PDA

View Full Version : Les Paul faded niet meer gemaakt



Blokkie
13 februari 2008, 22:04
Het viel me vandaag op dat ze niet meer op de site van Gibson staan en ook op het Les Paul Forum wordt erover gepraat.

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=141707

De standard faded wordt niet meer door Gibson gemaakt.

De enige reden die ik me kan indenken is dat de goedkopere fadeds de verkoop van duurdere gitaren tegenhield.

Dirkdewaard
13 februari 2008, 22:30
Jammer het waren goede gitaartjes. Er zijn er genoeg in omloop gebracht dus maak je geen zorgen ze duiken binnen het jaar 2dehands op.

Rormo
14 februari 2008, 10:39
Die dingen waren idd te goed/te goedkoop tov de non-faded standard.

drap
14 februari 2008, 10:40
Ik zit nog steeds te wachten tot ze de Les Paul uit de verkoop halen eigenlijk.

kassie
14 februari 2008, 10:44
Ik zit nog steeds te wachten tot ze de Les Paul uit de verkoop halen eigenlijk.

bah :sneaky:

josszee
14 februari 2008, 17:37
Ik zit nog steeds te wachten tot ze de Les Paul uit de verkoop halen eigenlijk.

Van welke gitaren moet je dan houden als ze de les paul uit de handel halen?? :hippie: Een les paul is toch de oergitaar alle geweldige gitaristen hebben er 1 kijk maar naar jimmy page,slash,..... :hippie:

hesse
14 februari 2008, 18:51
Van welke gitaren moet je dan houden als ze de les paul uit de handel halen?? :hippie: Een les paul is toch de oergitaar alle geweldige gitaristen hebben er 1 kijk maar naar jimmy page,slash,..... :hippie:
Zie dat je niet te opgewonden geraakt he :)

F*R*E*A*K
14 februari 2008, 18:53
Maaruh, de tele is nog steeds de oergitaar.

Ash ketchum
14 februari 2008, 18:58
"broadcaster/telecaster" of de rickenbacker frying pan http://en.wikipedia.org/wiki/Frying_pan_(guitar)

josszee
14 februari 2008, 19:02
Ok daar heb je mischien een beetje gelijk... Conclusie: DE OERGITAREN les paul en telecaster!! :gitarist:

ps daar word ik toch niet zo opgewonden van van slash en jimmy page...

artnaz
14 februari 2008, 19:02
Nee joh. De Griekse "kithara" is de oergitaar! :D

Zullen we weer ontopic gaan?

josszee
14 februari 2008, 19:08
Ja best... Ok kut dat de faded verdwijnt welke "goedkope" les paul moet ik me nu kopen... :hippie:

LP_CL
15 februari 2008, 09:41
Ja best... Ok kut dat de faded verdwijnt welke "goedkope" les paul moet ik me nu kopen... :hippie:
Junior?
Studio?
bfg?
menace?

GibsUn
2 maart 2008, 11:17
manmanman,, was net voor zo een aan het sparen...


2de hands isniet hetzelfde mrja.

KUTwereld

Vonk
2 maart 2008, 11:58
KUTwereld

Ben je emo ofzo?

Teleholic
6 september 2008, 12:28
De Les Paul Standard Faded wordt nog steeds wel gemaakt, alleen met 50's hals en niet meer de 60's (discontinued). Ik heb naast mijn Telecaster ook een LP Standard Faded, nieuw gekocht in 2007 en met een 60's hals...er was altijd al onduidelijkheid over de productie en de levering van deze gitaartjes, maar nu is er tenminste wat meer duidelijk gekomen :)

Ik moet eerlijk bekennen dat de Faded na een jaar mij nog steeds het meest aanspreekt, zowel qua tone als bespeelbaarheid ondanks dat ik veel en veel duurdere Les Pauls heb bespeeld. Bij de meeste Les Pauls en mijn Tele plakt de hals altijd als de tiefus, daar heb ik bij de Faded door de speciale finish helemaal geen last van.

Naar mijn mening is het gewoon de beste Les Paul voor de echte purist, altijd al gezegd. Het Les Paul forum staat er nu ook vol van, lees daar de verhalen maar eens.

Klankgewijs klinkt mijn Faded dik, punchy en open (geweldig voor blues), terwijl mijn Telecaster veel meer compressed en minder open klinkt.

Squier4ever
6 september 2008, 12:54
De Les Paul Standard Faded wordt nog steeds wel gemaakt, alleen met 50's hals en niet meer de 60's (discontinued). Ik heb naast mijn Telecaster ook een LP Standard Faded, nieuw gekocht in 2007 en met een 60's hals...er was altijd al onduidelijkheid over de productie en de levering van deze gitaartjes, maar nu is er tenminste wat meer duidelijk gekomen :)

Ik moet eerlijk bekennen dat de Faded na een jaar mij nog steeds het meest aanspreekt, zowel qua tone als bespeelbaarheid ondanks dat ik veel en veel duurdere Les Pauls heb bespeeld. Bij de meeste Les Pauls en mijn Tele plakt de hals altijd als de tiefus, daar heb ik bij de Faded door de speciale finish helemaal geen last van.

Naar mijn mening is het gewoon de beste Les Paul voor de echte purist, altijd al gezegd. Het Les Paul forum staat er nu ook vol van, lees daar de verhalen maar eens.

Klankgewijs klinkt mijn Faded dik, punchy en open (geweldig voor blues), terwijl mijn Telecaster veel meer compressed en minder open klinkt.

edit: lezen is moeilijk, sorry!


(http://www.gibson.com/en-us/divisions/gibson%20usa/products/lespaul/)

imlikeajungle
6 september 2008, 13:51
Als je het topic zou lezen dat in de beginpost staat, zou je gelezen hebben wat Teleholic zegt.

Blokkie
6 september 2008, 14:12
Hij wordt inderdaad niet meer gemaakt.

Teleholic
6 september 2008, 15:28
50's hals nog in productie, 60's hals discontinued. http://64.233.183.104/search?q=cache:B-wYuXKYN1wJ:www.mylespaul.com/forums/gibson-les-pauls/6678-standard-faded-discontinued.html+Gibson+Les+Paul+Standard+Faded+d iscontinued&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl