PDA

View Full Version : 1ste elektrische gitaar?



brechteken
13 februari 2008, 19:26
Hallo, ik ben brecht, 15 jaar en speel sinds enkele maanden akoestische gitaar, maar ik zou eigenlijk veel liever op een elektrische gitaar spelen...
Ik heb al even op een elektrische gitaar gespeeld bij een vriend van me, en ik zie het echt wel zitten
Alleen is nu de vraag welke gitaar? :satisfie:

Ik vind persoonlijk de les paul modellen wel cool :)
Maar daar heb je dan weer verschillende soorten van en aangezien ik niet veel over elektrische gitaren ken, is dat dus weer een probleem.

Dus nu vraag ik aan jullie welke gitaar ik best zou kopen.

Ik heb ook nog geen versterker, dus...

gerritje tralalalala
13 februari 2008, 19:30
voor mensen beginnen te zeiken over zoekfuncties enzo.

Er zijn veel les paul instapmodellen meg een goede prijs/kwaliteit verhouding, over richwood hoor ik geen slechte verhalen, heb er zelf even op gespeeld en moet zeggen dat het niet egt tegenviel. :cooler:
en een versterker moet je zelf zoeken. :satisfie:

pieter-jan1
13 februari 2008, 20:32
wat is je budget?
wat wil je spelen?

:hippie:

mrweird
13 februari 2008, 20:38
Richwood is inderdaad best aardig, ik heb d'r een en op de 12e fret die te laag zit :( aan de hoge e kant waar nog 's een keer iets aan moet gebeuren prima voor het geld. ik heb pas ook op een jack en danny ff zitten pingelen, was weliswaar meer een prs copy maar ik vond een top instrument voor nieuw 160 euri..

Dagje shoppen bij een grote muziekzaak met veel keus met iemand erbij die veel van gitaren weet zodat die kan letten op basale dingen ala op stemming blijven, hals in orde zonder uitstekende frets of zo, brug die geschikt is als aardappelsnijder.. Iemand die kan letten op dingen die je al stuiterend van de adrenaline over het kopen van het instrument wat je wereldfaam gaat geven op alle toppodia over het hoofd ziet..

bass blom
13 februari 2008, 20:43
ik heb vanmiddag ff unplugged op een richwood tele, 98 euro zitten spelen, nix mis mee

Garrousse
13 februari 2008, 21:05
Voor een versterker moet je misschien eens tweedehands kijken, ik heb net een roland cube 30 gekocht in nieuwstaat voor 120€, best wel een goede versterker om mee te beginnen.

brechteken
13 februari 2008, 21:28
bedankt voor al de reacties! :)

Ik heb wel een 4 a 500 euro over voor een deftige gitaar, eigenlijk het liefst een epiphone maar als jullie zeggen dat de andere ongeveer even goed zijn..

classicrooock
13 februari 2008, 21:32
voor mensen beginnen te zeiken over zoekfuncties enzo.

Er zijn veel les paul instapmodellen meg een goede prijs/kwaliteit verhouding, over richwood hoor ik geen slechte verhalen, heb er zelf even op gespeeld en moet zeggen dat het niet egt tegenviel. :cooler:
en een versterker moet je zelf zoeken. :satisfie:
whoo broodjes grap is wel redelijk grof hoor:p

Ibanez666
13 februari 2008, 21:34
Ik zou voor tweede hands gaan. Mocht het toch niet zijn wat je wilt, kun je dat vaak tegen ongeveer dezelfde prijs weer doorverkopen en wat anders proberen.
Ik ben een paar jaar geleden begonnen met alles wat ik had te verkopen. Ik ben daarna rustig op zoek gegaan naar mijn ideale sound en bespeelbaarheid. En ik heb nu voor minder dan 1000 Euro eindelijk mn sound gevonden. ik praat dan over een 100 watt buizen top, twee 1x12 cabinets, een Ibanez Les Paul, een Ibanez SD-9 en een TS-9 en je weet niet wat je hoort.

nevyn292
13 februari 2008, 21:53
bedankt voor al de reacties! :)

Ik heb wel een 4 a 500 euro over voor een deftige gitaar, eigenlijk het liefst een epiphone maar als jullie zeggen dat de andere ongeveer even goed zijn..

niet ongeveer even goed, mij zou je nooit zien op een richwood, terwijl epi me wel weer lekker in de hand ligt.

instrumenten zijn heel smaakgebonden, nou maakt het voor een beginner nog neit echt uit, maar je kan een hoop speelplezier vergallen als je een rotkreng hebt dat iedere seconden ontstemt etc.

ga niet alleen maar uit van dit forum, maar gebruik het als hulpmiddel voor je zoektocht! en onwijs leuk dat je electrisch gaat spelen!

btw, wat voor muziek zou je graag gaan willen spelen?

brechteken
13 februari 2008, 21:56
wel ik zou liever de rock, iets softer en iets harder spelen :)
maar niet echt punk ofzo

hesse
13 februari 2008, 21:59
instrumenten zijn heel smaakgebonden, nou maakt het voor een beginner nog neit echt uit

ik denk dat het ook belangrijk is dat je in het begin al een redelijk ding in handen hebt. Als je iets hebt waar je graag op speelt en dat goed klinkt (en het uiterlijk heeft al bij al ook iets, zeker in het begin), dan speel je daar liever op, en bijgevolg meer, en daardoor nog liever.
En op de duur ben je verslaafd. Dan is het te laat, en kijk maar ff op het forum rond en je ziet de resultaten...

brechteken
13 februari 2008, 22:04
^^ en ik ben nu al beetj verslaafd aan mijn akoestische gitaar :D
verslaafd aan gitaar --> zaaalig :lp:

bart_g
13 februari 2008, 22:24
Voor ietsje meer dan vijfhonderd euro kun je ook een Hagstrom (super) swede kopen. Ik heb zelf de super swede en dat is echt een geweldige gitaar.

Deze is te verkrijgen bij Nederland Muziek in Almere en bij Feedback volgens mij.

marter544
13 februari 2008, 23:05
Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt van Enschede woont, moet je eens naar The American Guitarstore daar gaan, hebben ze Vintage (het merk heet zo) Les Pauls, voor 350 dacht ik, en ook gewone Epi's. Ik vind zelf de Vintage's veel fijner, die kan ik je echt aanraden.

Kakihara
13 februari 2008, 23:17
Ik zou opteren voor een tweedehands Yamaha Pacifica of een London City, dan heb je nog wat centjes over voor een degelijke versterker (Vox AD - serie of iets van die aard ?).

nevyn292
14 februari 2008, 10:05
ik denk dat het ook belangrijk is dat je in het begin al een redelijk ding in handen hebt. Als je iets hebt waar je graag op speelt en dat goed klinkt (en het uiterlijk heeft al bij al ook iets, zeker in het begin), dan speel je daar liever op, en bijgevolg meer, en daardoor nog liever.
En op de duur ben je verslaafd. Dan is het te laat, en kijk maar ff op het forum rond en je ziet de resultaten...

whehe, speelplezier kan heel makkelijk vergald worden inderdaad. ik weet nog mijn eerste gitaar, ik ging 5 keer per week naar de winkel voor tenminste 3 maanden om me ervan te verzekeren dat ie er nog hing :hippie: vervolgens na 2 maanden zeuren mocht ik hem halen van mijn ouders, wat bleek!

het was een stagg!, verkoper zei dat stagg een rotmerk was en dat ik beter 'deze gitaar' kon nemen, want die was wat beter (en ook meteen een veelvoud duurder!) maar ik heb die gitaar wel meegenomen, achteraf heel blij dat die stagg daar is blijven hangen

Adqeruin
14 februari 2008, 18:47
Epiphone Les Paul Special II inclusief Epiphone studio 10S versterker!

Was mijn eerste setje, en heb die gitaar nu nog. Echt helemaal kool dat ding, en lijkt gewoon het meest op een real-deal Les Paul!

Heb nóg zon Epi studio 10S erbij gekocht en gebruik ze nu allebei voor de lessen die ik geef. Gewoon echt goed klinkende versterkers! Beter dan de instap Crate/Squier shit.

Dat raadt ik je aan. :satisfie:

Jaffster
14 februari 2008, 19:06
Ik heb een Epi LesPaul Std gekocht nieuw op MP voor 380.-

En ben er zeer tevreden over... hij speelt lekker en klinkt ook goed.
(dit voorzover ik er met mijn priekwerk een knappe sound uit krijg)

maar je had gezegd dat je 4 a 500 voor de gitaar over had, maar hoeveel dan voor de amp ?


Grt
Alex

brechteken
14 februari 2008, 19:20
ik dacht ook aan een epiphone les paul standard :D

maar ik weet niet echt wat een versterker kost, een 200-250-300 euro fzo? :s