PDA

View Full Version : oude jappanner nieuw liefde



freekick
14 februari 2008, 11:37
Nieuwe aanwinst plm 35 jaar oud denk ik.
Grand Suzuki . Prachtig geluid.

Eerst een tweetal Takaharu's geprobeerd van plm 100,00 euro per stuk.
Toch gekozen voor deze hoewel hij duurder was. 275,00.
Gewoon vanwege imposant geluid.
All plywood denk ik.

http://img167.imageshack.us/img167/8113/xxxxxxx016vf3.jpg (http://imageshack.us)

http://img167.imageshack.us/img167/862/xxxxxxx014rm4.jpg (http://imageshack.us)

Mr.Fingers
14 februari 2008, 12:26
Mooizo! een 12-string!!!

Speelt die wat vlotjes?

freekick
14 februari 2008, 12:36
Mooizo! een 12-string!!!

Speelt die wat vlotjes?

Speelt heel makkelijk , Gaat bijna vanzelf!
Door de vorige eigenaar perfect afgesteld.
Had tot Maandag j.l. nooit op een 12-snaar gespeeld.

Dacht dat ik het moeilijk zou krijgen misschien wel weer eens zere vingers.
Niets daarvan mijn linker (hals)hand geeft absoluut geen problemen.

Het is wel lastig om (picking) vingernagels op de juist plek tussen al die
snaren te prikken.
Bij intensief gebruik is het wel een nagelslijter!

zoon van Piet
14 februari 2008, 14:48
Akoestische Suzuki's woden de laatste jaren door 'ínsiders' getipt als ondergewaardeerd, goeie kwaliteit voor betaalbare prijzen..
Er zijn trouwens drie merken die zo heten - erg handig. Kiso Suzuki ( of K. suzuki) Nagoya suzuki en Grand suzuki. De onderlinge samenhang is mij niet duidelijk, maar ik begreep dat Kiso en Nagoya plaatsen zijn, waar de respectievelijke fabrieken stonden. Grand suzuki is een merknaam die door een of allebei gebruikt is inde late jaren zeventig en begin jaren tachtig. dat zou je gitaar net ietsje jonger maken, maar zeker niet minder mooi..

Pepe
14 februari 2008, 16:25
Mijn eigen sluimerende tip is Kasuga. Vond ik indertijd al beter dan Ibanez, Pearl en Aria's.
Schijnt onder elke radar doorgeschoven te zijn, hoort er zelden van.

wietse
14 februari 2008, 17:22
Nieuwe aanwinst plm 35 jaar oud denk ik.
Grand Suzuki . Prachtig geluid.

All plywood denk ik.

[/url]

[url="http://imageshack.us/"] (http://imageshack.us/)

denk van niet, daar was grand suzuki niet het merk naar, ook hun electrische gitaren zijn van uitzonderlijk hoge kwaliteit.
grand suzuki was van suzuki wat el maya van maya was, top off the bill, bijna customshop zeg maar.

--=HANS=--
14 februari 2008, 17:40
Mooie gitaar, proficiat!

Die achterkant in drie delen in twee houtsoorten is in ieder geval appart. Weet je welke soorten het zijn?

Groet, Hans

Otje
14 februari 2008, 19:30
Wow! Mooi ding!

Blend
14 februari 2008, 21:35
Wauw, wat een schoonheid! Weet je dat je net me heb geinspireerd om m'n snaren van mijn eigen 12string te vervangen? Je mag vaker zo'n gitaar kopen! :satisfie:

freekick
14 februari 2008, 21:49
denk van niet, daar was grand suzuki niet het merk naar, ook hun electrische gitaren zijn van uitzonderlijk hoge kwaliteit.
grand suzuki was van suzuki wat el maya van maya was, top off the bill, bijna customshop zeg maar.

Heb zojuist met het tandarts-spiegeltje* gekeken.
Ziet er toch uit als triplex. Het is wat moeilijk te zien, lijkt erop dat
de randen van het klankgat wat afgeschuind zijn.

Ik ben geen tandarts hoor.
Anders had ik die Martin 12 string van Marktplaats wel gekocht. (1600)

freekick
14 februari 2008, 21:54
Mooie gitaar, proficiat!

Die achterkant in drie delen in twee houtsoorten is in ieder geval appart. Weet je welke soorten het zijn?

Groet, Hans

Ik dacht mahony en misschien ahorn?
Aan de binnenkant zie je er helaas niets van.

wietse
14 februari 2008, 22:08
Wauw, wat een schoonheid! Weet je dat je net me heb geinspireerd om m'n snaren van mijn eigen 12string te vervangen? Je mag vaker zo'n gitaar kopen! :satisfie:
en dan de boel weer opnieuw stemmen, man ik word daar altijd moordlustig van.

Blend
14 februari 2008, 22:25
en dan de boel weer opnieuw stemmen, man ik word daar altijd moordlustig van.

als ik 'm voor de eerste keer stem zeg maar, dan blijf-tie wel aardig op stemming hoor! na ff spelen wel af-en-toe wat bijdraaien, maar als de snaren ouder worden, dan word ik ook gestoord van dat stemmen, stemmen en nog eens stemmen (wat wil je met een topkam van 1,50, als iemand nog een goeie heeft liggen.....)

rickert
15 februari 2008, 00:35
Mijn eigen sluimerende tip is Kasuga. Vond ik indertijd al beter dan Ibanez, Pearl en Aria's.
Schijnt onder elke radar doorgeschoven te zijn, hoort er zelden van.
Oooo man Kasuga's zijn koel. Vriend vanme vond een Kasuga bass bij het grofvuil. Dat ding hebben we een beetje opgepoetst, en hij kan makkelijk met z'n fender jazzbass meekomen! Hij blij, hij wilde al een bass met maple hals, en die vondie nu gewoon!

Pepe
15 februari 2008, 00:54
Jaha, en ook tussen de Yamaiki's zitten prachtig gebouwde dingen, vooral hun Les Pauls.
Er is veel onduidelijkheid over de seventies japanners, ze maakten met het grootste gemak pareltjes en schroot naast elkaar.
Je ziet dat terug in de advertenties, voor veel zooi wordt teveel gevraagd maar af en toe kan je voor een spotprijsje een goed gebouwde 35 jaar oude gitaar scoren.
De eerste variant komt jammer genoeg het meeste voor.

zoon van Piet
15 februari 2008, 10:50
Mooie gitaar, proficiat!

Die achterkant in drie delen in twee houtsoorten is in ieder geval appart. Weet je welke soorten het zijn?

Groet, Hans

De Suzuki van mn (ex-) vriendin had dat ook. maple en rosewood, met mooie inleg ertussen. Deze lijkt idd maple en mahonie te hebben. De achterkanten zijn bij de meeste suzuki's gelamineerd. maar de topjes zijn vaak massief..



en dan de boel weer opnieuw stemmen, man ik word daar altijd moordlustig van.

Hou op! Mijn haat/liefde-verhouding met 12's is moordend. Juist vanwege dat stemmen.. Ik heb er al heel wat uit frustratie verkocht - en daarna toch weer nieuwe gekocht. En weer verkocht..nu heb ik al tijden slechts zes snaren op mn ouwe eko. en mn elektrieke 12 heb ik tot nader order uitgeleend. dat voelde goed, eindelijk rust.. maar afgelopen week kreeg ik een ( varrassend goeie) Sigma in bruikleen.. ik ben weer aan het stemmen...

zoon van Piet
15 februari 2008, 10:55
De Suzuki van mn (ex-) vriendin had dat ook.

Dat was een mooi ding.. die gitaar, bedoel ik..
Maar ja.. Vrouwtje weg, gitaartje weg...

hezz
15 februari 2008, 17:16
Zo, dat is een mooie! Ik ben normaal gesproken helemaal niet zo gecharmeerd door dreadnought-achtige modellen maar dit is toch wel erg netjes hoor. Vooral die achterzijde van de klankkast, erg tof.