PDA

View Full Version : Dunne body



Di Stefano
13 februari 2008, 16:40
Ik heb net een Squier Affinity binnengekregen. Speciaal om er eens vanalles mee te proberen en te zien hoe goed ik hem uiteindelijk kan maken. Het eerste wat ik merkte toen ik hem oppakte dat de body dunner is dan van mijn Fender USA. Nu vraag ik mij af. Welk effect gaat dit hebben op de toon, zal er bij hogere volume niet te snel feedback komen en; kan ik er wel een normale tremolo in plaatsen? Want als ik het zo op het zicht zie dan zou die er langs de onderkant uitsteken.

hugo123
13 februari 2008, 17:00
Volgens mij gaat dat enkel wat minder sustain geven, verder als de tremolo niet past kun je wat metaal an het blok afvijlen, dat schijnt niet zo'n moeilijk klusje te zijn! Succes!

Di Stefano
13 februari 2008, 17:11
Ik hoopte er uiteindelijk toch een goede gitaar van te maken. Dus ik weet niet. Misschien toch beter inruilen tegen een model met een betere body.

no 1 hops
13 februari 2008, 18:13
niet direct oordelen Di S.
heb hier een wat verschillende strat clones en waarvan de ene dikker is dan de andere.
probeer hem gewoon eens lekker uit met wat nieuwe snaren een goede afstelling van de aktie en de pups.
dan pas kun je beoordelen of er wat aan mankeerd of niet.
heb ook een affinity strat gehad en die speelde lekker, was niet te zwaar en met een setje keystones lekker vintage

Di Stefano
13 februari 2008, 18:25
Nu ja ik heb er al even op gespeeld en hij speelt wel vrij goed zelfs met alle stock hardware. Maar ik wil niet meemaken dat als ik binnenkort er een degelijke tremolo wil inbouwen, want dat is toch wel met de pickups het grootste mankement, de standaard Fender tremolo's er niet inpassen.

barno
13 februari 2008, 18:29
Tja, als TS hem specifiek met een trem wil modden, dan lijkt mij een body die dunner is als trem niet geschikt. Alhoewel het natuurlijk very rock en roll is, zo'n uitstekende trem aan de achterkant, wel opletten dat er geen genitale delen tussen geklemd raken bij een dive bomb :)

Di Stefano
13 februari 2008, 18:38
Het is ook enkel de Affinity serie die die dunne bodies heeft? Dus een Squier Deluxe zou de normale afmetingen moeten hebben?

pasqual
13 februari 2008, 19:14
als je de body echt tegenvalt ( je wil ook een beetje "kwaliteitsbeleving", ook al zit dat voor een gedeelte tussen de oren ), kan je er met gemak een andere nieuwe of gebruikte body voor kunnen aanschaffen en alles omzetten.
de hals zal echt wel goed zijn. andere pups erin en een goeie tremelo en je hebt ( bijna ) een fender.

groeten Pasqual.

Di Stefano
13 februari 2008, 20:15
Ik had de gitaar juist gekocht voor de body. Een hals en pickups heb ik al:)

no 1 hops
13 februari 2008, 21:22
Ik had de gitaar juist gekocht voor de body. Een hals en pickups heb ik al:)onze strat modder bij uitstek G.G heeft wel eens iemand de tip gegeven het blok , want daar gaat het om, evt een stuk van af te zagen mocht hij uitsteken.

dus alles is nog niet verloren

Di Stefano
13 februari 2008, 21:28
Stukken van onderdelen zagen lijkt me niets voor mij:) Bedankt voor de reacties en voorstellen maar ik zal me toch een andere gitaar aanschaffen. De deluxe serie van Squier lijkt me ook iets leuks om up te graden.

Saf
13 februari 2008, 22:16
niet alle affinty's hebben zo'n dunna body. Mijn lefty heeft gewoon dikke body. Heb wel het zelfde laatst mee gemaakt heb nu thuis ook nog een squier staan met dunne body.

Gearjunkie
13 februari 2008, 22:26
Zoals reeds gezegd kan je gewoon een stukje van het tremolo-block afhalen. Dit doe je bijv. met een lamellenschijf of een vijl. Dit is echt geen probleem.

Javaca
13 februari 2008, 23:05
Er staat me ergens bij dat er ook korte tremoloblokken verkrijgbaar zijn.
Misschien is dat een optie?

danielw
14 februari 2008, 06:25
als je wilt kan ik eventueel het blok voor je in korten,
ik werk met rvs dus ik het de spullen ervoor
kijk anders ff in mijn topic

groet daniel

Di Stefano
14 februari 2008, 12:27
Bedankt maar ik was van plan om van deze gitaar een exacte kopie te maken van mijn USA strat. dwz in feel en speelcomfort. Dus als de body al een ander formaat heeft begin ik er niet aan. Ik zal er een uitzoeken die juist hetzelfde is.