PDA

View Full Version : Hellatone speakers ?



Dude
13 februari 2008, 16:23
als ik de us fora moet geloven schijnt dit helemaal de shit te zijn...

hellatone speakers (http://www.steamcomusic.com/avatar/helltone.html)

iemand wel eens wat over/van gehoord ? ingespeelde en 'aged' celestion speakers.


bart

Baker
13 februari 2008, 16:34
mmm, ik ken deze speakers niet.
ik ken wel een site met ingespeelde transformators:

www.agetrans.com
















Sorry flauw grapje

Dude
13 februari 2008, 16:56
hehe.... eikel








misschien wat voor mn jvm.... klinkt die 15 jaar oud ipv 5 maanden ! denk dat het od2 kanaal ineens veel bruikbaarder is !

svdijk
13 februari 2008, 17:06
Die ken ik wel, alleen ze importeren niet naar europa!!
Gewoon standaard Vintage 30 en G12H30 speakers die ingespeeld zijn, en da kan ik zelf ook wel, dat inspelen!!

ACSlater
14 februari 2008, 01:37
Die ken ik wel, alleen ze importeren niet naar europa!!
Gewoon standaard Vintage 30 en G12H30 speakers die ingespeeld zijn, en da kan ik zelf ook wel, dat inspelen!!

Inderdaad! Weer een bedrijfje dat inspeeld op de "Relic hype" maar dan anders. Voor een stel afgeragde speakers hoor je minder te betalen in plaats van meer naar mijn mening.

jerome
14 februari 2008, 22:32
Inspelen is iets anders dan relicen en afraggen... :)

Het kost een paar centen meer maar toch vind ik het een geweldige oplossing!
Ik heb ooit een Marshall cab met de 4*65 watters nieuw gekocht.
Geweldige speakers maar het heeft wel een paar maanden geduurd voordat ze lekker soepel waren (en klonken)....
Ik weet niet of ik weer dat geduld zou kunnen opbrengen...
Ik wil gelijk de dynamiek, de tone en de vibes en niet pas na een paar maanden!

marter544
14 februari 2008, 22:34
Gewoon de eerste week flink veel zware palm-mutes gebruiken, is ie zo ingespeeld.

bass blom
14 februari 2008, 22:39
blijft een vaag verhaal, maar ik had van de week wel ineens het greenback gevoel bij mijn el cheapo harley benton V30 412..
maarja, ondertussen ben ik van humbuckers in les paul custom naar P94's gegaan en dan weer naar highway one strat :chicken:

ACSlater
15 februari 2008, 20:31
blijft een vaag verhaal, maar ik had van de week wel ineens het greenback gevoel bij mijn el cheapo harley benton V30 412..
maarja, ondertussen ben ik van humbuckers in les paul custom naar P94's gegaan en dan weer naar highway one strat :chicken:

Verklaar je nader, ik kan deze post niet helemaal plaatsen. Wat is het Greenback gevoel en wat maakt het uit wat voor gitaar je speelt?

Mitch
15 februari 2008, 20:58
Sig worthy...

bass blom
16 februari 2008, 12:46
Verklaar je nader, ik kan deze post niet helemaal plaatsen. Wat is het Greenback gevoel en wat maakt het uit wat voor gitaar je speelt?

wat ik bedoelde, mijn V30's zijn mogelijk ingespeeld? heb de kast een krap half jaar nu.
ze gaven me al het greenback gevoel, maar nu meer, heb ik het idee.
maar tegelijk ondertussen is er op gitaargebied dusdanig veel veranderd hier dat het moeilijk te zeggen is of het komt door ingespeelde speakers.

ACSlater
16 februari 2008, 12:56
wat ik bedoelde, mijn V30's zijn mogelijk ingespeeld? heb de kast een krap half jaar nu.
ze gaven me al het greenback gevoel, maar nu meer, heb ik het idee.
maar tegelijk ondertussen is er op gitaargebied dusdanig veel veranderd hier dat het moeilijk te zeggen is of het komt door ingespeelde speakers.

Aha, vond het alleen een beetje vreemd dat je het Greenback gevoel kreeg met V30's. Mijn HB 2x12 is na een jaar ook eindelijk goed los. In het begin kwam er eigenlijk geen goed geluid uit. Te weinig bas en teveel treble. Nu is het een mooi vol geluid. Als je in beschouwing neemt dat speakers een break-in moeten hebben dan kun je dus ook nooit goed nieuwe cabs testen omdat het geluid bij mijn cabs echt veel beter is geworden na een tijdje.

bass blom
16 februari 2008, 13:12
Aha, vond het alleen een beetje vreemd dat je het Greenback gevoel kreeg met V30's. Mijn HB 2x12 is na een jaar ook eindelijk goed los. In het begin kwam er eigenlijk geen goed geluid uit. Te weinig bas en teveel treble. Nu is het een mooi vol geluid. Als je in beschouwing neemt dat speakers een break-in moeten hebben dan kun je dus ook nooit goed nieuwe cabs testen omdat het geluid bij mijn cabs echt veel beter is geworden na een tijdje.

mijn greenback gevoel kreeg ik door op de TSL, half open, half open gain, leadkanaal te liederen met de nieuwe highway strat.
toen hoorde ik ineens dat geluid wat ik hoorde op de fameuze glasiusmeeting, bandje silver, die gast had een plexi? reissue met 2 ook reissue greenback kasten en een powersoak.
maar wellicht dat dat meer komt door die strat dan door het inspelen :D