PDA

View Full Version : vraagje pedalen switchen



ben79
14 februari 2008, 15:22
ja ik heb de search functie urenlang gebruikt maar ik blijf met de volgende vraag zitten.

Ik wil:
1.men pedalen in een rack (2a3)
2.men pedalen in men rack via een algemeen pedaal kunnen schakelen (soort van switch box..) vooraan op het podium
3. men versterker hoeft niet mee te schakelen
4. het moet goedkoop zijn (-200€)
5.liefst geen midi of te programmeren dingen

reden dat ik men pedalen in en rack wil is het feit dat ik ook draadloos en tuner in een rack heb en er regelamtig drank over men mesa medaal gaat.

wat is de beste oplossing, aan al die dingen die ik gelezen heb kan ik niet aan ui, het is blijkbaar niet te doen zonder te progremeren en veel geld uit tegeven.

Nielsje
14 februari 2008, 15:41
Ja goeie vraag..

Meestal (volgens mij altijd) zit je aan midi spul vast op het moment dat je je spul op afstand wil schakelen. Waarom wil je geen midi? Zoveel werk is dat programmeren niet hoor (tis minder werk dan het hele forum afzoeken ;))

ik ben trouwens bang dat je een dergelijk switch systeem niet gaat vinden onder de 200 euro.

ben79
14 februari 2008, 15:55
midi is te duur, je spreekt al snel over +500€ dacht ik..
dan kan ik beter en pedalboard nemen en alles pedalen opnieuw kopen als ze defect zijn..

ik ben benieuwd of er een oplssing voor te vinden is

Nielsje
14 februari 2008, 15:57
Nou ja, in plaats van symptoon bestrijding kan je ook de oorzaak aanpakken: hoe komt dat je drank over je pedalen krijgt? Staat je spul zo voor op het podium, of spelen jullie dermate slecht dat het publiek zin krijgt om jullie een bierdouche te geven? Etc etc...

Ik heb nooit last van vocht op het podium..

ben79
14 februari 2008, 16:07
ik vind het ook gewoon cooler mag toch ook?

Nielsje
14 februari 2008, 16:10
Jazeker mag dat! Ik zelf vind zo'n Octa-switch wel gaaf, maar tis me veel te duur (nieuw sowieso). Maar als je niet meer wil uitgeven dan 200 euro, dan kan je denk ik beter het probleem aanpakken :), omdat een andere oplossing er denk ik niet is. Tja, of je moet zo'n plexiglazen kap over je pedalen heen willen zetten, maar dat zou voor mij nooit werken..

ben79
14 februari 2008, 17:11
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN2441.jpg

hier zie ik een soort van looper onderan staan is dat niet wat ik zoek?

paulusdeBKB
14 februari 2008, 17:14
nee, zo wordt alles nog steeds nat...

ben79
14 februari 2008, 17:17
jmaar als ik de looper op het board zet en de pedalen in het rack kan ik dan me de looper de pedalen bedienen?

1 stevige looper = compacter, steviger,handiger voor je neus dan meerdere pedalen..

Nielsje
14 februari 2008, 17:30
Nee, dit wil je ook niet. Dan heb je een multikabel nodig met 20 kabels (ligt eraan hoeveel effecten je hebt) bovendien gaat je signaal dan door ongeveer 20*6 = 120 meter kabel, kan niet goed zijn voor je signaal...

Yek1
14 februari 2008, 18:34
OtterShocker

http://www.monkeyfx.co.uk/routers.html

Valoosj
15 februari 2008, 12:45
Ik heb je gisteren nog geantwoord via pm.
Wat je wel kan doen is je pedalen onder een plexiglas steken, maar nog steeds in de koffer die voor je voeten staat. Dan zou je een looper kunnen gebruiken. Als je pedalen in een rack moeten, dan kan je met een looper niets doen zoals Nielsje zei. Maar of je pedalen nu voor je neus liggen met een plexiglas plaat erover tegen het bier, of ze zitten in een rack, je kan ze niet bedienen. Dit lijkt me dus een mogelijke oplossing voor wat jij vraagt. En een looper kan wel tegen wat vocht, zolang het niet in de schakelaar geraakt, maar die kan je nog afdekken met iets (laagje beweegbaar plastic ofzo, dat er echt een kapje over komt)

Dick Wolkendeck
15 februari 2008, 13:42
OtterShocker

http://www.monkeyfx.co.uk/routers.html

Dat ziet er echt geweldig uit!

charlie45
15 februari 2008, 19:53
je kan een axess grx-4 kopen voor iets meer dan 200 euro, plus een tweedehands roland fc-50 midipedaal, en een midikabeltje.. dan ben je in totaal voor rond de 300 euro een heel eind.

maar dan moet het allemaal nog vervoerd kunnen worden.

daarbij komt dat zodra je effecten gaat schakelen dat je opeens moet gaan nadenken over buffers, ground loops, brom, signaalverlies en bijgeluiden van het schakelen dus ben je nog wel even zoet.

ben79
15 februari 2008, 21:14
ik ga iets custom laten maken door een kenner, lijkt me de beste oplossing, ik hou jullie op de hoogte via de werkbank ;-) thx voor de tips