij die straat? Ik ben wel benieuwd (ben over een paar maanden in New York).

EuroCinema
16 februari 2008, 09:49
48th street, ter hoogte van Broadway. Behoorlijk centraal dus! Sam Ash en nog een paar. Bij mijn laatste bezoek aan NYC was ik binnen twee uur na landing al daar :-)

Jellyfish00
16 februari 2008, 13:57
- Guitar Center (Van Ness Avenue, is een lannnnnnnge laan) . Een soort Amerikaanse Feedback Rotterdam, zeg maar. Waarbij Amerikaans staat voor nog groter, nog hoger, nog meer. (is een keten dus je vindt hem vast ook in LA en zo)
Hee, mijn hotel zit daar echt heel erg in de buurt! Ik zal zeker even een kijkje nemen.

dekeyzer
16 februari 2008, 15:27
48th street, ter hoogte van Broadway. Behoorlijk centraal dus! Sam Ash en nog een paar. Bij mijn laatste bezoek aan NYC was ik binnen twee uur na landing al daar :-)
Altijd leuk om een guitar center binnen te lopen en willekeurig wat uit te proberen. Maar de specialere dingen hebben ze niet altijd op voorraad.
Wat ik zeker kan aanraden is 30th street guitars. Veel vintage amps, guitars maar ook veel pedalen; boutique & collectibles. http://www.30thstreetguitars.com/
pedalen hoekje is iets groter dan deze foto, maar ziet er ongeveer zo uit:
http://www.30thstreetguitars.com/album/slides/effects.html

In the lower east side zitten ook nog twee leuke zaakjes. Ludlow heeft een grote collectie(boutique) pedalen. http://www.ludlowguitars.com/ en op 125 Rivington Street kun je ook wel geinige tweedehandsjes vinden http://www.rivingtonguitars.com./

man, ik zou nu al weer willen gaan :dance:

Jellyfish00
16 februari 2008, 16:03
Even voor de duidelijkheid, ik ga niet naar NY.

EuroCinema
17 februari 2008, 11:46
Nee, maar Jove wel. :)

fredv
18 februari 2008, 21:52
Nog iemand tips voor goeie zaken in Texas?

Ga ik binnenkort naar toe

Jellyfish00
23 februari 2008, 15:59
even tussendoor: Is een tubescreamer niet teveel bluesy- rock? Of algemene boost voor solo's en extra power (ook metal)?