PDA

View Full Version : Ochtendje EHX pedalen



rickert
13 februari 2008, 23:26
ZO, vanochtend even een ochtendje noodgedwongen feedback in. Veel over Electro Harmonix pedalen gelezen en gezien, toch maar eens zelf wat dingetjes uittesten. Sowieso wilde ik een chorus of iets dergelijks, om mijn cleangeluid wat op te kleuren, en gewoon wat andere pedalen testen die me interessant leken.
Uiteindelijk ging ik met 3 pedalen het hok in.

EHX Electric Mistress Stereo
Was even uitvogelen hoe het werkt om het een beetje lekker te laten klinken, maar uiteindelijk vette sounds uit te krijgen. Kan heel diep met Flanger, en heel spacy met chorus. Apart zijn de effecten goed te gebruiken, maar samen geeft een veel aparter geluid, heeft veel meer een eigen sound. Filter Matrix heb ik nog niet echt uitgevogeld.

EHX MicroPOG
Gaaf ding. Minder moeilijk te bedienen. Octaafje erbij, octaafje eraf, kan allebei. Ook droog signaal wegdraaien met octaaf eraf kan, het is dat net of je bass speelt. Als je dat bij octave up doet krijg je een vaag iel geluidje, leek me niet echt bruikbaar. Alles open en dry dicht krijg je een vette orgelsound, maar dit werkt met sommige akkoorden niet echt lekker. Met degene waar het wel lekker mee werkt (meestal met weinig bass) klinkt het dan ook echt uber. Lijkt me opzich gaaf voor erbij, maar daar is de prijs niet echt naar.

EHX Micro Synthesizer
Als je extreem wilt :seriousf:... Supervet, vage synthgeluiden (zoek maar es op YouTube) maar dat ding heeft wel wat meer studie nodig om goed bespeeld te worden, zo'n ochtendje testen is daar echt niet genoeg voor. Kreeg er nog wel een paar gave sounds uit, maar kon m'n god niet bedenken waar ik het in m'n band zou kunnen gebruiken. Voor shizzle die ik thuis maak zou het wel gaaf zijn, als ik ooit eens wat geld overheb (bestaat dat?) koop ik nog wel eens zo'n ding erbij.

Alles getest met de telecaster baja en Vox AC15 heritage combo. Erg gave amp trouwens, toen ik de white falcon ging testen en later kopen, heb ik d'r telkens over die amp bespeelt. Krijg 'm niet uit m'n kop:p.
Oja, kwam ook nog ons aller forumvrind Helter Skelter tegen! Blijde verassing, in het echt net zo tof als op het forum.

peter_heijnen
14 februari 2008, 01:22
Die ac15 heritage is echt mooi he?

rickert
14 februari 2008, 01:53
Zo, zekerweten. Zal me niets verbazen als ik me op een dag niet meer in kan houden en er 1 meeneem.

Ik ben vanochtend trouwens met de Electric Mistress Stereo naar huis gegaan.

Tristan
14 februari 2008, 04:31
Ik vond 'm niet zo geweldig die AC15 Handwired...
Het Topboost kanaal klinkt echt megaschel en veel van de controls waaronder de bass-shift en enkele standen van de brilliance knop vond ik totaal niet bruikbaar...
Bovendien gaat het ding echt superhard, volgens mij is 'ie nog luider dan mijn 2061x, dus om op laag volume te crunchen hoef je 'm ook niet te kopen...
Ik vind de AC30CC lekkerder klinken...

rickert
14 februari 2008, 11:10
Ik vond 'm wel lekker lang clean. Maar ik ga nog wel een keer uitgebreid die Vox testen, schrijf ik wel weer een verslagje;). Gaat nu om die effecten he:D

rocker_71
14 februari 2008, 13:01
He jongens, het ging toch over EHX pedalen?

Joey Handsome
14 februari 2008, 13:07
Is die EHX Electric Mistress Stereo nou analoog of digitaal? Ken zelf alleen de Deluxe Electric Mistress, vind ik zelf een briljante flanger.
Filter Matrix is wel leuk, is gewoon een stilstaande flange. Heb het zelf ook op m'n Polychorus zitten. Wat je ermee moet? Ik heb er nog geen toepassing voor kunnen vinden. Misschien dat ik het eens voor zang of drumcomputer ga gebruiken.
Heb zelf een vintage Microsynth, echt super. Als je het sweep filter in de midden positie laat staan om te beginnen kun je er al snel goede octaaf geluiden uithalen. Had eerst een POG, maar heb die weg gedaan. Heb zelf niet de behoefte om akkoorden met octaaf te spelen, alleen losse noten. Daar klinkt de Microsynth een pak mooier. Vond de POG een beetje blikkerig klinken.

rickert
14 februari 2008, 13:30
Volgens mij is de Electric Mistress Stereo digitaal. Maakt verder niet uit, ik kreeg er een lekker soundje uit, dat vind ik belangrijker dan analoog/digitaal. Die Microsynth moet er toch ooit wel komen, al is het voor de leipheid. Dat met die sweep in het midden ga ik eens proberen. Sommige schuifjes snapte ik nieteens wat het nou precies deed:p. Ben een n00b met synths.