PDA

View Full Version : JVM 2 vs JVM 4 modes



Dude
14 februari 2008, 09:11
clean green is new, JVM2s have post gain clean tone controls unlike the JVM4s. Clean orange and red share similar gain structure to JVM4's crunch orange and red. OD channels are based on JVM4's OD2.

Santiago


van jvm forum (http://www.jvmforum.com/viewtopic.php?t=455) , die gast werkt bij marshall en heeft de jvm ontworpen.

Goed om te lezen.... zal weer een hoop gas opleveren denk ik.....

Kim Wilson
14 februari 2008, 09:12
Oeh, als ik ooit nog eens geld teveel heb... :satisfie:

@iro
14 februari 2008, 10:09
ik heb hem in de winkel staan hier. Is NOG toffer dan de jvm4 vind ik.

Sven

Baker
14 februari 2008, 13:42
mmm, jammer.

ik had gehoopt dat op de 210 de crunch orange + crunch red verdeeld waren over twee kanalen. DAT is dus niet zo. Het tweede kanaal van de 210 is dus gebaseerd op de OD1 van de 410

de ideale 210 zou zijn: (voor mij)

210 kanaal 1 green=> 410 kanaal 1 green
210 kanaal 1 orange=> 410 kanaal 1 orange
210 kanaal 1 red=> 410 kanaal 2 orange

210 kanaal 2 green=> 410 kanaal 2 red
210 kanaal 2 orange=> 410 kanaal 3 orange
210 kanaal 2 red=> 410 kanaal 3 red

Ik krijg wel echt zin om de 210 aan de tand te voelen zeg...

Rutger
14 februari 2008, 14:29
Tje, die is wel het proberen waard!

Ik dacht eigenlijk dat de meesten OD2 van de JVM410 niet/nauwelijks gebruiken?

Nocki
14 februari 2008, 16:24
Blijft een leuke amp... Ik zou m best wel eens een weekje willen hebben :)

ben vanhoof
14 februari 2008, 16:55
ik heb hem in de winkel staan hier. Is NOG toffer dan de jvm4 vind ik.

Sven

Waarom is hij dan toffer? Omdat hij maar 2 kanalen heeft ofzo... Of zijn er ook verschillen in voicing tov od2 van de 410 en het od kanaal van de 210?

Ik gebruik OD 2 enkel als het heel ruig moet zijn en wat meer mid scooped, dus niet erg veel.

@iro
14 februari 2008, 17:28
Ik vind dat de 50watter toffer klinkt dan de 100 watt. En alle sounds dat ik gebruikte van de 100 watt heeft deze ook of komt toch hééél dicht bij.

@iro
14 februari 2008, 17:29
dit komt van een designer van de jvm's

http://www.jvmforum.com/templates/saphir/images/spacer.gif The "Clean shape" is as you mention some kind of fixed tone control or EQ in between the gain stages. The JVM2's clean grean is a bit dirtier than the JVM4's clean green and it overdrives nicely when combined with power amp distortion.

The orange and red has approx the same gain as the JVM4s but the potentiometer characteristc is different so it may seem that there is less gain unless you turn the gain up to 10. In any case, the modes are not 100% the same, minor details have to be adjusted to convert a 4 channels into a 2 channel amplifier, not as easy as just simply removing 2...

same for the ODs, JVM4 OD1 and OD2 are very similar and the OD2s blended better with the choices for the Clean/Crunch channel.

What I prefer is seeing the JVM2 as an individual amp, not a cut down version of the JVM4s, and although of course comparissons are unavoidable you already have noticed by yourself that appariences can be deceiving... you expected and OD1, you got an OD2 and still you are very happy with the tone which is what really matters.

Santiago

Dude
14 februari 2008, 19:38
Het tweede kanaal van de 210 is dus gebaseerd op de OD1 van de 410

juist op het od2 kanaal en dat maakt het voor mij iig niet intressant meer

Mitch
14 februari 2008, 20:38
juist op het od2 kanaal en dat maakt het voor mij iig niet intressant meer
Ook niet als je dit gelezen hebt?

The orange and red has approx the same gain as the JVM4s but the potentiometer characteristc is different so it may seem that there is less gain unless you turn the gain up to 10. In any case, the modes are not 100% the same, minor details have to be adjusted to convert a 4 channels into a 2 channel amplifier, not as easy as just simply removing 2...

Anyway, waar komt die ontwerper vandaan? "Appariences" :chicken:

Chris Winsemius
14 februari 2008, 21:32
Anyway, waar komt die ontwerper vandaan? "Appariences" :chicken:

Spanje.
Santiago A., hier wel bekend :)

Mitch
14 februari 2008, 21:38
Aaaah, claro ! :soul:

caliban
15 februari 2008, 12:19
Santiago[/i]


van jvm forum (http://www.jvmforum.com/viewtopic.php?t=455) , die gast werkt bij marshall en heeft de jvm ontworpen.


Ik vraag me dikwijls af of Jim Marshall enigszins ooit Marshalls ontwierp, of hij altijd het echt werk aan anderen heeft overgelaten.
Ik zou het normaal vinden dat hij toch tot net voor de jcm800 zelf heeft gewerkt

Chris Winsemius
15 februari 2008, 13:13
Ik vraag me dikwijls af of Jim Marshall enigszins ooit Marshalls ontwierp, of hij altijd het echt werk aan anderen heeft overgelaten.
Ik zou het normaal vinden dat hij toch tot net voor de jcm800 zelf heeft gewerkt

Zover ik weet heeft Jim Marshall nooit direct aan ontwerpen meegwerkt, het begon allemaal met dit:
tweed Bassman klinkt goed, laten wij (hij en Ken Bran) dit maken als top + speakerkast met engelse onderdelen en vooral voor gitaren.

NB: Leo Fender speelde alléén sax en Jim Marshall is 'n drummer, was leraar en winkelier en heeft oa. ook Mitch Mitchell v/d Jimi Hendrix Experience drumles gegeven.

Jimwoud
15 februari 2008, 15:37
NB: Leo Fender speelde alléén sax en Jim Marshall is 'n drummer, was leraar en winkelier en heeft oa. ook Mitch Mitchell v/d Jimi Hendrix Experience drumles gegeven.
Z'n eerste versterker maakte hij toch ook voor hendrix? Of was dat al later.

caliban
15 februari 2008, 16:00
Zover ik weet heeft Jim Marshall nooit direct aan ontwerpen meegwerkt, het begon allemaal met dit:
tweed Bassman klinkt goed, laten wij (hij en Ken Bran) dit maken als top + speakerkast met engelse onderdelen en vooral voor gitaren.

NB: Leo Fender speelde alléén sax en Jim Marshall is 'n drummer, was leraar en winkelier en heeft oa. ook Mitch Mitchell v/d Jimi Hendrix Experience drumles gegeven.
Laten WIJ dit maken als top en cabinet, begin jij al maar, ik kom wel helpen :D:D