PDA

View Full Version : Zakk Wylde truukjes



wimmeltje
10 februari 2003, 10:23
Ik ben een zware fan van Zakk wylde, Ik ben nu eindelijk klaar met al mijn muziek lessen en wil me nu gaan verdiepen in de technieken die Zakk gebruikt. Ik had op internet een site gevonden waar een soort van les op stond hoe hij wat technieken speelt. Alleen werd daar niet veel verteld over de technieken die hij gebruikt. De pinch harmonic daar gaat het mij niet om. Maar hij doet een soort tapping waarmee hij van hoog naar laag over de hals gaat waarbij hij zijn beide handen op de hals gebruikt. Is er iemand die weet hoe ik deze techniek moet doen, of waar ik ergens kan vinden hoe het staat uitgelegt hoe het moet. Ik vind het een ontzettend gave techniek en wil het heel graag leren. Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.

schaap
10 februari 2003, 13:33
dit is toch gewoon een standaard tap-techniek met 2 handen ?
Kerry King doet het ook in o.a. I Hate You, tis gewoon tappen alleen met rechts en ook links. gewoon proberen tis nie zo moeilijk.

wimmeltje
10 februari 2003, 16:46
Neej, het is niet de standaard tap techniek zoals Eddie Van Halen dat doet. Er zijn verschillende live video fragmenten waar hij dit doet oa Get me Through van Ozzy live bij de Jay Leno show. Of hoe die gast heet. Je kan dat gewoon downloaden op Kazaa. Hij gebruikt daar het eerste stuk wat tapping (zoals van halen) maar het laatste stuk pakt hij dus met zijn rechterhand de hals boven zijn linkerhand vast. en dan een soort van tapping dus. Dit is echt heel raar hoe hij dat doet, maarhet klinkt heel leuk en ziet er ook gaaf uit. Ik weet niet of dit nou echt gitaar spelen is, maar het is wel een truuk die ik vaak zou kunnen gebruiken, en anders is het altijd wel leuk om het te kunnen. Misschien is dit een wat betere omschrijving. Als ik weet hoe het heet zou het misschien wat makkelijker zijn om te vertellen wat het is, maar ik heb echt geen idee hoe het heet.

JM-150
10 februari 2003, 21:18
Net als Steve Vai in Tender Surrender? Hij gebruikt z'n rechterhand als capo en verplaatst deze steeds zodat de open snaren steeds van toon veranderen. Ook Satriani gebruikt deze techniek in het nummer Cool #9 en The Mystical Potato Head Groove Thing. Ziet er zeer cool uit.

BrianMay
11 februari 2003, 11:55
doet eddie van halen dus ook is gewoon beide handen voor het fretbord

schaap
12 februari 2003, 10:15
ik vat het ff niet, je rechterhand voor je linkerhand ? Ik deed het altijd gewoon met links voor rechts.

Maiden Michiel
12 februari 2003, 11:04
Waaah! Tender Surrender HEERST!!
Dat is inderdaad rechts voor links!

Anders Destium
15 februari 2003, 17:59
De reden hiervoor is als volgt volgens mij: hammers en pull-offs ben je gewend met je linkerhand, als je dan je rechtervinger(s) op een lagere fret zet heb je een andere grondtoon, dit biedt best veel mogelijkheden. Als je dit andersom probeert te spelen krijg je geheid timingsproblemen...

Maiden Michiel
16 februari 2003, 16:50
Daar heeft u zeerzeker gelijk ik!

schaap
18 februari 2003, 12:15
man, ik zit het laatst te proberen, en man, je krijgt echt gare geluiden zo man. het roeld echt hard :grin:

Kitaarhiero
18 februari 2003, 21:51
Je tappingliks klinken dan clean en onversterkt opeens veel beter en duidelijker, met je rechterhand boven... tis ff wennen, maar wel cool.