PDA

View Full Version : Demo band - nieuwe mixjes



Mr.Bluesbreaker
13 februari 2008, 15:29
Hi iedereen,

vorige mix van mij was een opdracht voor het conservatorium.
Nu eentje met de vergaarde kennis, maar dan van mijn eigen band.
Ik speel er zelf gitaar en bas in, en ben zowel aan het engineeren geweest als
aan het mixen, mijn eerste totaalproductie zegmaar:)
Is een cover van Robbie William's 'hot fudge'.

http://rapidshare.com/files/91486435/HF_2.0_-_320_kbps.mp3.html

Bezetting: drums (allerlei, oa. een speaker icm. een Shure
91 voor de kick, Yamaha maple custom)
tenorsax (AKG C414)
altsax (AKG C414)
trompet 1 (Neumann KM184)
trompet 2 (Neumann KM184)
Yamaha C3 vleugel (vergeten)
gitaar (Vox Tonelab) (!)
basgitaar (DI box, Ampfarm plugin '59 bassman)
vocals (AKG C414)

Gebruikte gitaren voor slag zijn een PRS CE24, Gibson LP std en een Tele '62 RI. Op de laatste is de solo ook gespeeld. Bas is een mex. Fender Jazz.

Brand maar eens los!

savale
13 februari 2008, 16:30
Lekkere cover! Heb hier verder geen goede spullen om op de details te letten, maar voor zover ik t nu kan horen is t ook lekker gemixt. :cooler:

Mr.Bluesbreaker
15 februari 2008, 18:59
Thnx! Al op goeie spullen gehoord?
(als het op low end goed klinkt ben ik vaak al heel happy)

The Lo Lands
15 februari 2008, 20:10
Klinkt inderdaad al mooi gebalanceerd en netjes afgemixed! Lekker nummertje ook trouwens. Cool met al die blazers!! De low-end klinkt ook rustig. Het snaregeluid klinkt wel een beetje compressed maar is ook weer smaakgebonden. Van mijn kant een dikke duim op! Mijn eerste nummer klonk niet meteen zo goed :)

p.s. goed bandje ook trouwens!

Mr.Bluesbreaker
15 februari 2008, 22:58
Haha, ik denk dat jij met low-end het laag bedoelt, (als in frequentie) ik bedoel dat mijn mix soms op echte goede studiomonitoring tof en groots kan klinken, maar op slechte luidsprekers (computermelkpakjes e.d.) soms kan tegenvallen. Als dat daar ook goed op zit weet ik voor mezelf dat het enigszins ok is gedaan.

Drums hebben inderdaad redelijjk wat compressie. Sommige onderlinge delen (kick en snare vooral) heb ik licht gecompressed om de ergste pieken wat af te vlakken, daarna een aparte mixgroup voor drums gemaakt en daar nog een compressor op de drumbus gezet om het geheel in toom te houden. Zo kon ik met 2 faders het redelijk "droge" drumtotaal mengen met het gecompresste drumtotaal en nauwkeurig de sweet spot opzoeken. Jaja, dat was weer iets nieuws voor mij, werkt te gek:)

Toch ben ik niet helemaal tevreden over de blazers, echt retemoelijk om die helemaal in toom te houden. Kan iemand hier iets over zeggen zo op het gehoor? Sommige passages heb ik her en der nog wat handmatig bijgewerkt in volume, moet ik dit nog wat meer doen of is er wat anders wat je kan toepassen?